Originally posted by RaneMaster
View Post
E61 level control system failure
Collapse
X
-
-
Omassa e61 autossa ei tasonsäätö toimi ja inpa antaa vikakoodeiksi 5F9D sensor activity rear right ja 5FB4 energy saving mode active. Onko näiden koodien vika helposti ratkaistavissa?
Sen verran on tutkittu että kompura lähtee inpalla käytettynä päälle ja imuletku on ehjä. Tosin kompura ei ole minun aikana lähtenyt itsekseen päälle kertaakaan. Auton ilmajousituksen oli nimittäin aikaisempi omistaja muuttanut manuaalikäyttöiseksi eli y-haaralla yhdistänyt säkkien letkut ja letkun päähän asennettu normaali rengaspaineventtiili.
Tasonsäätimet on vaihdettu puolelta toiselle ristiin ja siltikään vika ei oikealta puolelta häviä joten ne luulisi olevan ehjiä. Myös varapyöräkoteloon on kurkattu ja kaikkialla oli täysin kuivaa. Energy saving mode on laitettu inpasta off-tilaan, mutta silti se tulee takaisin vikamuistiin hetken päästä.
Leave a comment:
-
Originally posted by nordi View PostTäällä pukkaa myös level control faulttia. Perä pysyy kyllä ryhdissä, mutta satunnaisen ajon jälkeen sytyttää level control faultin, joskus heti ja joskus voi ajella reilummin.
Koodeiksi antaa: 5F92 & 5F93 eli sensor supply rear left/right. Voisiko olla niin, että kummankin puolen sensorit hajoavat samoihin aikoihin?:think
Leave a comment:
-
Yhteen 61:een vaihdoin reilu vuosi sitten tällaiset saksan pussukat, ei huonoa sanottavaa näistä itsellä
Leave a comment:
-
Onko porukalla kokemuksia ebay.de tilatuista ilmajousista saksanmaalta..esim. 175€ 2 kappaletta tarjolla..joo tiedän että esim jmtech myy arnottin valmistamia 164€kpl mikä ei ole kauhean kova hinta mutta anyway onko noista ns. halvemmista kokemuksia??
Leave a comment:
-
Originally posted by rotaN View Postaiheeseen liittyen mistä johtuu että kuskinpuoli on 3cm korkeemmalla kuin apparin. ei pitäs pussin vuotaa, ainakin yön jälkeen on samassa korkeudessa(siis sama ero).
oliko joku kalibrointi mutta kuinka tehä ja saako säädettyä toista puolta alemmas vai onko säätö "yhtenäinen" molemmin puolin?
kompuran luulis toimivan, tai ainakin kun menee itse konttiin niin perä nousee..
Leave a comment:
-
aiheeseen liittyen mistä johtuu että kuskinpuoli on 3cm korkeemmalla kuin apparin. ei pitäs pussin vuotaa, ainakin yön jälkeen on samassa korkeudessa(siis sama ero).
oliko joku kalibrointi mutta kuinka tehä ja saako säädettyä toista puolta alemmas vai onko säätö "yhtenäinen" molemmin puolin?
kompuran luulis toimivan, tai ainakin kun menee itse konttiin niin perä nousee..
Leave a comment:
-
Originally posted by Telehell View PostJos viitit niin ota kuvia mikäli purat kompuran, moni kyselee sen sisustan kuvia
Leave a comment:
-
Jos viitit niin ota kuvia mikäli purat kompuran, moni kyselee sen sisustan kuvia
Leave a comment:
-
Originally posted by koz-528 View PostTuossa näkyy imuletku. Vänkärin sisälokarin alla.
Edit: oho luin jonku vanhan postauksen jossa kuvaa kysyttiin.
Leave a comment:
-
Suurin osa näistä tasonsäädön ongelmista joissa varoitus tulee kesken ajon johtuu väljäksi kuluneesta kompurasta. Paineen tuotto ei riitä muuttamaan perän korkeutta riittävän nopeasti ja varoitus tulee. Koodin luvulla tietenkin pystyy vielä varmistamaan asiaa.
Leave a comment:
-
Jostain luin, että olisi 10bar paine jousipusseissa, että kyllähän sieltä nyt jonkinmoinen painetuotto pitää kompuraltakin löytyä
Leave a comment:
-
Laskee silloin jos laitan kuormaa kyytiin ja ajaa monttuja yms ja vikavalo tasonsäädöstä palaa
Kuinka kovaa kompuran pitäisi työntää ilmaa nyt sieltä tulee sellanen lehmän henkäsy kun kokeilin kompuran päästä se pieni musta letku irti.
Leave a comment:
-
Inpalla tai osta carly for bmw googlekaupasta, sekin ymmärtää enemmän mitä ilmaisohjelmat. Inpalla tosin pääset testaamaan ihan kauttaaltaan jousituksen toimivuutta.
Mutta jos se perän laskee tonttiin niin jostainhan se ilmaa vuotaa. Vikakoodi ensiksi tietoon niin sitten tietää enemmän.
Leave a comment:
Leave a comment: