Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60: Tehojen nosto/kokemuksia?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • APA530
    Bimmer Rookie
    • Sep 2008
    • 108

    #16
    Originally posted by WarHead View Post
    Seikkailin tuossa TIS:ssä, mutta empä keksiny manuallilootan tyyppiä ja sitä kautta olisin kiinnostunut suunnitteluarvoista sen osalta? Kuka tietää. ts. onko manuaalissa sulakkeena kytkin, kaksoismassa, vai itse laatikko?
    Mulla taitaa olla vaihteisto tyyppi GS6-53DZ jos se mitään kertoo...
    nyt: E61 535dAt
    EX Carbon Schwarz
    M-Sport 530d

    sigpic

    Comment

    • WarHead
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2005
      • 774

      #17
      Originally posted by APA530 View Post
      Mulla taitaa olla vaihteisto tyyppi GS6-53DZ jos se mitään kertoo...
      Tyyppi löytyy, muttei suunnitteluarvoja, kuten tomaattilootassa. Ainoot momentit mitä löytyy on pulttien kiinnitysmomentit...
      E91 335iAT -08

      -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

      Comment

      • Hepokatti
        Bimmer Rookie
        • Nov 2005
        • 87
        • Helsinki

        #18
        Itselläni on ollut vajaan vuoden ja n. 45tkm ajan ollut Karalan tekemä softa. Lapun mukaan karvanreilu 600nm vääntöä... Auto on pelannut kuin enkeli.

        Mitä nyt hiukkasen pelottaa, että imusarjanläpät tekee temput, kun en ole saanut niitä aikaiseksi poistaa... Tuollahan ei ole mitään tekemistä ohjelman kanssa.

        Kaverilla on vakio E61 530da ja eroa on kyllä kuin yöllä ja päivällä.
        E61

        Comment

        • lyfi
          Bimmer Rookie
          • Apr 2007
          • 110

          #19
          Originally posted by Hepokatti View Post
          Itselläni on ollut vajaan vuoden ja n. 45tkm ajan ollut Karalan tekemä softa. Lapun mukaan karvanreilu 600nm vääntöä... Auto on pelannut kuin enkeli.

          Mitä nyt hiukkasen pelottaa, että imusarjanläpät tekee temput, kun en ole saanut niitä aikaiseksi poistaa... Tuollahan ei ole mitään tekemistä ohjelman kanssa.

          Kaverilla on vakio E61 530da ja eroa on kyllä kuin yöllä ja päivällä.


          Manu vai auto?

          Comment

          • Hepokatti
            Bimmer Rookie
            • Nov 2005
            • 87
            • Helsinki

            #20
            Originally posted by lyfi View Post
            Manu vai auto?
            Automaatti, sekä oma että kaverin.
            E61

            Comment

            • generic_fanboy
              Newbiemmer
              • Feb 2009
              • 19
              • helsinki

              #21
              Onko muuten moottorin äänessä ollut muutosta virityksen jälkeen? Kokeilin joskus jotain chipattua aakutosta, jonka kone kuulosti aivan hirveältä... voiko pelkkä lastuttaminen aiheuttaa tällaista?

              Comment

              • WarHead
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2005
                • 774

                #22
                Originally posted by generic_fanboy View Post
                Onko muuten moottorin äänessä ollut muutosta virityksen jälkeen? Kokeilin joskus jotain chipattua aakutosta, jonka kone kuulosti aivan hirveältä... voiko pelkkä lastuttaminen aiheuttaa tällaista?
                Vag on vag, ompase sitte vaikka sokota(skoda, skeida, ...). Ite en kyllä huomannut tutun A6:ssa ääni muutoksia; taisi olla -06 vm 3,0 tdi quattro. Mutta lähtihän se kyllä.

                Omassa ei äänien muutoksia. Ainoat muutokset se, että suupielet nousee ylös ja kiveksissä kipunoi ku saa kierrokset puoleentoista tonniin kickdownissa. Pidot on kylläkin sitä mitä ne on talvirattailla...

                E91 335iAT -08

                -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                Comment

                • DWHLL
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2007
                  • 189
                  • Espoo

                  #23
                  Originally posted by veku View Post
                  Tällä hetkellä suurin syy tuohon filsun poistamiseen sekä ohjelmointiin on liian usein tehtävä puhdistus (ja kevät).
                  Kävin pari viikko sitten pohjoisessa 1600 km ja teki puhdistuksen 8-10 kertaa tuolla matkalla.
                  Eli pömpeli on aika tukossa,autossakin on 185 tkm lasissa.
                  Päivän tyhmä kysymys: Mistä tietää, että mainitsemasi puhdistus tapahtuu?
                  Ja mitä se käytännössä tarkoittaa?

                  Nimim. Utelias, mutta ei insinööri..
                  ------------
                  f25 X3 30d M-sport -11 Carbonschwartz
                  e91 325d -07 Alpinweiß

                  ex:
                  e39 528i Touring -99 Cosmosschwartz
                  e81 120d M-sport -08 LeMans blau
                  e46 328Ci -99 Cosmosschwartz
                  e36 320i coupé -95 Daytonaviolett

                  Comment

                  • Dunky
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 4929
                    • Kotka

                    #24
                    Originally posted by -Tapi View Post
                    Olen laittanut muutamaan tomaatti E60:seen 535d suuttimet siten että ohjelma on ollut muokattu jo vakiosuuttimille. Tuloksena vääntöä on ollut yli 800 Nm ja hauskaa on ollut sen muutaman päivän ennenkuin malttaa viedä auton uudelleenohjelmointiin väännön "kohtuullistamiseksi"..

                    Mistä sä suuttimia hommailet? Ajattelin vaa et on aika kiven alla nuo 535:n suuttimet käytettyinä
                    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                    Comment

                    • veku
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6326
                      • P-Pohjanmaa

                      #25
                      Originally posted by DWHLL View Post
                      Päivän tyhmä kysymys: Mistä tietää, että mainitsemasi puhdistus tapahtuu?
                      Ja mitä se käytännössä tarkoittaa?

                      Nimim. Utelias, mutta ei insinööri..
                      Tuossa lyhyesti,eli polttaa korkeassa lämpötilassa noen sisältämät saasteet tuhkaksi.



                      Tuossa omassa taitaa vaan olla aika tukossa ko pömpeli kun puhdistus nykyään tapahtuu kohtuu usein n 200-300 km välein.
                      Kun puhdistus on käynnissä niin pakoääni on todella matala(lue ärsyttäväkin) humina.
                      En tiedä käykö muilla E60\E61 omistajilla tuo vastaava humina hermon päälle
                      Last edited by veku; 26-03-2009, 12:22.
                      F11 M550D
                      E39 M5
                      F26 3.0 Da M-Sport
                      E61 535D M-Sport

                      Comment

                      • DWHLL
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2007
                        • 189
                        • Espoo

                        #26
                        Kiitoksia!

                        Tuon nelisylinterisen kanssa ei varsinaisesti voida puhua huminasta, mutta ei se toisaalta myöskään ole e60/61
                        Ihan selkeä jyrinä tai murina sieltä kyllä kuuluu aina välillä
                        ------------
                        f25 X3 30d M-sport -11 Carbonschwartz
                        e91 325d -07 Alpinweiß

                        ex:
                        e39 528i Touring -99 Cosmosschwartz
                        e81 120d M-sport -08 LeMans blau
                        e46 328Ci -99 Cosmosschwartz
                        e36 320i coupé -95 Daytonaviolett

                        Comment

                        • -Tapi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 3117
                          • Välisuomi

                          #27
                          Originally posted by Dunky View Post
                          Mistä sä suuttimia hommailet? Ajattelin vaa et on aika kiven alla nuo 535:n suuttimet käytettyinä
                          Uusia nuo ovat, ihan BMWn kautta hommattuja jossain päin maailmaa ja onnekkaiden sattumien kautta eksyneet minulle.

                          Käytettyjä huollettujakin löytyy 5 kpl mutta niissä on 1 liikää M47:kaan ja 1 liian vähän M57:kaan
                          ---

                          Comment

                          • veku
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6326
                            • P-Pohjanmaa

                            #28
                            Nyt on DPF poissa tilalla suora putki.
                            Jotenkin auto kulkee kevyemmin\herkemmin,liekkö vaan kuvitelmaa..
                            Eka polton teki heti kun auto oli normaalilämmössä ilmeisesti jäänyt kesken viime ajon jälkeen,tämä poltto kesti n 15 km (ja humina oli isompi kun ennen) sen jälkeen normaalisoituitui,,muistaakseni DPF:n kanssa poltto kesti n 30 km
                            Katsellaan miten matka jatkuu nyt kun putkenpäät mustuu
                            F11 M550D
                            E39 M5
                            F26 3.0 Da M-Sport
                            E61 535D M-Sport

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              #29
                              Originally posted by sama2009 View Post
                              Ajattelin viedä autoni (E60 530 dA, vm. 2005) OBD-ohjelmoitavaksi,
                              jolloin tehot nousevat kuulemma 218 hv à 260hv/610Nm.

                              Onko kenelläkään kokemuksia moisesta. Pitääkö lukemat paikkansa ja miten ajossa huomaa muutoksen?
                              Miten moottori ja esim. automaattilaatikko kestävät muutoksen jälkeen?
                              Tarkoitus ei ole jatkossakaan revitellä liikaa tai ajaa ”talla” pohjassa.

                              Kiitos jo etukäteen kommenteista.

                              Mihin tarviit lisää tehoa?
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              • veku
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6326
                                • P-Pohjanmaa

                                #30
                                Originally posted by petrolhead View Post
                                Mihin tarviit lisää tehoa?
                                Mun mielestä toi warheadin kommentti on ok,toki tuo +200 hp riitää kun vähemmälläkin pääsee,mutta kun se voima vaan on niin pirun mukavaa

                                Ainoat muutokset se, että suupielet nousee ylös ja kiveksissä kipunoi ku saa kierrokset puoleentoista tonniin kickdownissa. Pidot on kylläkin sitä mitä ne on talvirattailla...
                                F11 M550D
                                E39 M5
                                F26 3.0 Da M-Sport
                                E61 535D M-Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎