Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 530d vedot loppui! Turboko? -> Ei ilmeisesti -> Ratkaistu... toivottavasti!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zakspeed
    BTCF Member
    • Nov 2003
    • 1996
    • Tampere/kainuu

Mutta jos otetaan vertailua kuinka moni on ollut oikeasti tukossa ja kuinka monessa jokin muu vika (anturi, tms) niin sanoisin, että tässäkin pönttö oikeasti tukossa. En muista anturivikoja juurikaan.
    -M5- '00
    -i3 94 rex '19
    -Ascona B 4.0 '80
    Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
    -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
    -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

Comment

• Anzafin
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 3747
      • Kajaani

Originally posted by zakspeed View Post
      Mutta jos otetaan vertailua kuinka moni on ollut oikeasti tukossa ja kuinka monessa jokin muu vika (anturi, tms) niin sanoisin, että tässäkin pönttö oikeasti tukossa. En muista anturivikoja juurikaan.
      Jep. Näin varmaankin on...

Comment

• Lallevihtinen
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2006
        • 690
        • Tampere

Pönttö pesuun tai pari reikää läpi?
        sigpic
        BMW E93 335i & BMW M550Dx
        EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
        XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

Comment

• veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6325
          • P-Pohjanmaa

Originally posted by Lallevihtinen View Post
          Pönttö pesuun tai pari reikää läpi?
          Minulla on 3x 15 mm reikää läpi asti ja tällä setupilla on menty kohta 20 tkm,kokeilin ennen sitä pesua mutta minulla ei varmaan ollut oikeita liuotin aineita joten sillä ei ollut apua minulle.
          Ongelmana minulla oli ennen tuota se että polttoväli oli todella tiheä,oletko huomannut itse samaa ?
          Tai ainakin farkussa polton huomaa itsellä hieman "bassovoittoisena" huminana.
          Ainoa miinus noissa reijissä on se että polton aikana oleva ääni hieman voimistui ja pakoputken päät eivät ole enään kirkkaat
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

Comment

• Anzafin
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 3747
            • Kajaani

Originally posted by veku View Post
            Minulla on 3x 15 mm reikää läpi asti ja tällä setupilla on menty kohta 20 tkm,kokeilin ennen sitä pesua mutta minulla ei varmaan ollut oikeita liuotin aineita joten sillä ei ollut apua minulle.
            Ongelmana minulla oli ennen tuota se että polttoväli oli todella tiheä,oletko huomannut itse samaa ?
            Tai ainakin farkussa polton huomaa itsellä hieman "bassovoittoisena" huminana.
            Ainoa miinus noissa reijissä on se että polton aikana oleva ääni hieman voimistui ja pakoputken päät eivät ole enään kirkkaat
            Pesulla yritän selvitä.

Tuossa viime vuoden puolella kiinnitin kyllä huomiota polttovälin tihentymiseen, ja nyt kovemmilla pakkasilla en ole kuullut polttoa kertaakaan (lämmöt lämmöt!), joten lopputulos lienee nyt sitten tämä mikä on.

Comment

• wide
              Newbiemmer
              • Jun 2006
              • 12
              • Keski pohjanmaa

Mun autossa oli justiin samanlaisia oireita. vaihdettiin termostaatit ja porattiin 3x15mm reikää pdf:n läpi, ja nyt toimii.

Comment

• Anzafin
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 3747
                • Kajaani

Originally posted by wide View Post
                Mun autossa oli justiin samanlaisia oireita. vaihdettiin termostaatit ja porattiin 3x15mm reikää pdf:n läpi, ja nyt toimii.
                Ok.
                Oletko katsastuttanut autoasi sen jälkeen? Vaikuttaako savutusarvoihin?
                Tai oletko huomannut että perästä puskisi mustaa?

Comment

• janihannula
                  BTCF Member
                  • Jun 2006
                  • 740
                  • https://t.me/pump_upp

Minä juuri otin kanssa tuon dpf:n alas kun e61:ssä alkoi tuo polttoväli olla sen verta tiheä. Mitään vikakoodia ei tullu missään vaiheessa, että olisi totaalisen tukossa, mutta kun Kävin ohjelmoimassa vielä hivenen tehoa lisää niin operointi oli kannattavaa tehdä.

Rälläköitiin kansi auki ja mänttäsin taltalla ja vasaralla ylimmän kennorivin huitsin nevadaan. Eli yläreunassä on nyt n 3.5cm korkea ja filtterin levyinen aukko mistä käryt pääsee virtaamaan vapaasti ohi kennoston. Sitten kansi kiinni hitsaten ja hyvä tuli.

Polton aikana aavistuksen voimakkaampi ääni mutta ei mitenkään häritsevä. Mitään vika-ilmoitusta ei ainakaan tullu ja auto pelaa todella hyvin. Paineista putkessa ei ole mitään tietoa. Olisi kyllä kivä tietää auttoiko kairaaminen+pillitys kuinka paljon.
                  https://t.me/pump_upp

Comment

• Anzafin
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 3747
                    • Kajaani

Originally posted by janihannula View Post
                    Minä juuri otin kanssa tuon dpf:n alas kun e61:ssä alkoi tuo polttoväli olla sen verta tiheä. Mitään vikakoodia ei tullu missään vaiheessa, että olisi totaalisen tukossa, mutta kun Kävin ohjelmoimassa vielä hivenen tehoa lisää niin operointi oli kannattavaa tehdä.

Rälläköitiin kansi auki ja mänttäsin taltalla ja vasaralla ylimmän kennorivin huitsin nevadaan. Eli yläreunassä on nyt n 3.5cm korkea ja filtterin levyinen aukko mistä käryt pääsee virtaamaan vapaasti ohi kennoston. Sitten kansi kiinni hitsaten ja hyvä tuli.

Polton aikana aavistuksen voimakkaampi ääni mutta ei mitenkään häritsevä. Mitään vika-ilmoitusta ei ainakaan tullu ja auto pelaa todella hyvin. Paineista putkessa ei ole mitään tietoa. Olisi kyllä kivä tietää auttoiko kairaaminen+pillitys kuinka paljon.
                    Sama kysymys sinulle: savuttaako?

Comment

• janihannula
                      BTCF Member
                      • Jun 2006
                      • 740
                      • https://t.me/pump_upp

Originally posted by Anzafin View Post
                      Sama kysymys sinulle: savuttaako?
                      Ei osaa oikein sanoa kun pakkasella tupruttaa valkeaa savua/höyryä. pitää koittaa oikein vedättää että tuleeko siltä voimasavua.
                      https://t.me/pump_upp

Comment

• wide
                        Newbiemmer
                        • Jun 2006
                        • 12
                        • Keski pohjanmaa

Ok.
                        Homma tehtiin tänään, että en tiedä päästöarvoista. En ainakaan huomannut että savuttaisi. Nythän pitäisi savuttaa yhtä paljon kuin esim. bmw 530d ilman PDF:ä.Että ei kovin paljon. Sinun kannattaisi tarkistaa hehkut myös, mulla ainakin 1 rikki. Samalla vaihdettiin molemmat termostaatit.

Comment

• Anzafin
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 3747
                          • Kajaani

Originally posted by wide View Post
                          Homma tehtiin tänään, että en tiedä päästöarvoista. En ainakaan huomannut että savuttaisi. Nythän pitäisi savuttaa yhtä paljon kuin esim. bmw 530d ilman PDF:ä.Että ei kovin paljon. Sinun kannattaisi tarkistaa hehkut myös, mulla ainakin 1 rikki. Samalla vaihdettiin molemmat termostaatit.
                          Joo yksi hehku on pimeä. Oliko paha nakki se päätermostaatti?

Comment

• wide
                            Newbiemmer
                            • Jun 2006
                            • 12
                            • Keski pohjanmaa

En itse ruuvannut, mutta kuulema kesti jonkun aikaa. Auto oli koko päivän korjaamolla.

Comment

• Lallevihtinen
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2006
                              • 690
                              • Tampere

DPF:än modifiointi ei aiheuta päästö ongelmia tai savutusta vakio autossa.
                              sigpic
                              BMW E93 335i & BMW M550Dx
                              EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                              XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

Comment

• veku
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6325
                                • P-Pohjanmaa

Ok.
                                Minun auto leimattu huomatuksitta tai no oikeastaan kehujen kera, vaikka on nuo 3x15 mm reiät on dpf:ssä.
                                Eikä savuta enempää ,ainostaan jos käskee kunnolla niin pikkasen työntää tummempaa,autossa karalan softa 272\580
                                F11 M550D
                                E39 M5
                                F26 3.0 Da M-Sport
                                E61 535D M-Sport

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡