memebuy23buy

E60 / E61 etuvalojen bleksien kirkastus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tabasco
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2007
    • 851
    • fin

    #46
    Originally posted by Mlatvala View Post
    Ei ole olemassa oikotietä onneen...
    Eikö Opti-Coat kestänytkään, vai mitä meinaisit?

    Comment

    • Mlatvala
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 3553
      • Kuopio

      #47
      Originally posted by tabasco View Post
      Eikö Opti-Coat kestänytkään, vai mitä meinaisit?
      Meinasin sitä että auton tulisi kestää käydä pesulla, kylvyssä, vaikka se ei esmes e61 korin kanssa olekaan niin varmaa edes tehtaan jäljiltä, vahvistimia joutuu tiivistelemään janiinedelleen.

      Mut sit jos noi valot hiois, kiihottelis ja laittasa siihen kalvon päälle, niin kukaan tässä maassa ei sitä kalvoa siihen saa niin, etteikö sinne se liukas vesi pääsis väliin (vaikka autoa ei shellillä pesetetäkkään) niin silti minun mielestä auto pitää pystyä pesemään painepesurillakin ihan ajattelematta.

      Tyrmäisin tuon kalvotuksen sen takia vain..

      Vaikka FK1000P sealant vahakin olis mun mielestä parempi jos ei sitten halua pinnoittaa, kestää lämpöä ja laittelee vahaa pintaan useamminkin.

      Mäpäs teen juutupa videon ensi kränzle pesulla noista umpioista niin näette missä jamassa ne nykysin on.

      Autossa vaan näkyy renkaat pyörivän kokoajan(mamma), kun nytkin olisi ollut sopiva pesuaika, aurinko paistaa ja lämpöä piisaa
      E61 535d alkuunsa viritetty.

      Comment

      • Mlatvala
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 3553
        • Kuopio

        #48
        Tulihan se välillä kotiinkin, (käymään)

        Noi vanteet on sitten kans pinnoitetut opticoatilla, ainut ero, ettei noi kerenny vuorokautta kuivaa. Mut pinnotellaan vaikka sitten uudemmin kun ensin maalataan ne uudestaan ja kehät kiillotellaan.

        Nyt sitten alkuun ne kuvat noista umpioista nykysin kun aikaa on kulunut pari kuukautta..

        By mlatvala at 2012-05-13


        By mlatvala at 2012-05-13


        By mlatvala at 2012-05-13


        By mlatvala at 2012-05-13


        By mlatvala at 2012-05-13




        By mlatvala at 2012-05-13


        By mlatvala at 2012-05-13


        By mlatvala at 2012-05-13
        Last edited by Mlatvala; 13-05-2012, 17:40. Reason: Joutui miettimään miten pitkään noiden hiomisesta oikeestin on..
        E61 535d alkuunsa viritetty.

        Comment

        • Mlatvala
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 3553
          • Kuopio

          #49

          By mlatvala at 2012-05-13


          By mlatvala at 2012-05-13


          By mlatvala at 2012-05-13


          By mlatvala at 2012-05-13


          By mlatvala at 2012-05-13


          By mlatvala at 2012-05-13


          By mlatvala at 2012-05-13

          peeäs, toivottavasti noi kuvat riittää
          E61 535d alkuunsa viritetty.

          Comment

          • tabasco
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2007
            • 851
            • fin

            #50
            Originally posted by Mlatvala View Post
            Mut sit jos noi valot hiois, kiihottelis ja laittasa siihen kalvon päälle, niin kukaan tässä maassa ei sitä kalvoa siihen saa niin, etteikö sinne se liukas vesi pääsis väliin (vaikka autoa ei shellillä pesetetäkkään) niin silti minun mielestä auto pitää pystyä pesemään painepesurillakin ihan ajattelematta.
            Ainakin Lamin-X silti myy tuohon E60/E61 etu-umpioon valmiiksi leikattua kalvosarjaa, joka peittää koko kirkkaan osan. Tyhmempi voisi tästä päätellä, että se siinä voisi pysyäkin, kun lämmittämällä laitetaan paikalleen. Aikamoisiin mutkiin nuo taipuu, esim. tässä nuo Dodgen umpiot.

            Comment

            • Mlatvala
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 3553
              • Kuopio

              #51
              Originally posted by tabasco View Post
              Ainakin Lamin-X silti myy tuohon E60/E61 etu-umpioon valmiiksi leikattua kalvosarjaa, joka peittää koko kirkkaan osan. Tyhmempi voisi tästä päätellä, että se siinä voisi pysyäkin, kun lämmittämällä laitetaan paikalleen. Aikamoisiin mutkiin nuo taipuu, esim. tässä nuo Dodgen umpiot.

              Juu kyl kyl, arvelin vain että teipillä olisi aina reuna, josta ensin vesi, sitten paska luiskahtaisi sisään.

              Laminx miehiä? pysyykö ne kii ja pääseekö vesi väliin?
              E61 535d alkuunsa viritetty.

              Comment

              • code_xi
                Bimmer Rookie
                • Feb 2009
                • 64
                • Kempele

                #52
                Mulla oli Volvon umpiossa 3M suojakalvo, kolmessa vuodessa (n. 120tkm) alkoi olemaan vaihtokunnossa, tosin se iso kivi ehti ensin...

                Mutta kalvo oli tosiaan kiinni, eikä menny vesi tai paska väliin, eli käytän kyllä vastakin jos vain jostain löytyy soppelia kalvoa.
                E60 530i LCI M-Sport 2007

                Comment

                • Pti
                  BTCF Member
                  • Apr 2005
                  • 210

                  #53
                  Muistakaa kun hiotte eli kirkastatte umpionne, häviää siitä myös UV pinnoite! Eli umpiota pitää suojavahata uv suojatulla vahalla tai kalvoittaa uv suojakalvolla www.lamppukalvot.fi niin pysyy hyvänä eikä tarvi hioa joka toinen kk, kunnes ei ole hiottavaa enää

                  Comment

                  • Mlatvala
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 3553
                    • Kuopio

                    #54
                    Mitä maksaa noi uv suojatut kalvot normaaleille kuolevaisille eli loppuasiakkaille suoraan teiltä?

                    e61/e60 lyhtyihin kirkkaana?
                    E61 535d alkuunsa viritetty.

                    Comment

                    • rakkuj
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2011
                      • 306
                      • Turun seutu

                      #55
                      Originally posted by Mlatvala View Post
                      Mitä maksaa noi uv suojatut kalvot normaaleille kuolevaisille eli loppuasiakkaille suoraan teiltä?

                      e61/e60 lyhtyihin kirkkaana?
                      Näistä kunnon "foorumilaisten tarjous", uskoisin tarvitsijoita riittävän.

                      Hionta operaatio pitäisi kyllä suorittaa omaankin.
                      G31 520xd
                      F39

                      Comment

                      • tabasco
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2007
                        • 851
                        • fin

                        #56
                        Nyt kommentteja! Miten kalvo pitää pintansa e60:n joka suuntaan kaarevassa umpiossa? Kalvomiehet puhukoot!

                        Toinen kyssäri: e46:n kanssa pleksien vaihto oli plug'n'play, e60:ssä ei onnistu niin helposti. Onko joku saanut pleksejä e60:iin vaihdettua kohtuuvaivalla? Ilmeisesti ei saa, koska moni on touhunnut laikkojen kanssa ja alkuperäisten umpioiden hinta luokkaa 700€/kpl?

                        Comment

                        • 205/65-15H
                          BTCF Member
                          • Mar 2008
                          • 1424

                          #57
                          OT: Onko mitään hyötyä/haittaa laittaa umpion muovin päälle kevyt vahakerros hiomattomalla autovahalla (esim. AutoGlym Gold)?
                          e39 M54B22 manual
                          Polestar2 LRDM -21
                          Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)

                          Comment

                          • Mlatvala
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 3553
                            • Kuopio

                            #58
                            Originally posted by 205/65-15H View Post
                            OT: Onko mitään hyötyä/haittaa laittaa umpion muovin päälle kevyt vahakerros hiomattomalla autovahalla (esim. AutoGlym Gold)?
                            no enpä näe hyötyä vahata/sealata muovia..
                            E61 535d alkuunsa viritetty.

                            Comment

                            • Driver22
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2006
                              • 2098
                              • *

                              #59


                              Itse ajattelin kokeilla tällä menetelmällä... Tuossa käytettyä Semin solraytä laitoin tilaukseen. UV-valaisimet tai edes hehkulamput on vaan aika tiukassa.
                              F31 330D Xdrive M-Sport

                              Comment

                              • Mlatvala
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 3553
                                • Kuopio

                                #60
                                Mä voisin melkein väittää, että tuo koko plexi, on kauttaaltaan uv suojattu, eikä vain pinnasta.

                                Joten uskoisin kaiken ylimääräisen (uuden uv suojaus) työn olevan turhaa ainakin näissä bimereissä.
                                E61 535d alkuunsa viritetty.

                                Comment

                                Working...
                                X