Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 530d vedot loppui! Turboko? -> Ei ilmeisesti -> Ratkaistu... toivottavasti!

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Anzafin
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 3748
    • Kajaani

    #46
    Päivitystä!

    DPF pesty, viat nollattu --> pelittää!
    Suodattimen puhtaaksipolttokin käynnistyi heti kun lämmöt nousi riittävästi!

    Toivottavasti on kestävä ratkaisu.

    - Antti -

    Comment

    • Milko75
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2007
      • 853
      • Kuopio

      #47
      Hieno homma, että auto on jälleen kunnossa

      Nyt eikun hanaa!
      G05 | X5 45e M-Sport | Mineral White – 2020
      Tesla Model S Long Range Raven | Pearl White – 2020

      Comment

      • poke
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 3113

        #48
        Originally posted by Anzafin View Post
        Joo yksi hehku on pimeä. Oliko paha nakki se päätermostaatti?
        Keulasta joutuu purkamaan suojamuovin moottorin päältä, lukkopellin, ahtoputken irti imusarjan päästä, flektin, egr-termarin ja tietenkin alapohjamuovin jotta saa nesteet hallitusti ämpäriin. Tämän jälkeen pääsee päätermarille käsiksi. Eikä siinä hommassa koko päivää saa mitenkään kulumaan
        Kulkineet/projektit:

        M2 F87
        530iA E39
        635 CSi E24
        518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
        1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

        Comment

        • Anzafin
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 3748
          • Kajaani

          #49
          Originally posted by poke View Post
          Keulasta joutuu purkamaan suojamuovin moottorin päältä, lukkopellin, ahtoputken irti imusarjan päästä, flektin, egr-termarin ja tietenkin alapohjamuovin jotta saa nesteet hallitusti ämpäriin. Tämän jälkeen pääsee päätermarille käsiksi. Eikä siinä hommassa koko päivää saa mitenkään kulumaan
          Ok, kiitoksia.

          Comment

          • WarHead
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2005
            • 774

            #50
            Nestemääriä

            Originally posted by poke View Post
            ... jotta saa nesteet hallitusti ämpäriin... .
            Isommin nestettä säästelemättä letkut liiskaan puristettuna saatiin 6 litraa nestettä häviämään päätermarin vaihossa. Ja tuleepaha osa näin vaihdettua.
            Ja nesteeksihän kelpaa vain merkkiliikkeen smurffilimppari 1,5l pönttöinä hintaan 12€ pönttö. Pöntön kylessä merkitty kraanavesi lantraukseen; tähä asti on kyllä harrasteautoilussa hyväksytty vain tislattu vesi... Liekkö ollu sitte hifistelyä kattilakiven muodostuksen suhteen ennen.
            Mutta nyrkkisääntönä siis se, että puolet nesteistä karkaa, vaikka letkutki lysmättynä.
            E91 335iAT -08

            -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

            Comment

            • TROCK
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2005
              • 435
              • Tampere

              #51
              Originally posted by WarHead View Post
              ...Ja nesteeksihän kelpaa vain merkkiliikkeen smurffilimppari 1,5l pönttöinä hintaan 12€ pönttö...
              Oliko tämä vitsi, vai sisältääkö smurffi jotain baijerin etsyymejä, jotka saavat esim. termarit jumimaan nopeutetussa tahdissa?!
              - - - - - - -
              F10 520dA
              ex E61 530dA, ex E39 530dA

              Comment

              • WarHead
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2005
                • 774

                #52
                smurffilimpska

                Originally posted by TROCK View Post
                Oliko tämä vitsi, vai sisältääkö smurffi jotain baijerin etsyymejä, jotka saavat esim. termarit jumimaan nopeutetussa tahdissa?!
                Autoharrastaminen on senverta vakavaa puuhaa, ettei tässä paljo vitsailla. PRKL. Miten julkeat epäillä, että tässä kyseisessä smurffilimpparissa ei olisi jotain ihmeellisiä ominaisuuksia? Onhan se sentään merkkiorganisaation OMA tuote, joka tunnetusti parantaa kaikki tunnetut syövät ja muut kutinat erinomaisen jäähdytysnesteominaisuuksiensa lisäksi?



                Jäähytysnesteissähän on olemassa niitä tiettyjä sotkemis-sääntöjä värien kesken, mutta siniseen nesteeseen ymmärtääkseni ei saa sotkea muuta ku sinistä, eli smurffilimpparia. Varaosaliikkeestä löyty kylläkin neste, jota etiketin mukaan voi sotkea mihi haluaa, hintaki oli vaatimaton 42€/litra. Sinisellä etiketillä varustettu konjakki merkiltään Larsen (VSOP) lähtee liuotin liikkeestä reippaalla 4 kympillä 3-varttia. Tätä ostin, parempaa ku XO. Kerralla 2 pulloa.
                Tältä pohjalta kävin kipasemassa marmoritistikiltä sitä smurffilimpskaa 3 litraa joka etiketin ohjeiden mukaan jatkettiin kraana-vedellä.
                Jokainen luonnollisesti tekee tämän väri-päätöksen oman harkintansa/mielikuvituksensa mukaan...
                E91 335iAT -08

                -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                Comment

                • Alli Kuikamoinen
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2007
                  • 29

                  #53
                  M57N2 moottorissa samat tehohukat...

                  Passaako samat reseptit myös tälle katalysaattori/dpf yhdistelmälle..? Liuotinpesu, poraaminen, purkaminen (sisuskalut) joku muu.. mikä..?

                  Jos porataan niin mistä..? Aloitteleva "tuunaaja" tällä saralla..

                  Comment

                  • A62
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2009
                    • 117
                    • Oulu

                    #54
                    Jepjep, oireet oli viikonloppuna aivan samat, kuin ketjun aloittajalla. Parin tuhannen kiekan yläpuolella ei kulkenut mihinkään ja ohittamisista oli turha haaveilla.

                    Autohan on E61 530d -05 ja mittarissa 170tkm. Auto piuhan päähän ja ahtopaineistahan siellä oli vikakoodi päällä. Huollon testit eivät onnistuneet vanhalla softaversiolla, joten uusi softa lataukseen. Onneksi upposi ilman ohjainlaitevammoja. Testien ja resettien jälkeen vikaa ei enää ilmaantunut ja DPF:n pakkopoltto laitettiin päälle.

                    Koska vika todennäköisesti johtui DPF:n tukkoisuudesta, sille pitäisi ruveta keksimään jotain kesän aikana. Olikos se nyt niin, että 05vm autossa pitäisi vielä olla erillinen DPF pönttö? Jos joku tietää Oulun seudulla pajaa, joka putsaisi/korkkaisi filtterin olisi kiva kuulla (vaikka privalla)

                    Comment

                    • Clavurion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 9159
                      • Oulu

                      #55
                      Originally posted by A62 View Post
                      Jepjep, oireet oli viikonloppuna aivan samat, kuin ketjun aloittajalla. Parin tuhannen kiekan yläpuolella ei kulkenut mihinkään ja ohittamisista oli turha haaveilla.

                      Autohan on E61 530d -05 ja mittarissa 170tkm. Auto piuhan päähän ja ahtopaineistahan siellä oli vikakoodi päällä. Huollon testit eivät onnistuneet vanhalla softaversiolla, joten uusi softa lataukseen. Onneksi upposi ilman ohjainlaitevammoja. Testien ja resettien jälkeen vikaa ei enää ilmaantunut ja DPF:n pakkopoltto laitettiin päälle.

                      Koska vika todennäköisesti johtui DPF:n tukkoisuudesta, sille pitäisi ruveta keksimään jotain kesän aikana. Olikos se nyt niin, että 05vm autossa pitäisi vielä olla erillinen DPF pönttö? Jos joku tietää Oulun seudulla pajaa, joka putsaisi/korkkaisi filtterin olisi kiva kuulla (vaikka privalla)
                      Eli DPF:ltä tai liian korkeista vastapaineista ei ollut vikakoodia, eikä DPF:n vastapaineita katsottu testerillä? Eli DPF:n tukkoisuus on pelkän arvailun varassa.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • Alli Kuikamoinen
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2007
                        • 29

                        #56
                        Häkäpöntöstä..

                        Kuten jo aiemmin kirjoittelin vedot loppui yli 2500 varvin jälkeen. Kiitokset ANZAFINILLE oivan avun antamisesta kyseiseen ongelmaan. Otimme partikkelisuodattimen hellävaraisesti rälläköiden pois ja putsasimme sen sopivalla "sopalla" + painepesurilla. Mustaa paskaa tuli lapiokaupalla ulos..! Eikä siinä vielä kaikki.. murjaisimme putken päästä päähän 20 mm:n poralla sopivan reiän, jonka tiimoilta ei perkele tukkoon enään mene..!

                        Ei ole temppuillut operaation jälkeen, vetää niin helevetisti tappiin saakka ja mittaritaulu on pysynyt väriltään tasaisen tummana vikakoodien tiimoilta...

                        Kiitokset siis vinkeistä ja yllä mainitulle henkilölle asiantuntevasta avusta..

                        Comment

                        • A62
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2009
                          • 117
                          • Oulu

                          #57
                          Eli DPF:ltä tai liian korkeista vastapaineista ei ollut vikakoodia, eikä DPF:n vastapaineita katsottu testerillä? Eli DPF:n tukkoisuus on pelkän arvailun varassa.
                          Arvailun varassa on. Ilmeisesti oli ajettu käynnin tasaisuus testi (tjsp). Olisihan kiva tietää mitä kaikkea tuolta voi testata. Tietty kaikkea ei välttämättä kannata teettää lasipalatsin tuntipalkalla.

                          Comment

                          • Clavurion
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2005
                            • 9159
                            • Oulu

                            #58
                            Originally posted by A62 View Post
                            Arvailun varassa on. Ilmeisesti oli ajettu käynnin tasaisuus testi (tjsp). Olisihan kiva tietää mitä kaikkea tuolta voi testata. Tietty kaikkea ei välttämättä kannata teettää lasipalatsin tuntipalkalla.
                            Siksi on muitakin vaihtoehtoja olemassa.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • Hamann84
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2008
                              • 24

                              #59
                              Nyt meikäläisellä täysin sama ongelma kuin Anzafinillä, paitsi meikäläisen auto ei kierrä yli 3000 edes vapaalla ollessa. Omakin 530d manuaali, vm -05 ja ajettu on reilut 170tkm...
                              Vika ilmeni torstaina ja vasta ensi viikolla pääsen vikakoodilukuun..

                              Kannattaako lähteä heti DPF:n puhdistamisesta liikkeelle? Jonkun vikakoodin tuo DPF:ä oli antanut jossain 156tkm kun vikakoodit luettiin ja nollattiin imusarjaläppien poiston yhteydessä..

                              Comment

                              • Burre
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2010
                                • 40
                                • Salo

                                #60
                                Originally posted by Hamann84 View Post
                                Nyt meikäläisellä täysin sama ongelma kuin Anzafinillä, paitsi meikäläisen auto ei kierrä yli 3000 edes vapaalla ollessa. Omakin 530d manuaali, vm -05 ja ajettu on reilut 170tkm...
                                Vika ilmeni torstaina ja vasta ensi viikolla pääsen vikakoodilukuun..

                                Kannattaako lähteä heti DPF:n puhdistamisesta liikkeelle? Jonkun vikakoodin tuo DPF:ä oli antanut jossain 156tkm kun vikakoodit luettiin ja nollattiin imusarjaläppien poiston yhteydessä..

                                joo ihan sama homma mulla, auto on vikatilassa eikä ota kierroksia kuin 3200 ja meno on kuin hiacella peräkärry perässä.nollattiin korjaamolla ajoin 46 kilsaa kun autosta tuli taas hiace. elikkäs edessä olisi tuo dpf:n pesu.tosin mulla on varmaan myös termostaatissa vikaa ja kun lämmöt ei nouse ei auto polta tuota itsestään puhtaaksi.

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎