E61 level control system failure
Collapse
X
-
Olikos siellä Oulussa ihan hyllytavarana jossain noita silica kikkareita? Olisi parikin kompuraa tuossa joka huutaa uusia palleroita ja joihin tuota korjausta voisi koittaa.
-
Originally posted by Pex View Postnyt tuli purettua atomeiksi tuo kompura. Viimeisimpänä kompuran ongelmanahan oli se, että perä nousee liian korkealle eikä suostu laskemaan normitasolle.
Tyhjennysventtiili itsessään lienee OK, mutta kuivatusmassa oli ihan litimärkä. Vettä lurahti aika paljon tuosta kuivatusmassan kammiosta. Vesi sotkenee tuon venttiilin toiminnan :think
Aikoinaan ruutasin kompuran imupuolen letkuun pöljyyksissäni myös CRC:tä. Nyt tuo märkä kuivatusmassa tuntuu öljyisen liukkaalta. Mistähän uutta massaa sais? Ajattelin nyt ensiapuna pestä nuo pallerot ekaksi isopropanolilla ja sen jälkeen asetonilla. Sitten vielä päiväksi kuivamaan. Saa nähdä mitä tykkäävät.
Elikkä johtuneekohan vuosia kestänyt kompuran juonittelu siitä, että tuon massan kosteuden sitomiskyky on tullut ajat sitten täyteen. Veikkaisin, että aika monella on sama ongelma.
Etenkin pakkasilla kompura on juonitellut eniten ja antanut joko faulttia tai failurea. Ei ihme jos on jäätynyt kun on täynnä vettä.
Leave a comment:
-
Originally posted by Pex View Postnyt tuli purettua atomeiksi tuo kompura. Viimeisimpänä kompuran ongelmanahan oli se, että perä nousee liian korkealle eikä suostu laskemaan normitasolle.
Tyhjennysventtiili itsessään lienee OK, mutta kuivatusmassa oli ihan litimärkä. Vettä lurahti aika paljon tuosta kuivatusmassan kammiosta. Vesi sotkenee tuon venttiilin toiminnan :think
Aikoinaan ruutasin kompuran imupuolen letkuun pöljyyksissäni myös CRC:tä. Nyt tuo märkä kuivatusmassa tuntuu öljyisen liukkaalta. Mistähän uutta massaa sais? Ajattelin nyt ensiapuna pestä nuo pallerot ekaksi isopropanolilla ja sen jälkeen asetonilla. Sitten vielä päiväksi kuivamaan. Saa nähdä mitä tykkäävät.
Elikkä johtuneekohan vuosia kestänyt kompuran juonittelu siitä, että tuon massan kosteuden sitomiskyky on tullut ajat sitten täyteen. Veikkaisin, että aika monella on sama ongelma.
Etenkin pakkasilla kompura on juonitellut eniten ja antanut joko faulttia tai failurea. Ei ihme jos on jäätynyt kun on täynnä vettä.
Tässä vielä kuva tuosta massasta joka kompuran sisuksista löytyy
Leave a comment:
-
Originally posted by Clavurion View PostPex: Miltä se tyhjennysventtiili näytti, vai etkö vielä ehtinyt tutkia?
Tyhjennysventtiili itsessään lienee OK, mutta kuivatusmassa oli ihan litimärkä. Vettä lurahti aika paljon tuosta kuivatusmassan kammiosta. Vesi sotkenee tuon venttiilin toiminnan :think
Aikoinaan ruutasin kompuran imupuolen letkuun pöljyyksissäni myös CRC:tä. Nyt tuo märkä kuivatusmassa tuntuu öljyisen liukkaalta. Mistähän uutta massaa sais? Ajattelin nyt ensiapuna pestä nuo pallerot ekaksi isopropanolilla ja sen jälkeen asetonilla. Sitten vielä päiväksi kuivamaan. Saa nähdä mitä tykkäävät.
Elikkä johtuneekohan vuosia kestänyt kompuran juonittelu siitä, että tuon massan kosteuden sitomiskyky on tullut ajat sitten täyteen. Veikkaisin, että aika monella on sama ongelma.
Etenkin pakkasilla kompura on juonitellut eniten ja antanut joko faulttia tai failurea. Ei ihme jos on jäätynyt kun on täynnä vettä.
Tässä vielä kuva tuosta massasta joka kompuran sisuksista löytyy
Leave a comment:
-
-
Menee suoraan anturilta EHC-modulin liittimelle X1448
Oikealla anturin puolella pinnijärjestys riippuu, onko autossa xenonien automaattinen korkeuden säätö.
Pinnijärjestys:
Code:EHC johtoväri ilman xenon / xenon 2 kelt./rusk. 4 / 6 5 kelt./musta 1 / 2 7 kelt./harm. 5 / 3
Leave a comment:
-
Originally posted by Cell View PostVarmaan piuha poikki, katso ensin livedatasta ja mittaa sitten suoraan boksin liittimestä anturi.
Leave a comment:
-
Varmaan piuha poikki, katso ensin livedatasta ja mittaa sitten suoraan boksin liittimestä anturi.
Leave a comment:
-
Vaihdoin oikean puolen korkeus anturin mutta eipä ollut vaikutusta. Tämä koodi on ja pysyy. Perä toimii kuitenkin normaalisti inpalla liikutellessa, taitaa säätää myös itse, vikatila on kyllä päällä että tuskin se ihan oikein toimii? Koitin kalibroida inpalla mutta ei siitäkään hyötyä ollut. Tympäsee tuo jatkuva pimputtelu.
Leave a comment:
-
Originally posted by Tane003 View PostMoro,
Osaako joku sanoa kuinka tiheään pumpun tulisi surista?
En ole huomannut että perä olisi pitkät seisomisen jälkeen laskenut.
Mulla pumppu surisee sekunnin kaks usein startin jälkeen, sekä usein kun olen ajanut auton talliin ja sammuttanut auton.
Kuulen tämän äänen vähintään kerran päivässä.Last edited by Pex; 13-04-2013, 21:49.
Leave a comment:
-
Originally posted by Tane003 View PostMoro,
Osaako joku sanoa kuinka tiheään pumpun tulisi surista?
En ole huomannut että perä olisi pitkät seisomisen jälkeen laskenut.
Mulla pumppu surisee sekunnin kaks usein startin jälkeen, sekä usein kun olen ajanut auton talliin ja sammuttanut auton.
Kuulen tämän äänen vähintään kerran päivässä.
Leave a comment:
-
Pumppu pyörii
Moro,
Osaako joku sanoa kuinka tiheään pumpun tulisi surista?
En ole huomannut että perä olisi pitkät seisomisen jälkeen laskenut.
Mulla pumppu surisee sekunnin kaks usein startin jälkeen, sekä usein kun olen ajanut auton talliin ja sammuttanut auton.
Kuulen tämän äänen vähintään kerran päivässä.
Leave a comment:
-
Originally posted by Clavurion View PostPex: Miltä se tyhjennysventtiili näytti, vai etkö vielä ehtinyt tutkia?
Tältähän se näytti, mutta en kovin paljoa tuosta ymmärtänyt. Enempää tuota ei saanut purettua. Mielestäni nuo o-renkaat ei olleet mitenkään turvoksissa. CRC:tä olen 4 vuotta sitten tunkenut kamppeen sisään, arvelisin että tuo kuvassa näkyvä kosteus on sitä, liukkaalta se ainakin sormenpäissä tuntui :think
Kummastuttaa, että tämä vika tuli samantien kun pussit vaihdettiin. Lieneekö jotain vaikutusta sillä että auto makasi 1,5 vkoa kylmässä tallissa liikkumattomana ja jumi sitten sen takia tuolta jotain.
Leave a comment:
Leave a comment: