Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60, 520d vai 530d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vesper
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2010
    • 240
    • Vantaa

    #61
    Originally posted by XTupe View Post
    Todella vähän tuntuu olevan tietoa tästä asiasta, vaikka kuinka kaivanut nettiä. Noiden N47 koneiden valmistusmäärät 320d/520d autoihin vuoden 2008 loppupuolelle voi olla melko korkeat, taitaa olla yksi ostetuimmista koneista. Tuleekohan noi kaikki 2 litran pannut samalta tehtaata/hihnalta? Miten tuo jakopääongelma tarkkaanottaen ilmoittaa olemassa olostaan?

    tieto lisää tuskaa
    Tuskin kyse kovinkaan suuresta ongelmasta, kun otetaan huomioon
    koneen valmistusmäärät.
    Ilmeisesti ongelman ilmaantumisen kuulee jakoketjun rallattamisena,
    kun kiristin ei enää toimi kunnolla. Viisaammat korjatkoon jos olen ihan metsässä tämän kanssa..

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7531
      • Jyväshyvä

      #62
      Originally posted by Vesper View Post
      Tuskin kyse kovinkaan suuresta ongelmasta, kun otetaan huomioon
      koneen valmistusmäärät.
      Ilmeisesti ongelman ilmaantumisen kuulee jakoketjun rallattamisena,
      kun kiristin ei enää toimi kunnolla. Viisaammat korjatkoon jos olen ihan metsässä tämän kanssa..
      No noita ensikäden tietoja ei oikein tunnu olevan kellään...
      Samaa minäkin olen kuullut, eli rupeää ääntämään ennenkuin hajoaa.
      Ja aiempi väittämä etät koskee kaikkia koneita (kahdenlaisia) tuskin pitää paikkaansa. Jos oikeasti koskisi kaikkia koneita,asia korjattaisi kyllä kuntoon BMW:n toimesta, vahingot kun ketjun katketessa on sitä luokokaa että koko firma on konkassa jos koneet rupeaa liki jokaisesta 2 litraisesta deiselistä paukkumaan...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • Jacques
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2008
        • 573
        • pk

        #63
        Ja osittain itse asiaan. Ykkösautoa päivitin keväällä ja koeajoin 520da 9/09 30tkm ja 530da 3/08 80tkm LCI-mallit. Molemmat olivat vuorokauden verran testattavana.
        Tehoero näiden kahden välillä huomattava, kulutusero vuorostaan yllättävän pieni.

        Päädyin kuitenkin ostamaan 520da:n.
        Erot kilometreissä ja iässä painoivat kupissa eniten. 530da tehot taas jäivät kaivelemaan, mutta koska auto on pääasiassa vaimon ajettavana (lastenkuljetusta), ylimääräinen teho tuntui turhalta.

        Rahu varoitteli 520da ongelmista, täytyy nyt toivoa että meidän yksilössä jakopää olisi jo päivitetty kestävämmäksi.
        Jos täysin omaan ajoon olisin autoa valitsemassa, olisi valinta niukasti 530da:n puolella.


        Huomioin myös että mitä aikoinaan olen koeajanut vanhempia E60 530da yksilöitä, tuntui tämä 530da LCI malli huomattavasti tehokkaammalta vaikka papereissa teho ei ole juurikaan huomattavasti kasvanut. Ellei sitten ollut softattu yksilö.. Vanhemman herrasmiehen omistuksessa kuitenkin ollut uudesta asti.
        G30 540i
        F32 435d

        Comment

        • Pannari Petteri
          Newbiemmer
          • Aug 2010
          • 16
          • Savo

          #64
          Ehdottomasti 530 da sillä mielestäni ks. moottori on BMW:n "kruununjalokivi" ja jonkunlainen "mittapuu" muillekin malleille (Audi,MB,Volvo jne.)
          On se hieno kone tuo 520 d myöskin...siinä on tosi kiinnitetty asiaa siihen kulutukseen enemmän, mutta siitä puuttuu silti Se Jokin! (raakavääntö,ääni,tunne en oikein itsekkään tiedä)
          Ehkäpä se on se 6-moottori, jonka itse yhdistän BMW:n
          Lisäksi 500 sarjalainen kannattaa valita hyvillä varusteilla ja näitä hyvin varusteltuja löytyy huomattavasti helpommin kuin 520 d valikoimasta.
          Tuossa ketjun alkupäässä oli hyvä lista varusteista "pitää" olla....olen samaamieltä listasta. Mutta nämä ovat sellaisia tarve asioita.....
          Itse siis katselisin isolla dieselkoneella (530 da) olevaa farkkua vaikka vähän vanhempaa ja hyvillä varusteilla kuin uudempaa (520 da) ei niin täydellisillä varusteilla olevaa autoa.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎