Announcement

Collapse
No announcement yet.

sinun E61 525/530dA pohjaton rahareikäkö??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petri.Kekkonen
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 7431
    • Oulu

    Originally posted by Lallevihtinen View Post
    225kw 335ixA vie mulla 12-14L satasella. Pienin maantiekulutus mihin oon reippaassa ajossa päässyt on 8.8L. Epäilen noita 7.7L yhdistelmä lukemia.
    Myös 530xi on selvästi isommat luvatutkin lukemat kuin 530i. Ja eikös tuo moottorikin ole täysin eri... :think

    Tekniken Värld -lehden 19/2009 vertailussa LCI 530xiA:lle ilmoitettu yhdistyksi kulutukseksi 8,1 l/100 km (193 g/km CO2) ja mitattu testikulutus 11,1 l/100 km. Ei kovin hyvä tulos tuo. Tehojakin uupui dynossa reilusti ja epäilivät sen johtuvan väärästä bensiinin oktaaniluvusta.
    Last edited by Petri.Kekkonen; 09-12-2010, 16:56.
    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
    E39 523i M Sport '00, Titansilber

    Comment

    • r_vesa
      Bimmer Rookie
      • Sep 2009
      • 117
      • Finland

      Originally posted by joko View Post
      Ja nyt sitten niitä bensa-autoja jotka tarjoaa saman käytännön suorituskyvyn samoilla ylläpitokuluilla (sisältäen polttoaineen)???
      Eli ainut suorituskyvyltään ja hintatasoltaan edes kysymykseen tuleva laite taitais olla 545i joita tarjolla vähän ja keskikulutus ei varmaan samassa ajossa tipu alle 10 litran.
      ???.. ihan perus 530i tarjoaa saman tai hieman paremmankin suorituskyvyn keskikulutuksen jäädessä alle 10l. Kyllä, polttoainetta kuluu enemmän mutta vastaavasti käytetyn hankintahinta on alhaisempi, käyttövoimavero puuttuu ja vika-alttiita paikkoja on hieman vähemmän => nämä kaikki vaikuttaa ylläpitokuluihin.
      '11 M-Sport 528i
      '15 KTM 1190 R

      Comment

      • kvt
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2009
        • 236
        • Satakunta

        Tässä varmaan on puhuttu lähinnä ohjelmoidun 530d:n suorituskyvystä, mille ei varmaan 530i pärjää. Tietenkin kyllä vakiolle 218hv 530d:lle 530i kyllä pärjääkin.
        -12 F11 530Da

        Comment

        • Petri.Kekkonen
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 7431
          • Oulu

          Originally posted by kvt View Post
          Tässä varmaan on puhuttu lähinnä ohjelmoidun 530d:n suorituskyvystä, mille ei varmaan 530i pärjää. Tietenkin kyllä vakiolle 218hv 530d:lle 530i kyllä pärjääkin.
          Sori nyt taas tietämättömyyteni, mutta paljonko noissa sitten on tehoa? Yli sen 200kW mikä on 530i LCI:ssä?
          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
          E39 523i M Sport '00, Titansilber

          Comment

          • Rimmon
            Bimmer Rookie
            • Sep 2003
            • 110
            • Rauma

            Toivottavasti nyt ei tullut lyötyä käsiä paskaan kun rupesin hieromaan kauppoja 530xda:sta.
            E61 530xda -06

            Comment

            • Jolli
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2006
              • 2556
              • Virolahti

              Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
              Sori nyt taas tietämättömyyteni, mutta paljonko noissa sitten on tehoa? Yli sen 200kW mikä on 530i LCI:ssä?
              +270kw on ainakin 535da:ssa, väännöt sitten huitelee jossaan hyyyyyvin korkealla
              Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

              Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
              PM tavoittaa, puhelimella ei.

              Comment

              • kvt
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2009
                • 236
                • Satakunta

                Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                Sori nyt taas tietämättömyyteni, mutta paljonko noissa sitten on tehoa? Yli sen 200kW mikä on 530i LCI:ssä?
                Ai sori. En muistanutkaan, että tossa LCI:ssä oli noinkin paljon tehoa. No sitten kai näissä ohjelmoiduissa 530d:ssä on tehot kai samaa luokkaa kuin 530i LCI:ssä, mutta vääntöä vain enemmän. Mitä näitä keskusteluja olen lueskellut, niin eikö 270-280+hv tehot ole aika yleisiä näissä 530d:ssä ja munkin autosta penkitettiin 286hv/600nm.
                -12 F11 530Da

                Comment

                • WSE1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 3242
                  • Suomusjärvi

                  Originally posted by EPDM View Post
                  Tästä saa vahvasti sellainen mielikuva kuva että akuvuosien e6x'lla on paljon lastentautia. Ja niitähän tietysti on raahattu enemmäkseen suomeenkin.
                  Ei sillä vuosimallilla ole väliä, muutenkuin uudempi on yleensä vähemmän ajettu ja myös uudempi. Vikaantuvat osat ovat samoja myös LCIssä.
                  Ongelmia / haittoja esintyy lähinnä DIESEL FARMAREISSA, bensa sedaneissa ei juuri ongelmia ole. Dieselissä on pääasiassa neljä ongelmakohtaa koneen puolesta, imusarjan läpät (poistamalla ne asia on lopullisesti hoidettu), repeävä pakosarja (vaihtamalla vanhemman mallin (e39) valusarja asia on lopullisesti hoidettu), egr termari (asiaa ei ikinä saada lopullisesti hoidettua... onneksi osa maksaa noin neljäkymppiä ja vaihtoon menee 15 min) ja noin 100 tkm välein loppuva alimitoitettu startti. Farkku taas tuo pari ongelmakohtaa lisää, nimittäin takaluukun johtosarjan katkokset seurannaisineen ja takapään tasonsäädön viat. Muut viat näissäkin autoissa ovat satunnaisempia ja alustan niveliä toki kuluu riippuen ajotavasta ja tiestöstä mutta niin niitä kuluu muissakin malleissa ja muissakin merkeissä.
                  On niitä ongelmallisempiakin autoja kuin E6x, ajosuoritteeseensa nähden vikoja on kuitenkin vähän. Kokeilkaa ajaa sama esimerkiksi jollakin mahdollisimman hyvin varustellulla fiatin tai citroenin mallilla ja kertokaa mitä piti korjata...

                  Comment

                  • touring39
                    BTCF Member
                    • May 2005
                    • 3901
                    • Kaarina

                    Mulla on 21. auto menossa ja kaikissa niissä on ollut jotain ihme vikoja, joita pitää joskus korjailla. Mun käsitys on, että ongelmattomia autoja ei olekaan, kuin ehkä tuurilla jonkun naapurin serkulla.

                    Fakta on kuitenkin se, että BMW on paras ajaa, siinä on parhaat penkit ja ergonomia mun makuun, joten sen takia ajan sillä. Nykyinen e61 on ihan kunkku pitkillä matkoilla, vaikka noinkin uudessa vessassa on jo ollut ongelmia ohjelmoinnin kanssa ja vaihdekeppikin piti vaihtaa. Sou not, taas maistuu meno.

                    Seuraan nettiautoa säännöllisesti, josko löytyis jotain parempaa, mutta kun ei löydy niin ei löydy.

                    Rahanreikiä kaikki autot on, mutta pääasia että itse viihtyy!
                    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                    Ex:
                    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                    Comment

                    • MakeH
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2004
                      • 1170
                      • Vantaa

                      Alkaa noissa nykyisissä bensakoneissakin olla mystisiä ja kalliita vikoja, jotka eivät meinaa ratketa edes merkkiliikkeessä. Ja melko pienillä kilometreillä näköjään.

                      Comment

                      • hcaape
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2009
                        • 837
                        • hyvinkää

                        no itse ajoin -04 primeralla 4 vuotta eikä mitään ongelmia ,
                        seuraavaksi e38 730d -98 ja meni hehkut yksi poikesi sisään ,
                        yksi suutin ,sähköt hävisi satunnaisesti radio toimi miten sattui.
                        nyt alla e65 735i -02 3tkm alla eikä vielä mitään.onko ajonautinto
                        suhteessa vikojen määrään jää joaisen omalle kontolle
                        sDrive23i A E89 Roadster -10

                        ex E92 325i -09

                        ex E65 735i -02
                        ex E38 730d -98 ;(

                        Comment

                        • k0rppi
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2008
                          • 784
                          • Varkaus

                          Originally posted by WSE1 View Post
                          Farkku taas tuo pari ongelmakohtaa lisää, nimittäin takaluukun johtosarjan katkokset seurannaisineen ja takapään tasonsäädön viat.
                          ja tuokin tasonsäätö hoitunee letkunvaihdolla.

                          Comment

                          • -Tapi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 3117
                            • Välisuomi

                            Originally posted by k0rppi View Post
                            ja tuokin tasonsäätö hoitunee letkunvaihdolla.
                            Käsi ylös kuinka moni on vaihtanut letkun ENNEN sen rikkoutumista? Tuskin kovin moni, vaikka tietää asian ja se on aikomuksena..

                            Juuri vaihdoin uuden kompuran E61:seen kun edellinen toimi letkun vahdon jälkeen noin puoli vuotta kunnes menetti henkensä. Letku ehti olla rikki, mutta mistäpä sen tietää kuinka pitkään. Käytettyä E61:sta ostaessa tuokin touhutonni kannattaa pitää tilillä Suoraan Saksasta sai uuden kompuran halvemmalla mutta sitä piti hieman työstää asennettaessa.

                            No nyt siitä samaisesta E61:sta oireilevat ahtimet.. Hinta marmorilla 1800 + 900 ja päälle noin 700 asennus. Tätä tarkoitin kun aiemmin kirjoitin että E61 on hyvä HARRASTEAUTO mutta tien päällä ja muiden laitettavana se käy usein kukkarolle. Tottakai poikkeuksiakin on mutta itse näen sen karvaisemman puolen kun niitä tulee laitettavaksi vähän väliä. Minulle kun niiden laitto on HARRASTUS
                            ---

                            Comment

                            • RJH
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2010
                              • 47
                              • Pohjois-Suomi

                              [QUOTE=-Tapi;2220016]Käsi ylös kuinka moni on vaihtanut letkun ENNEN sen rikkoutumista? Tuskin kovin moni, vaikka tietää asian ja se on aikomuksena..

                              Täällä käsi ylhäällä . Vaihdoin nletkun kun auto oli muutenkin tallissa remontin merkeissä kun piti tutkia ja korjailla takaluukun omapäinen aukeamisvika... En olis kyllä muuten vaihtanut mutta kun tuntuu olevan vikaherkkä paikka tuokin ja auton pitää liikkua joka arkipäivä melkein 200 km, kiitos nykyisen, globalisaation suoman, pitkän työmatkan ansiosta.

                              Alkuperäinen oli ok (vm 06/190 tkm) mutta vaihdoin kuitenkin kun ol jo paikat auki...
                              Last edited by RJH; 10-12-2010, 22:48.

                              Comment

                              • k0rppi
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2008
                                • 784
                                • Varkaus

                                Originally posted by -Tapi View Post
                                Käsi ylös kuinka moni on vaihtanut letkun ENNEN sen rikkoutumista? Tuskin kovin moni, vaikka tietää asian ja se on aikomuksena..


                                No nyt siitä samaisesta E61:sta oireilevat ahtimet.. Hinta marmorilla 1800 + 900 ja päälle noin 700 asennus.
                                no siinä tapauksessa ei voi syyttää, kun peilikuvaa? mistäs tuommosta 900e summaa oikein tulee?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎