missähän kohtaa em. laitteiston kompressori sijaitsee.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bmw E61 Tasonsäätö
Collapse
X
-
Originally posted by eemeli02 View Posttarviiko kompuran vaihdo jälkeen ohjelmointia?
Onko joku edullinen ostospaikka BMW n 600-700 euroaF11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Onko normaalia, että kompuralta päin kuuluu auton sammutettua muutama sekunti sellaista hurinaa, jonka loputtua seuraa suht kova ääninen pihahdus? Aivan kuin päästäisi paineet ulos pihahduksessa?
Jos ei ole normaalia, niin mitähän kannattaisi tehdä? Voisiko joku laittaa esim realoem/bmwfans sivuille linkkiä tai osanumeroa niille kompuran letkuille, mitä porukka tuntuu vaihtavan heikkojen alkuperäisten tilalle?
Comment
-
-
Originally posted by rus103 View Postesim. täältä: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll...=STRK:MEWAX:ITe61 530da m-sport 2006
ex. e46 330xd -04, e36 323 -95, e30 316 -88, 1502 -75
Comment
-
-
Originally posted by K2Ri View PostOnko normaalia, että kompuralta päin kuuluu auton sammutettua muutama sekunti sellaista hurinaa, jonka loputtua seuraa suht kova ääninen pihahdus? Aivan kuin päästäisi paineet ulos pihahduksessa?
Ei siis pihahda/sihahda joka kerta kun auton sammuttaa, mutta mielestäni aina kun tuo kompura jää hurisemaan muutamaksi sekunniksi, niin sen jälkeen välittömästi kuuluu, jonka jälkeen hiljenee koko masiina.
Comment
-
-
Originally posted by K2Ri View PostTuohon kaipaisin vielä vastausta, tekeekö muilla noin? :think
Ei siis pihahda/sihahda joka kerta kun auton sammuttaa, mutta mielestäni aina kun tuo kompura jää hurisemaan muutamaksi sekunniksi, niin sen jälkeen välittömästi kuuluu, jonka jälkeen hiljenee koko masiina.e61 530da m-sport 2006
ex. e46 330xd -04, e36 323 -95, e30 316 -88, 1502 -75
Comment
-
-
Originally posted by K2Ri View PostTuohon kaipaisin vielä vastausta, tekeekö muilla noin? :think
Ei siis pihahda/sihahda joka kerta kun auton sammuttaa, mutta mielestäni aina kun tuo kompura jää hurisemaan muutamaksi sekunniksi, niin sen jälkeen välittömästi kuuluu, jonka jälkeen hiljenee koko masiina.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by K2Ri View PostTuohon kaipaisin vielä vastausta, tekeekö muilla noin? :think
Ei siis pihahda/sihahda joka kerta kun auton sammuttaa, mutta mielestäni aina kun tuo kompura jää hurisemaan muutamaksi sekunniksi, niin sen jälkeen välittömästi kuuluu, jonka jälkeen hiljenee koko masiina...pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...
Comment
-
-
Se kompura käy ja lopuksi pihahtaa ilmeisesti niissä tapauksissa kun se joutuu käymään huomattavan pitkään mutta ei kuitenkaan niin pitkään että diagnostiikka antaa virheilmoituksen ja pysäyttää kompuran. Taitaa mennä niin että linjaventtiili menee ensin kiinni ja sitten vasta kompuran tuotto loppuu, joka aiheuttaa pihahduksen kun kompuran tekemä paine pääsee lepuutusventtiilin (sama joka laskee perää) kautta imupuolelle kampikammioon.
Tuon kompuran kampikammio on heti sen imuyhteen takana. Letku kun menee poikki tai siihen tulee reikä, pääsee kaikki lika suoraan kampikammioon josta se tippuu suoraan pikkumännän alle ja hankautuu alumiinisylinteriin. Sylinteriin tulee naarmuja eikä tefloniset männänrenkaat enää ole tarpeeksi tiiviitä jotta paine nousisi riittävän nopeasti tai ollenkaan tietyn painetason yläpuolella.
Konstruktio on hassu kun siinä on järeän sähkömoottorin päässä epäkesko ja vastapainolimppu jotka pyörittävät hitonmoista vauhtia kiertokankea jonka kummassakin päässä on mäntä. Toinen mäntä (ylempi) on halkaisijaltaan noin 40 mm ja toinen noin 10 mm. Kummankin männän läpi kulkee ilmakanava sylinteristä toiseen kiertokangen läpi ja ilman kulku väärään suuntaan on estetty mäntään kiinnitetyillä ohuilla pelleillä jotka tiivistyvät ilmareikiin paineen alla. Pikkumännän takaa tehty paine pääsee kuivaimeen jonka jälkeen joko lepuutusventtiilin kautta takaisin kampikammioon tai eteenpäin palkeille jos niiden linjoissa olevat venttiilit sen mahdollistavat.
Systeemissä ei ole minkäänlaista voitelua. Pöly tuhoaa tehokkaasti sylinterit. Ne ovat pehmeää alumiinia ja tiivisteet "permaseal"-tyyppisiä ptfe-renkaita. Jos letkun vaihtaa ajoissa, se ei varmaan anna lopullista rauhaa kompuran suhteen. Osat ovat sen verran heppoisia ajatellen pitkää ikää..---
Comment
-
-
Originally posted by K2Ri View PostTuohon kaipaisin vielä vastausta, tekeekö muilla noin? :think
Ei siis pihahda/sihahda joka kerta kun auton sammuttaa, mutta mielestäni aina kun tuo kompura jää hurisemaan muutamaksi sekunniksi, niin sen jälkeen välittömästi kuuluu, jonka jälkeen hiljenee koko masiina.
Comment
-
Comment