Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 Huollon hinta

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • amattila
    Newbiemmer
    • Feb 2009
    • 9
    • Vantaa

E60 Huollon hinta

Veinpä 2007 530XD:n 85tkm huoltoon Metroauto Airporttiin toissapäivänä, ja sitä hakiessani lapussa luki että 690e pelkkä huolto!

Jonka lisäksi olin pyytänyt tarkistamaan ilmastoinnin koska tuntuu että aineet vuotaa pois aina ½ vuoden välein. No vikaa ei löydetty, mutta kylmäaineita pantu lisää ja hinta tästä huvista 300e.

Lisäksi pyysin tarkistamaan etupenkit, kun tuntu että klappaa selkänoja eestaas. Olivat irrottaneet penkit ja saaneet klapin pois. hinta 150e per penkki = 300e yhteensä.

Loppulasku 1290e. Nice.

Missähän nämä huollot kannattais täällä PK alueella tehdä jatkossa jotta välttäis noi nelinumeroiset loppusummat..?
    Last edited by amattila; 26-05-2010, 08:33.
  • WarHead
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 774

Huoltoa

Eiköhä noi oo aika normi hintoja, mutta voiko muuta olettaa, jos ei hintoja alustavasti kysele...?

Pelkkä Vehicle Check maksaa vajaan satasen ja siellähän ei tehdä muuta ku piuhanpäässä käytetään ja lisätään pissapojan nestettä ja "myydään" se seuraava huolto. Paitsi pissapojannestettä ei lisätä, jos olet merkannut sen tilaukseesi poisjätettäväksi. Jos muistavat. Mulla eivät muistaneet, tehtiin siis uusi lasku. Huvitti siihe malliin, että seuraavan huollon teettäminen jossakin muualla oli helppo päättää. Sinänsä jännää, että ennen ku huolto aloitetaan, allekirjoitetaan lappu jossa kaikki on, muttei milleekkään ole merkitty hintoja. Näin siis ainakin merkkiorganisaatiossa.
    Tyhmää uunotetaan aina. Paljonko oletit itse esim. tuon penkkien jämäköittämisen maksavan? Entä ilmastointuhuolto?

Myös E6x mallit on itsehuoltajalle helppoa kauraa. Kaikki huolto-ohjelman osa-alueet on itse nollattavissa ilman diagnostiikka ohjelmaa. Googlaus auttaa tässä lisää. Itse en autoani huoltoo vie muulloin kuin alustaremppaan tai vastaavaan tapahtumaan, jota ei normi perushuoltaja pysty kykyjen tai tilojen puutteen vuoksi tekemään. Tämän päätöksen tein, ku 100tkm ylittyi mittarissa, nyt siellä reipas 160tkm.

Puskaradiota kuuntelemalla löytänet sen paikallisen nyrkkipajan, jossa hinta ja laatu kohtaavat.

Pistäppä tarkennusta tuosta 690€ huollon sisällöstä. Iha vaan mielenkiinnosta.

Originally posted by amattila View Post
    Veinpä 2007 530XD:n 85tkm huoltoon Metroauto Airporttiin toissapäivänä, ja sitä hakiessani lapussa luki että 690e pelkkä huolto!

Jonka lisäksi olin pyytänyt tarkistamaan ilmastoinnin koska tuntuu että aineet vuotaa pois aina ½ vuoden välein. No vikaa ei löydetty, mutta kylmäaineita pantu lisää ja hinta tästä huvista 300e.

Lisäksi pyysin tarkistamaan etupenkit, kun tuntu että klappaa selkänoja eestaas. Olivat irrottaneet penkit ja saaneet klapin pois. hinta 150e per penkki = 300e yhteensä.

Loppulasku 1290e. Nice.

Missähän nämä huollot kannattais täällä PK alueella tehdä jatkossa jotta välttäis noi nelinumeroiset loppusummat..?
    E91 335iAT -08

-Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

Comment

• fastandfurious
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 1731
      • Tampesteri

No kyllä ainakin toi ilmastointitouhu pitäs irrota 100 euron pintaan!
      ---------------------------------------------------
      E91 325d M-Sport
      ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
      E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

Comment

• Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

Originally posted by amattila View Post
        Varmasti kannattaa itse lopettaa tuo avoimen valtakirjan antaminen huoltoa tekevälle yritykselle?
        Ne "katsomiset" ei ole missään ilmaisia, joten varmasti jos jotain pitää "katsoa", kannattaa samalla ottaa jonkinlainen hinta-arvio?

Comment

• ockelbo4500
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 926
          • Sotkamo--Oulu

En tiedä mitä tuo 530xd:n pelkkä huolto sisältää, mutta jos olettaa että siinä on vaihdettu öljyt, suodatin tai pari ja jotain pientä muuta, niin kyllä 690€ on kova hinta. Tuollaiseen huoltoon menee aikaa asentajalta 1h ja osat maksaa ehkä satkun. No toivotaan että siinä on duunailtu muutakin.

Mikähän hinta tuokin ilmastoinnin täyttö on. Luultavasti lyöty vain väriaineet sekaan, jotta nähdään vuotaako ja lisätty sinne sitä ainetta(50€/kg ehkäpä) muutama sata grammaa. Esim. kaverille makso kaikkineen 90€ mersuun ja siinä vaihdettiin kokonaan uudet aineet sisään.
          BMW E84 X1 18dXdrive -14

Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
          Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
          Ex, E46 320 d Touring -01
          Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

Comment

• Tommix
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 5438
            • S:t Karins

Originally posted by ockelbo4500 View Post
            En tiedä mitä tuo 530xd:n pelkkä huolto sisältää, mutta jos olettaa että siinä on vaihdettu öljyt, suodatin tai pari ja jotain pientä muuta, niin kyllä 690€ on kova hinta. Tuollaiseen huoltoon menee aikaa asentajalta 1h ja osat maksaa ehkä satkun. No toivotaan että siinä on duunailtu muutakin.
            Metroautossa Turussa ainakin omat huolto/korjauslaskut on olleet kyllä eriteltyjä josta selviää "yksikköhinnat"???:think

Öljyähän tuohon mosaan menee jo pelkästään 8,5 l ja tuon esp-öljyn litrahinta on 12 - 15 €/l...
            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

Comment

• iikka
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 2597
              • Oulu

Melko hintoja

ite käytin oman e60 530d huollossa..

Jotku bmw:eehen tarkotetut longlife moottoriöljyt + suodatin
              sit vikakoodien luku ja nollaus, + yleistä silmäilyä..

Loppu lasku 128€

ja tosta kylmä aineen lisäyksestä meillä ilmastoinnin huolto laitteet, vimmes eilen tein täydellisen ilmastoinnin huollon BMW e60.. velotin siitä 85€..

aivan älyttömiä hintoja ovat kyllä kiskoneet
              Speed costs, how fast you wanna go?

Comment

• KoPe
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2004
                • 251
                • Helsinki

Johan oli hinta. Kannattaa PK-seudulla kysellä Autokeskuksesta Konalasta. Se on ilm. melko tuore BMW-huolto, joten varmaan ihan kaikki korjaukset ei mene rutiinilla, mutta huollot ok. Kuuntelevat asiakasta. Kuitenkin sama v-mäinen toimenpiteen aikakohtainen hinnoittelu kuin esim. Laakkosella Espoossa (hanurista lukuunottamatta pikahuollon tälläkin palstalla vaikuttavaa henkilöä), joka ei perustu siis mihinkään todelliseen hintaan vaan johonkin standardiarvoon. Siksi huolloista tulee poskettoman hintaisia.

Viimeksi Autokeskus Konalassa oli kyllä vähän sanottavaa huollosta, nimittäin huollon mukana tuli lappu kumeista että kulutuspintaa oli 8 mm, vaikka kumit oli ihan finaalissa. Jarrulevyjen paksuutta ei oltu mitattu, mutta täysi vehicle check laskutettu..

On se "jännää" että nykyään auton perushuolto sis. tyyliin öljynvaihto+suodin, vikamuistin nollaus ja silmämääräinen vilkaisu maksaa markoissa 3000 mk. Pyllistä ja maksa!
                KoPe
                --------
                Jag XF, ex: e30, e36 komposti, e46, e90, f10, e91

Comment

• Netsk
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2009
                  • 238
                  • Helsinki

Originally posted by KoPe View Post
                  Johan oli hinta. Kannattaa PK-seudulla kysellä Autokeskuksesta Konalasta. Se on ilm. melko tuore BMW-huolto, joten varmaan ihan kaikki korjaukset ei mene rutiinilla, mutta huollot ok. Kuuntelevat asiakasta. Kuitenkin sama v-mäinen toimenpiteen aikakohtainen hinnoittelu kuin esim. Laakkosella Espoossa (hanurista lukuunottamatta pikahuollon tälläkin palstalla vaikuttavaa henkilöä), joka ei perustu siis mihinkään todelliseen hintaan vaan johonkin standardiarvoon. Siksi huolloista tulee poskettoman hintaisia.

Viimeksi Autokeskus Konalassa oli kyllä vähän sanottavaa huollosta, nimittäin huollon mukana tuli lappu kumeista että kulutuspintaa oli 8 mm, vaikka kumit oli ihan finaalissa. Jarrulevyjen paksuutta ei oltu mitattu, mutta täysi vehicle check laskutettu..

On se "jännää" että nykyään auton perushuolto sis. tyyliin öljynvaihto+suodin, vikamuistin nollaus ja silmämääräinen vilkaisu maksaa markoissa 3000 mk. Pyllistä ja maksa!
                  Huh, en todellakaan suosittele kyseistä paikkaa...stay away niinsanotusti.

Huoltomiehiin ei saa koskaan yhteyttä puhelimitse, mokailevat kokoajan huolto-toimenpiteitä (eivät tee niin kuin sovittu), ja muutenkin tuntuu että homma ei todellakaan vielä ole hanskassa. Lähes kaikilla huoltomiehillä lukee "harjoittelija" haalareissa.
                  F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
                  ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

Comment

• Antti O
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6936
                    • N/A

Originally posted by iikka View Post
                    Melko hintoja

ite käytin oman e60 530d huollossa..

Jotku bmw:eehen tarkotetut longlife moottoriöljyt + suodatin
                    sit vikakoodien luku ja nollaus, + yleistä silmäilyä..

Loppu lasku 128€

ja tosta kylmä aineen lisäyksestä meillä ilmastoinnin huolto laitteet, vimmes eilen tein täydellisen ilmastoinnin huollon BMW e60.. velotin siitä 85€..

aivan älyttömiä hintoja ovat kyllä kiskoneet
                    Tämäkään ei taas vaikuta olevan oikein linjassa siihen mitä minulle sanottiin hintoja kun kysyin.. Tuo öljyhuolto esm tohon sigun 325i e46 maksaa 240€ bmw:llä, ja sisältää raitisilmasuodattimen.

Comment

• Matson^
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2008
                      • 2113
                      • Seinäjoki

Omassani on merkkiliikkeen täysi huoltokirja saksan ajoilta, ja itse olen jatkanut tätä samaa leimariviä teettämällä kaikki huoltokirjaan merkittävät "huollot" BMW:llä ja muut korjaukset yms olen tehnyt itse OEM osilla.

Samalla ajatuksella vaihdatin tuossa noin kuukausi sitten öljyt ja ilmansuodattimen.. 273€ ja tässä oli vielä öljyistä ja suodattimista reilu alennus! Noh eihän se kilometriä kohden paljoa ole, kun taas saa sen vajaa 30tkm päästää, mutta silti.. seuraavan huollon kanssa kyllä mietitään uudemman kerran että arvostaako se seuraava ostaja tosiaan tätä "panostusta" niin paljon että minun kannattaa hakata tuolla siivon rahaa tiskiin :think
                      Last edited by Matson^; 27-05-2010, 15:14.
                      | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                      | Nissan Navara TREK-1 |
                      ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

Comment

• *Kaide
                        Moderator
                        • Nov 2002
                        • 3234
                        • HELLsinki

Originally posted by Matson^ View Post
                        ....huollon kanssa kyllä mietitään uudemman kerran että arvostaako se seuraava ostaja tosiaan tätä "panostusta" niin paljon että minun kannattaa hakata tuolla siivon rahaa tiskiin :think
                        Jotenkin en jaksa uskoa että autosi seuraavalle omistajalle merkkiliikkeen huoltoleimojen puute on kynnyskysymys.
                        Auto on kuitenkin kokenut aikamoisia muutoksia ja ulkonäöstäkin huomaa että siitä pidetään huolta. Tietysti kannattaa pitää omaa kirjaa huolloista ja säästella kuitit, yms.

Tuskin kuitenkaan meinaat mennä tyylillä "pesenpuunaanvahaanpanostanvahoihin500€vuodessamut taöljytkerkeeseuraavasittenvaihtaa"
                        E9, E21, E46/5, G01

Comment

• Dandy
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2003
                          • 1438
                          • ....

Ikinä ei pidä vain viedä liikkeeseen ja pyytää laittamaan kuntoon, tai muuten käy noin. Eihän siinä tietysti, jos lompakko kestää, mutta itse sovin aina könttä/maksimisumman mitä huolto maksaa. Yleensä tosin tulee laiteltua autot itse.

Merkkiliikkeistä sanottava vielä, että ainakaan itse en arvosta merkkiliikkeitä sen enempää kuin peruskorjaamoitakaan. Pari kertaa sattunut BMW huollossa sellainen tunari paikalle, että on tosiaan parempi tehdä itse kuin antaa koskea autoon.

Comment

• Matson^
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2008
                            • 2113
                            • Seinäjoki

Originally posted by *Kaide View Post
                            Jotenkin en jaksa uskoa että autosi seuraavalle omistajalle merkkiliikkeen huoltoleimojen puute on kynnyskysymys.
                            Auto on kuitenkin kokenut aikamoisia muutoksia ja ulkonäöstäkin huomaa että siitä pidetään huolta. Tietysti kannattaa pitää omaa kirjaa huolloista ja säästella kuitit, yms.

Tuskin kuitenkaan meinaat mennä tyylillä "pesenpuunaanvahaanpanostanvahoihin500€vuodessamut taöljytkerkeeseuraavasittenvaihtaa"
                            Ehkei olekkaan, itse tulee vain kiinnitettyä autoihin enemmän huomiota mikäli myynti-ilmoituksessa mainitaan merkkiliikkeen täysi huoltokirja. Tietenkin ehkä siksi että harvoin tämän puuttuessa on muutenkaan pidetty kirjaa kuin omassa päässään huolloista.

Eli juu, satasien leimojen keräys taitaa loppua tähän, osat merkkiliikkeestä kuten tähänkin asti, merkinnät kirjaan ja kuitit bmw kansioon .. niin autollehan pitää olla oma kansio missä on sen kaikki paperit ja kuitit eriteltynä välilehdillä mm. ostopaikan mukaan
                            | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                            | Nissan Navara TREK-1 |
                            ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

Comment

• Ramzez
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2009
                              • 6104
                              • Jyväskylä

Juuri tällaisen laillistetun "ryöstön" takia olen alkanut autojani itse huoltamaan. Nyt sitä on tullut jo tehtyä sen verran paljon, ettei enää ole juurikaan tarvetta mennä korjaamolle. Ja kaikki mitä en tiedä/ole varma, täältähän sen tiedon on sitten löytänyt. Nykyään ainoastaan pyörien suuntaukset, rengastyöt, ilmastointihuollot ja joitain pientä teetätän jossain muualla, kaikki muu tehdään itse. Itse tehdyistä huolloista pidän tietokoneella luotua kirjaa ja kaikki on merkitty hyvin selvästi, mitä milloinkin on tehty ja millä osilla. Ainoassakaan myymässäni autossa kaupat eivät ole kaatuneet siihen, että ei ole käytetty merkkihuollossa tai vastaavassa. Ja lopputulos on muutenkin aina parempi, kun itselle tekee.

Tämä pätee myös muihinkin autoihin, kuten esim. käytössäni olevaan Nissaniin, jota aikanaan käytin eri nyrkkipajoilla ja merkkihuollossakin, mutta monesti laskutettiin asioista, mitä ei ollut tehty ja jos pyysikin jotain tekemään, ei sitä tästä huolimatta ollut välttämättä tehty. Joten parempi tehdä itse, niin pääsee halvimmalla ja parhaalla lopputuloksella.

Jos nyt ei tunne itseään automekaanikoksi, niin noita hintojahan kannattaa kysellä eri paikoista. Esim. pelkkään öljynvaihtoonkin saa E38 Bemarissa upotettua lähes 250€, jos vie Metroautoon, mutta esim. Tampereella rantatien öljykeskus veloittaa samasta hommasta 150€ ja jos käy usein, niin saa vielä 15€ alennuksen.

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎