Originally posted by petnen
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
sinun E61 525/530dA pohjaton rahareikäkö??
Collapse
X
-
Originally posted by RS9 View PostAhaa... Omaani käytän ja tarvin joka päivä, kilometrejä tulee viikossa yli 1000 ja eipä valittamista ainakaan laadun suhteen. Edellisiin VAG-konsernin vehkeisiin verrattuna jopa huolettomampaa ajoa ja ainakin paljon parempaa kyytiä.
jopa paljon parjatut termostaatit toimivat, ainakin vielä...
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostSori OT:
Minkälaisista eroista kiihtyvyyksissä puhutaan jos verrokkina on 550i (siis manuaali)? Tehot on kai samat, mutta vääntökäyrähän on tietysti hyvin erilainen. 550i ei päässy ainakaan Teknikens Värld:in testissä luvattuun 0-100 km/h arvoon, mutta onko siitä jossain muualla mitattuja lukemia manuaalilla?
Tämmöisiä tuloksia oli TV:ssä aikoinaan:
Code:0–50 km/h 2,8 s 0–70 km/h 4,0 s 0–100 km/h 6,0 s 0–130 km/h 8,8 s 0–160 km/h 12,4 s 0–200 km/h 18,5 s 0–220 km/h 23,3 s
Itse löysin tälläisen koskien E60 550i
1/4 Mile ET: 13.310
1/4 Mile MPH: 105.010
Lähde:http://www.dragtimes.com/
Mutta,mutta...jos auton suorituskyvystä suoralla puhutaan,niin mielestäni paras testi on 0-250 km/h kiihdytys.BMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
-
Originally posted by Bergeri View PostSe täytyy nykyisestä ja kaikista edellisistä bemuista mainita, että koskaan ei ole tullut ajon estävää vikaa eteen. On kuitenkin iso plussa, että kärryllä on päässyt aina duuniin ja takasin, vaikka mitä valoja vilkkuisi kojelaudassa.
Kerran jätti tienpäälle,kun en tiennyt tuosta polttoainenäytön ongelmasta Auton historian aikana kyseisessä pelissä ei tullut FUEL LEVEL LOW ilmoitustaBMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
-
Originally posted by b mutteri kasa View PostJatketaan OT:ia
Itse löysin tälläisen koskien E60 550i
1/4 Mile ET: 13.310
1/4 Mile MPH: 105.010
Lähde:http://www.dragtimes.com/
Mutta,mutta...jos auton suorituskyvystä suoralla puhutaan,niin mielestäni paras testi on 0-250 km/h kiihdytys.
Perus katurenkaillakin päästään jo samoihin mitä tossa yllä mainitussa 550i on ajettu ja toi tuskin on mikään keskivertoveto katukumeilla.
Ja b vs. d. luotettavuuskiistelyssä muistettakoot, että noi nokipöntöt on ihan pikkusen yleisempiä ja niihin tulee myös kilsoja pikkusen enemmän, joten ymmärrettävästi vikojakin kertyy "enemmän".
Kahdella taksari tutulla on ollut 530d. Toisella on nyt jo kolmas menossa ja molemmat on kyllä olleet erittäin tyytyväisiä laatuun. Ja harvemmin sitä noista kyllä mitään kauhutarinoita kuulee. Eli toimivia ja luotettavia laitteita, kunhan tietää huollatella ja korjailla noi "ominaisuudet" kuntoon ajallaan.Last edited by LeMansBlau; 06-12-2010, 18:21.///MADE IN FINLAND
sigpic
TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
E30 SEDAN IX M-TECNIC II
F32 COUPE PERFORMANCE
F31 TOURING XDRIVE M-SPORT
Comment
-
-
Selvittäkää nyt joku hieman, että miten paljon enemmän tehoa tollasesta 535d:tä oikein lähtee, verrattuna siihen mitä lastufirmat ilmoittavat. Jos ohjelmoidun 535d:n tehoiksi ilmoitetaan 306-326hv ja 550:lle ilmoitetaan lähemmäs 370hv:n tehot, mihin vielä kai saa hieman ohjelmalla lisää, niin ei noiden numeroiden perusteella ainakaan 535d luulis mitenkään ylivoimainen olla.
Vääntöä tietenkin 535d:ssä on enemmän, mutta ei kai se lisävääntö niin kovin paljon kiihtyvyyttä lisää, muuten kuin antaa vain sellaisen tunteen, että kovaa mennään.-12 F11 530Da
Comment
-
-
Originally posted by kvt View PostSelvittäkää nyt joku hieman, että miten paljon enemmän tehoa tollasesta 535d:tä oikein lähtee, verrattuna siihen mitä lastufirmat ilmoittavat. Jos ohjelmoidun 535d:n tehoiksi ilmoitetaan 306-326hv ja 550:lle ilmoitetaan lähemmäs 370hv:n tehot, mihin vielä kai saa hieman ohjelmalla lisää, niin ei noiden numeroiden perusteella ainakaan 535d luulis mitenkään ylivoimainen olla.
Vääntöä tietenkin 535d:ssä on enemmän, mutta ei kai se lisävääntö niin kovin paljon kiihtyvyyttä lisää, muuten kuin antaa vain sellaisen tunteen, että kovaa mennään.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by kvt View PostVääntöä tietenkin 535d:ssä on enemmän, mutta ei kai se lisävääntö niin kovin paljon kiihtyvyyttä lisää, muuten kuin antaa vain sellaisen tunteen, että kovaa mennään.
Ts. parjon vääntöä=paljon tehoa kierroslukuun nähden.
Todelliseen kiihtyvyyteen vaikuttaa vain teho. Siellä ei ole väliä
millä kierrosluvulla se teho saadaan kunhan sitä on käytettävällä
kierroslukualueella riittävästi käytössä.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
ilmeisestikin voidaan todeta että vikaherkimpiä yksilöitä on kuitenkin nuo alkupään valmisteet... niinhän se tahtoo olla yleensä kun uusi malli tulee...
täytyypi nyt miettiä, eihän nuo termarit ja jotkun muut tollaset viat niin pahoja ole... kun silti vertaa mitä on ajaa kun vehje pelaa ja voi hyvin. pelkohan se aina on, tietysti joka merkillä kun ilman takuuta ostaa, ettei vaan joutuisi alkaa kaivelemaan summia joissa on neljä numeroa ilman pilkkua tai edes lähelle sitä kun vikaa aletaan korjaamaan.850--voimaa kuin Veturissa
Comment
-
-
Originally posted by LeMansBlau View PostJuu, ei kyllä oo E6X bensalla (paitsi M5) mahkuja päästä samoihin kiihtyvyyksiin, kun esim Matsonin ohjelmoidulla 535d:llä. Oli mitattava matka tai aika mikä hyvänsä. PISTE. Tietysti kun tässä pistetään nyt vaakalaudalle ohjelmoitu (ei tehdastehoinen) ja tehdastehoinen, niin vertailu on mitä on. Mutta siis ohjelmallisesti 535dieselistä saa helposti tehtaan piilottamat hevoset esiin ja niillä tosta saakin melko mukava kulkuisen veturin.
Perus katurenkaillakin päästään jo samoihin mitä tossa yllä mainitussa 550i on ajettu ja toi tuskin on mikään keskivertoveto katukumeilla.
Ja b vs. d. luotettavuuskiistelyssä muistettakoot, että noi nokipöntöt on ihan pikkusen yleisempiä ja niihin tulee myös kilsoja pikkusen enemmän, joten ymmärrettävästi vikojakin kertyy "enemmän".
Kahdella taksari tutulla on ollut 530d. Toisella on nyt jo kolmas menossa ja molemmat on kyllä olleet erittäin tyytyväisiä laatuun. Ja harvemmin sitä noista kyllä mitään kauhutarinoita kuulee. Eli toimivia ja luotettavia laitteita, kunhan tietää huollatella ja korjailla noi "ominaisuudet" kuntoon ajallaan.
535d:llä (ohjelmoidulla) mennään korkeintaan 13.4XX aikoihin 1/4:lla
Originally posted by MajorDrake View PostNo karrikoiden vääntö*kierrosluku=teho.
Ts. parjon vääntöä=paljon tehoa kierroslukuun nähden.
Todelliseen kiihtyvyyteen vaikuttaa vain teho. Siellä ei ole väliä
millä kierrosluvulla se teho saadaan kunhan sitä on käytettävällä
kierroslukualueella riittävästi käytössä.BMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
-
Originally posted by JuhaK View Postilmeisestikin voidaan todeta että vikaherkimpiä yksilöitä on kuitenkin nuo alkupään valmisteet... niinhän se tahtoo olla yleensä kun uusi malli tulee...
täytyypi nyt miettiä, eihän nuo termarit ja jotkun muut tollaset viat niin pahoja ole... kun silti vertaa mitä on ajaa kun vehje pelaa ja voi hyvin. pelkohan se aina on, tietysti joka merkillä kun ilman takuuta ostaa, ettei vaan joutuisi alkaa kaivelemaan summia joissa on neljä numeroa ilman pilkkua tai edes lähelle sitä kun vikaa aletaan korjaamaan.
Itsellä ollut 2kpl e60 bemareita. Ensin oli 11/04 valmistettu 530d. Ajoin autolla 10tkm, jonka jälkeen loppui usko. Ei ehjää päivää, ei sellaista hetkeä, ettei pieni oranssi kolmio taulussa palanut tai tietokone, jotakin herjannut. En muista milloin oisin bemarilla tielle jäänyt, mutta tällä jäätiin. Jos auto jättää minut, niin minä jätän auton. Ostaessa kilsoja 160tkm ja myydessä 170tkm. Vaiha pumppu, vaiha termari, vaiha filtteri jne...SAATANA!
Toisena hetken aikaa 530ia 09/03, jossa ei lyhyen omistukseni aikaan, kerennyt olla minkäänlaista vikaa. Autot on kaikki yksilöitä, joten tarkkana kannattaa olla. Jatka ajamista vanhalla, säästyt todennäköisesti monelta murheelta.Ajamisen iloa vuoden jokaisena päivänä.
Comment
-
-
Originally posted by b mutteri kasa View PostMuistanko väärin,mutta oliko Matson ottamassa 1/4 mailin jossain kinkereillä?
535d:llä (ohjelmoidulla) mennään korkeintaan 13.4XX aikoihin 1/4:lla
Originally posted by b mutteri kasa View PostJuurikin tästä syystä...dieselissä suppea kierrosalue.
Ja edelleen bensalla ajaisin jos olisi varaa ostaa yhtä hyvä kulkuinen bensa auto, nyt ei ole joten ajan tällä lama-ajan nakuttajalla, joka ei ole omalla kohdalla osoittaunut pohjattomaksi rahanreijäksi.| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
-
Kahdella taksari tutulla on ollut 530d. Toisella on nyt jo kolmas menossa ja molemmat on kyllä olleet erittäin tyytyväisiä laatuun. Ja harvemmin sitä noista kyllä mitään kauhutarinoita kuulee. Eli toimivia ja luotettavia laitteita, kunhan tietää huollatella ja korjailla noi "ominaisuudet" kuntoon ajallaan.
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostTaksarien jutut kannattaa jättää ihan omaan arvoonsa. Noi pirssimiehet on sellasta ompeluseuraa, että niiden muroihin ei paljon kannata kusta.
Mutta tolppahomojen huononmaineen uhallakin esimerkin kirjotin, koska tän parivaljakon 530D kumijalkoihin on tullut reippaasti yli milj.km yhteensä ja tiedän, että mitään kone-, laatikko-, yms isompia rikkoja ei ole noihin tullut. Autoistahan ei nuokaan reppahousut mitään ymmärrä.///MADE IN FINLAND
sigpic
TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
E30 SEDAN IX M-TECNIC II
F32 COUPE PERFORMANCE
F31 TOURING XDRIVE M-SPORT
Comment
-
Comment