Announcement

Collapse
No announcement yet.

sinun E61 525/530dA pohjaton rahareikäkö??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 03R6
    Bimmer Rookie
    • Sep 2005
    • 153
    • Kotka

    Originally posted by k0rppi View Post
    läppäviritys sinne munuaisiin. huomaa itelläkin kun munuaiset on puoliks lumenpeitossa, niin moottori nostaa lämmöt melkein, kun kesäkelissä. ens viikolla sitte läpät asennukseen ja omat kokemukset kerron sitten jossain välissä.
    Osaisiko joku kertoa noista "munuaisläpistä"? Vaihdoin eilen uudet munuaiset 520d E61 LCI:hin eikä siellä munuaisten takana mitään läppävirityksiä näkynyt jäähdyttimen edessä. Ensimmäiseen talveen ko autolla olen varautunut webastolla ja c-tekillä mutta onko tuohon saanut lisävarusteena jotkut läpät liian kovan jäähtymisen estämiseksi vai onko se näitä "Suomi-autojen" herkkuja? Millaiset nuo läpät on ja miten toimii? Onko ollut joissain versioissa ns vakiona?

    Comment

    • Ceeray
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 1400
      • Kuopio

      Itse olen läpät korvannut pahvilla munuaisten taakse. Ei niin sexyä mutta toimii..

      Nyt ajattelin ostella klipsit ja rättiä josta veistelisin maskisuojukset ja kiinnitän ne sitten munuaisten taakse.
      Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7527
        • Jyväshyvä

        Yep, talvella saa munuaiset olla ummessa,
        ei ne läpät aukea olleenkaan jos kelit ei ole selvästi plussalla,
        ja silloinkin vain jos ilmastointi on päällä, auto paikallaan ja on riittävän lämmintä ulkona.

        Alahuuleenkin laitoin viime talvena suojan kun pakkaset huiteli -30 asteen alapuolella. Mutta ei kestä pistää kokonaan umpeen edes -25 pakkasella,
        rupesi lämmöt nousemaan 100 asteen tienoille. Edes tällöin ei munuaisten
        läpät auenneet...
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • andretti
          Bimmer Rookie
          • Oct 2009
          • 53
          • kari s alias hurd

          alkuperäiseen kysymykseen omakohtaista kokemusta. auto E61 520d 2/07 eli viimeisiä pre LCI mallia. ostettaessa 3vuotta ikää, mittarissa 58000, eli leasing peli hollannista. täysi huoltohistoria. olin ennen ostopäätöstä jo kaivellut tyyppiviat joten hieman tiesin mitä odottaa.

          1kk takana ja kauko-ohjaus kaputt. tyyppivikana tunnettu radion vahvistin/kauko-ohjauksen vastaanotin. korjattu huollossa, hintaa en muista, mutta muutama satku. eikä muuten ollut kosteus kuten monessa kuullut olleen

          13kk hankinnasta mittarissa ehkä 70tkm alkoi takatasosäätö antaa häiriötä. sen paremmin ihmettelemättä tilasin uuden kompuran ebay:n kautta - hintaa joku 450€ plus joku pikkuraha asennuksesta - marmorilla kuuluu olevan pitkälti toista tuhatta hela hoito. tässä olin tosin hieman hätäinen ja tilasin ennen diagnoosia. kun pohjalevy sitten avattiin tuli huomattua, että painepuolen putki oli hankautunut rikki. kompura vaihdettiin silti vaikka vanhakin olisi voinut jatkaa elämäänsä.

          viime kesänä poistatin imusarjan läpät varoiksi, kun ajattelin ettei kahta ilman kolmatta, ne oli kuitenkin ihan hyvänkuntoiset

          viimeviikolla eli vko 24/2012, mittarissa 84tkm huomasin että ilmastointi ei pelitä. siinäkin on kompurassa joku mitätön palikka jonka olen kuullut hajoavan eikä uutta pysty enää uudempiin vaihtamaan vaan on koko kompura tilattava/uusittava - ei naurata, ei sitten yhtään kun koko hoidolle hintaa taas reilusti päälle tonni
          pikkusiskolleni tuli muutama vuosi sitten e90 ja 50tkm mittarissa jossa paukahti samainen kompura melkein hetimiten, vuosimalli oli -06 eli ei vanha sekään.
          no katotaan josko tähän löytyisi hieman yksinkertaisempi/halvempi syy, mutta ei tämän muutoin niin hienon auton laatu oikein vakuuta.

          voisin melkein sanoa, että ihmeen hyväntuntuisen kiesin ovat paskoista osista kasata osanneet. nyt joku sanoo, että on huono tuuri vaan ollut. no niin onkin, mutta miksi ihmeessä ne samat paikat helisee melko monessa autossa eikä tunnu siltä, että tehdas tekisi asioille mitään - tai no niitä kiinnostaakin vain uuden auton hankkijat ja sen että autot kestää sen takuun loppuun

          omalta kohdalta taitaa kyllä jäädä viimeiseksi eli kolmanneksi bemariksi - edeltävät oli paljon halvemmat ja kesti koko käytön ilman tekniikkamurheita
          1.Datsun 120A -79 :think 2.Nissan Cherry (sgl?) 1.5 (turbo look) -85 3.BMW 520 E12 -77 :think 4.BMW 316 E30 -85 5.Honda civic CRX 1.6doch kat -90 6.Chevrolet Van Starcraft LX 6.2dsl -87 7.Nissan 200sx 1.8T -90 8.Volvo S40 T4 -99 9.Volvo V40 classic 1.8 -2004 (edelleen kakkosena) 10.BMW 520d E61 2/07

          Comment

          • Fabsu
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 1754

            Joo ei kyllä vakuuta e60 laatu. Itellä auto ollut alle neljä kuukautta ja nyt on autosta ccc rikki ja jakolaatikko ääntää. Onneksi liike tulee vastaan tuon jakolaatikon osilta. Kannattaa oikeesti pitää se 2000-4000 euroa tilillä korjauksien varalta, jos haluaa tällaisella autolla ajella. Tuntuu muuten entisen e46 viat aika pieniltä. Meniköhän toi 2000 euroa reilun neljän vuoden aikana tuohon exään huoltoihin ja korjauksiin...
            AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

            ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
            e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
            e30 318i -88

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7527
              • Jyväshyvä

              Kaikki on suhteellista.

              Mulla on menny vuodessa alle tonni korjauksiin/huoltoihin,
              ja ajan kuteski n. 60 tkm/vuosi. Tosin auto vaihtuu 2-3 kertaa vuodessa jostain kumman syystä ;-)

              Huollot ja korjaukset tehdään itse. 3-4 kertaa olen käyttänyt elämäni aikana autoa korjaamolla, kaksi näistä takuukorjauksissa...
              Last edited by MajorDrake; 19-06-2012, 17:17.
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • harriba
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2010
                • 420
                • Espoo

                Originally posted by andretti View Post
                1kk takana ja kauko-ohjaus kaputt. tyyppivikana tunnettu radion vahvistin/kauko-ohjauksen vastaanotin. korjattu huollossa, hintaa en muista, mutta muutama satku. eikä muuten ollut kosteus kuten monessa kuullut olleen
                Juuri korjasin omastani tuollaisen vian. Syynä se, että lasiluukun johtosarja oli jossain vaiheessa ottanut johonkin pellin reunaan kiinni, ja antennin virtajohto otti lähikontaktia takalasin lämmittimen virtajohdon kanssa. Antennin sulake paloi ja kaukari ei toiminut. Ihme kyllä radio pelitti ilman tuota antenniakin. Vikakohta oli takakaton apparin puoleisen kaiuttimen kohdalla ts. luukun johtosarjan läpiviennin kohdalla.

                Originally posted by andretti View Post
                13kk hankinnasta mittarissa ehkä 70tkm alkoi takatasosäätö antaa häiriötä. sen paremmin ihmettelemättä tilasin uuden kompuran ebay:n kautta
                Tuo putkihässäkkä kannattaa tutkia tai tutkituttaa ennekuin se hyytyy ja vetää hiekat kompuraan. Kompuran ilmanottoputkia on kait ainakin 3 erilaista, tuoreemmat kestävät paremmin.

                Originally posted by andretti View Post
                omalta kohdalta taitaa kyllä jäädä viimeiseksi eli kolmanneksi bemariksi - edeltävät oli paljon halvemmat ja kesti koko käytön ilman tekniikkamurheita
                Niinpä. Itse vaihdoin Bemuun kun Mersun nipussa pitäminen alkoi syödä miestä ja pankkitilin saldoa...

                Kunhan taas rikastuu niin pitää taas ottaa kosla jossa huolenpitosopimus.
                Ex: W114, W123, E34, E83, S211, E61, E39, W220
                X308 Jaguar XJ + R1100RT + Ioniq hybrid

                Comment

                • harriba
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2010
                  • 420
                  • Espoo

                  Originally posted by Fabsu View Post
                  Joo ei kyllä vakuuta e60 laatu. Itellä auto ollut alle neljä kuukautta ja nyt on autosta ccc rikki ja jakolaatikko ääntää. Onneksi liike tulee vastaan tuon jakolaatikon osilta. Kannattaa oikeesti pitää se 2000-4000 euroa tilillä korjauksien varalta, jos haluaa tällaisella autolla ajella. Tuntuu muuten entisen e46 viat aika pieniltä. Meniköhän toi 2000 euroa reilun neljän vuoden aikana tuohon exään huoltoihin ja korjauksiin...
                  Pikkurahoja... Mun Mersun huolenpitosopparin saldo oli 5500 pakkasella kun auton möin edelleen. Tuo saldo siis se mitä kärryn korjaus oli oikeasti maksanut, sen jälkeen kun huolenpitosopparin vuosimaksut oli vähennetty
                  Ex: W114, W123, E34, E83, S211, E61, E39, W220
                  X308 Jaguar XJ + R1100RT + Ioniq hybrid

                  Comment

                  • Fabsu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 1754

                    No ei se ihme oo jos selviää pienillä kuluilla, kun ajaa noin vähän Itelläkin on kaveri automekaanikkona ja korjaukset työn osilta on muutamia kymppejä. Osat näihin vaan ei oo ihan halpoja vrt. Ccc ja jakolaatikko.
                    AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                    ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                    e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                    e30 318i -88

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7527
                      • Jyväshyvä

                      Originally posted by Fabsu View Post
                      No ei se ihme oo jos selviää pienillä kuluilla, kun ajaa noin vähän .
                      Piti käyä se maaginen t lisäämässä km:n eteen...
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • repsa
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 1366
                        • Lempäälä

                        Sanonpahan vag-merkkiliikkeessä työskennelleenä että jos tuntuu e6x pito kalliilta (omani on ollut onneksi vielä halpa ylläpitää, normi kulutusosia vuan vaihdellunna), niin suosittelisin kysymään kuinka edukasta on oikeasti ajaa vaikka 3c-passatilla vastaavalla koneella tai a6-audilla.
                        Ei ihan todellakaan ole ilmaista niillä körrööttely

                        Oma näkemys on että melko halpoja tämmöset e6x-alustaiset on ylläpitää.

                        Tyyppivikoja/usein hajoavia osia on jokaisessa automallissa merkistä riippumatta, toisissa niitä on vaan enemmän ja kalliimpia - mun mielestä pemarissa osat on kohtuu edukkaita ja kaikki osat ei ole järjestään paskaa.

                        Tietotaitoa ja diagnisointikykyä + työkalut vaatii jokainen auto merkkiin katsomatta, ja se että auto ostetaan sen takia kun siihen löytyy helpolla korjaussoftat ja ohjeet ei ole ihan se järkevin tapa autoa hommata. Itse ostin sen takia auton että vois ajella eikä vaan kokoajan olla vakkomilla loggaamassa et taasko se egr tai kaasuläppä on rikki..

                        Asiasta voi olla montaa eri mieltä, eikä tämä mielipide välttämättä ole kaikkien mieleen. Jotkut ajaa kuulemma Jaguaareillakin, eikä niiden €/km tunnu pahalta, tiiä sit. Aina jos sen auton ostaa viimeisillään ja vielä veksipohjasesti niin tottakai se risoo kun jotain kallista pamahtaa muutenkin tiukan budjetin takia.
                        5c jetta 1.2TSI 140/220
                        530e m-sport alpinweiss3 vakio
                        a4 cabi 220/300
                        vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                        Comment

                        • tuumas
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2007
                          • 2564
                          • Lapland, Finland

                          Edellinen E60 oli ainaki aivan viaton ja halpa pitää, E61 on ollu vasta aika vähän aikaa joten ei voi vielä sanoa (kompuran laitoin varalta ja narinahela piti uusia). E63 ei ole vielä ollut vikaa mutta kilometrejä on kys autolla tullu vasta parikymmentä tuhatta...

                          Comment

                          • Nmeri
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2012
                            • 1712
                            • Nurmijärvi

                            Mulla kans e61 535d ja mukava auto kun toimii. Noh viime viikolla ensin hajosi kampiakselin päässä oleva hihnapyörä ja ei muuta kun hinausauto pihaan ja marmoripöydälle ja sitkun sain sen sieltä alko parin päivän päästä keskuslukitus reistaa ja peruutusvalo oli jo reistaillukkin vähän aikaa nii ei muuta kun sitten peräluukun johdotukset uusiks ja ei siel ollukkaan ku yks kokonaan poikki ja yli 10 missä vaippa oli rikki. Nyt sitten pidän käsii ristissä ja toivon ettei lisää tulis vähään aikaan ku kyllä ne lompsan päälle käy
                            E92 335d ///M335d 476hp/866nm

                            Ex.
                            E61 535D ///M-Sport 405hv/773nm
                            E60 530d
                            Audi A6 -07
                            E87 116i -07

                            "Siinä vaiheessa ku katoin et taustapeilistä näkyy valkosta savua nii vedin röökin suuhun ja annoin kaasua" #ESsej

                            Comment

                            • Brasco
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2007
                              • 221

                              Pitääkö näissä vehkeissä kilometrit paikkaansa kun ne rupee 100tkm jälkeen leviään joka paikasta?

                              Ei 100-150 tkm ajettu iso diisseli leviä joka nurkasta...

                              Comment

                              • repsa
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2006
                                • 1366
                                • Lempäälä

                                Originally posted by Brasco View Post
                                Pitääkö näissä vehkeissä kilometrit paikkaansa kun ne rupee 100tkm jälkeen leviään joka paikasta?

                                Ei 100-150 tkm ajettu iso diisseli leviä joka nurkasta...
                                sanoisin että lue ja sisäista ajatuksella aikaisempi postaukseni, kertoo karua kertomaa.
                                5c jetta 1.2TSI 140/220
                                530e m-sport alpinweiss3 vakio
                                a4 cabi 220/300
                                vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎