Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lohkolämmittimen asentaminen E60/E61 530d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10031
    • KVLA

    #46
    Originally posted by musscle View Post
    Minkälainen työ olisi saada e60 525D -06 webasto lämmittämään myös moottoria? Ilmeisesti mahdollista ihan kotikonstein?
    Webasto on ajastettava/kaukosäädettävä.
    Onko kyseessä tehdasasenteinen Weba? Jos on,niin lukaiseppa tuolta: http://www.btcf.fi/forum/showthread....hlight=Webasto

    Comment

    • musscle
      Bimmer Rookie
      • Mar 2011
      • 115
      • Turku

      #47
      Originally posted by Heguli 31 View Post
      Onko kyseessä tehdasasenteinen Weba? Jos on,niin lukaiseppa tuolta: http://www.btcf.fi/forum/showthread....hlight=Webasto
      Kyllä vaan tehdasasenteinen, täytyypä lukaista tuo linkki.

      Comment

      • pyroz
        BTCF Member
        • Nov 2002
        • 6719
        • PK-seutu

        #48
        Originally posted by musscle View Post
        Minkälainen työ olisi saada e60 525D -06 webasto lämmittämään myös moottoria? Ilmeisesti mahdollista ihan kotikonstein?
        Webasto on ajastettava/kaukosäädettävä.
        Tunnin homma jos lukee ohjeet tuolta keskustelusta ja on tarvittava vastus valmiina. Tarvittavat tarvikkeet: sopiva vastus (Esim. tämä), kolvi, tinaa, kutistesukkaa pätkä, yksi asennusolut
        S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

        Comment

        • musscle
          Bimmer Rookie
          • Mar 2011
          • 115
          • Turku

          #49
          Originally posted by pyroz View Post
          Tunnin homma jos lukee ohjeet tuolta keskustelusta ja on tarvittava vastus valmiina. Tarvittavat tarvikkeet: sopiva vastus (Esim. tämä), kolvi, tinaa, kutistesukkaa pätkä, yksi asennusolut
          Näyttää tosiaan aika selvältä hommalta. Ainut mitä en vielä hiffannut, on se johto johon tuo vastus lyödään väliin. Kun ilmeisesti se venttiili on sen verran piilossa että pitäisi tietää johtonipun keskeltä mikä johto katkaistaan.

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10031
            • KVLA

            #50
            Eikös se mainita ihan tuossa ekassa postauksessa (eli paksumpi ruskeista johdoista):

            Originally posted by Clavurion View Post
            Johtovärit harm./must. ja ruskea (nipussa myös toinen ruskea kaapeli, oikea on se paksumpi, saman paksuinen kuin tuo harm./must.). Homma onnistuu helpoimmin tuosta johtonipusta, koska itse venttiili on jemmassa sisälokarin alla.

            Comment

            • pyroz
              BTCF Member
              • Nov 2002
              • 6719
              • PK-seutu

              #51
              Originally posted by musscle View Post
              Näyttää tosiaan aika selvältä hommalta. Ainut mitä en vielä hiffannut, on se johto johon tuo vastus lyödään väliin. Kun ilmeisesti se venttiili on sen verran piilossa että pitäisi tietää johtonipun keskeltä mikä johto katkaistaan.
              Jätät arvuuttelut väliin ja irroitat renkaan ja sisälokarin ja otat sen vesiventtiilin näkösälle. Menee varmasti oikein.
              S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

              Comment

              • musscle
                Bimmer Rookie
                • Mar 2011
                • 115
                • Turku

                #52
                Originally posted by pyroz View Post
                Jätät arvuuttelut väliin ja irroitat renkaan ja sisälokarin ja otat sen vesiventtiilin näkösälle. Menee varmasti oikein.
                Miten tämä vastusmodaus vaikuttaa kun lähden ajamaan esilämmitetyllä / esilämmittämättömällä autolla?. Pitäisikö auto ilman vastusmodausta venttiilin kiinni auton käydessä, jolloin sisäilma lämpenisi nopeammin? Täten Webaston käyntiaika pitenee aika paljon?

                Jatkuuko Webaston toiminta yleensä loogisena vastusmodauksen jälkeen, ettei tarvitse pian Webastoremppaa tehdä modauksen jälkeen?
                Last edited by musscle; 29-08-2017, 07:19.

                Comment

                • Heguli 31
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 10031
                  • KVLA

                  #53
                  Tehtaalla asennettu Weba lämmittää aina moottoria ajossakin,kunnes moottori saavuttaa tietyn lämpötilan. (Olisiko ollut +75?). Ja ulkoilman lämpötila piti olla alle muistaakseni +5. Viisaammat korjatkoon...

                  Eli vastusmodilla ei ole vaikutusta Webaston käyttöikään.
                  Last edited by Heguli 31; 30-08-2017, 14:34.

                  Comment

                  • musscle
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2011
                    • 115
                    • Turku

                    #54
                    Originally posted by Heguli 31 View Post
                    Tehtaalla asennettu Weba lämmittää aina moottoria ajossakin,kunnes moottori saavuttaa tietyn lämpötilan. (Olisiko ollut +65?). Ia ulkoilman lämpötila piti olla alle muistaakseni +5. Viisaammat korjatkoon...

                    Eli vastusmodilla ei ole vaikutusta Webaston käyttöikään.

                    Nythän Webasto yrittää lämmittää isompaa vesimäärää kun venttiili on aina pakotetusti auki? Vai onko venttiili vastusmodaamattomana auki vai kiinni kun auto on käynnissä?
                    Saivartelua vähän kokonaisuutta ajatellen...
                    Last edited by musscle; 29-08-2017, 09:55.

                    Comment

                    • pyroz
                      BTCF Member
                      • Nov 2002
                      • 6719
                      • PK-seutu

                      #55
                      Originally posted by musscle View Post
                      Nythän Webasto yrittää lämmittää isompaa vesimäärää kun venttiili on aina pakotetusti auki? Vai onko venttiili vastusmodaamattomana auki vai kiinni kun auto on käynnissä?
                      Saivartelua vähän kokonaisuutta ajatellen...
                      Jos nyt oikein tulkitsen sitä mitä haet takaa, niin kyllä. Webasto lämmittää myös moottorin, eli esim. 30min lämmitysaikana se lämmittää isomman määrän vettä. Tuo tarkoittaa tietysti sitä, että saman 30min aikana kabiinille menee hieman vähemmän lämpöä kuin ennen.

                      Jos sijaintisi on Turku, niin ei mitään ongelmaa. Useimmiten Etelän vetelässä talvessa riittää 15min lämmitys. kovemmilla pakkasilla se ohjelmoitava 30min riittää myös hienosti. Kone on lämmin "kuin palmun alla" ja myös kabiinissa mukavasti lämpöä. Hiki ei tule, mutta takin voi heittää takapenkille kun lähtee ajamaan koska moottorikin on valmiiksi lämmin niin ajossa tulee heti lämmintä kabiiniin.

                      Menee hieman offtopikiksi tässä lohkolämppärikeskustelussa. Jatketaan vaikka siellä Weba-topikissa, mutta tätäkö siis tarkoitit vastusmodin seurauksilla?
                      S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 10031
                        • KVLA

                        #56
                        Originally posted by musscle View Post
                        Nythän Webasto yrittää lämmittää isompaa vesimäärää kun venttiili on aina pakotetusti auki? Vai onko venttiili vastusmodaamattomana auki vai kiinni kun auto on käynnissä?
                        Saivartelua vähän kokonaisuutta ajatellen...
                        Kyllä se Weba lämmittää koko vesitilaa ajettaessa. Myös ilman vastuskikkaa. Eli käynnistyksen jälkeen (vesiventtili saa virtaa) vesiventtiili aukaisee vesipiirin koko järjestelmään.

                        Auton ollessa sammuksissa (ilman vastusta) tuo kolmioventtiili sulkee weban vesikierron siten,että vain kenno/sisätilat lämpenee.

                        Ja täytyy todeta,että ei mitenkään järkyttävän tehokas lämmitin ole tuo orkkis webasto. Siis silloin,kun modaus on tehty. Omasta mielestä ei todellakaan koppi lämpene kovemmilla pakkasilla niin paljoa,kuin haluaisi. Mutta vastaavasti sitten jo hieman esilämmitetty moottori rupeaa antaamaan nopeammin lämpöä kennolle. Eikä työnnä moottorista kylmää kennolle. Mielestäni sellainen "kompromissi",joka kuitenkin lisää moottorin ikää.

                        EDIT: pyroz tämän jo ehtikin selittää. Ja tosiaan Weboista voi jatkaa tuolla aiemmin linkittämässni keskustelussa. Josta tosin lukaisemalla nämäkin kyssärit varmaan saisi vastauksen.
                        Last edited by Heguli 31; 29-08-2017, 10:39.

                        Comment

                        • musscle
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2011
                          • 115
                          • Turku

                          #57
                          Originally posted by Heguli 31 View Post
                          Kyllä se Weba lämmittää koko vesitilaa ajettaessa. Myös ilman vastuskikkaa. Eli käynnistyksen jälkeen (vesiventtili saa virtaa) vesiventtiili aukaisee vesipiirin koko järjestelmään.

                          Auton ollessa sammuksissa (ilman vastusta) tuo kolmioventtiili sulkee weban vesikierron siten,että vain kenno/sisätilat lämpenee.

                          Ja täytyy todeta,että ei mitenkään järkyttävän tehokas lämmitin ole tuo orkkis webasto. Siis silloin,kun modaus on tehty. Omasta mielestä ei todellakaan koppi lämpene kovemmilla pakkasilla niin paljoa,kuin haluaisi. Mutta vastaavasti sitten jo hieman esilämmitetty moottori rupeaa antaamaan nopeammin lämpöä kennolle. Eikä työnnä moottorista kylmää kennolle. Mielestäni sellainen "kompromissi",joka kuitenkin lisää moottorin ikää.

                          EDIT: pyroz tämän jo ehtikin selittää. Ja tosiaan Weboista voi jatkaa tuolla aiemmin linkittämässni keskustelussa. Josta tosin lukaisemalla nämäkin kyssärit varmaan saisi vastauksen.
                          Jep, kahdessa vikassa postissa tuli vastaus juuri hakemaani kysymykseen. Eli nyt uskallan toteuttaa tuon modauksen.
                          Sori off topic.. Jos modauksessa tulee kysyttävää niin kyselen toisessa ketjussa.

                          Comment

                          • permanent
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2004
                            • 299

                            #58
                            Jeps, mistä kautta kannattaa vetää ja saa parhaiten vedettyä lämppärin johdon moottoritilasta puskuriin E60/E61:ssä? Pitääkö purkaa paljon, porata/tehdä reikää vai löytyykö sielä jokin sopiva rako mistä hyvä laittaa piuha? Joku kuva johtovedoista olisi rautaa

                            Sisähaaroittimen vedosta onkin hyvin vinkkailtu useaan otteeseen.

                            Comment

                            • protoni
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2008
                              • 1361
                              • Tampere

                              #59
                              Riippuu mihin haluat pistokkeen sijoittaa. Ainakin m-sportin puskurissa sai vedettyä ihan sukkana sumarin viereiseen tunneliin ilman ensimmäistäkään reikää.

                              Comment

                              • oranki
                                Newbiemmer
                                • Apr 2017
                                • 17
                                • Turku

                                #60
                                Originally posted by protoni View Post
                                Riippuu mihin haluat pistokkeen sijoittaa. Ainakin m-sportin puskurissa sai vedettyä ihan sukkana sumarin viereiseen tunneliin ilman ensimmäistäkään reikää.
                                Kuten myös karvalakkimallin e61:een. Ainoat reiät jota joutui tekemään oli sisähaaralle, sähköboksin tyhjiin läpivientikumeihin
                                E61 525td -04

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎