Originally posted by VolvoTDi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
sinun E61 525/530dA pohjaton rahareikäkö??
Collapse
X
-
Originally posted by Lakeson View PostMenee vahvasti ot:ksi, mutta onhan se VAG-kynnyksen ylittäminen Audin kohdalla sentään hiukka eri juttu.Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
itse kun tämän threadin aikoinaan aloitin niin nyt voin itse itselleni vastata
itellä on puolentoista vuoden ajan ollut E61 525Da reilu 200tkm mittarilukemalla
Itellä rahaa on mennyt mielestäni ihan kohtalaisen vähän, huomioon ottaen että jotain remppoja joutuu noilla kilometreillä tekemään niin omaani olen uusinut seuraavat osat
tasonsäädön kompura, ebaysta tilasin ja itse vaihdoin
EGR termostaatti
Webaston ohjainkortin korjaus
Pakosarjan vaihto
Uudet xenon polttimot
Kaiken kaikkiaan rahaa on palanut hiukan reilu tonni joten en ole ainakaan itse katunut kyseisen pelin hommaamista, Ajamisen ilo on jatkunut siis tällä juhlavehkeellä joka on minulle 10. Bemari850--voimaa kuin Veturissa
Comment
-
-
Originally posted by JuhaK View Postitse kun tämän threadin aikoinaan aloitin niin nyt voin itse itselleni vastata
itellä on puolentoista vuoden ajan ollut E61 525Da reilu 200tkm mittarilukemalla
Itellä rahaa on mennyt mielestäni ihan kohtalaisen vähän, huomioon ottaen että jotain remppoja joutuu noilla kilometreillä tekemään niin omaani olen uusinut seuraavat osat
tasonsäädön kompura, ebaysta tilasin ja itse vaihdoin
EGR termostaatti
Webaston ohjainkortin korjaus
Pakosarjan vaihto
Uudet xenon polttimot
Kaiken kaikkiaan rahaa on palanut hiukan reilu tonni joten en ole ainakaan itse katunut kyseisen pelin hommaamista, Ajamisen ilo on jatkunut siis tällä juhlavehkeellä joka on minulle 10. Bemarie61 525 dat
ex.e36 318ti compact m-sport
Comment
-
-
Oma iki ihana e61 535d
Tähän mennessä on vaihdettu omaan 200tkm yksilöön vuoden sisällä:
- Akku
- Termostaatti ja egr termostaatti
- Hehkut
- Johtosarja takaluukun saranoiden kohdilta uusittu.
- Antennivahvistin taka lipasta.
- Jarrulevyt ja palat
- Professional navin DVD asema uusittu
- Taka ilmajouset molemmat vaihdettu
- Tasonsäädön kompressori
- 2 rengasta puhkesi kesällä. ja uusia olivat takuuseen meni mutta kuitenkin.
Ymm.......
Vielä vaidettavaa olisi:
- actiivi istuimen sivutyynyn moottori
- Oikea peili pitää omaa elämää, katkaisin johdon jotta pysyy paikallaan.
- Narina helat narisee tosi kovaa.
- Jäähdytin nestettä katoaa 1l tankillisella, jossain vuoto.
Muuten loisto yksilö ja omistaminen on nautintoa...
Comment
-
-
Kysymys vaikea, mutta kiinnostaisi tietää, noista n 200 tkm ajetuista kuinka varmat nuo kilometrit on?
Joillakin on mennyt tuohon lukuun hyvin pienillä korjauksilla, jotkut joutuneet vaihtamaan melkein kaikki osat..hieman outoa kyllä.
Kysymyksellähän on tietysti tarkoitus. Uskaltaako tuollaista ostaa lainkaan, jos saa aloittaa koko auton uudellen rakentamien taas uudestaan :think
Vaikea kuvitella, jos löytäisi oikeasti n 150 tkm ajetun, että sitä pitäisi heti tonnikaupalla alkaa korjata.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
150-200tkm välillä tuntuu napsahtavan kaikki ominaisuudet korjattavaksi, jos ei ole vielä korjattu. Jos olet ostamassa. varmista että on korjattu tai huomioi hinnassa tulevat korjaukset. Kokemusta on, meinasi välillä ruveta vituttamaan, mutta jos preemiumilla meinaat ajaa, se vaan on hyväksyttävä.
Uusia Daazioita saa käytetyn preemiumin hinnalla, jos sellainen riittää. Mulle ei.-04 e60 530da
ex bemmit: 1502, 318i, 535i, 730i, 850i, 530dx2
Comment
-
-
520dA, pre-LCI
Moi,
Itsellä on nyt ollut reilun vuoden "karvalakki" E61 520 dA, -07 mallia.
Kilometrejä mittarissa oli ostohetkellä 161 tkm, nyt 197 tkm.
Huoltoja/remontteja tehty seuraavasti:
- imusarjan läpät poistettu ja samalla hehkut tarkistettu (olivat OK)
- termarit + jäähdytinneste vuosi sitten
- takajarrupalat vuosi sitten
- öljyt + suodattimet (öljy, ilma, raitisilma) vaihdettu syksyllä
Seuraavana edessä etujarrulevyjen ja palojen vaihto (levyt jo minimipaksuudessa). Laatikon lämmönvaihdin lienee myös vaihtolistalla.
Eli normaalihuollon lisäksi vielä ei ole suurempia murheita tullut
ja ei ole koko autoa tarvinnut varaosista rakentaaK1300S -09, R 1200 GS LC -16 Mini Cooper R56 -07, Ex. E61 520 dA -07
Comment
-
-
E61 525 xdA -08
Tänään on kulunut tasan vuosi oman auton ostopäivästä Kaakkois-Saksasta. Vuoden aikana mittarin kilometrit ovat vaihtuneet 108 tkm 126tkm. Auto kävi kesällä kääntymässä vuosihuollossa Espoon Laakkosella ja laskuksi tuli alennuslippusten jälkeen 46€. Vaihtoivat jarrunesteet. Odottelen tällä hetkellä maahansaapuvaksi sekä pää- että EGR termareita ja niille asennusarvio on reilu 300€.
Comment
-
-
itse olen totutellut 20 audi vuoden jälkeen bemuun...
audin huollot vasta kalliiksi tuli. ajetut yksilöt n.150-200tkm.
jakopää rempat n.4000€ kerta ja yksi autoista ketju-jakopäällä mitä ei pitäisi tarvita vaihtaa, mutta huollossa sanotaan että moottoria ei saa käynnistää vaurion pelossa..
sähkövikoja audeissa oli paljon, vikakoodien lukuohjelma pakollinen että saa viikottaiset vikakoodit nollattua. ihmetyttää tuo "laatu" vaikka kärryt ollut malliston huipulta.
nyt 530dat 04 m-sport, omaan makuun alusta turhan kova, lastutettuna tehoa liika takavetoiseksi talvella, sportti penkit epämukavat pitkillä matkoilla, ahdas ja muovinen.
saa tähänkin olla tekemässä kokoajan jotain, yhden vian korjaa niin toinen odottaa jo valmiina korjausta...
mikähän auto merkki olis mukava ajaa ja pääsis " normaaleilla" huolloilla.e61
Comment
-
-
Originally posted by bemarikari5 View Post150-200tkm välillä tuntuu napsahtavan kaikki ominaisuudet korjattavaksi, jos ei ole vielä korjattu. Jos olet ostamassa. varmista että on korjattu tai huomioi hinnassa tulevat korjaukset. Kokemusta
Takaluukun jjohtojakin oli korjattu...niin kauan aikaa sitten, että uusi kierros oli tulossa.
Sen sijaan aikaisemmin omistamissani E60:ni, joilla oli ajettu 100 tkm:n molemmin puolin, vikoja ei ollut juuri lainkaan.
Tuossa olet oikeassa, että pitää olla kuitit mitä on jo korjattu, jotta voi päätellä mitä on tulossa.
Hankalaa on se, että kysellessäni, kaikissa on kyllä huoltokirja, mutta ei kuitteja lainkaan, osissa. No, eihän se mikään ongelma ole: soittaa noihin korjaamoihin, mutta niihin voi soittaa vasta, kun on kaupat tehty. Tai, no, voisihan sitä yrittää, että vilkaisisi huoltokirjaa, pirauttaisi ja sitten alkaisi hieromaan kauppoja. On kyllä laskemista :thinkBMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
ei tuo huoltokirja ole mikään takuu että tyyppiviat olis korjattu.
ennemmin luottaa kuitteihin mitä osia autoon on ostettu.
tosiaakin audini oli ajettu 150 tkm täydellä merkkiliikkeen huoltokirjalla, siitä huolimatta kone auki ja 4500 koneremppa " ominaisuus".
taitaa olla liikaa nykyiset longlife huoltovälit, tappavat koneen mekaanisesti 100 tkm jälkeen??e61
Comment
-
-
noista tyyppiviosta vielä sen verran että toisia ei juurikaan joku pakosarjan halkeaminen haittaa vaan autolla ajellaan tyytyväisenä niin kauan kuin se silman suurempia ongelmia liikkuu, jos joku pakokaasu hiukan haisee sisällä niin ikkunaa auki vaan...
jos taas kompura perässä huutaa ajot läpeensä niin ei se toisia hetkauta niin kauan kuin perä vaan pysyy ylhäällä ja autolla voi ajaa...
eli siis mitä halau ntällä sanoa, toiset on autosta tarkempia kuin toiset, toiset korjaa viat heti kun niitä ilmenee, toiset vasta sitten kun on pakko ja silloin saa yleensä kaivaa hiukan enemmän sitä takataskuakin...
Kaiken kaikkiaan ainakin omaani oon todella tyytyväinen, vaimolla on Volvo V70 MK3 ja kyllä mä ennemmin ajan tällä jossa on sitä aitoa AJAMISEN ILOA
Kun ostaa auton jolla on ajettu hiukankin enemmän niin ainakin itsellä on se periaate että silloin saa hiukan varata rahaa korjauksiinkin...ei sitä idioottivarmaan kulkupeliäö taida enään nykypäivänä markkinoilla olla kun foorumeja lukee... Paitsi Mummon munamankeli!!850--voimaa kuin Veturissa
Comment
-
-
Originally posted by mattimoi View Postei tuo huoltokirja ole mikään takuu että tyyppiviat olis korjattu.
ennemmin luottaa kuitteihin mitä osia autoon on ostettu.
tosiaakin audini oli ajettu 150 tkm täydellä merkkiliikkeen huoltokirjalla, siitä huolimatta kone auki ja 4500 koneremppa " ominaisuus".
taitaa olla liikaa nykyiset longlife huoltovälit, tappavat koneen mekaanisesti 100 tkm jälkeen??
Minäpä veikkaan audi:si oli 2.0 tdi ja siitä hajosi öljypumpun voiman välitys. Jos oli joku 2005 niin silloin hajosi ketju-rattaa jotka voimaa öljypumpulle välittää tai sitten jos oli 2007 niin se 100 mm pitkä kuusiokolo avaimen näköinen tappi josta kantit pyöristyivät...
Meni kyllä vähän ohi tämän keskustelun..... anteeksi...Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3
e39 -530d touring 11/1999
ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979
Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto
Comment
-
Comment