E61 level control system failure

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • suppari
    replied
    Laita releeltä hyppy ja koita lähteekö pörisemään.

    Leave a comment:


  • Jakettaja
    replied
    Mistä voisi johtua kun e61 pre lci:n takapää laski tonttiin alle kahdessa tunnissa parkissa ollessaan ja kompura ei inahdakkaan. Tuntia aiemmin heitti vikakoodin tauluun joka hävisi käynnistämällä uudelleen. On koitettu ottaa akun napaa orti ja annettu olla reilu puolituntia, ei vaikutusta. Onko mahdollista että kompura porsisi? Ennen tätä ei ole tasosäätö häröillyt ollenkaan ja kompurakin käy harvoin ja silloinkin vain hetken ja nostaa perän nopeasti.

    Ilmavuotoa epäilisin itse mutta vaikea todeta kun vehkeet makaa perse maassa parkkipaikalla ilman painetta.

    Leave a comment:


  • Telehell
    replied
    Itselläkin INPA näyttää korkeus (mm) arvot kuskin puolelta oikein ja apparin puoleinen arvo pysyy samana. Korkeusanturi uusittu ja vikakoodi herjaa apukuskin puoleista pyörän nopeustunnistinta.
    Last edited by Telehell; 29-05-2016, 07:58.

    Leave a comment:


  • Must1
    replied
    Releen vaihdoin eilen illalla (ja laitoin myös uuden sulakkeen). Eipä alkanut kompura enää huutamaan sulakkeen laittamisen jälkeen, joten oisko niin että vika on ollut tuossa releessä ja kompura onkin edelleen toimiva peli...

    No uusi kompurakin on jo autotallissa valmiina jos/kun vika uusiutuu, mutta tällä hetkellä kaikki näyttää toimivan kuten pitääkin. Ainoastaan nuo viestin #366 liitteessä olevat sensorien/akun arvot ovat edelleen samanlaisia... Paha mennä sanomaan johtuuko Inpasta vai ohjausyksiköstä vai mistä, mutta vähän kuitenkin häiritsee kun ei tiedä mikä tuon "ongelman" takana on...

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    Jeps noita releitä löytyy varaosaliikkeistä jne.

    Leave a comment:


  • Must1
    replied
    Originally posted by MNi View Post
    Rele tulee ehdottomasti vaihtaa jos laitat uuden kompuran. Katso MajorDraken kommentit sivulta 35 vähintään. Lienet jo lukenut ketjun muutenkin läpi.
    Jeps, tämä on selvä jutu, mutta kannattaisko tässä vaiheessa ensin kokeilla vain vanhan releen vaihtamista?

    Jos näistä mun viesteistä ei vielä ole ilmi käynyt, niin olen suht kädetön autojen huoltamisessa, joten hyvät vinkit/ohjeet otetaan vastaan.

    Mikäli olen käsittänyt oikein, niin tuo rele löytyisi vararengaskotelon pohjalta verhoilun alta? Tai ainakin sinne RealOEMin käskee menemään:
    http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=61_4206

    Tuollaisen releen saanee melkeinpä mistä vain liikkeestä?

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Rele tulee ehdottomasti vaihtaa jos laitat uuden kompuran. Katso MajorDraken kommentit sivulta 35 vähintään. Lienet jo lukenut ketjun muutenkin läpi.

    Leave a comment:


  • Must1
    replied
    Originally posted by markok View Post
    Kompuran päälle jääminen johtuu yleensä viallisesta releestä. Tämä myös tuhoaa hyvin pian kompuran joka ylikuumenee liian pitkästä pyörimisestä. Joku häikkä tuossa Inpa:ssa on kun tuollaisia jännitteitä näyttää tai sitten ohjausyksikkö antaa ihan väärää dataa ulos.
    Ok, eli auttaisko tässä nyt pelkkä releen vaihto?
    En kovin montaa minuuttia ole antanut kompuran pyöriä kerrallaan joten toivottavasti se on vielä soiva peli.

    Toki jo tilasin uuden kompuran letkuineen, mutta jos tuo nyt selviäisi pelkällä releelle niin ei tarvitsisi vielä vaihtaa.

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Originally posted by Must1 View Post
    Sain Inpalla varustetun läppärin lainaan ja piuhan myös. Ja sain kuin sainkin ajettua perän ylös.

    MUTTA:

    Nyt kompura palasi taas samaan tilaan kuin aiemmin, eli jää päälle ja sammuu vasta sulakkeen pois ottamalla.
    Olisko kellään hyviä ideoita miten lähestyä tätä ongelmaa?

    edit.

    Mites kun noi voltit "vähän" kaukana oikeista arvoista?
    Kompuran päälle jääminen johtuu yleensä viallisesta releestä. Tämä myös tuhoaa hyvin pian kompuran joka ylikuumenee liian pitkästä pyörimisestä. Joku häikkä tuossa Inpa:ssa on kun tuollaisia jännitteitä näyttää tai sitten ohjausyksikkö antaa ihan väärää dataa ulos.

    Leave a comment:


  • Must1
    replied
    Sain Inpalla varustetun läppärin lainaan ja piuhan myös. Ja sain kuin sainkin ajettua perän ylös.

    MUTTA:

    Nyt kompura palasi taas samaan tilaan kuin aiemmin, eli jää päälle ja sammuu vasta sulakkeen pois ottamalla.
    Olisko kellään hyviä ideoita miten lähestyä tätä ongelmaa?

    edit.

    Mites kun noi voltit "vähän" kaukana oikeista arvoista?
    Attached Files
    Last edited by Must1; 16-05-2016, 20:10.

    Leave a comment:


  • Must1
    replied
    Onko kukaan tätä "hätäapua" käyttänyt?
    http://www.jmtech.fi/kauppa/index.ph...ducts_id=15971

    Otin epähuomiossa hitaamman UPSin kuljetustavan kompuralle Saksasta ja todennäköisesti vasta ensi keskiviikkona toimitetaan kotiin. Joten muutaman kympin voisi aivan hyvin maksaa siitä että pääsisi ennen sitä jo ajamaan ilman että perä on pohjassa.

    Ja edelleen tiedustelen josko Lahden alueelta löytyisi kaveria joka pääsisi Inpalla tsekkaamaan auton läpi pientä vaivanpalkkaa vastaan?

    Leave a comment:


  • Telehell
    replied
    Onkos tietoa kellään miksi apukuskin puoleinen anturi ei anna arvoja inpalla perää liikutellessa? Voltit pysyy samana (eli ei juuri lainkaan voltteja) ja millimetrit myös. Herjaa inpalla sitä anturia, mutta minä sen uusin eikä vika poistunut. Perä pysyy korossaan.

    Onko omat sulakkeet antureilla? Ihmetyttää jos johto ois poikki jostain...

    Leave a comment:


  • Must1
    replied
    Originally posted by markok View Post
    Nouseeko perä yhtään kompuran pyöriessä? Kuuluuko mistään suhinoita? Tuo koodi tulee siitä ettei perä nouse riittävän nopeasti. Voi johtua siitä, että kompuran teho ei riitä, mutta yleensä kyllä hieman nousee perä huonollakin kompuralla. Voi myös olla ettei venttiilit avaudu eikä paine pääse pusseille. Tuo olisi hyvä saada Inpa piuhaan kiinni ja manuaalisesti ajaa perää ja katsoa antureiden arvoja. Tämän jälkeen olisi paljon helpompi arpoa vika paikkaa.
    Ei nouse tällä hetkellä yhtään, enkä mielestäni kuule mitään suhinoitakaan.. Edellisen sivun ensimmäisessä viestissäni kuvailin eilisen tilanteen jolloin perä vielä nousi. Mutta yön aikana oli laskeutunut pohjaan eikä tänään ole tapahtunut mitään.

    Osaisko joku vinkata keneltä Lahdesta löytyisi pelit ja vehkeet ja vähän ylimääräistä aikaa autella vähän tallikaveria ongelmissaan?

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Originally posted by Must1 View Post
    Ei ollut järveä eikä mitään muutakaan kosteutta havaittavissa.

    Skannasin Carlylla uudelleen vikakoodit ja seuraavat löytyivät/tekivät paluun nollauksen jälkeen:
    Dynamische Stabilitaets Kontrolle / DSC
    :CAN fault / PT CAN fault
    Code: 006F51

    *Instrument cluster / Kombiinstrument
    Air suspension failure
    Code: 00A3C7

    Light / Licht
    sorry, unknown fault
    Code: 009CC5

    Air suspension / Luftfederung
    regular time failure
    Code: 005F9A

    *ECU 55
    sorry, unknown fault
    Code: 00DE50

    * nämä tulivat "uusina" vikakoodeina

    Pakko tyytyä nyt toistaiseksi fillarointiin, ei tuolla ajaa viitsi kun perä on aivan pohjassa. Laitoin saksasta tilaukseen uuden kompuran letkuineen ja filttereineen, mutta jotenkin musta tuntuu että tässä saattais olla jotain muuta takana kuin että kompura ois vetänyt viimeiset henkosensa.
    Tai sitten se on ja homma ratkeaa kun se vaihdetaan...
    Nouseeko perä yhtään kompuran pyöriessä? Kuuluuko mistään suhinoita? Tuo koodi tulee siitä ettei perä nouse riittävän nopeasti. Voi johtua siitä, että kompuran teho ei riitä, mutta yleensä kyllä hieman nousee perä huonollakin kompuralla. Voi myös olla ettei venttiilit avaudu eikä paine pääse pusseille. Tuo olisi hyvä saada Inpa piuhaan kiinni ja manuaalisesti ajaa perää ja katsoa antureiden arvoja. Tämän jälkeen olisi paljon helpompi arpoa vika paikkaa.

    Leave a comment:


  • Must1
    replied
    Ei ollut järveä eikä mitään muutakaan kosteutta havaittavissa.

    Skannasin Carlylla uudelleen vikakoodit ja seuraavat löytyivät/tekivät paluun nollauksen jälkeen:
    Dynamische Stabilitaets Kontrolle / DSC
    :CAN fault / PT CAN fault
    Code: 006F51

    *Instrument cluster / Kombiinstrument
    Air suspension failure
    Code: 00A3C7

    Light / Licht
    sorry, unknown fault
    Code: 009CC5

    Air suspension / Luftfederung
    regular time failure
    Code: 005F9A

    *ECU 55
    sorry, unknown fault
    Code: 00DE50

    * nämä tulivat "uusina" vikakoodeina

    Pakko tyytyä nyt toistaiseksi fillarointiin, ei tuolla ajaa viitsi kun perä on aivan pohjassa. Laitoin saksasta tilaukseen uuden kompuran letkuineen ja filttereineen, mutta jotenkin musta tuntuu että tässä saattais olla jotain muuta takana kuin että kompura ois vetänyt viimeiset henkosensa.
    Tai sitten se on ja homma ratkeaa kun se vaihdetaan...

    Leave a comment:

Working...
X