Originally posted by Prison
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/E61 Vanne- ja rengasfit -topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Mahtaakohan 535d:hen mahtua 16" vanteet? Talvirenkaat vissii semmosilla mitkä tuli mukana
Leave a comment:
-
-
Originally posted by niksude` View PostKysytääs viisaammilta...
Elikkäs, uusien vanteiden metsästys on käynnissä, pitäis e60 alle saada vähän hienompaa kiekkoa... :think
Onko kellään ollu edessä 9,5" et20 tai 10,5" et22 ? Entäpä taakse 11,0"x19" et25? Ainakin takaa joutuu rullaamaan reilusti. Laittakaas kuvia, mikäli jollain on ollu edessä yli 9,0" leveää ja takana yli 10,0"?
Itselläni tällähetkellä pyörii alla välikelitassut edessä 8,5"x19" et20 20mm lätyn kanssa ja takana 9,5"x19" et20 10mm lätyn kanssa aika todella reilulla madalluksella ja mahtuu olemaan hyvin... Mietin vain että ensikesäksi jos laittaisi tuollaista settiä tulemaan niin onko kellään kokemuksia?
Noista vanteista kumpikaan ei mahdu eteen, 10,5" ET22 ei mitenkään. 9,5" ET20 menee n.3mm spacerilla. 10,5" ET22 ja 11" ET25 menee molemmat taakse, kunhan ei mitään yli 275/30 renkaita yritä tunkea sinne. Eikä tarvi edes kaaria mankeloida.
Leave a comment:
-
-
Kysytääs viisaammilta...
Elikkäs, uusien vanteiden metsästys on käynnissä, pitäis e60 alle saada vähän hienompaa kiekkoa... :think
Onko kellään ollu edessä 9,5" et20 tai 10,5" et22 ? Entäpä taakse 11,0"x19" et25? Ainakin takaa joutuu rullaamaan reilusti. Laittakaas kuvia, mikäli jollain on ollu edessä yli 9,0" leveää ja takana yli 10,0"?
Itselläni tällähetkellä pyörii alla välikelitassut edessä 8,5"x19" et20 20mm lätyn kanssa ja takana 9,5"x19" et20 10mm lätyn kanssa aika todella reilulla madalluksella ja mahtuu olemaan hyvin... Mietin vain että ensikesäksi jos laittaisi tuollaista settiä tulemaan niin onko kellään kokemuksia?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by veku View PostMulla vähän samoja vinkeitä ensin oli alla uudet 225\55-16 nastat,pito oli ok mutta ajettavuus lullamaista kuin kuulilla .Nämä vaihtui melkein heti 245\40-18 nokian R kitkoihin jolloin ajettavuus oli hyvä.
Nykyisessä autossa alla 245\40-18 contin cv5 kitkat puolitoista talvea ja tyytyväinen olen ollut.
Toisaalta kiinnostas laittaa alle samaa kokoa kuin Anzafin:kin autossa,eli nuo 245\40-19 jotka on himpun ylikokoiset..onko isoa eroa jos vrt 18-19 ?
Mulla tosin tulee kitkat joten runkohan on aina löysempi kuin nastoissa..
- Antti -
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Anzafin View PostKyllä sen leveyden kasvamisen huomaa talvirenkaassa. Alunperin ajelin 225/50 R17 renkaalla ja siitä siirryin 245/40 R18:n niin vetopito muuttui ihan aavistuksen huonommaksi. Näin siis ainakin nastarenkaalla. Nykyään 245/40 R19.
- Antti -
Nykyisessä autossa alla 245\40-18 contin cv5 kitkat puolitoista talvea ja tyytyväinen olen ollut.
Toisaalta kiinnostas laittaa alle samaa kokoa kuin Anzafin:kin autossa,eli nuo 245\40-19 jotka on himpun ylikokoiset..onko isoa eroa jos vrt 18-19 ?
Mulla tosin tulee kitkat joten runkohan on aina löysempi kuin nastoissa..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostMillä perusteella? Jos korkeus on sama kuin vakiorengaskoossa ja kantavuus riittää, miksi se olisi liian pieni?
Pari talvea tuli ajettua 530dTA -06:lla koossa 205/60-16 ja ei mitään negatiivista sanottavaa, positiivisiä enemmänkin kun vertaa 225/50(55)-17 talvirenkaihin millä on jatkossa tullu ajeltua kun pienemmät ei mahdu alle ja 17" kapeampia ei juurikaan ole tarjolla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by nupaha View PostJuurikin näin. Halkaisijahan on ihan sama kuin 225/55/16". Itse ajelin viime talven näillä 205/60/16"-kokoisilla eikä mitään moitittavaa. Itse ostin nämä kapeammat osin hinnan takia (oli jäljellä 1 setti liikkeessä) ja osin sen takia, että ajattelin pintapaineen olevan hiukan suurempi nastoille. Vertailevaa kokemusta tällä autola ei ole versus leveä ja kapea talvirengas, mutta 205/60/ 16", mun mielestä ihan OK rengaskoko.
Kannattaa katsoa se kantavuusluokka, jotta runko on riittävän jäykkä, silloin pärjää varmasti, jos ei osta sitä halvinta kiinalaista.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by nupaha View PostJuurikin näin. Halkaisijahan on ihan sama kuin 225/55/16". Itse ajelin viime talven näillä 205/60/16"-kokoisilla eikä mitään moitittavaa. Itse ostin nämä kapeammat osin hinnan takia (oli jäljellä 1 setti liikkeessä) ja osin sen takia, että ajattelin pintapaineen olevan hiukan suurempi nastoille. Vertailevaa kokemusta tällä autola ei ole versus leveä ja kapea talvirengas, mutta 205/60/ 16", mun mielestä ihan OK rengaskoko.
Kannattaa katsoa se kantavuusluokka, jotta runko on riittävän jäykkä, silloin pärjää varmasti, jos ei osta sitä halvinta kiinalaista..
- Antti -
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostMillä perusteella? Jos korkeus on sama kuin vakiorengaskoossa ja kantavuus riittää, miksi se olisi liian pieni?
Pari talvea tuli ajettua 530dTA -06:lla koossa 205/60-16 ja ei mitään negatiivista sanottavaa, positiivisiä enemmänkin kun vertaa 225/50(55)-17 talvirenkaihin millä on jatkossa tullu ajeltua.
Kannattaa katsoa se kantavuusluokka, jotta runko on riittävän jäykkä, silloin pärjää varmasti, jos ei osta sitä halvinta kiinalaista.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostEi ole hyvä. Liian pieni rengas isoon autoon.
Pari talvea tuli ajettua 530dTA -06:lla koossa 205/60-16 ja ei mitään negatiivista sanottavaa, positiivisiä enemmänkin kun vertaa 225/50(55)-17 talvirenkaihin millä on jatkossa tullu ajeltua kun pienemmät ei mahdu alle ja 17" kapeampia ei juurikaan ole tarjolla.Last edited by MajorDrake; 20-09-2012, 11:44.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BemariAndy View PostMitäs mieltä olette talvirenkaiksi 225/55/16" sijaan 205/60/16" esim. Michelin X ice north 2 tai Continental conti ice contact?!? Eroa seteillä olisi n. 125e eli kuitenkin aika paljon. Tuon jälkimmäisen sais kuitenkin vanteille laitettuna, tasapainotettuna ja alle laitettuna 575e hintaan. Tehdasvanteet ja niille olen ajatellut laitattaa. Mutta onko tuo 205/60 hyvä profiili?!? Kokemuksia :think
Leave a comment:
-
-
Mitäs mieltä olette talvirenkaiksi 225/55/16" sijaan 205/60/16" esim. Michelin X ice north 2 tai Continental conti ice contact?!? Eroa seteillä olisi n. 125e eli kuitenkin aika paljon. Tuon jälkimmäisen sais kuitenkin vanteille laitettuna, tasapainotettuna ja alle laitettuna 575e hintaan. Tehdasvanteet ja niille olen ajatellut laitattaa. Mutta onko tuo 205/60 hyvä profiili?!? Kokemuksia :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Vetomies View Posthttp://www.vannehaku.fi/34053/inter-...0-kesarenkaat/
Meneekö nämä ongelmitta autoon mallia E61 2005?Last edited by Matson^; 17-09-2012, 15:30.
Leave a comment:
-
Leave a comment: