E61 level control system failure
Collapse
X
-
Mistä voisi johtua kun e61 pre lci:n takapää laski tonttiin alle kahdessa tunnissa parkissa ollessaan ja kompura ei inahdakkaan. Tuntia aiemmin heitti vikakoodin tauluun joka hävisi käynnistämällä uudelleen. On koitettu ottaa akun napaa orti ja annettu olla reilu puolituntia, ei vaikutusta. Onko mahdollista että kompura porsisi? Ennen tätä ei ole tasosäätö häröillyt ollenkaan ja kompurakin käy harvoin ja silloinkin vain hetken ja nostaa perän nopeasti.
Ilmavuotoa epäilisin itse mutta vaikea todeta kun vehkeet makaa perse maassa parkkipaikalla ilman painetta.
Leave a comment:
-
Releen vaihdoin eilen illalla (ja laitoin myös uuden sulakkeen). Eipä alkanut kompura enää huutamaan sulakkeen laittamisen jälkeen, joten oisko niin että vika on ollut tuossa releessä ja kompura onkin edelleen toimiva peli...
No uusi kompurakin on jo autotallissa valmiina jos/kun vika uusiutuu, mutta tällä hetkellä kaikki näyttää toimivan kuten pitääkin. Ainoastaan nuo viestin #366 liitteessä olevat sensorien/akun arvot ovat edelleen samanlaisia... Paha mennä sanomaan johtuuko Inpasta vai ohjausyksiköstä vai mistä, mutta vähän kuitenkin häiritsee kun ei tiedä mikä tuon "ongelman" takana on...
Leave a comment:
-
Originally posted by MNi View PostRele tulee ehdottomasti vaihtaa jos laitat uuden kompuran. Katso MajorDraken kommentit sivulta 35 vähintään. Lienet jo lukenut ketjun muutenkin läpi.
Jos näistä mun viesteistä ei vielä ole ilmi käynyt, niin olen suht kädetön autojen huoltamisessa, joten hyvät vinkit/ohjeet otetaan vastaan.
Mikäli olen käsittänyt oikein, niin tuo rele löytyisi vararengaskotelon pohjalta verhoilun alta? Tai ainakin sinne RealOEMin käskee menemään:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=61_4206
Tuollaisen releen saanee melkeinpä mistä vain liikkeestä?
Leave a comment:
-
Rele tulee ehdottomasti vaihtaa jos laitat uuden kompuran. Katso MajorDraken kommentit sivulta 35 vähintään. Lienet jo lukenut ketjun muutenkin läpi.
Leave a comment:
-
Originally posted by markok View PostKompuran päälle jääminen johtuu yleensä viallisesta releestä. Tämä myös tuhoaa hyvin pian kompuran joka ylikuumenee liian pitkästä pyörimisestä. Joku häikkä tuossa Inpa:ssa on kun tuollaisia jännitteitä näyttää tai sitten ohjausyksikkö antaa ihan väärää dataa ulos.
En kovin montaa minuuttia ole antanut kompuran pyöriä kerrallaan joten toivottavasti se on vielä soiva peli.
Toki jo tilasin uuden kompuran letkuineen, mutta jos tuo nyt selviäisi pelkällä releelle niin ei tarvitsisi vielä vaihtaa.
Leave a comment:
-
Originally posted by Must1 View PostSain Inpalla varustetun läppärin lainaan ja piuhan myös. Ja sain kuin sainkin ajettua perän ylös.
MUTTA:
Nyt kompura palasi taas samaan tilaan kuin aiemmin, eli jää päälle ja sammuu vasta sulakkeen pois ottamalla.
Olisko kellään hyviä ideoita miten lähestyä tätä ongelmaa?
edit.
Mites kun noi voltit "vähän" kaukana oikeista arvoista?
Leave a comment:
-
Sain Inpalla varustetun läppärin lainaan ja piuhan myös. Ja sain kuin sainkin ajettua perän ylös.
MUTTA:
Nyt kompura palasi taas samaan tilaan kuin aiemmin, eli jää päälle ja sammuu vasta sulakkeen pois ottamalla.
Olisko kellään hyviä ideoita miten lähestyä tätä ongelmaa?
edit.
Mites kun noi voltit "vähän" kaukana oikeista arvoista?Last edited by Must1; 16-05-2016, 20:10.
Leave a comment:
-
Onko kukaan tätä "hätäapua" käyttänyt?
http://www.jmtech.fi/kauppa/index.ph...ducts_id=15971
Otin epähuomiossa hitaamman UPSin kuljetustavan kompuralle Saksasta ja todennäköisesti vasta ensi keskiviikkona toimitetaan kotiin. Joten muutaman kympin voisi aivan hyvin maksaa siitä että pääsisi ennen sitä jo ajamaan ilman että perä on pohjassa.
Ja edelleen tiedustelen josko Lahden alueelta löytyisi kaveria joka pääsisi Inpalla tsekkaamaan auton läpi pientä vaivanpalkkaa vastaan?
Leave a comment:
-
Onkos tietoa kellään miksi apukuskin puoleinen anturi ei anna arvoja inpalla perää liikutellessa? Voltit pysyy samana (eli ei juuri lainkaan voltteja) ja millimetrit myös. Herjaa inpalla sitä anturia, mutta minä sen uusin eikä vika poistunut. Perä pysyy korossaan.
Onko omat sulakkeet antureilla? Ihmetyttää jos johto ois poikki jostain...
Leave a comment:
-
Originally posted by markok View PostNouseeko perä yhtään kompuran pyöriessä? Kuuluuko mistään suhinoita? Tuo koodi tulee siitä ettei perä nouse riittävän nopeasti. Voi johtua siitä, että kompuran teho ei riitä, mutta yleensä kyllä hieman nousee perä huonollakin kompuralla. Voi myös olla ettei venttiilit avaudu eikä paine pääse pusseille. Tuo olisi hyvä saada Inpa piuhaan kiinni ja manuaalisesti ajaa perää ja katsoa antureiden arvoja. Tämän jälkeen olisi paljon helpompi arpoa vika paikkaa.
Osaisko joku vinkata keneltä Lahdesta löytyisi pelit ja vehkeet ja vähän ylimääräistä aikaa autella vähän tallikaveria ongelmissaan?
Leave a comment:
-
Originally posted by Must1 View PostEi ollut järveä eikä mitään muutakaan kosteutta havaittavissa.
Skannasin Carlylla uudelleen vikakoodit ja seuraavat löytyivät/tekivät paluun nollauksen jälkeen:
Dynamische Stabilitaets Kontrolle / DSC
:CAN fault / PT CAN fault
Code: 006F51
*Instrument cluster / Kombiinstrument
Air suspension failure
Code: 00A3C7
Light / Licht
sorry, unknown fault
Code: 009CC5
Air suspension / Luftfederung
regular time failure
Code: 005F9A
*ECU 55
sorry, unknown fault
Code: 00DE50
* nämä tulivat "uusina" vikakoodeina
Pakko tyytyä nyt toistaiseksi fillarointiin, ei tuolla ajaa viitsi kun perä on aivan pohjassa. Laitoin saksasta tilaukseen uuden kompuran letkuineen ja filttereineen, mutta jotenkin musta tuntuu että tässä saattais olla jotain muuta takana kuin että kompura ois vetänyt viimeiset henkosensa.
Tai sitten se on ja homma ratkeaa kun se vaihdetaan...
Leave a comment:
-
Ei ollut järveä eikä mitään muutakaan kosteutta havaittavissa.
Skannasin Carlylla uudelleen vikakoodit ja seuraavat löytyivät/tekivät paluun nollauksen jälkeen:
Dynamische Stabilitaets Kontrolle / DSC
:CAN fault / PT CAN fault
Code: 006F51
*Instrument cluster / Kombiinstrument
Air suspension failure
Code: 00A3C7
Light / Licht
sorry, unknown fault
Code: 009CC5
Air suspension / Luftfederung
regular time failure
Code: 005F9A
*ECU 55
sorry, unknown fault
Code: 00DE50
* nämä tulivat "uusina" vikakoodeina
Pakko tyytyä nyt toistaiseksi fillarointiin, ei tuolla ajaa viitsi kun perä on aivan pohjassa. Laitoin saksasta tilaukseen uuden kompuran letkuineen ja filttereineen, mutta jotenkin musta tuntuu että tässä saattais olla jotain muuta takana kuin että kompura ois vetänyt viimeiset henkosensa.
Tai sitten se on ja homma ratkeaa kun se vaihdetaan...
Leave a comment:
Leave a comment: