Announcement

Collapse
No announcement yet.

sinun E61 525/530dA pohjaton rahareikäkö??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dabbler
    Bimmer Rookie
    • Aug 2010
    • 102
    • Lpr

    Listataas nuo omatkin mopodieselin murheet, E61 220tkm

    -termarit vaihdettu, vielä vähän lämpöjä puuttu, pitäis lauhdutin vaihtaa
    -kolisee helvetisti pakkasella
    -hehku pimeä vikakoodin mukaan + tietysti vaihdettava säädin
    -imusarjan paineanturi vaihdettu alaväännöt tuli melkein takas
    -maf odottaa vaihtoa laatikossa vielä
    -takaluukun johtosarja odottaa työtä, takalasin lämmitin pimee
    -helvetillinen vinkuna pakkasella jarruista
    -imusarjan läpät poistamatta
    -työnsarkaa huonon ajettavuuden osalta maantiellä
    -meinas unohtua ärsyttävin, kone naputtaa todella kovaa tyhjäkäynnillä, aivan kuin nostajan naputus

    siinä muutama epäkohta omasta työmaasta-
    Last edited by Dabbler; 19-01-2013, 18:07.

    Comment

    • casino
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 663
      • Keski-Suomi

      Originally posted by mattimoi View Post
      A6 2006 3.2 v6 bensa, jakoketjut venyneet (7 kpl) niin paljon ettei ajotukset toiminut.
      tähän on moni v6 kone hajonnut..
      toinen 2004 vuoden A8 johon hihnan vaihdossa myös ketjut ja säätimet.yms..
      ne oli viimesimmät, vastaavia myös vanhemmissa.. mutta se quattro talvella .
      ok. meilläkin hommissa 3.2 ollaan jakoketjuja vaihdettu. paska kone. mutta 4x4 on se vaan hyvä.... testasin tuossa juuri erään asiakkaan 530xd ja kaikki mitä lähti niin kyllä lähtee pirusti vaan talvisella tien pinnalla. voima ei auta jos ei tassu pidä!
      Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
      Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
      http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

      e39 -530d touring 11/1999
      ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

      Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

      Comment

      • mattimoi
        Bimmer Rookie
        • Dec 2004
        • 49
        • Viiala

        joo ja ketjut vielä väärässä päässä konetta, eli koko mosa ylös..
        e61

        Comment

        • JJtalo
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2011
          • 350
          • Kokkola

          Pistetäänpä tänne omat kokemukset kun takana on puoli vuotta ja 9tkm. 2005 530d e61 235tkm nyt mittarissa.
          edellinen omistaja:
          -muutama tutka vaihdettu
          -kontin johdot korjattu
          -läpät poistettu
          -edessä uudet levyt ja palat, takana uudet palat
          -laatikkoöljyt
          -peräöljyt
          -uudet xenonit
          -uusi tuulilasi
          -uusi hehkurele + jotain hehkuja
          -tasonsäädön kompura
          Omassa käytössä:
          -egr ja päätermostaatti
          -ilmanputsari
          -ilmastoinninkompuran remmi
          -kontin nostopumpun nuppi
          -tasonsäädön kompuran imuletku ja suodatin
          -naftasuodatin
          -eteen 2 ja taakse 1 parkkitutka
          -Uudet kesärenkaat ja vanteet
          -Nelipyöräsuuntaus
          -Defa säteilylämmitin(300w), defa akkulaturi(kiinteä 4A), sisätilapistoke ja defa 1400S puhallin
          -westfalia irroitettava vetokoukku
          -hiukkassuodatin(dpf) korvattu suoralla rosteriputkella
          -Lastutettu ja egr-pakokaasun takaisinkierrätys poistettu käytöstä
          -Pyöränlaakerit eteen
          -Moniurahihnan kiristin- ja ohjainrulla ja remmi

          Vielä pitäis uusia akku ja jännitteensäädin, kallistuksen vakaajan puslat ja koiranluut (kovilla pakkasilla huomas kolinaa, puslat varmaan väljät), ja avaimeen vaihtaa akku. Jospa noilla pääsis vähän matkaa.
          Herkästi näitten kanssa menee ylihuoltamiseks, mutta tuo on tarkotus pitää talossa pidempään niin sama uusia kaikki mikä vähänkin tuntuu väsyneeltä niin ei tuu myöhemmin yllätyksenä, menee samalla vähän niinku harrasteautona kun ei moista enään ole.
          Edellinen pirssi oli toyota avensis -98 1.6 bensa, ja siihen meni 6 vuoden ja 100tkm (200-300tkm) aikana noin 140e kunnossapitoon jos öljynvaihtoja ei lasketa (eikä jakopääremonttia ennen myyntiä), eli kyllä joillaki kikottimilla pääsee vaan halvalla mutta ei niin ylellisesti. Eli mielelläni ajan bemarilla vaikka siihen on mennyt yli 10 kertasesti yli 10 kertaa lyhyemmässä ajassa
          Last edited by JJtalo; 21-01-2013, 18:29.

          Comment

          • Hakkapeliitta
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2014
            • 552
            • P-Sawo

            E61 525d manuaali 11/2006

            Huh huh... jos olisi tämän tredin lukenut ennenkuin oman autoni ostin, olisin luultavasti jättänyt ostamatta tai tinkinyt enemmän.

            Olen omistanut auton nyt pari kuukautta ja n. 4000km ajettu. Tässä alkutaipaleen tarina:
            Edellisen omistajan toimesta, joka ei kyllä tehnyt mitään muuta kuin pakolliset korjaukset ja huollot autolle:
            -dpf pesty, immeisesti mennyt tukkooon. Autolla ajettu tuolloin n 200tkm pääkaupunkiseudulla
            -takalasinpyyhkimen moottori vaihdettu
            -takalasin aukaisumoottori vaihdettu
            -akku vaihdettu (normi hommia)
            -tuulilasi vaihdettu (normi hommia)
            -jarrut (normihommia)
            -molemmat termarit vaihdettu

            Muusta ei ole tietoa kun en saanut kuitteja mukaan.
            Eli käytännössä ei mitään suurempaa.

            Itse jo tehty:
            - CCC vaihdettu kun vanha hajosi 3 päivää oston jälkeen (800€)
            -Lähixenonit vaihdettu, vanhat oli alkuperäiset (220€)
            -narinahela vaihdettu (150€)
            -Öljyt ja suodattimet vaihdettu koska suodattimia ei oltu vaihdettu pitkään aikaan ja ne oli todella likaiset (n250€)
            -käytin auton myös takuupinnoituksessa kun ei ollut varmaan koskaan saanut vahaa pintaansa(groupontarjous 70€)

            Mitä pitäisi vielä tehdä, osat on jo hankittu:
            -imusarjan läpät veke (100€)
            -pakosarja uusiksi, valurautainen tilalle (250€)
            -takaluukun johtosarjan korjaus (300-500€)

            Että siitä voi laskea kannattaako tällaisen ostaminen. Mutta jos noilla auton saa kuntoon niin olen tyytyväinen hankintaani.

            annetaan BMW-osaa

            Comment

            • -rik
              BTCF Member
              • Nov 2009
              • 827
              • Rovaniemi

              Tuollaiset osat kuten narinanivel, xenon polttimot, suodattimet, öljyt jne on ihan perus kulutustavaraa, jotka kuluu vaikka oisit volkkarin ostanu. Ja polttimot oisit saanu molemmat puolet halvemmalla ku oisit vähä selannu nettiä, marmoriltako ostit? Samaan kategoriaan tuo pinnoitus, eihän sitä nyt voi laskea tähän?

              Imusarjan läpät kannattaa poistaa, ja johtosarjan korjaa varmasti joku foorumilainen PALJON halvemmalla...
              ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

              Comment

              • Hakkapeliitta
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2014
                • 552
                • P-Sawo

                Originally posted by -rik View Post
                Tuollaiset osat kuten narinanivel, xenon polttimot, suodattimet, öljyt jne on ihan perus kulutustavaraa, jotka kuluu vaikka oisit volkkarin ostanu. Ja polttimot oisit saanu molemmat puolet halvemmalla ku oisit vähä selannu nettiä, marmoriltako ostit? Samaan kategoriaan tuo pinnoitus, eihän sitä nyt voi laskea tähän?

                Imusarjan läpät kannattaa poistaa, ja johtosarjan korjaa varmasti joku foorumilainen PALJON halvemmalla...
                Kyllä kyllä, perusjuttuja osa noista mutta kunhan laitoin kaiken tuohon. Saa jokainen sitten itse pähkiä autoa ostaessaan että sopiiko omalle hanurille. Jos autoaan pitää kunnossa, menee siihen joka tapauksessa rahaa. Itse luulen vahvasti että omaan autooni edellinen omistaja on jokusen euron hakannut. Eikä ollut harrastaja.

                Xenonit oli motonetistä, Philipsit. Jos nuo kerran kahdeksaan vuoteen uusii niin sama kait se. Kerran tilasin netistä polttimot jotka eivät sopineetkaan autoon niin loppu kärsivällisyys kun oli ulkonakin pimeää.

                Jos voisit valoittaa kuka forumilaisista tekee paljon halvemmalla ja asuu n. 300km päässä Tampereelta tai Pohjois-Savossa, otan riemulla kiljuen tiedon vastaan. Rahat jo odottelee ottajaansa, ite en tuota halua tehdä kun ei ole vehkeitä.

                annetaan BMW-osaa

                Comment

                • jaki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 2978
                  • Uusimaa

                  Originally posted by -rik View Post
                  Imusarjan läpät kannattaa poistaa, ja johtosarjan korjaa varmasti joku foorumilainen PALJON halvemmalla...

                  Ai puolet vai?
                  Ehkä pimeenä kyllä, kuitilla, ei varmaan.
                  Jo kojaussarja maksa n 300 euroa, tehdänkö työ siis ilmaiseksi?
                  Jos ne korjataan johtopätkillä, johdot ehkä hiukan paremmat, mutta uusia liitoksia tulee 2* johtojen määrä ja vielä ulkoilmaan. No, kukin tavallaan.
                  Suodattimista:
                  Likaiset: eikö niitä siis oltu vaihdettu huolto-ohjelman mukaisesti, näitkö myös polttoaineen ja öljynsuodattimen sisälle?
                  Ilmanputsarin vaihtoväli on n 100 tkm, metsien miehille se vaan taitaa olla kova paikka uskoa, etä sen se myös kestää, jos on Original Teile. Samoin Original BMW sisäilmansuodattimet maksaa kyllä, mutta ei niitäkän vaihdeta kuin n 50 tkm välein.
                  Ja, totta helvetissä ne on paskaiset. Jos ei olisi, kaikki lika menisi joko moottoriin tai auton sisälle, eikö?
                  BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                  Comment

                  • Hakkapeliitta
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2014
                    • 552
                    • P-Sawo

                    Originally posted by jaki View Post
                    Ai puolet vai?
                    Suodattimista:
                    Likaiset: eikö niitä siis oltu vaihdettu huolto-ohjelman mukaisesti, näitkö myös polttoaineen ja öljynsuodattimen sisälle?
                    Ilmanputsarin vaihtoväli on n 100 tkm, metsien miehille se vaan taitaa olla kova paikka uskoa, etä sen se myös kestää, jos on Original Teile. Samoin Original BMW sisäilmansuodattimet maksaa kyllä, mutta ei niitäkän vaihdeta kuin n 50 tkm välein.
                    Ja, totta helvetissä ne on paskaiset. Jos ei olisi, kaikki lika menisi joko moottoriin tai auton sisälle, eikö?
                    vaihtoväli 100tkm? Ei helvetti, ei ole ihme jos oli kulutus korkeahko. Ajattelin jatkossakin kyllä vaihtaa öljyjen yhteydessä moottorin ilmansuodattimen. Tuohan on järjettömän pitkävaihtoväli, vaikka on se suodatinkin iso.

                    Edellinen omistaja antoi itsestään sellaisen kuvan ettei paljon autoja rassaile ja itselläni on jo työnpuolesta taipumus ylihuoltaa vehkeet. Työskentelen ilmailualalla.

                    Onko nuo johtosarjat parempi vaihtaa siis sarjana vai metritavarasta? Silikoniletkut on jo hankittu. Kauanko suurinpiirtein kokonaisten johtosarjojen vaihtoon menee aikaa verrattuna pätkistä tekemiseen?

                    annetaan BMW-osaa

                    Comment

                    • jaki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2003
                      • 2978
                      • Uusimaa

                      Originally posted by Hakkapeliitta View Post
                      vaihtoväli 100tkm? Ei helvetti, ei ole ihme jos oli kulutus korkeahko. Ajattelin jatkossakin kyllä vaihtaa öljyjen yhteydessä moottorin ilmansuodattimen. Tuohan on järjettömän pitkävaihtoväli, vaikka on se suodatinkin iso.
                      Niin, en kyllä huomannut autossa mitään eroa reilu 100 tkm ja 0 km ajetun välillä. Huiput saattoi olla 5 km enemmän ajamattomalla, mutta en ole siitäkään varma.

                      Edellinen omistaja antoi itsestään sellaisen kuvan ettei paljon autoja rassaile
                      Tuollaiset tapaukset on vähän hankalia, koska eihän silloin voi oikeastaan luottaa mihinkään. Toisaalta, kyllä nyt kai huoltokirjaan voi luottaa.

                      Onko nuo johtosarjat parempi vaihtaa siis sarjana vai metritavarasta? Silikoniletkut on jo hankittu. Kauanko suurinpiirtein kokonaisten johtosarjojen vaihtoon menee aikaa verrattuna pätkistä tekemiseen?
                      Noistahan on täälläkin ollut juttua vaikka kuinka. itse olen päätynyt siihen, että korjaan ne aina orggissarjalla, koska samalla saa kaikki uudet liittimet niin kontin valoihin jne kuin sinne antennivahvistimellekin.
                      Mutta: sitten, kun nämä alkaa joskus olla viiden tonnin vehkeitä, ehkä noista johtokorjauksista kannattaa alkaa pihtailla

                      Edit: niin, itse lasken pakosarjan, luukun johdot, lasikytkimen, farkuissa tasonsäätökompuran ja jatkuvasti hajoavat termarit tyyppivioiksi. Muut normiosaa. Ja noista, kun pakosarja, lasinkytkin ja johdot korjattu, mennäänkin normikorjauksilla seuraavat n 150 - 200 tkm. LCI mallissa jäljelle jää termarit ja kontin johdot. Käsittääkseni tuo kompura kestää facelifteissä paremmin.
                      Last edited by jaki; 18-04-2014, 15:32.
                      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                      Comment

                      • yrd3
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2013
                        • 163
                        • Ylistaro

                        vuoden sisällä laitettu:
                        öljyt+suodatin
                        polttoainesuodatin
                        ilmansuodatin+raitisilmasuodatin
                        hehkut+rele
                        narinahelat
                        puhaltimen moottori ja etuvastus
                        dpf poisto
                        egr pois päältä
                        imusarjan läpät poistettu


                        to do list:
                        johtosarjat silikonista
                        lootaan öljyt huuhtelulla
                        remmit konehuoneeseen
                        termarit ennen talvea
                        perään öljyt
                        tiivistesarja imusarjaan

                        Comment

                        • Jpa80
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2013
                          • 133
                          • Pirkanmaa

                          Oma e61 530da, -07 pre-facelift. Vajaan vuoden aikana remppaa:
                          - Tehdasuusi vaihdelaatikko,,5300e+työt, meni onneksi myyjäliikkeen piikkiin
                          - Läppien poisto + kaikki hehkut uusiksi
                          - Etuiskarit + yläpään kääntölaakerit
                          - Takaluukun kaasupumput
                          Ja normihuollot päälle, sekä parit vanteet ja renkaat. Etu-umpiot pitäisi vielä uusia. Ostettaessa ml.130tkm, itse olen körötellyt tolla nyt noin 30tkm.

                          Comment

                          • Nmeri
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2012
                            • 1712
                            • Nurmijärvi

                            mun e61 535d kylläkin rempattu vuoden sisällä:
                            läppien poisto+hehkujen vaihto+ hehkuyksikön vaihto
                            egr termarin vaihto
                            pää termarin vaihto
                            öljyn vaihto 2x + suodattimet
                            jäähdytin nesteet
                            raitisilmasuodattimet 2x
                            moottorin ilmansuodatin
                            takakontin johtosarjojen korjaus vasen puoli
                            koiran luu
                            polttoaine suodatin
                            ...kaikkee ei nyt muista mutta perus huoltoa ollut
                            Edit. Alipaineletkut
                            Last edited by Nmeri; 19-04-2014, 16:05.
                            E92 335d ///M335d 476hp/866nm

                            Ex.
                            E61 535D ///M-Sport 405hv/773nm
                            E60 530d
                            Audi A6 -07
                            E87 116i -07

                            "Siinä vaiheessa ku katoin et taustapeilistä näkyy valkosta savua nii vedin röökin suuhun ja annoin kaasua" #ESsej

                            Comment

                            • BMW525Xda
                              BTCF Member
                              • Feb 2014
                              • 8681
                              • Xxxxxx

                              26tkm nyt ajanut. Nolla €uroa huoltoihin ja korjauksiin.
                              Autolla oli ostettaessa ajettu 100tkm.

                              Comment

                              • MNi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2008
                                • 3143
                                • Tampere

                                Originally posted by Hakkapeliitta View Post
                                vaihtoväli 100tkm? Ei helvetti, ei ole ihme jos oli kulutus korkeahko. Ajattelin jatkossakin kyllä vaihtaa öljyjen yhteydessä moottorin ilmansuodattimen. Tuohan on järjettömän pitkävaihtoväli, vaikka on se suodatinkin iso.

                                Edellinen omistaja antoi itsestään sellaisen kuvan ettei paljon autoja rassaile ja itselläni on jo työnpuolesta taipumus ylihuoltaa vehkeet. Työskentelen ilmailualalla.

                                Onko nuo johtosarjat parempi vaihtaa siis sarjana vai metritavarasta? Silikoniletkut on jo hankittu. Kauanko suurinpiirtein kokonaisten johtosarjojen vaihtoon menee aikaa verrattuna pätkistä tekemiseen?
                                Itse koin helpommaksi vaihtaa tarvikekorjaussarjana. Värit eivät näissä tule menemään yksiin mutta sen verran on eriväristä johdinta ettei tarvitse nypyttää. Kytkentäkaaviot löytyvät WDS:stä: KLIK.

                                Löytyy tarvikkeena kelvollista korjaussarjaa, itsellä ei E61-sarjoista kokemusta, oikea: KLIK ja vasen: KLIK. E46 sedaniin käytin SenComin kaapelisarjaa, tosin smiidiltä hankittu Vemon paketoima yksilö. Vaihto-ohjetta: KLIK. Omassa E46:ssa meni hitaasti mietiskellen nelisen tuntia kaikkinensa.

                                Läppien poisto-operaatio, tosin M57 mutta M57N2 menee täysin samalla kaavalla: KLIK. Ylihuoltava yksilö - kuten allekirjoittanut - saattaisi ehkä vaihtaa imusarjan tiivisteet (osa 2, 3 ja 4: KLIK)uusiin samalla vaivalla. Imusarjan ohjausletkut otetaan pois (KLIK) ja alipaineen jakotukilta lähtö tukkoon vaikka orkkistulpalla, osa 8 täältä: KLIK. Samalla vaivalla purat EGR-venttiilin irti ja putsaat sisäpuolen. Jos INPAlla näkyy vikakoodi kaasuläpältä, sen voi vaihtaa myös tässä konkurssissa. Tyypillisesti öljysumu tunkee kaasuläpän akselia pitkin ohjauselektroniikalle ja hyydyttää sen. Jos ei ole vikakoodia, kannattaa silti irroittaa kaasuläppä, avata ja tarkistaa. Ota myös uusi o-rengas eli osa 4 täältä: KLIK ja uusi ahtoputken tiiviste: KLIK.

                                Lainatakseni Juubia, "Jos se toimii niin puretaan se -kyllä siitä jotain vikaa löytyy."

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎