Originally posted by jjanii
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e61 Panorama jäi auki prkl
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by uusauto View PostKokeileppa ajaa raja-arvot uudestaan. Eli auto käyntii (tärkeä) paina avausnappia ylöspäin n20s niin että luukku käy läpi kaikki toiminnot, tämä auttoi mulle eilen kun Jakitecille ajoin ja kertoivat. Vielä sit oikeata BMW white greasea kiskoihin sekä talvellakin luukun aukasua kerran kk. Tuossa vielä video https://www.youtube.com/watch?v=MLg3yR8Z2PE
Comment
-
-
Originally posted by jjanii View PostSaako tuon takaikkunan jotenkin kiskoiltaan tms että saisi alas ja koodattua sitten poiskäytöstä:think
tuosta videsta selviää aika hyvin, kelaa n.5min eteenpäin.
ite tein tuon modin video part 2 mukaan eli klipsit vaan poikki ja irti niin toimii vaan "pääkattoikkuna."
Comment
-
-
toimii taas katto e61
Luukku toimimaan omassa e61 seuraavalla tavalla.
1.käsin veivaamalla liikkuvuuden testaus. Taaimmaisen luukun kiskot ihan jumissa juurikin tällä tavalla---> https://youtu.be/wXpDcy8C56Y
2.taaimaisen luukun sulkeminen(kiilojen taakse työntäminen videossa)
3.ison luukun avaaminen veivillä. Ja kiskojen modaus biltsun halvimmalla dremelillä, seuraavassa videossa olevalla tavalla. https://youtu.be/EqmmFf9gARM
4.johdot kiinni katkaisijaan ja nappi pohjaan noin20sek. Niin alkaa tapahtua.( Nappia pitää pitää pohjassa painettuna niin kauan kun luukut liikkuvat,sit sen voi päästää ja vikavalo mittarista häviää.)
5.toimii muut toiminnot paitsi takalasin nosto. Silkkaa säästöä.
Comment
-
-
Ja jos tuon taaemman luukun kiskot jumissa niin että jää vähän irvistämään se taaempi (ja tällöin ahdistaa etuluukun toimintaa) niin itse kun olin ne ninnukat dremelöinyt pois niin pitkällä ruuvimeisselillä ja käsivoimin naputtamalla sain sen muutaman millin syvemmälle taaemman luukun kiskoa. Pieni pyöreä reikä siinä kiilassa johon on hyvä ruuvari laittaa ja naputtaa taakse päin. Nyt kaksi panoraamaa korjannut näin ja yhteen tein ennakoivana. Ja jos se toimii sähköllä niin turha veivailla auki käsin. Eli iso luukku auki, noi ninnukat hemmettiin, sitte luukku kiinni ja taaempaa luukkua tutkimaan että on varmasti kiinni. Sitte vaa kalibrointi varmuuden vuoksi ja kovaa ajoa.Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎
Comment
-
-
Verho jumissa
Morjens,
Foorumin keltanokka täällä huutelee.
Omalla kohdalla sain itse kattoluukun kiinni initialisoinnilla, kun pidin namiskaa pohjassa n. 30s. Tilanne ei kuitenkaan ihan täysin korjaantunut.
Auto herjaa koko ajan "Anti-Trap function" herjaa ja sitten tuo verho jäi omituisesti jumiin. Verhon etuosa liikkuu "nytkyttämällä", mutta verhon takaosa jäi taakse kattoverhoilun sisään jumiin. Onko tilannne tuttu kenellekkään?
Sain vinkkiä, että tuon voisi mahdollisesti saada hoidettua koodaamalla, eli nollaamalla vikakoodit (Auto-trap) ja sitten opettamalla verholle uudet raja-arvot.
Kysymys kuuluu, onko Tampereella ketään nohevaa palstalaista, jolla olisi oikeat laitteistot ja ohjelmat, sekä asiantuntemus tehdä tälle em. toimenpiteitä?
Marmoritiskiltä varmaan onnistuisi, mutta nehän vaihtaa koko kattoluukun sitten kerralla, joten mielellään en heidän bonuksiaan kerryttäisi.
Autohan oli E61 LCI xda M-Sport -07
Kiitokset!
Terveisin,
Tomppa
Comment
-
-
Itellä jäi tuo takaosa myös jumiin, kun muksu päätti lyödä sen kiskoiltaan irti. Noita verhoiluita on kai hypännnyt kiskoiltaan ihan itestäänkin, eli voisin kuvitella sinulla olevan samaa ongelmaa.
Tuon tarkastaminen on aika kova homma, joutuu purkaan kattoverhoilun kokonaan autosta pois. ja pudottamaan koko lasikaton alas. Ite jätin sen niskatukien varaan niin pääsiin repimään tuon verhoilun takaisin kiskoilleen. Ei tosin enää toimi, kun oli mennyt osittain kiskot rikki. Sain sentään verhoilun kiinni manuaalisesti ja osittain käsin työntämällä.
Comment
-
-
Tuolla X puolella on hiljaista niin olisiko E60/61 puolella enemmän tietoa tästä Panoraama luukusta..?? Eli kyseessä E83 vm.2004
Eli tuoreessa hankinnassa oli panoraama luukku mikä ei toimi oikein. Molemmat luukut nousee tuuletusasentoon ja menee kiinni. Etummaista luukkua ei voi ajaa kokonaan auki. Samaten aurinkoverho jää etureunastaan n. 30cm auki. Verhon saa ajettua kokonaan auki ja jää auki. Jos laittaa verhoa kiinni se tulee muutaman kymmenen senttiä ja palaa takaisin auki. Sen saa ajettua tuohon nyky asentoon kun ajaa verhoa pikku hiljaa napista kiinni, mutta ei mene kokonaan kiinni.
missä vikaa??
Eli tämä tapaus tuli kuntoon. Luukku oli mennyt ilmeisesti autoliikkeesäs sekaisin, kun luukkua oli rämpätty auton ollessa sammuksissa tms virran ollessa vähissä. Luukulle ajettiin initialisointi noilla youtuben ohjeilla ja luukku teki kaikki ääri liikkeet ja sitten alkoi aurinkoverhokkin tomimaan.
Comment
-
-
Jos lasikaton takimmaisen lasin toinen laita jää tuuletusasentoon ja toinen laita menee kiinni niin onko mitään mahista ees saada sitä toimimaan INPA:lla irajoja uudelleen opettamalla? Pikaisella tutkimuksella tämä oikean puolen takimmaisen lasin kiila ei liiku taaksepäin kuten vasen ja siksi lasi ei mahdu alas. Voiko tuota miten siirtää käsipelissä?Last edited by Pekkavee; 18-11-2021, 17:28.
Comment
-
-
Originally posted by Pekkavee View PostJos lasikaton takimmaisen lasin toinen laita jää tuuletusasentoon ja toinen laita menee kiinni niin onko mitään mahista ees saada sitä toimimaan INPA:lla irajoja uudelleen opettamalla? Pikaisella tutkimuksella tämä oikean puolen takimmaisen lasin kiila ei liiku taaksepäin kuten vasen ja siksi lasi ei mahdu alas. Voiko tuota miten siirtää käsipelissä?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Kyllä on mahdollista saada kiinni käsin, eli ensin pitää käsin saada lasi alas ja sitten veivaa käsin kiinni. Eli ensin molemmilta puolelta työntää ne carrierit (mikä nyt lieneekään näille suomen kielinen nimi) ja sitten veivaa kiinni. Pakkasia isompi ongelma taitaa olla vesi avonaisen kattoluukun kanssa.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Pekkavee View PostSaakos ton takimmaisen lasin nyt käsipelillä alas ilman että iroittaa lasia?
nimimerkillä pakkaset tulossa
Comment
-
-
Terve,
Itsellä hajosi panoraman isompi lasi itsestään, ja siitä seurasi että lasinsirujen takia aurinkoverho alkoi temppuilla, ja kiskosta jokin kiinnike hajosi. Taaempi osa aurinkoverhosta jäi jumiin auton takaosaan. Onko kukaan vaihtanut kiskoon seuraavanlaisia muovikilkkeitä ja millainen homma? https://www.ebay.com/itm/264986751457E34 525 -92
Comment
-
Comment