E61 level control system failure

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rahu
    replied
    Kun olet vaihtamassa sitä kompuraa niin ensin otat sieltä kompuran takapäästä sen pistokkeen irti ennen kuin irroitat paineletkut niin ei ole tarvetta kajota akkuun.

    Leave a comment:


  • KOMBI7
    replied
    Originally posted by VESiX View Post
    No en suoraan sanottuna muista, irroitinko akun kenkää tuossa yhteydessä, mutta ei sen irroittamisesta ainakaan mitään haittaa ole. Korkeintaan kello pitää asettaa uudestaan aikaan. Yleisperiaatteena voisi sanoa, että mitään lamppua kummallisempaa sähklaitetta näistä ei kannata irroittaa ottamatta akunkenkää irti. Vikakoodeja jää aika helposti muistiin.
    Kiitos vastauksesta, tämä vahvisti omaa käsitystä asiasta. Kiitos kaikille avusta.

    Leave a comment:


  • VESiX
    replied
    Originally posted by KOMBI7 View Post
    Onko tarpeellista irrottaa akunkenkä vai ei??? Aiheutuuko vaaraa/haittaa autolle tai asentajalle. Pitäis huomenna vaihtaa koko kompurapaketti venttiileineen ja releineen.
    No en suoraan sanottuna muista, irroitinko akun kenkää tuossa yhteydessä, mutta ei sen irroittamisesta ainakaan mitään haittaa ole. Korkeintaan kello pitää asettaa uudestaan aikaan. Yleisperiaatteena voisi sanoa, että mitään lamppua kummallisempaa sähklaitetta näistä ei kannata irroittaa ottamatta akunkenkää irti. Vikakoodeja jää aika helposti muistiin.

    Leave a comment:


  • KOMBI7
    replied
    Onko tarpeellista irrottaa akunkenkä vai ei??? Aiheutuuko vaaraa/haittaa autolle tai asentajalle. Pitäis huomenna vaihtaa koko kompurapaketti venttiileineen ja releineen.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by MakeH View Post
    Eli siinätapauksessa vakaaja kiskoi sen ylös.
    Niimpä tietysti, eipä tullut mietittyä tarpeeksi pitkälle ;-(

    Leave a comment:


  • MakeH
    replied
    Eli siinätapauksessa vakaaja kiskoi sen ylös.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by MakeH View Post
    Siis oliko auto nosturilla vai maassa? Nimittäin on aika uskomaton tilanne, että ne renkaat sieltä mihinkään nousisivat!
    Mulla oli oikea takarengas irti, ts. tunkattuna kulma ylös.

    Itsekin ihmettelin että miten se noi teki,
    luulisi että olisi enneminkin jäänyt roikkumaan.

    Kyseessä oli muistaakseni 12/2004 535d farkku.

    Leave a comment:


  • KOMBI7
    replied
    Originally posted by MakeH View Post
    Melkoinen alipaine pitää letkuihin kyllä imeä jotta renkaat saa nousemaan!
    Tarkoitin lähinnä sitä, että kun nostan auton perän ylös niin renkaat saa "roikkua" niin paljon kun haluaa. Voiskos vielä joku kertoa tuosta akunkengän ittoituksen tarpeellisuudesta?

    Leave a comment:


  • MakeH
    replied
    Siis oliko auto nosturilla vai maassa? Nimittäin on aika uskomaton tilanne, että ne renkaat sieltä mihinkään nousisivat!

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by MakeH View Post
    Melkoinen alipaine pitää letkuihin kyllä imeä jotta renkaat saa nousemaan!
    No mulla ainakin imaisi renkaan ylös kun käytin venttiilin päästä palkeelle menevän letkun irti...

    Leave a comment:


  • MakeH
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Ei ne renkaat "roiku" jos sieltä pääsee ilmat karkaamaan,
    vaan renkaat vetäytyy ihan ylös.

    Tosin tuollahan on venttiilit joten ei pitäisi ilmojen karata jos pelkän kompuran vaihtaa eikä niitä venttiilejä.
    Melkoinen alipaine pitää letkuihin kyllä imeä jotta renkaat saa nousemaan!

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by KOMBI7 View Post
    Eli takarenkaat saa roikkua vapaasti kun auton perä on nostettu ylös molemmilta puolilta samanaikaisesti. Miten on tuon akun miinusnavan irroituksen suhteen? Kannattaako/pitääkö akku ottaa pois pelistä työn ajaksi?
    Ei ne renkaat "roiku" jos sieltä pääsee ilmat karkaamaan,
    vaan renkaat vetäytyy ihan ylös.

    Tosin tuollahan on venttiilit joten ei pitäisi ilmojen karata jos pelkän kompuran vaihtaa eikä niitä venttiilejä.

    Leave a comment:


  • KOMBI7
    replied
    Originally posted by VESiX View Post
    Älä tue missään tapauksessa renkaiden alta! TIS:n ohjeen mukaan jousipusseja ei saa kuormittaa, jos systeemissä ei ole painetta. Tasonsäätö lähtee itsestään tulille, kun auton saa laskettua riittävän vaakasuoraan. Jos ei ole koodaussysteemiä käytettävissä paineiden nostamiseen, niin auto pitää siis saada ylös joko kunnon hallinosturilla, perämurikasta nostaen tai kahdella tunkilla yhtä aikaa nostaen.
    Eli takarenkaat saa roikkua vapaasti kun auton perä on nostettu ylös molemmilta puolilta samanaikaisesti. Miten on tuon akun miinusnavan irroituksen suhteen? Kannattaako/pitääkö akku ottaa pois pelistä työn ajaksi?

    Leave a comment:


  • VESiX
    replied
    Originally posted by KOMBI7 View Post
    Auto -07 525 LCI dA ja pitäis vaihtaa kompurapaketti + rele. Pitääkö akku ottaa pois pelistä vaihdon ajaksi ja mitä muuta pitäisi huomioida vaihdon yhteydessä? Ilmeisesti takarenkaiden alle on hyvä laittaa tuet perän noston yhteydessä. Lähteekö tasonsäätö tulille vaihdon jälkeen ilman vikakoodeja vai pitääkö autoa käyttää jossakin roikan päässä?
    Älä tue missään tapauksessa renkaiden alta! TIS:n ohjeen mukaan jousipusseja ei saa kuormittaa, jos systeemissä ei ole painetta. Tasonsäätö lähtee itsestään tulille, kun auton saa laskettua riittävän vaakasuoraan. Jos ei ole koodaussysteemiä käytettävissä paineiden nostamiseen, niin auto pitää siis saada ylös joko kunnon hallinosturilla, perämurikasta nostaen tai kahdella tunkilla yhtä aikaa nostaen.

    Leave a comment:


  • KOMBI7
    replied
    Auto -07 525 LCI dA ja pitäis vaihtaa kompurapaketti + rele. Pitääkö akku ottaa pois pelistä vaihdon ajaksi ja mitä muuta pitäisi huomioida vaihdon yhteydessä? Ilmeisesti takarenkaiden alle on hyvä laittaa tuet perän noston yhteydessä. Lähteekö tasonsäätö tulille vaihdon jälkeen ilman vikakoodeja vai pitääkö autoa käyttää jossakin roikan päässä?

    Leave a comment:

Working...
X