Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60: Tehojen nosto/kokemuksia?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • EXVOLVO
    Bimmer Rookie
    • Apr 2008
    • 45
    • Pohjanmaa

    Originally posted by veku View Post
    8.4 näyttää ajotieturi..59 km\h keskinopeus 19" renkaatkin nostaa vähän kulutusta ja tänään jälleen "vahingossa" nopeus karkasi liika kovaksi..

    Varmaan täytyy olla eroja itse polttotapahtumassa koska mulla kanssa on niin vittuimainen ääni polton aikana että oikein hävettää...tänään taas taajamassa sen teki ja teki mieli painua penkin alle kun oli sen verran matalat äänet bemarissa.
    Kävikös EXVOLVO nollauttaan partikkelifilsun "vaihtosuosituksen" ennen tyhjennystä,ajattelin että jos olisi jotenkin hassu tilanne että polttoa ei tulisi olllenkaan..

    Tyhjennyksen jälkeen kävin nollauttamassa. oon yrittäny kuunnella jos sitä polttoa tapahtuis mutta en oo kuullu mitääen erikoista huminaa... ja onhan kilometrejä filsun poiston jälkeen jo kertyny varmaan parikymmentä tuhatta. Tiiä sitten oonko tosiaan kuuro niinku vaimo toisinaan väittää...:think

    Comment

    • EXVOLVO
      Bimmer Rookie
      • Apr 2008
      • 45
      • Pohjanmaa

      Originally posted by EXVOLVO View Post
      Tyhjennyksen jälkeen kävin nollauttamassa. oon yrittäny kuunnella jos sitä polttoa tapahtuis mutta en oo kuullu mitääen erikoista huminaa... ja onhan kilometrejä filsun poiston jälkeen jo kertyny varmaan parikymmentä tuhatta. Tiiä sitten oonko tosiaan kuuro niinku vaimo toisinaan väittää...:think
      Niin ja 8.3 näyttää olevan keskikulutus keskinopeudella 76,8 km/h, luulis kulutuksen putoavan kunhan saan vaihdetuksi EGR termostaatin...kone käy liian kylmänä. kierroslukumittarin viivat ei putoo yli 4600 vaikka kuinka ajaa. Eikö täällä oo just tosta egr termostaatista tullu palautetta?!

      Comment

      • Tukep
        Bimmer Rookie
        • Jul 2007
        • 75
        • Oulu

        Originally posted by Ceeray View Post
        No vaikuttiko kulutukseen?

        Mersumiehet vannoo yli litran parannusta..
        Enpä ainakaan ite huomannut parannusta siinä. Mutta oon miettinyt et voiko se puhdistus homma vaikuttaa kulutukseen. Ymmärtääkseni puhistuksen aikana syötetään enemmän polttoainetta jotta saadaan korkeammat pakolämmöt...:think
        Eli jos saatas ohjelmasta pyyhittyä tuo dpf:n puhistus pois kokonaan myös kulutus voisi laskea:think Viisaammat vois korjata olenko ihan hakoteillä?

        Comment

        • FastDsl
          Bimmer Rookie
          • Apr 2003
          • 178
          • nollayhdeksän

          Ei taida olla isoa vaikutusta poltolla kulutukseen jos se tehdään 500-900km välein?
          Musta 335i E91 N55
          Musta 520d F11
          Musta 535d E60
          Musta 320d E91
          Musta 330d E46

          Comment

          • Tukep
            Bimmer Rookie
            • Jul 2007
            • 75
            • Oulu

            Originally posted by FastDsl View Post
            Ei taida olla isoa vaikutusta poltolla kulutukseen jos se tehdään 500-900km välein?
            Nii-i, eipä varmaan. Mut ois kiva tietää mistä se mersumiesten litra sitten tulee...vähentyneestä pakopaineesta vai mistä...joku diesel guru vois asiaa hieman valaista

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7527
              • Jyväshyvä

              Originally posted by EXVOLVO View Post
              Niin ja 8.3 näyttää olevan keskikulutus keskinopeudella 76,8 km/h, luulis kulutuksen putoavan kunhan saan vaihdetuksi EGR termostaatin...kone käy liian kylmänä. kierroslukumittarin viivat ei putoo yli 4600 vaikka kuinka ajaa. Eikö täällä oo just tosta egr termostaatista tullu palautetta?!
              Minäkin vaihdoin EGR termarin ja lämmöt on nyt salavalikon mukaan 80 pinnassa, aiemmin oli 55-65 välillä.

              Ei kannata ostaa suotta uutta, vaan käyttää vanha irti ja puhdistaa.
              Se on helppo purkaa, avatessa otetaan lukitussokka pois, ja tällöin
              kannttaa olla tarkkana että ei lennä osat pitkin maita ja mantuja kuten mulla.
              Myöskin se toinen jalometallinen osa lähtee pois kun kampeaa päädyssä olevasta aukosta...


              Sinne väliin kertyy semmoista valmista hyhmää ja sen takia se termari rupeaa jumitteleen.

              Homma on varsin yksinkertainen, ainoastaan sen takemman pultin poisottaminen on hivenen vaivalloista, joutuu käyttämään alipainepumpulta
              lähtevän letkun irti jotta siihen pääsee kunnolla käsiksi.

              Vartin homma irroittaa, toinen mokoma puhdistukseen ja paikalleen viidessä minuutissa...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • MarttiKK
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 1638

                Onko nyt todella niin, että kulutus on laskenut vaihdon jälkeen? Siis onko joku voinut testata/mitata kulutuksen, niin että ne ovat vertailukelpoisia toisiinsa

                Comment

                • [the-doctor]
                  Newbiemmer
                  • Aug 2009
                  • 3
                  • porvoo

                  e60 530d automaattiloota vm.04

                  Terve, oon lukenu kaikenlaisia kirjoituksia siitä että paljonko kyseisen auton laatikko kestää.. Olisiko kellään kivenkovaa faktaa siitä että mihin asti uskaltaa viilailla tota mottia että vielä pysyy kaikki mutterit kulhossa? Kuulemma ton (ZF 6HP26) laatikon kesto olis jotain 600 nyyttöniä? onko kokemuksia kellään kertoa jos on viritetty korkeammalle.? Päivitys tulossa kohtapuolin ja pitäisi saada tietoa että mihin uskaltaa mennä..
                  Kiitos jo etukäteen.. Antakaa anteeksi, olen uusi täällä

                  Comment

                  • veku
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6325
                    • P-Pohjanmaa

                    Tuohon kestävyyteen tuskin on kellään selvää vastausta
                    Toisilla kestää 300\800 nm ja toinen saa sen vakionkin rikki.
                    No anyway järkevällä ajotapa niin eiköhän 600 nm ole ihan ok lukema,taitaa vaan olla niin että sen 270\600 saa nippa nappa vakio suuttimilla ..ja jos enemmän haluaa niin vaatii 535d suuttimet,tuli tuokin kokeiltua
                    F11 M550D
                    E39 M5
                    F26 3.0 Da M-Sport
                    E61 535D M-Sport

                    Comment

                    • paapaa
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2008
                      • 194
                      • Finland

                      Originally posted by MajorDrake View Post
                      535dTA -05: GA6HP26Z
                      Sama laatikko löytyy -04 530d:stäkin mutta varaosanumerot on erit.
                      Ja momenninmuunnin on eri.

                      Sama GA6HP26Z laatikko löytyy myös mm. 535d -09:sta, momenninmuunnin on eri kuin -05:ssa.

                      Lähde: Realoem

                      Kyseisen laatikon kestoksi on monessa paikkaa veikattu 620 Nm.

                      Edit: ilmeisesti tuo hp28 laatikko on tulossa vasta loppuvuodesta, liekkö uuteen 5-sarjalaiseen?
                      kun ei osaa löytää mikäköhän laatikkon on 325 e90 Sedan manuaali vm.2007? ja jos joku tietää vielä paljonko vielä kestää? Karalan softa sisällä luvataan noin 240hp/550nm voihan olla että kaikenkukkuraksi kytkin ei kestä enempää vääntöä/alkaa luistamaan?

                      joku poistattanut turbotecissä 325d:stä dpf:n ja kuulemma antanut positiivistä palautetta...mutta ei kyllä mitään hajua, minkä verran heppoja dpf poistolla saisi rikkomatta paikkoja.
                      Last edited by paapaa; 11-12-2009, 12:32. Reason: tarkennusta 2

                      Comment

                      • Ju11i
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2007
                        • 1254
                        • Oulu

                        Kellään kokemuksia vm 2009 530dA ohjelmoinnista?:think
                        G21 330e xDrive M-sport -23
                        E46 M3 -02

                        Comment

                        • Rey
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2016
                          • 73
                          • Moon

                          Käsitin että uudet suuttimet 535d:stä olisi hyvä seuraava askel tuon 218hp m57n(?)virittämisessä. Pystyykö vääntökäyrää jotenki tasaamaan/hillitsemään niin ettei 600nm pauku pahasti yli, jotta automaattilaatikkokin kestäisi tuon modin?

                          edit:sori, tää oliki joku ikivanha ketju

                          Comment

                          • VolvoTDi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2006
                            • 1576
                            • Tampere - Pori

                            Originally posted by Rey View Post
                            Käsitin että uudet suuttimet 535d:stä olisi hyvä seuraava askel tuon 218hp m57n(?)virittämisessä. Pystyykö vääntökäyrää jotenki tasaamaan/hillitsemään niin ettei 600nm pauku pahasti yli, jotta automaattilaatikkokin kestäisi tuon modin?

                            edit:sori, tää oliki joku ikivanha ketju
                            Kannattaako edes sijoittaa 535d suuttimiin jos haluaa 600Nm korville väännöt rajoittaa kun vakiosuuttimillakin pääsee yli 700Nm.
                            Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                            Check:
                            www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                            Tampere 044-5867096

                            Comment

                            • Rey
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2016
                              • 73
                              • Moon

                              Originally posted by VolvoTDi View Post
                              Kannattaako edes sijoittaa 535d suuttimiin jos haluaa 600Nm korville väännöt rajoittaa kun vakiosuuttimillakin pääsee yli 700Nm.
                              Mitä nyt olen noita optimointi-firmojen nettisivuja katsellut niin 245hp/610nm on se mitä ohjelmoimalla luvataan? Enemmänkin on sitten vai saatavissa?

                              edit: kiitos kuitenkin vinkistä ehkä en heti sitten tuhlaa rahoja suuttimiin.
                              Last edited by Rey; 20-05-2017, 16:15.

                              Comment

                              • exautisti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 1267
                                • oulu

                                Oman kokemuksen mukaan lähes kaikki kestää sen 300/700 mikä lähtee autosta kun autosta vakiohilppeillä. Siitä eteenpäin ahdin,suutin,kansi ja laatikonvahvennus muutoksilla pääsee sinne 400hp lukemiin ja yli.
                                -99 punane passatti

                                https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                                Tuikun softat
                                Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                                BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                                Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                                Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                                www.mcars.fi

                                Kysy 041-5056506

                                https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                                INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                                Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎