Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 Huollon hinta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bullitt
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 2786
    • Turku

    #91
    Originally posted by Vanquish View Post
    Seuraava ostaja osaa arvostaa merkkiliikkeen leimaa, kun ei millään voi tietää mitä nyrkkiipaja on tehnyt (ja aika usein jää huoltokohteita tekemättä).
    Mikä on nykyään merkkiliike? Sellainen, joka mainostaa hoitelevansa samalla ammattitaidolla jopa 10 eri automerkkiä?

    Saattaa tulla jollekin tosiuskovaiselle järkytyksenä, mutta meille tulee vähintään kerran viikossa huoltoon autoja, joissa on Saksasta asti komea jono merkkiliikkeiden leimoja huoltovihossa, mutta ei kertaakaan vaihdettu esim. ilmasuodatinta ja/tai polttoainesuodatinta, vaikka mittarissa saattaa olla jo lähes 200000 km.

    Voihan tietty olla niinkin, että pihi asiakas on kieltänyt vaihtamasta.


    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7531
      • Jyväshyvä

      #92
      Originally posted by Bullitt View Post
      Mikä on nykyään merkkiliike? Sellainen, joka mainostaa hoitelevansa samalla ammattitaidolla jopa 10 eri automerkkiä?

      Saattaa tulla jollekin tosiuskovaiselle järkytyksenä, mutta meille tulee vähintään kerran viikossa huoltoon autoja, joissa on Saksasta asti komea jono merkkiliikkeiden leimoja huoltovihossa, mutta ei kertaakaan vaihdettu esim. ilmasuodatinta ja/tai polttoainesuodatinta, vaikka mittarissa saattaa olla jo lähes 200000 km.

      Voihan tietty olla niinkin, että pihi asiakas on kieltänyt vaihtamasta.
      Onhan noita tullut ilmansuodattimen kohdalta mullekin vastaan.
      530d:n kohdalla sen ymmärtää, 535d:n ei kun vaihto kestää minuutteja,
      530d:ssä puoli tuntia...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • Vanquish
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 1961
        • Hki

        #93
        Originally posted by Bullitt View Post
        Mikä on nykyään merkkiliike? Sellainen, joka mainostaa hoitelevansa samalla ammattitaidolla jopa 10 eri automerkkiä?.
        Valtuutettu huoltoliike. Varmasti pienetkin voi hoitaa yhtä hyvin huollot mutta monet eivät edes tunne huolto ohjelmaa täsmällisesti, kunhan huolletaan jonkin geneerisen kaavan mukaan. Vai saatteko aina ajantasaiset huolto ohjeet kuhunkin malliin? Merkkiliikkeessä pääosin noudatetaan huoltoohjelmaa (vrt. TM tekemät huoltotestit). Poikkeuksia on molemmissa.

        Comment

        • firstbimmer
          Bimmer Rookie
          • Oct 2010
          • 79
          • Lahti

          #94
          Lahden mega-autossa tehty huolto. Autona E61 520d. Öljynvaihto, jarrunesteen vaihto, hehkujen vaihto ja ilmastointihuolto.Hinta 670€.

          Comment

          • 03R6
            Bimmer Rookie
            • Sep 2005
            • 153
            • Kotka

            #95
            Tänään hintoja Kotkan Autosalvasta BMW E61 520D:n huoltoon:

            -öljynvaihto 212 €
            -polttoainesuodattimen vaihto 100 €
            -moottori-ilmansuodattimen vaihto 100 €
            -vehicle check 94€ (sisältää jotain tarkastuksia, ei mitään osien vaihtoa tms)
            -jarrunesteen vaihto 90 €

            Eli kyllä se normihuolto menee 600 € hujakoille.

            Comment

            • kye
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2008
              • 320
              • Forssa

              #96
              Kyllä se on ihan sitten korjaamon on se sitten merkkiliike tai alalla vapaa toimija viitseliäisyydestä ja moraalista kiinni noudatetaanko huolto-ohjelmia niin kuin niitä kuuluu noudattaa.
              Merkkiorganisaatioilla on tietysti valmistajan tuki takana ja sitä kautta heidän huolto-ohjeensa yms. käytettävissä.
              Taannoin kun tekniikanmaailmassa oli tuo korjaamovertailu, jossa valitettavaa kyllä vapaan puolen korjaamot töpeksivät oikein urakalla.
              Nekin suden kuopat joihin vapaat korjaamot astuivat olisivat olleet ohitettavissa jos olisi edes viitsitty vilkaista ko. autojen (toyota avensis ja skoda octavia) määräaikaishuolto-ohjelmia esim korjaamo-ohjelmisto autodatan määräaikaishuollot osiosta.

              Minäkin olen törmännyt E6x- sarjalaiseen Bmw:hen (suomiauto, useammassa pohjoispohjanmaan merkkiliikkeessä huollettu) 7 vuotiaana ja n. 250tkm ajettuna alkuperäiseen polttoainesuodattimeen. Käsittääkseni tuo ko. suodatin olis pitänyt vaihtaa n. 90/100 tkm kohdalla 3. öljynvaihdossa. Tämän auton kohdalla ei ole voinut olla edes kyse siitä etteikö asiakas olisi sitä maksanut kun oli kyseessä ammattiliikenteessä oleva auto.
              Vanhemman polven varsinkin dieselautoilijat haluavat vaihtaa polttoainesuodattimen hyvinkin useasti ennen talvea, välttämättä kilometrisuoritteeksi vaihtojen välillä ei tule 20tkm:ää.
              Monissä autoissa on ilmansuodattimien vaihtovälit ainakin 60 jollei peräti 90tkm. Varsinkin pölyisissä hiekkatie olosuhteissa kannattaa poiketa tästä alaspäin. Useempaan autoon tullut kuluneen puolen vuoden aikana vaihdettua ahdin. Itse en ahtimesta se enempää ymmärrä, mutta kun vanhoja runkoja on koitettu korjata, turbopuolen ammattilaisen diagnoosiksi on tullut imuvastuksen aiheuttama kuluma päittäisvälyksen muodossa.
              Last edited by kye; 10-02-2014, 11:54.
              - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
              - N42/46 jakopäät
              - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

              tied. 0407247465

              Comment

              • JKK
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 2328
                • Uusimaa

                #97
                Oikein ahistaa kun kun kattelee noita hintoja... Jos tuollaisia summia pitäisi omasta pussista maksaa, vaihtuisi BMW nopeasti polkukäyttöiseen laitteeseen. Itte kun tekee, tietää mitä ja miten on tehty. Merkkiliike on se viimeinen rasti, johon itse luotan. Enkä anna juurikaan arvoa merkkiorganisaation merkinnöille huoltokirjassa.

                Enkä pysty mitenkään ymmärtämaan, kuinka merkkiliikkeiden konsepti voisi edes tuottaa asiakkaan kannalta parasta tulosta; Kauluspaitainen ylimielinen puupää hoitaa kommunikoinnin, joka toimii tulkkina asentajan ja asiakkaan välillä. Asentaja on sitten joku "Laakkosen kurssin" käynyt höytyväviiksinen lippispää, jota et koskaan edes kohtaa. Mielestäni tällainen konsepti on läpensä arveluttava. Joillekin on vaan onnistuneesti luotu sellainen illuusio, että nykyautot on jotain ihmeellisiä kuuraketteja, joita osaa oikein huoltaa vain tarkasti valikoidut merkkiliikkeiden "huippuyksilöt".
                BMW G30 545e M-Sport

                Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                Comment

                • Kimmolc4
                  Newbiemmer
                  • Oct 2013
                  • 27
                  • Siuntio

                  #98
                  Enkä pysty mitenkään ymmärtämaan, kuinka merkkiliikkeiden konsepti voisi edes tuottaa asiakkaan kannalta parasta tulosta; Kauluspaitainen ylimielinen puupää hoitaa kommunikoinnin, joka toimii tulkkina asentajan ja asiakkaan välillä. Asentaja on sitten joku "Laakkosen kurssin" käynyt höytyväviiksinen lippispää, jota et koskaan edes kohtaa. Mielestäni tällainen konsepti on läpensä arveluttava. Joillekin on vaan onnistuneesti luotu sellainen illuusio, että nykyautot on jotain ihmeellisiä kuuraketteja, joita osaa oikein huoltaa vain tarkasti valikoidut merkkiliikkeiden "huippuyksilöt".[/QUOTE]

                  Nyt puhutaan asiaa!! Minä olen tästä päivästä lähtien tee se itse korjaaja.
                  Timanttiporauksia ja muita timanttitöitä.

                  Pöyryntimantti.fi

                  Comment

                  • kalevi67
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2010
                    • 47
                    • Pirkanmaa

                    #99
                    Originally posted by Kimmolc4 View Post
                    Nyt puhutaan asiaa!! Minä olen tästä päivästä lähtien tee se itse korjaaja.
                    Minä koin tuon valistuksen jo jokunen vuosi sitten Tosin olen kyllä käyttänyt autoa merkkihuollossa mm. jarrunesteen vaihdossa, mutta ei sekään mennyt ihan pulkkaan (Autokeskus). Olivat nimittäin jättäneet ilmausruuvin hieman löysälle ja lopun voittekin arvata. Siitä koitui itselle muutaman tunnin lisävaiva käydä se korjauttamassa, mutta saipahan merkkiliikkeen leiman huoltokirjaan. On näitä merkkiliikkeen ryssimisiä sattunut mulle muitakin (mm VW ja Mazda puolelta), mutta ei niistä sen enempää.
                    Tosiasia on kuitenkin se, että 95% auton ostajista arvostaa "täydellistä" huoltokirjaa (ja Suomi-autoa). Kuvitellaan, että se takaa auton toimivuuden ja ilman niitä autoa ei kannata ostaa. Iseäni ei kiinnosta missä/kuka on sen huoltanut, vaan mitä on tehty ja milloin. Eilen vaihdoin vaimon Mazdaan öljyt + suodatin + ilmansuodin ja rahaa meni melkein 50€ ja aikaa lähes tunti ja siitäkin suurin osa ilmanputsarikotelon jynssäämiseen (ilmanputsarikotelon likaisuuden perusteella ei varmaan koskaan putsattu, ei kuulune huolto-ohelmaan?).Edellinen huolto oli tehty merkkiliikkeessä, mutta huoltokirjassa ei ole missään mitään mainintaa mitä oli tehty! Päivämäärä, km-lukema ja seuraavan huollon päivämäärä on merkitty ja tietysti merkkiliikkeen leima. Thats's it! Että näin Mazdassa, BMW:ssä on sentään ne oleelliset kohdat mitä on tehty.
                    E61 530dA -04

                    Comment

                    • kye
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2008
                      • 320
                      • Forssa

                      Edelliseen viestiin viitaten.

                      Hyvinkin monen japanilaisen auton huolto-ohjelmaan kuuluu suodatinkotelon puhdistus. Erityisesti niissä huolloissa kun itse suodattimen vaihto ei ole ajankohtainen.
                      - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
                      - N42/46 jakopäät
                      - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

                      tied. 0407247465

                      Comment

                      • 03R6
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2005
                        • 153
                        • Kotka

                        Oliko jo täällä listausta mitä tuo "vehicle check" pitää sisällään? Ajettu nyt 185 tonnia. Lähinnä onko jotain erityisen tärkeää tarkastettavaa vm 2007 520d:ssä ? Jarruissa on pintaa ja auto käväisi vasta katsastuksessa ilman huomautuksia.

                        Tällä kertaa öljyjen ja suodatinten vaihdot tehdään muualla kuin merkkipajalla. Kai sitä vanhemmiten alkaa nuukuus iskeä

                        Comment

                        • -challenger-
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2009
                          • 2150
                          • L a h t i

                          Originally posted by 03R6 View Post
                          Oliko jo täällä listausta mitä tuo "vehicle check" pitää sisällään?

                          Valohoitoa

                          Comment

                          • Kramer77
                            Bimmer Rookie
                            • May 2013
                            • 77
                            • Kokkola

                            Originally posted by 03R6 View Post
                            Tänään hintoja Kotkan Autosalvasta BMW E61 520D:n huoltoon:

                            -öljynvaihto 212 €
                            -polttoainesuodattimen vaihto 100 €
                            -moottori-ilmansuodattimen vaihto 100 €
                            -vehicle check 94€ (sisältää jotain tarkastuksia, ei mitään osien vaihtoa tms)
                            -jarrunesteen vaihto 90 €

                            Eli kyllä se normihuolto menee 600 € hujakoille.

                            öljynvaihto 212 egee, jo on öljyllä hintaa.

                            Comment

                            • Aceishigh
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2007
                              • 290

                              Originally posted by Kramer77 View Post
                              öljynvaihto 212 egee, jo on öljyllä hintaa.
                              Muistelen itse, että pelkät Castrolin laatuöljyt (0W-30) maksoivat jotain luokkaa 160 euroa, kun piti ostaa kolme neljän litran tonkkaa. On kallistunut pirusti. Töihinhän ei suodattimen vaihdon kanssakaan pitäisi mennä kuin vartti, josta
                              laskutetaan tietenkin vähintään se 0,5 h.
                              Old golfers never die, they only lose their balls.

                              BMW 740d xDrive (06/2014).

                              Comment

                              • marsep
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2009
                                • 361
                                • HML

                                Ja saksasta alle hunttiin.
                                E61 535d -05 "377/747"

                                ex. E38 728 -97

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎