Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/E61 kauko-ohjaimen ohjelmointi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TROCK
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 435
    • Tampere

    #16
    Originally posted by Armas P View Post
    Taitaa olla juuri tuo vastaanotin, joka temppuilee. Farkussa menee johdot poikki ja sedanissa tuo antenni vuotaa. Vastaanotin on sedanissa takalasin yläreunalla, jarruvalon takana.

    Itsellä samaa vikaa, kaukosäätö toimii vain takalasin luona (E60, 2005 sedan). Vaihdoin hädissään jo avaimeen patterinkin, muttei tuo auttanut. Auto siis sillä salmiakkiavaimella -> http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:E...MW%2520key.jpg

    Ja kyllä, siellä on tavallinen CR-jotakin 3v patteri, jonka voi vaihtaa jos osaa kolvia käyttää. Merkkiliikkeessäkin silmät kirkkaana puhuivat akusta. Taas näitä urbaanilegendoja. Avaimen koodaus tapahtuu niitä nappeja painelemalla, tästäkin löytyy ohjeet netistä. Kirjoittamani ei sitten ole mutua, vaihdoin patterin ja koodasin avaimen mutta vika on auton vastaanottimessa. Pitäisi vielä jaksaa kaivaa vastaanotin esiin ja tutkia, saako sen elvytettyä.
    No sitä vastaanotinta minäkin epäilin alun alkaenkin. Mutta sitten kun sain toisen avaimen käteen ja huomasin kaiken toimivan sillä, niin epäilys alkoi kohdistua avaimeen. Nyt kun tämä toinen avain petti, niin en enää tiedä mitä epäillä! Ei kait siellä vastaanottimessa nyt ole mitään erillisiä osia/piirejä kummallekin avaimelle?!

    Jos avaimessa on patteri, joka pitää juottaa, niin kuinka ne merkkiliikkeessä ehjäävät noita. Ainakin nykyään tuntuu olevan niin, että mitään juotoshommia siellä ei tehdä ollenkaan vaan kaikki täytyy olla liittimillä. Miten muuten "Armas P" otit avaimen auki? Onko siellä logo-napin alla jokin ruuvi vai halkaistaanko salmiakkiavain vain kylmästi reunasta veitsellä tai vastaavalla?
    - - - - - - -
    F10 520dA
    ex E61 530dA, ex E39 530dA

    Comment

    • viktor
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2006
      • 1272
      • ...

      #17
      .................
      Last edited by viktor; 18-01-2010, 02:44.
      ///M5
      "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

      Comment

      • viktor
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2006
        • 1272
        • ...

        #18
        ..................
        Last edited by viktor; 18-01-2010, 02:44.
        ///M5
        "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

        Comment

        • TROCK
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2005
          • 435
          • Tampere

          #19
          Originally posted by viktor View Post
          Etsisin kyllä jotain vikaa auton päästä jos kummassakin patterit on menny vaihtokuntoon. Voisko latauspiiri sitten antaa jotain väärää virtaa avaimeen? Tai sitten avaimen käsittelytavoissa on jotain, mikä olisi kyllä aika outoa. Tuo rakenne kyllä vaikuttaa aika kestävältä ja tiiviiltä.
          Nyt täytyisi jostain ensiksi varmistaa, onko kyseessä todellakin akku vai paristo. Yhteistä kummankin avaimen uupumiselle on noin parin kymmenen asteen pakkanen, mutta kyllä ne avaimet ovat olleen taskussa sen aikaa kun eivät ole olleet virtalukossa. Eikä siellä taskussa pitäisi kyllä olla niin kylmä, että vie mehut pattereista/akuista. Ja miten se patterivika olisi alkanut molemmilla kerroilla noin, että ensin toimii monen metrin päästä ja yhtäkkiä puoli tuntia myöhemmin täytyy mennä 20cm päähän?! Luulisi tässä olevan jotain pikkuhiljaa tapahtuvaa hiipumista.
          - - - - - - -
          F10 520dA
          ex E61 530dA, ex E39 530dA

          Comment

          • Armas P
            Bimmer Rookie
            • Dec 2008
            • 74

            #20
            Omassa tapauksessani oli kyllä ihan tavallinen patteri sisällä. Avain halkeaa keskeltä, kun mattoveitsellä sen varovasti nytkyttää. On nimittäin liimattu. Mulla siis tuo kauko ei ostaessa toiminu ollenkaan, jouduin "koodaamaan" avaimen. Sitten huomasin, että kantomatka oli aivan naurettava. Otin avaimen auki ja vaihdoin patterin, kantomatka piteni hieman mutta ongelma on ilmeisesti auton vastaanottimessa. Toki, avainkin voi olla jotenkin rikki. Kaikki on mahdollista. Nyt vaan toimii jotenkin, niin ei ole jaksanut keskittyä.

            Kävin kysymässä Metroautossa avainta, 200€, vastaanotin oli samaa luokkaa. Jäi sinne, 200€ käytetään vaikka kaljaan.

            Patterin tyyppiä en kuollaksenikaan muista, mutta vastaava löytyi ihan Tarjoustalosta, joten kovin ylieksoottinen ei voi olla. Oli siis vastaava, kuin CR 2032, mutta ohuempi.

            Comment

            • viktor
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2006
              • 1272
              • ...

              #21
              .......................
              Last edited by viktor; 18-01-2010, 02:43.
              ///M5
              "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

              Comment

              • viktor
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2006
                • 1272
                • ...

                #22
                ....................
                Last edited by viktor; 18-01-2010, 02:43.
                ///M5
                "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                Comment

                • TROCK
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2005
                  • 435
                  • Tampere

                  #23
                  Originally posted by viktor View Post
                  Mulla on avain monesti tallilla ollessa jne ihan pakkasessa killumassa, joten epäilen tuota kylmän aiheuttamaa. Tosin jos patteri on tiensä lopussa niin miksei, ehkä.

                  Patterivika periaatteessa ilmenisi juuri hiipumisena kun kerran lienee NiCd paristo kyseessä. Pariston tyyppi lienee sama kuin joissain muissakin kaukoissa tuon kuvauksen perusteella. Ainakin chrysler ottaa sisäänsä sellasen noin euron kokoisen hyvin litteän pariston. Toisaalta miksi ne menisi noin pian ja kun ei niitä muutenkaan kuulu täällä huudelllun että olisi hajonnut.
                  Vara-avain ei ilmeisesti ole ollut käytössä aktiivisesti?
                  Kävin kokeilemassa omaa vara-avainta ja on ollut laatikossa noin vuoden käyttämättä, toimi laakista tuosta ovelta, matkaa noin 3-4m auton perän takaa. Eli ei ne paristot ihan hetkessä hiipuile vaikkei lataisikaan.
                  En muista onko tuo virtalukossa käynyt omana aikana laisin, eli nyt noin kahden vuoden aikana. Muutenkin kunto on aika uudenkarhea, eli lienee ollut varalla myös saksassa. Tarkoituksella otin kuluneemman avaimen aikanaan käyttöön.

                  Vastaanotin tuskin toimisi erilailla eri avainten kanssa. Avaimet kuitenkin on varmaan samalla taajuudella kaikki. Ja ei siellä kahta eri vastaanotinpiiriä kumminkaan ole. Koodauksesta sitten tunnistaa kumpi avain kyseessä.

                  Ole pioneeri ja avaa se avain Rikki se on jo nyt aika varmaan.
                  Jostain purkaamolta myös voisi löytää tuollaisen vastaanottimen, tosin eihän niistä tiedä missä kunnossa ovat. Mutta testata kai voisi, mielestäni ainakin oili jalosella on osaa saanut kokeilla, ja jos ei tuo muutosta niin ei ole pakko ostaa. Tuon testaus nyt tuskin kauaa kestää kun purkaa jo etukäteen verhoilua jne pois.
                  No jatketaan kahdessa topicissa...

                  Voihan se ollakin, että molempia avaimia on käytetty lähes yhtä paljon. Saksasta haettaessa toinen avain oli kuin käyttämätön ja sen otin käyttöön, koska toinen oli jo taskussa kiillottuneen näköinen. Viimeiset n. 2v ollaan siis menty pelkästään toisella avaimella ja toinen on ollut kotona jemmassa.

                  Isellenikin tuli mieleen lataamisongelma. Sillä oletuksella tietenkin, että sisällä on akku. "Armas P" tosin kertoi jo, että siellä ei ole akkua. Mutta jos siellä olisi akku, niin nyt sen pitäisi sitten lakata toimimasta jossain vaiheessa myös aivan auton takaa, eikö?

                  Tuo kaksi vastaanotinpiiriä, niin erikoiselta kuin se kuulostasikin, selittäisi kaikkein parhaiten tätä vikaani. Yksi piuha meni poikki ja vähän kun lisää nitkuteltiin takaluukkua, niin meni toinenkin ja nyt kumpikaan avain ei toimi. Tosin toimiihan ne "rajoittuneesti". :think
                  - - - - - - -
                  F10 520dA
                  ex E61 530dA, ex E39 530dA

                  Comment

                  • viktor
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2006
                    • 1272
                    • ...

                    #24
                    ......................
                    Last edited by viktor; 18-01-2010, 02:42.
                    ///M5
                    "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                    Comment

                    • touring39
                      BTCF Member
                      • May 2005
                      • 3901
                      • Kaarina

                      #25
                      Auttaakohan tämä yhtään:

                      En juurikaan ajele vaimon e90:llä, joten avaintakin tulee käytettyä satunnaisesti ja vain lyhyitä matkoja. Nyt sitten tapahtuikin niin, että avaimen akku oli loppumaisillaan, mutta auto ystävällisesti huomautti siitä mittaristoon tulleen valon muodossa. Siinä paloi semmonen kuva jossa on avain ja patteri.

                      Luulis, että e60:ssäkin on joku tommonen varoitus/varoitusvalo, jos tosiaan avaimesta rupeaa virrat loppumaan?
                      Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                      Ex:
                      e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                      Comment

                      • Armas P
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2008
                        • 74

                        #26


                        Oma avain on tämännäköinen, sisustaltaan, itse lukkoon menevä osa on erilainen muttei se tässä menoa haittaa.
                        Last edited by Armas P; 02-01-2010, 17:54. Reason: Käsi järkeä nopeampi,ylläri

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          #27
                          Originally posted by Armas P View Post
                          http://www.bimmerfest.com/forums/sho...d.php?t=315311

                          Oma avain on tämännäköinen, sisustaltaan, itse lukkoon menevä osa on erilainen muttei se tässä menoa haittaa.
                          Eihän tuossa ole tavallinen paristo, kuten kirjoitit, vaan ladattava malli. Joten sitä ei pidä korvata tavallisella paristolla joita lähikaupat myy. Toki se voi toimia mutta on mysteeri mitä tapahtuu kun sitä ladataan, jotkut paristot ylikuumenee ja hajoaa.
                          E39 528iA

                          Comment

                          • Ceeray
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 1400
                            • Kuopio

                            #28
                            Itsellä avain vain alkoi hiipua, toinen toimi paremmin.
                            Otin avaimen halki ja kolvasin uuden akun, panasonic VL2020 on oikea. Piti juottaa jatkojohto jotta kantaan saa kontaktia..

                            Mutta ongelmahan on tällä hetkellä se että avain on totaalisen mykkä nyt, ei lähde edes virrat päälle lukosta. Käväsen kokeilemassa josko merkkiliike näkisi onko avain hengissä enää vai ottiko lämmöstä itseensä. Yritin välttää liikaa lämmitystä mutta äkkiä tuo kuumaksi menee...
                            Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                            Comment

                            • Armas P
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2008
                              • 74

                              #29
                              Originally posted by TJJ View Post
                              Eihän tuossa ole tavallinen paristo, kuten kirjoitit, vaan ladattava malli. Joten sitä ei pidä korvata tavallisella paristolla joita lähikaupat myy. Toki se voi toimia mutta on mysteeri mitä tapahtuu kun sitä ladataan, jotkut paristot ylikuumenee ja hajoaa.
                              Joo, en muista laittamaani mallia, mutta tuli sitä vaihtaessa selvitettyä hieman mikä sopii. Ja lähikaupasta löytyi sopiva, en asu periferiassa. Mutta, linkissä on ohjeet eli vaihtaa voi ja tyyppikin näkyi siinä. Tosin ei varmaan kannata Anttilan 100W kolvilla..

                              Comment

                              • KATKU
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2006
                                • 230
                                • Vaasa

                                #30
                                Moi
                                Tossa on aikoinaan Clavun laittama linkki ebayhin http://shop.ebay.de/?_from=R40&_trks...All-Categories
                                Tossa on se oikea ladattava patteri. Siinä näyttäis olevan valmiiksi ne metallijalat kiinni patterissa, jollon sen juottaminen piirikortille helpotuu, eikä tarvitse pelätä lämpöjennousua patterille.
                                Nyt joku puuhapete touhuamaan kimppatilausta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎