Announcement

Collapse
No announcement yet.

sinun E61 525/530dA pohjaton rahareikäkö??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lallevihtinen
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2006
    • 690
    • Tampere

    Originally posted by k0rppi View Post
    no siinä tapauksessa ei voi syyttää, kun peilikuvaa? mistäs tuommosta 900e summaa oikein tulee?
    AhtimeT ilmeisesti..
    sigpic
    BMW E93 335i & BMW M550Dx
    EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
    XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

    Comment

    • -Tapi
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 3117
      • Välisuomi

      Originally posted by Lallevihtinen View Post
      AhtimeT ilmeisesti..
      Juu, vaihtoahtimet (siis ei näköjään edes uudet!) maksavat yhteensä noin 2700 € joka koostuu isommasta ~1800 € ja pienemmästä ~900 €. Pienemmän vaihto on kahvipaussin juttu mutta isompaan on varattava neljästä tunnista ylöspäin vaihtoaikaa.
      ---

      Comment

      • MakeH
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2004
        • 1170
        • Vantaa

        Genuinepartsilla iso ahdin 1700 postikuluineen, lieköhän uusia?

        Comment

        • ritariässä
          BTCF Member
          • Jan 2006
          • 3579
          • Raisio

          Joissain keskusteluissa nimimerkki hemi kertoi miten e60/61 on vikatiheydeltään aivan toista maata kuin vanhempi e39 sarja. e39 siis enemmän vikoja omaava malli. Syksyllä tein yhteenvedon katsastustilastoista jossa oli muiden autojen joukossa mm 500-sarjan bemarit 90-luvun loppupuolelta lähtien. Hylkäysprosentteja ynnätessä alkupään e60/61 mallit osoittautui vikaisemmaksi autoiksi kuin e39 mallit loppupäästä.

          Mielestäni katsastustilastotkin kertoo karua kieltä alkupään e60/61 laadusta kestävyysmielessä.
          G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

          Comment

          • joko
            Bimmer Enthusiast
            • May 2004
            • 1964
            • Seinäjoki

            Originally posted by ritariässä View Post
            Joissain keskusteluissa nimimerkki hemi kertoi miten e60/61 on vikatiheydeltään aivan toista maata kuin vanhempi e39 sarja. e39 siis enemmän vikoja omaava malli. Syksyllä tein yhteenvedon katsastustilastoista jossa oli muiden autojen joukossa mm 500-sarjan bemarit 90-luvun loppupuolelta lähtien. Hylkäysprosentteja ynnätessä alkupään e60/61 mallit osoittautui vikaisemmaksi autoiksi kuin e39 mallit loppupäästä.

            Mielestäni katsastustilastotkin kertoo karua kieltä alkupään e60/61 laadusta kestävyysmielessä.
            Mielestäni nuo tilastot ei kerro autoista yhtään mitään. Ja eihän niitä loppupään e6x ole edes vielä katsastettu. Ja olisko myös loogista että alkupään malleissa on tullut hylkyjä paljon sentakia että ne on jo 5-7 vuotta vanhoja ja ajettu 100-300tkm kun taasen ne uudemmat faceliftit on vasta 3v vanhoja?
            Ei tuota nyt kovin huonoksi laadultaan kyllä voi moittia, itsellä ensimmäisiä e60 malleja ja siinä on edelleen esim. alkuperäinen akku, jarrulevyt, suurin osa alustan osista, pyöränlaakerit pl. 1kpl. Ja eiköhän se nyt ole sanomattakin selvää että sähköhäiriöitä ja vikavaloja saattaa vähän tiuhemmin syttyä kun katsoo tuota sähkölaitteiden määrää tuossa vekottimessa.
            F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
            W906 319 sprinter - 14

            Comment

            • Vesper
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2010
              • 240
              • Vantaa

              Originally posted by joko View Post
              Mielestäni nuo tilastot ei kerro autoista yhtään mitään. Ja eihän niitä loppupään e6x ole edes vielä katsastettu. Ja olisko myös loogista että alkupään malleissa on tullut hylkyjä paljon sentakia että ne on jo 5-7 vuotta vanhoja ja ajettu 100-300tkm kun taasen ne uudemmat faceliftit on vasta 3v vanhoja?
              Ei tuota nyt kovin huonoksi laadultaan kyllä voi moittia, itsellä ensimmäisiä e60 malleja ja siinä on edelleen esim. alkuperäinen akku, jarrulevyt, suurin osa alustan osista, pyöränlaakerit pl. 1kpl. Ja eiköhän se nyt ole sanomattakin selvää että sähköhäiriöitä ja vikavaloja saattaa vähän tiuhemmin syttyä kun katsoo tuota sähkölaitteiden määrää tuossa vekottimessa.
              Et tainnut lukea tuota edellistä kirjoitusta kunnolla. Siinähän puhutaan nimenomaan E6x:n alkupään malleista vs. E39 viimeiset mallit.
              Ja siis noissa enemmän ajetuissa ja vanhemmissa on alhaisempi hylkäysprosentti kuin E6x-sarjassa.
              Itse on sitä mieltä, että katsastustilastoista näkee jotain osviittaa,
              kunhan niistä käy myös ilmi, paljonko ko.automallilla on siihen mennessä keskimäärin ajettu.
              Last edited by Vesper; 12-12-2010, 15:21.

              Comment

              • veku
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6325
                • P-Pohjanmaa

                Originally posted by Vesper View Post
                Et tainnut lukea tuota edellistä kirjoitusta kunnolla. Siinähän puhutaan nimenomaan E6x:n alkupään malleista vs. E39 viimeiset mallit.
                Ja siis noissa enemmän ajetuissa ja vanhemmissa on alhaisempi hylkäysprosentti kuin E6x-sarjassa.
                Itse on sitä mieltä, että katsastustilastoista näkee jotain osviittaa,
                kunhan niistä käy myös ilmi, paljonko ko.automallilla on siihen mennessä keskimäärin ajettu.
                Näinhän se yleensä menee että mallisarjan loppupää on vähävikaisempi jos vertaa seuraavan mallin ensimmäisiin vuosikertoihin..
                Itsellä oli E39 da touring vm 99 ja tämäkin oli ihan ok peli,ajoin sillä 80 tkm 200-280 tkm tosin vikoja oli enempi sekä kalliimpia korjata(turbo,kaikki iskarit+etupään kaikki alustan puslat\tukivarret)kuin edellinen E61.
                Kaikkia ei olisi pakko uusia mutta uusin siltikin..
                Tuosta E39:stä soittelikin kaveri joka silloin osteli sitä ja kehui autoa..ja hyvähän se oli kun olin sen kuntoon laittanut.
                Kai näissäkin on eroja,edellinen omistaja esim tarkka bmw harrastaja joka uusi joka nippelin joka on vähänkään viallinen\menossa rikki..sitten toinen severi saattaa ajaa kolinoineen päivineen.Sitten kun seuraava omistaja saa auton niin joko timmin tai laittoa vaativan baijerilaisen.
                F11 M550D
                E39 M5
                F26 3.0 Da M-Sport
                E61 535D M-Sport

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7527
                  • Jyväshyvä

                  E61 530d -06, mulle tuli 143 tkm ajettuna,
                  möin sen 168 tkm ajettuna, vaihdoin EGR-termarin.
                  Nyt sillä on ajettu reilu 230 tkm.
                  Normihuoltojen lisäksi vaihdettu antenninvahvistin...

                  Kalliita nämä on pitää kun 300 eurolla joutuu vajaa 100 tkm aikana
                  korjaamaan...
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • Bemminen
                    Newbiemmer
                    • Aug 2010
                    • 18
                    • N/A

                    ----------
                    Last edited by Bemminen; 28-03-2011, 20:55. Reason: -

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7527
                      • Jyväshyvä

                      Originally posted by Bemminen View Post
                      Vaikka allekirjoituksessa oleva linkki on eri autoon kuin yllä mainitsemasi, tulee siinäkin olevassa ilmoituksessa hyvin esille se mitä tarkoitin. Ensimmäinen vapaa sana kertoo autoon vaihdetun koko moottorin, alempana kerrotaan tyyppivikojen olevan korjattu...
                      Lähinnä tarkoitan sitä että sinulekin taitaa viat olla tuttuja tässä korimallissa.
                      Kyllä ne ovat, mutta eivät olleet kun tuo oli 1. E61:n itselleni.
                      Ts. näissä on isoja yksilöeroja...
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • k-asp
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2003
                        • 51
                        • Seinäjoki

                        Kannan nyt omankin korteni kekoon. Tuolla aijemmin viitattiin siihen, että jokaisessa autossa niitä vikoja on. Yhdyn samaan:

                        Edellinen E39 myyty keväällä ja nyt olen etsinyt timangia E61 530/535d LCI joka päivä, sitä vielä löytämättä. No vuoden vaihteen jälkeen toivottavasti sitten oikea löytyisi.

                        Joka tapauksessa tällä hetkellä itselläni on talvipommina joku 90-luvun alkupuolen Opelin romu, että voi taittaa työmatkat konttorille pyörän sijaan jollakin muulla näinä pakkaspäivinä. Opelissa ei ole ohjaustehostinta, ei abs, ei airbageja eikä mitään muutakaan mukavaa. Paitsi analoginen kello, lämpötilamittari sekä penkinlämmittimet.

                        Auto on ollut muuten hyvällä pidolla vanhalla herralla ja kilometrejä sen 100tkm.

                        Autossa on tässä nyt parin viikon sisällä jumitellut vilkut, rele ei vain meinaa aina jaksaa vetää. kellon ja lämpötilan valot eivät yhtäkkiä enää toimikkaan. Takavalo välillä toimii, välillä ei, radio kadottaa signaalin välillä kokonaan. Penkinlämmittäjä toimii aina välillä, lämpötilamittari näyttää kokoajan omiansa.

                        Vaikka olen henkeen ja vereen BMW-miehiä niin joudun kestämään tämän tuskan nyt vielä toistaiseksi Opelilla. BMW kanssa sitten kaikkea muuta.

                        Pointtina tässä nyt on vain se, että sellaista autoa/mallia ei löydykkään, joissa vikoja ei olisi. Ne on tarkoitettu käyttöä varten ja välillä niitä pitää vähän huoltaa. Mitä enemmän tekniikkaa niin sitä enemmän yleensä ongelmia..

                        Audimiehellä olisi varmaan ollut tähän joku hyvä vertauskuva autosta ja naisista mutta jääköön se nyt mainitsematta.

                        Nykypäivänä kaikissa elektroniikassakin on älyttömästi ongelmia kun tekniikkaa on lyöty yksiin kuoriin niin älyttömästi. Mustavalkotelkkareissa ei hajonnut oikeastaan muu kuin käämitys(lakka lohkesi) kuvaputken päästä kun kerran muuta hajottavaa siinä ei ollut.

                        Joudutaan elämään ajassa ja ongelmien kanssa. Eihän se olisi edes hyvää bisnestä valmistajillekkaan jos autot ei koskaan hajoaisi. Sieltähän sitä katetta saadaan aikaiseksi
                        -E39 525dA touring m-sport-
                        -E34 tds-

                        Comment

                        • Zeta
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7541
                          • Kotona

                          Originally posted by k-asp View Post
                          Edellinen E39 myyty keväällä ja nyt olen etsinyt timangia E61 530/535d LCI joka päivä, sitä vielä löytämättä.
                          offtopic// No huhhuh! Luulin, että minä olen hankala ostaja kun viikkoja/kuukauden etsin sopivaa mutta että yli puoli vuotta päivittäin...
                          -
                          Käyttöautona: F20
                          Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                          Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                          Myydään: HP 12.5" kannettava **230e**
                          -

                          Comment

                          • touring39
                            BTCF Member
                            • May 2005
                            • 3901
                            • Kaarina

                            Originally posted by k-asp View Post
                            Edellinen E39 myyty keväällä ja nyt olen etsinyt timangia E61 530/535d LCI joka päivä, sitä vielä löytämättä. No vuoden vaihteen jälkeen toivottavasti sitten oikea löytyisi.
                            Lisää offtopiccia. Jos sigun vessa kiinnostaa, niin pistä privaa. Ainahan kaikki on myynnissä...
                            Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                            Ex:
                            e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                            Comment

                            • k-asp
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2003
                              • 51
                              • Seinäjoki

                              Originally posted by Zeta View Post
                              offtopic// No huhhuh! Luulin, että minä olen hankala ostaja kun viikkoja/kuukauden etsin sopivaa mutta että yli puoli vuotta päivittäin...
                              Jatketaan vielä offtopicia sen verran, että tässä kun oikeastaan helmikuusta (toukokuussa lähti vanha uudelle omistajalle, niin uuden hankinta konkretisoitui) saakka olen e6x katsellut niin kesän ja alkusyksyn aikana on vaikuttanut autojen arvo nousevan Saksassa/Ruotsissa noin 4-5t€. Juhis voi ottaa tähän kantaa jos asiasta eri mieltä Joka tapauksessa ongelma tässä naaraamisessa on se, että esim Saksanpojilla on hieman kotikenttäetua näissä hyvissä autoissa. Lisäksi kun ko malli Saksalaistenkin keskuudessa on aika kovaa valuuttaa niin huippuyksilön saamisessa on lieviä haasteita.

                              Asiaan: Olisi helppoa jos nykyautotkin olisivat pelkkiä kuljettimia eikä viihdekeskuksia. Ei tarvisi tuskailla näiden vikojen kanssa ja jos niitä ilmaantuisi niin ongelman selvittäminen olisi huomattavasti helpompaa.. Mutta kun, itsekkin viihteestä nauttii niin minkäs teet. Pakkohan se on ongelmia silloin hankkia.
                              -E39 525dA touring m-sport-
                              -E34 tds-

                              Comment

                              • (Welmu)
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2006
                                • 84
                                • Suomi

                                Itesekin olen alkanut saksan maalta bongaileen e61 530ia:ta En kyllä usko näihin puheisiin että olisi aivan pommi.
                                530i:stä kyllä kuulisi kokemuksia mielellään!

                                Itsellä oli e39 facelift 530d 1.5v ja 30tkm. ja siinä ajassa meni kaksi suutinta ja reaktiotangot eteen. Nyt e39 528ia vm-98 2vuotta. Ja tässä on sellaista että tukivarsia taakse ja eteen vaihdeltu, takaluukun lukko. Takaluukun saranat pitäisi vaihtaa kun ei mene kunnolla kiinni. Ei muuta perushuoltoa tietty.
                                E39:n omistaneena luulisin että tohtii kyllä ostaa e6x:n. Ei siinä varmasti sen enempää vikoja ole.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎