E61 level control system failure

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Clavurion
    replied
    Originally posted by RaneMaster View Post
    Tasonsäätimet on vaihdettu puolelta toiselle ristiin ja siltikään vika ei oikealta puolelta häviä joten ne luulisi olevan ehjiä.
    Noin päin anturivikaa ei pysty poissulkemaan vaihtamalla anturit puolelta toiselle, koska alkuperäisissä antureissa vasemmalla on ainoastaan yksi piiri, joka on tasonsäädön osalta kytketty eri pinneihin, kuin oikealla. Oikealla anturilla on kaksi piiriä, joista toista käytetään xenonien automaattiseen korkeussäätöön. Nykyään varaosana saatavilla ainoastaan anturi kahdella piirillä, joten voidaan käyttää kummalla puolen tahansa ja osanumero siis sama.

    Leave a comment:


  • RaneMaster
    replied
    Omassa e61 autossa ei tasonsäätö toimi ja inpa antaa vikakoodeiksi 5F9D sensor activity rear right ja 5FB4 energy saving mode active. Onko näiden koodien vika helposti ratkaistavissa?

    Sen verran on tutkittu että kompura lähtee inpalla käytettynä päälle ja imuletku on ehjä. Tosin kompura ei ole minun aikana lähtenyt itsekseen päälle kertaakaan. Auton ilmajousituksen oli nimittäin aikaisempi omistaja muuttanut manuaalikäyttöiseksi eli y-haaralla yhdistänyt säkkien letkut ja letkun päähän asennettu normaali rengaspaineventtiili.
    Tasonsäätimet on vaihdettu puolelta toiselle ristiin ja siltikään vika ei oikealta puolelta häviä joten ne luulisi olevan ehjiä. Myös varapyöräkoteloon on kurkattu ja kaikkialla oli täysin kuivaa. Energy saving mode on laitettu inpasta off-tilaan, mutta silti se tulee takaisin vikamuistiin hetken päästä.

    Leave a comment:


  • nordi
    replied
    Originally posted by nordi View Post
    Täällä pukkaa myös level control faulttia. Perä pysyy kyllä ryhdissä, mutta satunnaisen ajon jälkeen sytyttää level control faultin, joskus heti ja joskus voi ajella reilummin.

    Koodeiksi antaa: 5F92 & 5F93 eli sensor supply rear left/right. Voisiko olla niin, että kummankin puolen sensorit hajoavat samoihin aikoihin?:think
    Tämäkin selvisi, oli mennyt vettä takakonttiin ja ohjainlaite rikki. Kuivatukset ja putkien avaus, uusi ohjainlaite ja nyt toimii.

    Leave a comment:


  • Eerop87
    replied
    Yhteen 61:een vaihdoin reilu vuosi sitten tällaiset saksan pussukat, ei huonoa sanottavaa näistä itsellä

    Leave a comment:


  • andrus85
    replied
    Onko porukalla kokemuksia ebay.de tilatuista ilmajousista saksanmaalta..esim. 175€ 2 kappaletta tarjolla..joo tiedän että esim jmtech myy arnottin valmistamia 164€kpl mikä ei ole kauhean kova hinta mutta anyway onko noista ns. halvemmista kokemuksia??

    Leave a comment:


  • Telehell
    replied
    Originally posted by rotaN View Post
    aiheeseen liittyen mistä johtuu että kuskinpuoli on 3cm korkeemmalla kuin apparin. ei pitäs pussin vuotaa, ainakin yön jälkeen on samassa korkeudessa(siis sama ero).
    oliko joku kalibrointi mutta kuinka tehä ja saako säädettyä toista puolta alemmas vai onko säätö "yhtenäinen" molemmin puolin?

    kompuran luulis toimivan, tai ainakin kun menee itse konttiin niin perä nousee..
    Inpalla saa resetoitua kompuran muistin ja ajettua uudet arvot sisään.

    Leave a comment:


  • rotaN
    replied
    aiheeseen liittyen mistä johtuu että kuskinpuoli on 3cm korkeemmalla kuin apparin. ei pitäs pussin vuotaa, ainakin yön jälkeen on samassa korkeudessa(siis sama ero).
    oliko joku kalibrointi mutta kuinka tehä ja saako säädettyä toista puolta alemmas vai onko säätö "yhtenäinen" molemmin puolin?

    kompuran luulis toimivan, tai ainakin kun menee itse konttiin niin perä nousee..

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Originally posted by Telehell View Post
    Jos viitit niin ota kuvia mikäli purat kompuran, moni kyselee sen sisustan kuvia
    Ei taida e61:n kompura olla purettavaa mallia. E39:ssä sylinteriin pääsi helposti käsiksi ja siihen on olemassa varaosiakin, mutta e61:een niitä ei pysty vaihtamaan rikkomatta kompuraa.

    Leave a comment:


  • Telehell
    replied
    Jos viitit niin ota kuvia mikäli purat kompuran, moni kyselee sen sisustan kuvia

    Leave a comment:


  • Jarsse
    replied
    Originally posted by koz-528 View Post
    Tuossa näkyy imuletku. Vänkärin sisälokarin alla.
    Edit: oho luin jonku vanhan postauksen jossa kuvaa kysyttiin.
    Tuo letku oli poikki ja sen takia varmaan kompura otti itseensä? Kuitenki ajettu vasta 200tkm niin ei luulisi noilla kilometreillä väljiintyvän vielä? Puran kompuran ja katon mitä on syönyt..

    Leave a comment:


  • koz-528
    replied
    Tuossa näkyy imuletku. Vänkärin sisälokarin alla.
    Edit: oho luin jonku vanhan postauksen jossa kuvaa kysyttiin.
    Attached Files
    Last edited by koz-528; 07-07-2016, 11:27.

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Suurin osa näistä tasonsäädön ongelmista joissa varoitus tulee kesken ajon johtuu väljäksi kuluneesta kompurasta. Paineen tuotto ei riitä muuttamaan perän korkeutta riittävän nopeasti ja varoitus tulee. Koodin luvulla tietenkin pystyy vielä varmistamaan asiaa.

    Leave a comment:


  • Telehell
    replied
    Jostain luin, että olisi 10bar paine jousipusseissa, että kyllähän sieltä nyt jonkinmoinen painetuotto pitää kompuraltakin löytyä

    Leave a comment:


  • Jarsse
    replied
    Laskee silloin jos laitan kuormaa kyytiin ja ajaa monttuja yms ja vikavalo tasonsäädöstä palaa

    Kuinka kovaa kompuran pitäisi työntää ilmaa nyt sieltä tulee sellanen lehmän henkäsy kun kokeilin kompuran päästä se pieni musta letku irti.

    Leave a comment:


  • Telehell
    replied
    Inpalla tai osta carly for bmw googlekaupasta, sekin ymmärtää enemmän mitä ilmaisohjelmat. Inpalla tosin pääset testaamaan ihan kauttaaltaan jousituksen toimivuutta.

    Mutta jos se perän laskee tonttiin niin jostainhan se ilmaa vuotaa. Vikakoodi ensiksi tietoon niin sitten tietää enemmän.

    Leave a comment:

Working...
X