Originally posted by WarHead
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60: Tehojen nosto/kokemuksia?
Collapse
X
-
Itselläni on ollut vajaan vuoden ja n. 45tkm ajan ollut Karalan tekemä softa. Lapun mukaan karvanreilu 600nm vääntöä... Auto on pelannut kuin enkeli.
Mitä nyt hiukkasen pelottaa, että imusarjanläpät tekee temput, kun en ole saanut niitä aikaiseksi poistaa... Tuollahan ei ole mitään tekemistä ohjelman kanssa.
Kaverilla on vakio E61 530da ja eroa on kyllä kuin yöllä ja päivällä.E61
Comment
-
-
Originally posted by Hepokatti View PostItselläni on ollut vajaan vuoden ja n. 45tkm ajan ollut Karalan tekemä softa. Lapun mukaan karvanreilu 600nm vääntöä... Auto on pelannut kuin enkeli.
Mitä nyt hiukkasen pelottaa, että imusarjanläpät tekee temput, kun en ole saanut niitä aikaiseksi poistaa... Tuollahan ei ole mitään tekemistä ohjelman kanssa.
Kaverilla on vakio E61 530da ja eroa on kyllä kuin yöllä ja päivällä.
Manu vai auto?
Comment
-
-
Originally posted by generic_fanboy View PostOnko muuten moottorin äänessä ollut muutosta virityksen jälkeen? Kokeilin joskus jotain chipattua aakutosta, jonka kone kuulosti aivan hirveältä... voiko pelkkä lastuttaminen aiheuttaa tällaista?
Omassa ei äänien muutoksia. Ainoat muutokset se, että suupielet nousee ylös ja kiveksissä kipunoi ku saa kierrokset puoleentoista tonniin kickdownissa. Pidot on kylläkin sitä mitä ne on talvirattailla...
E91 335iAT -08
-Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -
Comment
-
-
Originally posted by veku View PostTällä hetkellä suurin syy tuohon filsun poistamiseen sekä ohjelmointiin on liian usein tehtävä puhdistus (ja kevät).
Kävin pari viikko sitten pohjoisessa 1600 km ja teki puhdistuksen 8-10 kertaa tuolla matkalla.
Eli pömpeli on aika tukossa,autossakin on 185 tkm lasissa.
Ja mitä se käytännössä tarkoittaa?
Nimim. Utelias, mutta ei insinööri..------------
f25 X3 30d M-sport -11 Carbonschwartz
e91 325d -07 Alpinweiß
ex:
e39 528i Touring -99 Cosmosschwartz
e81 120d M-sport -08 LeMans blau
e46 328Ci -99 Cosmosschwartz
e36 320i coupé -95 Daytonaviolett
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostOlen laittanut muutamaan tomaatti E60:seen 535d suuttimet siten että ohjelma on ollut muokattu jo vakiosuuttimille. Tuloksena vääntöä on ollut yli 800 Nm ja hauskaa on ollut sen muutaman päivän ennenkuin malttaa viedä auton uudelleenohjelmointiin väännön "kohtuullistamiseksi"..
Mistä sä suuttimia hommailet? Ajattelin vaa et on aika kiven alla nuo 535:n suuttimet käytettyinäVikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Originally posted by DWHLL View PostPäivän tyhmä kysymys: Mistä tietää, että mainitsemasi puhdistus tapahtuu?
Ja mitä se käytännössä tarkoittaa?
Nimim. Utelias, mutta ei insinööri..
Tuossa omassa taitaa vaan olla aika tukossa ko pömpeli kun puhdistus nykyään tapahtuu kohtuu usein n 200-300 km välein.
Kun puhdistus on käynnissä niin pakoääni on todella matala(lue ärsyttäväkin) humina.
En tiedä käykö muilla E60\E61 omistajilla tuo vastaava humina hermon päälleLast edited by veku; 26-03-2009, 12:22.F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Kiitoksia!
Tuon nelisylinterisen kanssa ei varsinaisesti voida puhua huminasta, mutta ei se toisaalta myöskään ole e60/61
Ihan selkeä jyrinä tai murina sieltä kyllä kuuluu aina välillä------------
f25 X3 30d M-sport -11 Carbonschwartz
e91 325d -07 Alpinweiß
ex:
e39 528i Touring -99 Cosmosschwartz
e81 120d M-sport -08 LeMans blau
e46 328Ci -99 Cosmosschwartz
e36 320i coupé -95 Daytonaviolett
Comment
-
-
Originally posted by Dunky View PostMistä sä suuttimia hommailet? Ajattelin vaa et on aika kiven alla nuo 535:n suuttimet käytettyinä
Käytettyjä huollettujakin löytyy 5 kpl mutta niissä on 1 liikää M47:kaan ja 1 liian vähän M57:kaan---
Comment
-
-
Nyt on DPF poissa tilalla suora putki.
Jotenkin auto kulkee kevyemmin\herkemmin,liekkö vaan kuvitelmaa..
Eka polton teki heti kun auto oli normaalilämmössä ilmeisesti jäänyt kesken viime ajon jälkeen,tämä poltto kesti n 15 km (ja humina oli isompi kun ennen) sen jälkeen normaalisoituitui,,muistaakseni DPF:n kanssa poltto kesti n 30 km
Katsellaan miten matka jatkuu nyt kun putkenpäät mustuuF11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by sama2009 View PostAjattelin viedä autoni (E60 530 dA, vm. 2005) OBD-ohjelmoitavaksi,
jolloin tehot nousevat kuulemma 218 hv à 260hv/610Nm.
Onko kenelläkään kokemuksia moisesta. Pitääkö lukemat paikkansa ja miten ajossa huomaa muutoksen?
Miten moottori ja esim. automaattilaatikko kestävät muutoksen jälkeen?
Tarkoitus ei ole jatkossakaan revitellä liikaa tai ajaa ”talla” pohjassa.
Kiitos jo etukäteen kommenteista.
2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostMihin tarviit lisää tehoa?
Ainoat muutokset se, että suupielet nousee ylös ja kiveksissä kipunoi ku saa kierrokset puoleentoista tonniin kickdownissa. Pidot on kylläkin sitä mitä ne on talvirattailla...F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
Comment