Originally posted by musscle
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Lohkolämmittimen asentaminen E60/E61 530d
Collapse
X
-
Originally posted by Heguli 31 View PostOnko kyseessä tehdasasenteinen Weba? Jos on,niin lukaiseppa tuolta: http://www.btcf.fi/forum/showthread....hlight=Webasto
Comment
-
-
Originally posted by musscle View PostMinkälainen työ olisi saada e60 525D -06 webasto lämmittämään myös moottoria? Ilmeisesti mahdollista ihan kotikonstein?
Webasto on ajastettava/kaukosäädettävä.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostTunnin homma jos lukee ohjeet tuolta keskustelusta ja on tarvittava vastus valmiina. Tarvittavat tarvikkeet: sopiva vastus (Esim. tämä), kolvi, tinaa, kutistesukkaa pätkä, yksi asennusolut
Comment
-
-
Eikös se mainita ihan tuossa ekassa postauksessa (eli paksumpi ruskeista johdoista):
Originally posted by Clavurion View PostJohtovärit harm./must. ja ruskea (nipussa myös toinen ruskea kaapeli, oikea on se paksumpi, saman paksuinen kuin tuo harm./must.). Homma onnistuu helpoimmin tuosta johtonipusta, koska itse venttiili on jemmassa sisälokarin alla.
Comment
-
-
Originally posted by musscle View PostNäyttää tosiaan aika selvältä hommalta. Ainut mitä en vielä hiffannut, on se johto johon tuo vastus lyödään väliin. Kun ilmeisesti se venttiili on sen verran piilossa että pitäisi tietää johtonipun keskeltä mikä johto katkaistaan.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostJätät arvuuttelut väliin ja irroitat renkaan ja sisälokarin ja otat sen vesiventtiilin näkösälle. Menee varmasti oikein.
Jatkuuko Webaston toiminta yleensä loogisena vastusmodauksen jälkeen, ettei tarvitse pian Webastoremppaa tehdä modauksen jälkeen?Last edited by musscle; 29-08-2017, 07:19.
Comment
-
-
Tehtaalla asennettu Weba lämmittää aina moottoria ajossakin,kunnes moottori saavuttaa tietyn lämpötilan. (Olisiko ollut +75?). Ja ulkoilman lämpötila piti olla alle muistaakseni +5. Viisaammat korjatkoon...
Eli vastusmodilla ei ole vaikutusta Webaston käyttöikään.Last edited by Heguli 31; 30-08-2017, 14:34.
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostTehtaalla asennettu Weba lämmittää aina moottoria ajossakin,kunnes moottori saavuttaa tietyn lämpötilan. (Olisiko ollut +65?). Ia ulkoilman lämpötila piti olla alle muistaakseni +5. Viisaammat korjatkoon...
Eli vastusmodilla ei ole vaikutusta Webaston käyttöikään.
Nythän Webasto yrittää lämmittää isompaa vesimäärää kun venttiili on aina pakotetusti auki? Vai onko venttiili vastusmodaamattomana auki vai kiinni kun auto on käynnissä?
Saivartelua vähän kokonaisuutta ajatellen...Last edited by musscle; 29-08-2017, 09:55.
Comment
-
-
Originally posted by musscle View PostNythän Webasto yrittää lämmittää isompaa vesimäärää kun venttiili on aina pakotetusti auki? Vai onko venttiili vastusmodaamattomana auki vai kiinni kun auto on käynnissä?
Saivartelua vähän kokonaisuutta ajatellen...
Jos sijaintisi on Turku, niin ei mitään ongelmaa. Useimmiten Etelän vetelässä talvessa riittää 15min lämmitys. kovemmilla pakkasilla se ohjelmoitava 30min riittää myös hienosti. Kone on lämmin "kuin palmun alla" ja myös kabiinissa mukavasti lämpöä. Hiki ei tule, mutta takin voi heittää takapenkille kun lähtee ajamaan koska moottorikin on valmiiksi lämmin niin ajossa tulee heti lämmintä kabiiniin.
Menee hieman offtopikiksi tässä lohkolämppärikeskustelussa. Jatketaan vaikka siellä Weba-topikissa, mutta tätäkö siis tarkoitit vastusmodin seurauksilla?S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by musscle View PostNythän Webasto yrittää lämmittää isompaa vesimäärää kun venttiili on aina pakotetusti auki? Vai onko venttiili vastusmodaamattomana auki vai kiinni kun auto on käynnissä?
Saivartelua vähän kokonaisuutta ajatellen...
Auton ollessa sammuksissa (ilman vastusta) tuo kolmioventtiili sulkee weban vesikierron siten,että vain kenno/sisätilat lämpenee.
Ja täytyy todeta,että ei mitenkään järkyttävän tehokas lämmitin ole tuo orkkis webasto. Siis silloin,kun modaus on tehty. Omasta mielestä ei todellakaan koppi lämpene kovemmilla pakkasilla niin paljoa,kuin haluaisi. Mutta vastaavasti sitten jo hieman esilämmitetty moottori rupeaa antaamaan nopeammin lämpöä kennolle. Eikä työnnä moottorista kylmää kennolle. Mielestäni sellainen "kompromissi",joka kuitenkin lisää moottorin ikää.
EDIT: pyroz tämän jo ehtikin selittää. Ja tosiaan Weboista voi jatkaa tuolla aiemmin linkittämässni keskustelussa. Josta tosin lukaisemalla nämäkin kyssärit varmaan saisi vastauksen.Last edited by Heguli 31; 29-08-2017, 10:39.
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostKyllä se Weba lämmittää koko vesitilaa ajettaessa. Myös ilman vastuskikkaa. Eli käynnistyksen jälkeen (vesiventtili saa virtaa) vesiventtiili aukaisee vesipiirin koko järjestelmään.
Auton ollessa sammuksissa (ilman vastusta) tuo kolmioventtiili sulkee weban vesikierron siten,että vain kenno/sisätilat lämpenee.
Ja täytyy todeta,että ei mitenkään järkyttävän tehokas lämmitin ole tuo orkkis webasto. Siis silloin,kun modaus on tehty. Omasta mielestä ei todellakaan koppi lämpene kovemmilla pakkasilla niin paljoa,kuin haluaisi. Mutta vastaavasti sitten jo hieman esilämmitetty moottori rupeaa antaamaan nopeammin lämpöä kennolle. Eikä työnnä moottorista kylmää kennolle. Mielestäni sellainen "kompromissi",joka kuitenkin lisää moottorin ikää.
EDIT: pyroz tämän jo ehtikin selittää. Ja tosiaan Weboista voi jatkaa tuolla aiemmin linkittämässni keskustelussa. Josta tosin lukaisemalla nämäkin kyssärit varmaan saisi vastauksen.
Sori off topic.. Jos modauksessa tulee kysyttävää niin kyselen toisessa ketjussa.
Comment
-
-
Jeps, mistä kautta kannattaa vetää ja saa parhaiten vedettyä lämppärin johdon moottoritilasta puskuriin E60/E61:ssä? Pitääkö purkaa paljon, porata/tehdä reikää vai löytyykö sielä jokin sopiva rako mistä hyvä laittaa piuha? Joku kuva johtovedoista olisi rautaa
Sisähaaroittimen vedosta onkin hyvin vinkkailtu useaan otteeseen.
Comment
-
-
Originally posted by protoni View PostRiippuu mihin haluat pistokkeen sijoittaa. Ainakin m-sportin puskurissa sai vedettyä ihan sukkana sumarin viereiseen tunneliin ilman ensimmäistäkään reikää.E61 525td -04
Comment
-
Comment