Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 Restraint system failure

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TINTTI
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 404
    • ...kuvan kaunis Koivuhaka

    #31
    No niin, ajotietokone nollattu, sininen liitin irti, ajotietokone nollattu, Airbag vika tulee taas ja nyt aktiivinen eikä Bosch pystynyt ajotietokoneelle ilmoittamaan akunvaihtoa, eli mentävä akkufirmaan tai merkkihuoltoon hoitaa homma loppuun.

    Sen verran tuosta viasta saatiin lisää irti että kun apparin puolen niskatukea säätää, vastus arvo pysyy vakaasti 2,8ohm tietämillä. Bosch mukaan rajaarvot on 1,6-5,6ohm. Kun kuskin niskatukea taas ajaa alas pomppaa arvo 9,9ohm (max mitä bosch näyttää) + antaa A.S.A.P. vikakoodin 93AE, eli ilmeisesti joku kaapeli poikki?!? Penkin alla kaikki liittimet katottu ja ovat kunnolla paikallaa, eli imuroidessa en oo ainakaan sitä rikkonu

    Onko jollain ollut vastaavaa ongelmaa, heittää vinkkiä mistä alkaa kun koko penkkiä ei jaksais alkaa purkaa? Vai tekiskö joku ton rutiinilla? HELP NEEDED!!!
    420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
    ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
    ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
    ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
    ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
    ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

    Comment

    • TINTTI
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 404
      • ...kuvan kaunis Koivuhaka

      #32
      Ois oikeemmin joku hyvä ja luotettava bemupaja hakusesssa Vantaalta/kivenheiton päässä sieltä...
      420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
      ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
      ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
      ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
      ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
      ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

      Comment

      • Dunky
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 4929
        • Kotka

        #33
        93AE Side airbag, rear left
        Miten ihmeessä niskatuen siirtely tuon aiheuttaa... pitäis kattoo vähän paremmalla laitteistolla ja laskea 1+1-3×2,5... kaikki vaikuttaa kaikkeen
        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

        Comment

        • TINTTI
          Bimmer Fanatic
          • May 2004
          • 404
          • ...kuvan kaunis Koivuhaka

          #34
          Kuntoon tuli kun korjaamolla purettiin kuskin penkki, sen sisällä ollut niskatukea kaapeli joka oli rikki ja laitettiin uudestaan nippuun (n.300€).

          Sitten tulikin palamishäiriöitä vaihtelevasti eri kammioissa ja kylmänä aiemmin esiintynyt rykiminen muuttui jatkuvaksi. Palamishäiriöt korjaantui tulppien vaihdolla (n.40€) ja rykiminen loppui kun kaikki suuttimet vaihdettiin (n.1700€).

          Taas on ajamisen iloa... 104tkm ajetulla kiululla :think
          420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
          ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
          ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
          ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
          ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
          ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

          Comment

          • LongJohn
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2017
            • 269
            • Kuopio

            #35
            Millaisia vikoja porukalla on näistä restraint system faulteista käytännössä tullut? Eli siis juurisyyt. Akku? Perseentunnistin penkissä? Johto/liitosvikoja?

            Mitäs tuo tekee jos tuonne modaa tuon diodi + kaksi vastusta virityksen mitä on tehneet. Luuleeko auto sen jälkeen että repsikan penkillä on aina joku ja huutaa aina turvavyötä?

            Comment

            • oinas
              Bimmer Rookie
              • May 2003
              • 102
              • Oulu

              #36
              Minulla löytyi muistaakseni inpalla koodi 9af4, joka viittaa kuljettajan turvavyönkiristimen paukkuun. ”Viisaana” ostin uuden paukun, mutta vika uusi siitä huolimatta.
              Lopulta viaksi paljastui kuskin penkin alla oleva liitos (keltainen muistaakseni).
              Liittimen kun aukoo ja laittaa kontaktispraytä niin pysyy aina poissa muutaman kuukauden.
              Tuohon on realoemin mukaan saatavana myös päivitetty liitin.

              Comment

              • suppari
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4049
                • Turku

                #37
                Originally posted by oinas View Post
                Minulla löytyi muistaakseni inpalla koodi 9af4, joka viittaa kuljettajan turvavyönkiristimen paukkuun. ”Viisaana” ostin uuden paukun, mutta vika uusi siitä huolimatta.
                Lopulta viaksi paljastui kuskin penkin alla oleva liitos (keltainen muistaakseni).
                Liittimen kun aukoo ja laittaa kontaktispraytä niin pysyy aina poissa muutaman kuukauden.
                Tuohon on realoemin mukaan saatavana myös päivitetty liitin.
                Nämä johdot kannattaa melkein liittää kolvaamalla, nuo liitokset penkkien alla ei oikein muuten lopullisesti tule kuntoon. Ainoa murhe on, jos penkki jostain syystä pitää irroittaa, niin tulee vähän lisäjumppaa.
                sigpic
                P:0409699000

                JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                huollot/korjaukset!

                BMW E&F sarjaan.
                Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                Comment

                • LongJohn
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2017
                  • 269
                  • Kuopio

                  #38
                  Mites selviä vikailmoituksia nuo koodien perusteella antaa?

                  Tuo näytöllä näkyvä Restraint System Failure viittaa muistaakseni turvavyön kiinnitykseen eli varmista että vyö on kiinni jne. Onko se sitten sillon siitä vyön lukosta ja sen tunnistamisesta kiinni vai siitä perseuksen tunnistamisesta penkissä?

                  Raplasin vkl liitoksia auki ja takaisin kiinni mutta tuo itse vika ei taida ilman testeriä poistua edes väliaikaisesti? Eli pitäisi koodit nollata?

                  Onkos tuo automaattinen hylky katsastuksessa noiden merkkivalojen kanssa?

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    #39
                    Originally posted by LongJohn View Post
                    Mites selviä vikailmoituksia nuo koodien perusteella antaa?

                    Tuo näytöllä näkyvä Restraint System Failure viittaa muistaakseni turvavyön kiinnitykseen eli varmista että vyö on kiinni jne. Onko se sitten sillon siitä vyön lukosta ja sen tunnistamisesta kiinni vai siitä perseuksen tunnistamisesta penkissä?

                    Raplasin vkl liitoksia auki ja takaisin kiinni mutta tuo itse vika ei taida ilman testeriä poistua edes väliaikaisesti? Eli pitäisi koodit nollata?

                    Onkos tuo automaattinen hylky katsastuksessa noiden merkkivalojen kanssa?
                    Noista auton näytön ilmoituksista ei vielä voi päätellä missä se vika on. Vikakoodit lukemalla kunnon testerillä tietää missä vika eikä tarvitse arpoa. Ei poistu ilman nollaamista testerillä. Kyllähän nämä turvalaitteisiin liittyvät viat on suoraan hylkäys. Se valo kertoo ettei järjestelmä ole kunnossa -> hylky.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • LongJohn
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2017
                      • 269
                      • Kuopio

                      #40
                      Onko kukaan hommannut / askarrellut ohituskytkentää tuolle matolle ja koodannut samalla repsikan turvavyövaroitinta pois?

                      Melko varma arvaus että matto on risa. Näyttää niin hengettömälle ratkaisulle ettei oikein motivoi uuttakaan ostaa.

                      Comment

                      • LongJohn
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2017
                        • 269
                        • Kuopio

                        #41
                        No nyt olisi foorumilaisen avustuksella vähän tutkittu. Penkintunnistinmattoon tuo kai viittaisi ja open circuit katkonaiseen johtimeen?

                        Kun koodin nollasi ja repsikan penkillä istui se toimi ihan oikein. Tunnisti oliko vyö kiinni ja vaati sitä merkkivalolla. Kun penkiltä nousi pois vyönvalo jäi palamaan ja hetken päästä syttyi häiriövalo tuolla koodilla.

                        Pääsee johtopäätökseen että tunnistin on risa, saa kontaktin kun joku istuu mutta ylösnoustessa kaapelikatkos tuottaa virheen?

                        Tuo mattohan on aika hengettömän näköinen viritys joten en varsinaisesti ihmettele.
                        Attached Files

                        Comment

                        • LongJohn
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2017
                          • 269
                          • Kuopio

                          #42
                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Noista auton näytön ilmoituksista ei vielä voi päätellä missä se vika on. Vikakoodit lukemalla kunnon testerillä tietää missä vika eikä tarvitse arpoa. Ei poistu ilman nollaamista testerillä. Kyllähän nämä turvalaitteisiin liittyvät viat on suoraan hylkäys. Se valo kertoo ettei järjestelmä ole kunnossa -> hylky.

                          Mjoo. Onhan tuo sinänsä ihan loogista. Tuohon on nyt palikat tulossa mutta aikataulusta johtuen joutuu käyttämään arvuutuksella tuon kanssa. Selviääkö 30pv ajoajalla eli hylyllä vai nakkaako mahdollisesti ajokiellon?

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            #43
                            Originally posted by LongJohn View Post
                            Mjoo. Onhan tuo sinänsä ihan loogista. Tuohon on nyt palikat tulossa mutta aikataulusta johtuen joutuu käyttämään arvuutuksella tuon kanssa. Selviääkö 30pv ajoajalla eli hylyllä vai nakkaako mahdollisesti ajokiellon?
                            Katsastusarvostelu perusteiden (2018) mukaan pitäisi tulla hylätty, eli 30pv aikaa korjata.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • LongJohn
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2017
                              • 269
                              • Kuopio

                              #44
                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Katsastusarvostelu perusteiden (2018) mukaan pitäisi tulla hylätty, eli 30pv aikaa korjata.
                              No se riittääkin varsin hyvin.

                              Comment

                              • LongJohn
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2017
                                • 269
                                • Kuopio

                                #45
                                Originally posted by HTK12 View Post
                                Katsastusarvostelu perusteiden (2018) mukaan pitäisi tulla hylätty, eli 30pv aikaa korjata.
                                Kyllä se olisi innolla ajokiellon kirjottanu. Emäntä onneksi katsastamassa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎