Announcement

Collapse
No announcement yet.

sinun E61 525/530dA pohjaton rahareikäkö??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lakeson
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 649
    • Jyväskylä

    Originally posted by VolvoTDi View Post
    Aivan ja Audihan on ihan eri juttu...
    Menee vahvasti ot:ksi, mutta onhan se VAG-kynnyksen ylittäminen Audin kohdalla sentään hiukka eri juttu.
    Ei mopolla mahottomia..

    Comment

    • VolvoTDi
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2006
      • 1576
      • Tampere - Pori

      Originally posted by Lakeson View Post
      Menee vahvasti ot:ksi, mutta onhan se VAG-kynnyksen ylittäminen Audin kohdalla sentään hiukka eri juttu.
      OT tosiaan, mutta kerro tarkemmin!
      Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
      Check:
      www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
      Tampere 044-5867096

      Comment

      • JuhaK
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2004
        • 221
        • Etelä-Suomi

        itse kun tämän threadin aikoinaan aloitin niin nyt voin itse itselleni vastata

        itellä on puolentoista vuoden ajan ollut E61 525Da reilu 200tkm mittarilukemalla

        Itellä rahaa on mennyt mielestäni ihan kohtalaisen vähän, huomioon ottaen että jotain remppoja joutuu noilla kilometreillä tekemään niin omaani olen uusinut seuraavat osat

        tasonsäädön kompura, ebaysta tilasin ja itse vaihdoin

        EGR termostaatti

        Webaston ohjainkortin korjaus

        Pakosarjan vaihto

        Uudet xenon polttimot

        Kaiken kaikkiaan rahaa on palanut hiukan reilu tonni joten en ole ainakaan itse katunut kyseisen pelin hommaamista, Ajamisen ilo on jatkunut siis tällä juhlavehkeellä joka on minulle 10. Bemari
        850--voimaa kuin Veturissa

        Comment

        • Larzza
          Bimmer Rookie
          • Dec 2011
          • 147
          • Suo

          Originally posted by JuhaK View Post
          itse kun tämän threadin aikoinaan aloitin niin nyt voin itse itselleni vastata

          itellä on puolentoista vuoden ajan ollut E61 525Da reilu 200tkm mittarilukemalla

          Itellä rahaa on mennyt mielestäni ihan kohtalaisen vähän, huomioon ottaen että jotain remppoja joutuu noilla kilometreillä tekemään niin omaani olen uusinut seuraavat osat

          tasonsäädön kompura, ebaysta tilasin ja itse vaihdoin

          EGR termostaatti

          Webaston ohjainkortin korjaus

          Pakosarjan vaihto

          Uudet xenon polttimot

          Kaiken kaikkiaan rahaa on palanut hiukan reilu tonni joten en ole ainakaan itse katunut kyseisen pelin hommaamista, Ajamisen ilo on jatkunut siis tällä juhlavehkeellä joka on minulle 10. Bemari
          Tähän kohtaan en voi muuta sanoa kuin että on mutta nyt kun kaikki nämä ihanat tyyppiviat on fiksattu niin on se paras auto jolla olen ajanut että kyllä se seuraavakin on bmw.
          e61 525 dat
          ex.e36 318ti compact m-sport

          Comment

          • firemax
            Newbiemmer
            • Jun 2009
            • 15
            • Finland

            Oma iki ihana e61 535d

            Tähän mennessä on vaihdettu omaan 200tkm yksilöön vuoden sisällä:
            - Akku
            - Termostaatti ja egr termostaatti
            - Hehkut
            - Johtosarja takaluukun saranoiden kohdilta uusittu.
            - Antennivahvistin taka lipasta.
            - Jarrulevyt ja palat
            - Professional navin DVD asema uusittu
            - Taka ilmajouset molemmat vaihdettu
            - Tasonsäädön kompressori
            - 2 rengasta puhkesi kesällä. ja uusia olivat takuuseen meni mutta kuitenkin.
            Ymm.......
            Vielä vaidettavaa olisi:
            - actiivi istuimen sivutyynyn moottori
            - Oikea peili pitää omaa elämää, katkaisin johdon jotta pysyy paikallaan.
            - Narina helat narisee tosi kovaa.
            - Jäähdytin nestettä katoaa 1l tankillisella, jossain vuoto.

            Muuten loisto yksilö ja omistaminen on nautintoa...

            Comment

            • jaki
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 2978
              • Uusimaa

              Kysymys vaikea, mutta kiinnostaisi tietää, noista n 200 tkm ajetuista kuinka varmat nuo kilometrit on?
              Joillakin on mennyt tuohon lukuun hyvin pienillä korjauksilla, jotkut joutuneet vaihtamaan melkein kaikki osat..hieman outoa kyllä.
              Kysymyksellähän on tietysti tarkoitus. Uskaltaako tuollaista ostaa lainkaan, jos saa aloittaa koko auton uudellen rakentamien taas uudestaan :think
              Vaikea kuvitella, jos löytäisi oikeasti n 150 tkm ajetun, että sitä pitäisi heti tonnikaupalla alkaa korjata.
              BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

              Comment

              • bemarikari5
                Bimmer Rookie
                • Dec 2004
                • 167

                150-200tkm välillä tuntuu napsahtavan kaikki ominaisuudet korjattavaksi, jos ei ole vielä korjattu. Jos olet ostamassa. varmista että on korjattu tai huomioi hinnassa tulevat korjaukset. Kokemusta on, meinasi välillä ruveta vituttamaan, mutta jos preemiumilla meinaat ajaa, se vaan on hyväksyttävä.
                Uusia Daazioita saa käytetyn preemiumin hinnalla, jos sellainen riittää. Mulle ei.
                -04 e60 530da
                ex bemmit: 1502, 318i, 535i, 730i, 850i, 530dx2

                Comment

                • ark28
                  BTCF Member
                  • Nov 2011
                  • 94
                  • Pirkanmaa

                  520dA, pre-LCI

                  Moi,

                  Itsellä on nyt ollut reilun vuoden "karvalakki" E61 520 dA, -07 mallia.
                  Kilometrejä mittarissa oli ostohetkellä 161 tkm, nyt 197 tkm.

                  Huoltoja/remontteja tehty seuraavasti:
                  - imusarjan läpät poistettu ja samalla hehkut tarkistettu (olivat OK)
                  - termarit + jäähdytinneste vuosi sitten
                  - takajarrupalat vuosi sitten
                  - öljyt + suodattimet (öljy, ilma, raitisilma) vaihdettu syksyllä

                  Seuraavana edessä etujarrulevyjen ja palojen vaihto (levyt jo minimipaksuudessa). Laatikon lämmönvaihdin lienee myös vaihtolistalla.

                  Eli normaalihuollon lisäksi vielä ei ole suurempia murheita tullut
                  ja ei ole koko autoa tarvinnut varaosista rakentaa
                  K1300S -09, R 1200 GS LC -16 Mini Cooper R56 -07, Ex. E61 520 dA -07

                  Comment

                  • icetee73
                    Newbiemmer
                    • Jan 2012
                    • 2
                    • Suomi

                    E61 525 xdA -08

                    Tänään on kulunut tasan vuosi oman auton ostopäivästä Kaakkois-Saksasta. Vuoden aikana mittarin kilometrit ovat vaihtuneet 108 tkm 126tkm. Auto kävi kesällä kääntymässä vuosihuollossa Espoon Laakkosella ja laskuksi tuli alennuslippusten jälkeen 46€. Vaihtoivat jarrunesteet. Odottelen tällä hetkellä maahansaapuvaksi sekä pää- että EGR termareita ja niille asennusarvio on reilu 300€.

                    Comment

                    • mattimoi
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2004
                      • 49
                      • Viiala

                      itse olen totutellut 20 audi vuoden jälkeen bemuun...
                      audin huollot vasta kalliiksi tuli. ajetut yksilöt n.150-200tkm.
                      jakopää rempat n.4000€ kerta ja yksi autoista ketju-jakopäällä mitä ei pitäisi tarvita vaihtaa, mutta huollossa sanotaan että moottoria ei saa käynnistää vaurion pelossa..
                      sähkövikoja audeissa oli paljon, vikakoodien lukuohjelma pakollinen että saa viikottaiset vikakoodit nollattua. ihmetyttää tuo "laatu" vaikka kärryt ollut malliston huipulta.

                      nyt 530dat 04 m-sport, omaan makuun alusta turhan kova, lastutettuna tehoa liika takavetoiseksi talvella, sportti penkit epämukavat pitkillä matkoilla, ahdas ja muovinen.
                      saa tähänkin olla tekemässä kokoajan jotain, yhden vian korjaa niin toinen odottaa jo valmiina korjausta...

                      mikähän auto merkki olis mukava ajaa ja pääsis " normaaleilla" huolloilla.
                      e61

                      Comment

                      • jaki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 2978
                        • Uusimaa

                        Originally posted by bemarikari5 View Post
                        150-200tkm välillä tuntuu napsahtavan kaikki ominaisuudet korjattavaksi, jos ei ole vielä korjattu. Jos olet ostamassa. varmista että on korjattu tai huomioi hinnassa tulevat korjaukset. Kokemusta
                        Kokemusta minullakin on, mutta ostettaessa oli 220 tkm, ja siinä kyllä riitti puuhaa. Esim tuo pakosarja oli meistausten perusteella vielä alkuperäinen (2004), eli sekin voi noin kauan kestää. Huvittavin oli kompura, joka oli pari vuotta aikaisemmin uusittu. Porsi melkein heti, kun sain auton myytyä. Eikö nuo tarvikekompurat tuon kauempaa kestä? Imuletku oli ihan varmasti ehjä.
                        Takaluukun jjohtojakin oli korjattu...niin kauan aikaa sitten, että uusi kierros oli tulossa.
                        Sen sijaan aikaisemmin omistamissani E60:ni, joilla oli ajettu 100 tkm:n molemmin puolin, vikoja ei ollut juuri lainkaan.
                        Tuossa olet oikeassa, että pitää olla kuitit mitä on jo korjattu, jotta voi päätellä mitä on tulossa.
                        Hankalaa on se, että kysellessäni, kaikissa on kyllä huoltokirja, mutta ei kuitteja lainkaan, osissa. No, eihän se mikään ongelma ole: soittaa noihin korjaamoihin, mutta niihin voi soittaa vasta, kun on kaupat tehty. Tai, no, voisihan sitä yrittää, että vilkaisisi huoltokirjaa, pirauttaisi ja sitten alkaisi hieromaan kauppoja. On kyllä laskemista :think
                        BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                        Comment

                        • mattimoi
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2004
                          • 49
                          • Viiala

                          ei tuo huoltokirja ole mikään takuu että tyyppiviat olis korjattu.
                          ennemmin luottaa kuitteihin mitä osia autoon on ostettu.
                          tosiaakin audini oli ajettu 150 tkm täydellä merkkiliikkeen huoltokirjalla, siitä huolimatta kone auki ja 4500 koneremppa " ominaisuus".
                          taitaa olla liikaa nykyiset longlife huoltovälit, tappavat koneen mekaanisesti 100 tkm jälkeen??
                          e61

                          Comment

                          • JuhaK
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2004
                            • 221
                            • Etelä-Suomi

                            noista tyyppiviosta vielä sen verran että toisia ei juurikaan joku pakosarjan halkeaminen haittaa vaan autolla ajellaan tyytyväisenä niin kauan kuin se silman suurempia ongelmia liikkuu, jos joku pakokaasu hiukan haisee sisällä niin ikkunaa auki vaan...

                            jos taas kompura perässä huutaa ajot läpeensä niin ei se toisia hetkauta niin kauan kuin perä vaan pysyy ylhäällä ja autolla voi ajaa...

                            eli siis mitä halau ntällä sanoa, toiset on autosta tarkempia kuin toiset, toiset korjaa viat heti kun niitä ilmenee, toiset vasta sitten kun on pakko ja silloin saa yleensä kaivaa hiukan enemmän sitä takataskuakin...

                            Kaiken kaikkiaan ainakin omaani oon todella tyytyväinen, vaimolla on Volvo V70 MK3 ja kyllä mä ennemmin ajan tällä jossa on sitä aitoa AJAMISEN ILOA

                            Kun ostaa auton jolla on ajettu hiukankin enemmän niin ainakin itsellä on se periaate että silloin saa hiukan varata rahaa korjauksiinkin...ei sitä idioottivarmaan kulkupeliäö taida enään nykypäivänä markkinoilla olla kun foorumeja lukee... Paitsi Mummon munamankeli!!
                            850--voimaa kuin Veturissa

                            Comment

                            • casino
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2007
                              • 663
                              • Keski-Suomi

                              Originally posted by mattimoi View Post
                              ei tuo huoltokirja ole mikään takuu että tyyppiviat olis korjattu.
                              ennemmin luottaa kuitteihin mitä osia autoon on ostettu.
                              tosiaakin audini oli ajettu 150 tkm täydellä merkkiliikkeen huoltokirjalla, siitä huolimatta kone auki ja 4500 koneremppa " ominaisuus".
                              taitaa olla liikaa nykyiset longlife huoltovälit, tappavat koneen mekaanisesti 100 tkm jälkeen??

                              Minäpä veikkaan audi:si oli 2.0 tdi ja siitä hajosi öljypumpun voiman välitys. Jos oli joku 2005 niin silloin hajosi ketju-rattaa jotka voimaa öljypumpulle välittää tai sitten jos oli 2007 niin se 100 mm pitkä kuusiokolo avaimen näköinen tappi josta kantit pyöristyivät...



                              Meni kyllä vähän ohi tämän keskustelun..... anteeksi...
                              Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
                              Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
                              http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

                              e39 -530d touring 11/1999
                              ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

                              Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

                              Comment

                              • mattimoi
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2004
                                • 49
                                • Viiala

                                A6 2006 3.2 v6 bensa, jakoketjut venyneet (7 kpl) niin paljon ettei ajotukset toiminut.
                                tähän on moni v6 kone hajonnut..
                                toinen 2004 vuoden A8 johon hihnan vaihdossa myös ketjut ja säätimet.yms..
                                ne oli viimesimmät, vastaavia myös vanhemmissa.. mutta se quattro talvella .
                                e61

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎