E60/E61 Vanne- ja rengasfit -topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Julle
    replied
    Originally posted by 330TIESEL View Post
    eikös tuo onnistu, jos laittaa 20mm jaonmuutos spacerit...?
    Niin, miten on? Millä et- luvulla tuommoset vanteet vielä menee alle, ma ei tieta..?

Leave a comment:

• 330TIESEL
    replied
    Originally posted by Julle View Post
    Onnistuukohan muuttaa pulttijako spacerillä 8,5 & 9,5x19" et32 vanteissa? Kuinka paksuja nuo jaon muuttavat spacerit on?
    eikös tuo onnistu, jos laittaa 20mm jaonmuutos spacerit...?

Leave a comment:

• Julle
    replied
    Onnistuukohan muuttaa pulttijako spacerillä 8,5 & 9,5x19" et32 vanteissa? Kuinka paksuja nuo jaon muuttavat spacerit on?

Leave a comment:

• GuGi_
    replied
    Tuli hommattua talvinakeiksi kitkat 225/45-18 (vanteet 8.5x18).
    Tuntuu mukavammilta ajaa kuin vanhat 245/40-18 kitkat, myös vetely loppui kuin seinään. Suosittelen... Ovatko muut käyttäneet tätä kokoa?
    Toissapäivänä vaihettiin täysin loppuun ajettujen kitka runflattien tilalle tossa kyseisessä koossa 245/45/18 michelinin x-ice north xin2:set. Voin kertoo et aika mieletön ero ajettavuudessa Hetken joutu noilla vanhoilla kärsimään ku ei saanu aikaseks uusia hommata. Mun mielestä toi on just passeli pyörä tähän vehkeeseen. Mulla siis E61.

Leave a comment:

• Lare1
    replied
    Tuntuu mukavammilta ajaa kuin vanhat 245/40-18 kitkat, myös vetely loppui kuin seinään. Suosittelen... Ovatko muut käyttäneet tätä kokoa?

Tänään meni alle e60 samoilla specseillä olevat Contin conti ice contact. Nämä siis nastat, mutta tuntumaltaan todellan hyvät ajaa.
    Kesällä oli myös 245/40/18. Näissä oli vetelyä melko paljon tosin kumit oli melko loppu.

Leave a comment:

• 330TIESEL
    replied
    225-45-18

Originally posted by Pilatus View Post
    Itse kanssa ajattelin samaa, että pitoa on varmaan vähän enemmän kapeammassa. Eikä tuo hinta-ero ole niin päätä huimaava. Että ei siitä konkurssia vielä synny. Elikkä ostan ne orkkis kokoiset suosiolla.

Leave a comment:

• MajorDrake
    replied
    Originally posted by bemu2000 View Post
    Jos auto on automaatti, niin kannattaa seurata laatikon toimintaa, ettei ole samanlaista ongelmaa kuin E39:in kanssa.
    Eipä rengaskoon muutos näy autolle mitenkään jos kaikki renkaat on samalla kehällä. Ei se auto tiedä mitä alla on...

Mulla on kokemusta niin 225/45-17, 225/50-17, 225/55-17 nastoista E61:n alla ja kaikki toimii Ok. Oikeastaan nuo ylikorkeat parhaiten, mittarivirhe nollaantuu ja maavaraa ei talvella ole koskaan liikaa...
    Ja on kesärenkaistakin kokemustsa vastaavissa koossa, ja myös 235/50-18
    jotka oli jo niin isot että edestä hipoi jousilautasiin.

Ja laatikon toiminnassa ei ollut havaittavaa eroa...

Leave a comment:

• mikkis
    replied
    Jos auto on automaatti, niin kannattaa seurata laatikon toimintaa, ettei ole samanlaista ongelmaa kuin E39:in kanssa.
    Sedan manuaali onneksi on..

Leave a comment:

• bemu2000
    replied
    Originally posted by mikkis View Post
    Juu eipä nuo koollaa ole pilattu mutta nuo M6 replicat saa nuo näyttämään paljon paremmilta mielestäni kuin mitkään vakio 17"alut onneksi.
    Tosiaan näissä tuo 94 T XL kantavuus joten sen puolesta pitäisi kyllä riittää!
    Tuon madalletun alustan kanssa madaltuu nyt vielä talveksi noiden renkaiden takia entisestään, näillä lähdetään nyt tähän talveen kun renkaatkin on lähes uudet vielä.

Leave a comment:

• mikkis
    replied
    Jep, naurettavan pienethän ne on isoon autoon, mutta näkyy tosiaan löytyvän myös 94 kantavuudella. 91 ei taida riittää.
    Juu eipä nuo koollaa ole pilattu mutta nuo M6 replicat saa nuo näyttämään paljon paremmilta mielestäni kuin mitkään vakio 17"alut onneksi.
    Tosiaan näissä tuo 94 T XL kantavuus joten sen puolesta pitäisi kyllä riittää!
    Tuon madalletun alustan kanssa madaltuu nyt vielä talveksi noiden renkaiden takia entisestään, näillä lähdetään nyt tähän talveen kun renkaatkin on lähes uudet vielä.

Leave a comment:

• bemu2000
    replied
    Kyllä niissä kantavuus tietojen mukaan riittää.

Jep, naurettavan pienethän ne on isoon autoon, mutta näkyy tosiaan löytyvän myös 94 kantavuudella. 91 ei taida riittää.

Leave a comment:

• mikkis
    replied
    Originally posted by Fabsu View Post
    Siis toihan on e36/e46 rengaskoko! Todellakin aivan liian pieni halkaisijaltaan isoon e60:een. Nykyiset renkaat myyntiin ja oikeaa kokoa alle.
    No joo siis tämä ei ollut mikään uutinen on jokunen e36/e46 ollut pihassa! mutta nyt haettiin kokemuksia eikä mielipiteitä 225/45/17 koosta e60 alla?

Leave a comment:

• Fabsu
    replied
    Kyllä niissä kantavuus tietojen mukaan riittää. Kyllä mä nuo pois ajelen jos ei nyt ihan letkuksi mene tuo ajettavuus, kohtahan se selviää kun allelaitonaika tulee. Ei ensimmäinen e60 jossa tuo koko alla mitä nähnyt, mutta yhdelläkään en ole itse vielä joutunut ajamaan tuolla koolla

kai täällä nyt jollain on kokemusta e60 225/45/17 koolla?
    Siis toihan on e36/e46 rengaskoko! Todellakin aivan liian pieni halkaisijaltaan isoon e60:een. Nykyiset renkaat myyntiin ja oikeaa kokoa alle.

Leave a comment:

• mikkis
    replied
    Noissa ei riitä edes kantavuus. Aivan liian pienet E60:iin.
    Kyllä niissä kantavuus tietojen mukaan riittää. Kyllä mä nuo pois ajelen jos ei nyt ihan letkuksi mene tuo ajettavuus, kohtahan se selviää kun allelaitonaika tulee. Ei ensimmäinen e60 jossa tuo koko alla mitä nähnyt, mutta yhdelläkään en ole itse vielä joutunut ajamaan tuolla koolla

kai täällä nyt jollain on kokemusta e60 225/45/17 koolla?

Leave a comment:

• bemu2000
    replied
    Voi helvatan helvata.. mitenköhän mulle käy kun Hakkapelita 5:set 225/45/17 koossa tuohon omaani tulossa kun jäivät ex coupestani talliin, onko jollain kokemusta toimiiko nuo alkuunkaan tuossa? Eikö noissa kuitenkin kantavuus ym seikat pitäisi riittää kuitenkin?

Noissa ei riitä edes kantavuus. Aivan liian pienet E60:iin.

Leave a comment:

Working...
X