Nyt olisi sellainen ongelma, että ilmat pysyy sisällä, mutta oikea puoli ei säädy ja level control herja tulee tauluun joka käynnistyksellä. Säätöarvoja kun seuraa vasen kulma säätää aktiivisesti koko ajan, mutta oikea jumittaa 92mm arvossa. Käytin renkaan irti, irrotin anturin varren ja pyörittelin, mutta ei tule eloa lukemiin. Liitintä rassaamallakaan eloa ei tullut. Sekä tasonsäädön anturi että jakoventtiili on vaihdettu jokin aika sitten.
Onko mitään arvausta missä vika vielä voisi olla tai miten sitä kannattaisi etsiä. Ohjausboksi rikki, kaapeli poikki ?
E61 level control system failure
Collapse
X
-
Voi prkl***, ennättihän se vekotin vajaa 2 viikkoa olla kun porsimiset tulee. Auto oli pari päivää hieman kallellaan katukiveyksen päällä kuskin puolelle. Nyt ei vasen puoli nouse juurikaan. kompura tuntuu pyörittävän ja nousee, mut sitten taas vajuu alas. Oikea näyttäisi olevan ihan kohdallaan.
Liekkö palje mennyt, vai voiko tuollainen toiminta johtua tuosta letkusta? Pientä suhinaa olisin kuulleeni vasemmalta puolelta, mutta varmaksi en sano. Auto on 06/2008, eli ymmärtääkseni kyseinen ongelma olisi jo tuohon vuosimalliin poistettu. Ajettu on 184tkm mikäli sillä nyt on tähän merkitystä.
Leave a comment:
-
Originally posted by Karhu View PostKyllä ihan alkuperäisiä on käytetty. Sulake on kestänyt. Pitänee jostain ottaa lainaan tai ostaa käytetty mutta toimiva että tuota pääsee testaamaan. Ei kamalasti innostaisi sitä touhutonnia tuohon laittaa.
Leave a comment:
-
Originally posted by markok View PostLiikaa virtaa tuosta menee läpi jos rele palaa. Ihme, että sulake on kestänyt. Onko releet olleet alkuperäisiä? Jos ei alkuperäinenkään rele kestä niin todennäköisesti kompura rikki ja ottaa liikaa virtaa.
Leave a comment:
-
Originally posted by Karhu View PostOmalla kohdalla on taasen todella omituinen tilanne tuossa hiacessa...rele palaa mutta vaihtamalla ei auta, toimii viikon, kaksi...ehkä kuukauden kunnes taas leipoo kiinni ja dingdong alkaa. Ja jälleen on rele palanut. Noita on tuossa nyt muistaakseni puolessa vuodessa viitisen vaihdettu eikä vielä ole oikein löytynyt mitään järkevää syytä. Kompuraa ei ole vaihdettu mutta toisaalta kun lähtee käyntiin niin toimii nätisti kunnes taas rele palaa. Ideoita otetaan vastaan...
Leave a comment:
-
Originally posted by mshonkanen View PostÄlä vielä tuhlaa rahoja merkkihuollossa. Tarkista letkujen kunto, jos ok, niin tarkista liittimet (kontaktiviat?). Mulla oikutteli rele, joka on vararenkaan alla ottamalla suojalevy pois, Siellä on 4 kpl:een relerivistö ja kyseinen on toinen toisesta päästä (en valitettavasti muista kummalta puolelta). Selville saat googlamalla kuvia kompurasta, jossa on mukana kyseinen rele. Marmoritiskin hinta 17 e mutta kyseessä on aivan tavallinen rele (sulkeutuva tai avautuva, en sitäkään muista). Rele on siis on aivan normi rele, eli maksaa muutama euroa motonetissä, varaosaliikkeissä, etc.
Jos haluat tarkempia tietoja olen kotona ensi maanantaina, voit tiedustella email: [email protected]
Ps. Kysyin merkkiliikkestä diagnoosia ja vastaus oli että kompura ja RELE vaihdetaan plus mahdollisesti letkut eli pitkälti toista tonnia :/
Leave a comment:
-
Originally posted by Zao View Posteli tommonen viesti tulee silloin tällöin näyttöön, peränsäädön vikakoodi. Tulee vaikka auto olisi suorassakin, joten ei ilmoita aina, jos olisi vinossakin. Onko kellään fiksummalla tietoa, mistä tämä voisi johtua, vai kiikutanko suoraan merkkihuoltoon. Auto on siis E61.
Jos haluat tarkempia tietoja olen kotona ensi maanantaina, voit tiedustella email: [email protected]
Ps. Kysyin merkkiliikkestä diagnoosia ja vastaus oli että kompura ja RELE vaihdetaan plus mahdollisesti letkut eli pitkälti toista tonnia :/
Leave a comment:
-
Ei kait se hajoamassa ole. Hyvä vaan että toimii. Kyllä se sitten ilmoittaa kun ei enää toimi.
Leave a comment:
-
Lainaanpas tätä kysyäkseni, että olisiko kellään faktaa siitä, milloin näihin on alettu laittamaan parempia letkuja kompuralle? Lanka vähän turhan pitkä tiedon etsimiselle
Itse olen kerran kuullut, että kompura käväisi päällä auton nököttäessä yksin pihalla ja tuosta tulin heti vainoharhaiseksi, että onko hajoamassa
Oma kosla valmistettu 2008/11.
Leave a comment:
-
Kävikin tuuri tällä kertaa, ja toistaiseksi vältyttiin kompuran vaihdolta. Kompressorilta venttiilille menevä ilmaputki oli rikki, joka ilmeisimmin aiheutti tuon level control fail / failure - vian. Joskus näinkin päin.
Leave a comment:
-
Tarkkaa näyttää olevan milloin antaa tuon vikailmoituksen ja milloin ei. Pari päivää ajelin yksin ja vajaalla tankilla eikä mitään ongelmia. Tänään otin tankin täyteen ja lapset takapenkillä, niin jo alkoi taas ääni ja valoshow. No viikon päästä menee koko kompressoripakettivaihtoon, ihanan kallista mutta jospa tulisi sitten kuntoon...
Leave a comment:
-
Originally posted by Jpa80 View PostKiitoksia tiedosta. Onko joku vaihtanut tuota pelkkää venttiilipakettia ja onko ollut apua ko. vaivaan?
Edit: niin tilasin osan air suspension shopista ja tuli n. viikossa. Hinta toimituskuluineen hiukan satasen pinnassa. Vaihto-operaatio korjaamolla otti tunnin, eli ei ole iso jumppa. Poistetun osan saa minulta ilmaiseksi. Luultavasti on ehjä.Last edited by A62; 16-02-2015, 21:20.
Leave a comment:
-
Ei laske perä omia aikojaan. Mistähän sitten löytyisi paja jossa suostuisivat vaihtamaan pelkän venttiilipalikan, joka paikassa tarjotaan koko kompuran vaihtoa ja väitetään ettei venttiiliä saa irrallisena...
Leave a comment:
-
samaahan tuo on minullakin, perä pysyy korkeudessaan, mutta piipittelee satunnaisesti faulttia ja failurea. Myös rheingoldilla katsottuna on perä molemmin puolin kohdillaan.
Leave a comment:
-
Originally posted by Jpa80 View PostKiitoksia tiedosta. Onko joku vaihtanut tuota pelkkää venttiilipakettia ja onko ollut apua ko. vaivaan?
Leave a comment:
Leave a comment: