Announcement

Collapse
No announcement yet.

535d Lastutus..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • markki23
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2010
    • 205
    • Karkkila

    535d Lastutus..?

    Joo elikkäs tarkoitus olisi käydä Karalan pajalla loppuviikosta .
    Näin ennalta ajateltuna tarkoitus olisi poistaa Partikkeli suodatin ja tehot nostaa 330-340 Hevosen kohdille ja Väännöt noin 700nm paikkeille.

    Viestin tarkoitus olisi saada puolesta sekä vastaan tietoa Mitä kannattaa ottaa huomioon vm.05 535d E60 jolla ajetaan vuosittain noin 40-70tkm ja tällähän hetkellä kilsoja on 118tkm.

    Kiitos jo etukäteen vaivautuneille. =)
    -02 E46 M3 SMG2 LagunaSegaBlau & -14 F45 220xd Msport AlpinWhite.

    Ex: -99 V70 2,4 10v,, -99 c70 t5,, -04 Type-R,, -02 325ti compact( Rankin vanha),, -04 Z4 2,2l,, -04 S60R +400hp,, -05 A4 3,0TDI Q,, -04 Z4 3,0l (bemu2000 vanha),, -02 e46 M3 SMG II,, -05 E60 535d M5 Look,, -85 E30 325 Cabrio,, -11 F10 M-Sport AlpinWhite,, -11 A6 3.0TDI Q RS6 Look,, -13 A4 3,0TDI Q,, - 11 F11 525d Msport.
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7544
    • Jyväshyvä

    #2
    Originally posted by markki23 View Post
    Joo elikkäs tarkoitus olisi käydä Karalan pajalla loppuviikosta .
    Näin ennalta ajateltuna tarkoitus olisi poistaa Partikkeli suodatin ja tehot nostaa 330-340 Hevosen kohdille ja Väännöt noin 700nm paikkeille.

    Viestin tarkoitus olisi saada puolesta sekä vastaan tietoa Mitä kannattaa ottaa huomioon vm.05 535d E60 jolla ajetaan vuosittain noin 40-70tkm ja tällähän hetkellä kilsoja on 118tkm.

    Kiitos jo etukäteen vaivautuneille. =)
    No tarvit kesärenkaat taakse jos ajatte rullilla,
    myös kitkat käy jos ne ei ole aivan pehmeimmät.

    vai meinasitko ns. bulkki-softan ottaa ilman rullilla ajoa?

    Mulla oli Ex. LCI:ssä Karalan bulkkisofta, DPF-versiollinen,
    teho siis n. 240 kW (236 hp), 670-700 Nm.
    Oli tuo selvästi pirteämpi kuin vakio 210kW,
    ja sekin jo hivenen pirteämpi kun ex. 2005 535dTA 200 kW.

    Erään tutun 535dA LCI:stä otettiin dpf pois ja laitettiin bulkkisofta,
    teho joku 350-360 hp ja 780 Nm.
    Tämä o li samanlainen kuin oma DPF-versio johonkin 3000 rpm asti,
    siitä eteenpäin oli selkeästi rajumpi.
    Kostealla tiellä 3:lla vielä vilkutteli luistoneston valoa tuolla satasen pinnassa...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • Metalgod
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2009
      • 201
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by MajorDrake View Post
      No tarvit kesärenkaat taakse jos ajatte rullilla,
      myös kitkat käy jos ne ei ole aivan pehmeimmät.

      vai meinasitko ns. bulkki-softan ottaa ilman rullilla ajoa?

      Mulla oli Ex. LCI:ssä Karalan bulkkisofta, DPF-versiollinen,
      teho siis n. 240 kW (236 hp), 670-700 Nm.
      Oli tuo selvästi pirteämpi kuin vakio 210kW,
      ja sekin jo hivenen pirteämpi kun ex. 2005 535dTA 200 kW.

      Erään tutun 535dA LCI:stä otettiin dpf pois ja laitettiin bulkkisofta,
      teho joku 350-360 hp ja 780 Nm.
      Tämä o li samanlainen kuin oma DPF-versio johonkin 3000 rpm asti,
      siitä eteenpäin oli selkeästi rajumpi.
      Kostealla tiellä 3:lla vielä vilkutteli luistoneston valoa tuolla satasen pinnassa...

      Eli tarkoitatko, että tehot saattaa olla noissa valmiissa ladattavissa softissa mitä vaan?
      -530dA 600 Nm
      - BENSALLA PESTÄÄN PENSSELIT, DIESELILLÄ TEHDÄÄN VOIMAA -

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7544
        • Jyväshyvä

        #4
        Originally posted by Metalgod View Post
        Eli tarkoitatko, että tehot saattaa olla noissa valmiissa ladattavissa softissa mitä vaan?
        Ei ne mitä vaan ole, sama softa eri autoyksilöissä antaa hivenen eri verran tehoa ulos, joten se ilmoitettu teho on suuntaa antava...
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • markki23
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2010
          • 205
          • Karkkila

          #5
          Rullilla.

          Joo kiitos tiedoista . Karalalta kyselin juuri noista renkaista ja kuulemma kitkat kelpaa alla. Mittenköhän toi teho ja vääntö Vaikuttaa auton paikkojen kestävyyteen.?


          Originally posted by MajorDrake View Post
          No tarvit kesärenkaat taakse jos ajatte rullilla,
          myös kitkat käy jos ne ei ole aivan pehmeimmät.

          vai meinasitko ns. bulkki-softan ottaa ilman rullilla ajoa?

          Mulla oli Ex. LCI:ssä Karalan bulkkisofta, DPF-versiollinen,
          teho siis n. 240 kW (236 hp), 670-700 Nm.
          Oli tuo selvästi pirteämpi kuin vakio 210kW,
          ja sekin jo hivenen pirteämpi kun ex. 2005 535dTA 200 kW.

          Erään tutun 535dA LCI:stä otettiin dpf pois ja laitettiin bulkkisofta,
          teho joku 350-360 hp ja 780 Nm.
          Tämä o li samanlainen kuin oma DPF-versio johonkin 3000 rpm asti,
          siitä eteenpäin oli selkeästi rajumpi.
          Kostealla tiellä 3:lla vielä vilkutteli luistoneston valoa tuolla satasen pinnassa...
          -02 E46 M3 SMG2 LagunaSegaBlau & -14 F45 220xd Msport AlpinWhite.

          Ex: -99 V70 2,4 10v,, -99 c70 t5,, -04 Type-R,, -02 325ti compact( Rankin vanha),, -04 Z4 2,2l,, -04 S60R +400hp,, -05 A4 3,0TDI Q,, -04 Z4 3,0l (bemu2000 vanha),, -02 e46 M3 SMG II,, -05 E60 535d M5 Look,, -85 E30 325 Cabrio,, -11 F10 M-Sport AlpinWhite,, -11 A6 3.0TDI Q RS6 Look,, -13 A4 3,0TDI Q,, - 11 F11 525d Msport.

          Comment

          • Matson^
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2008
            • 2113
            • Seinäjoki

            #6
            ~320hv pitäisi olla vielä toistettavissa DPF:nkin kanssa, joten kannattaa miettiä sitäkin vaihtoehtoa, kun ei kerran ihan sitä viimmeistä pollea olla piiskaamassa ulos. Vääntöä ei ainakaan DPF:n takia tarvi rajata, suurin vääntö kun syntyy juuri tuolla alle 3000 kierroksen jolloin vielä ilmakin riittää polttamaan kaiken polttoaineen eikä ole pelkoa partikkelisuodattimen tukkeutumisesta. Isoilla kierroksilla missä hevosvoimat syntyvät alkaa ilma loppua ja tätä myöten DPF tukkeutua, jollei ruiskutusmäärää vähän rajata. Juuri kuten MajorDrake kirjoitti tuntemuksistaan.. mutta ei se nyt missään nimessä nyykähdä heti kolmessa tonnissa, vaan kyllä se teho nousee joka tapauksessa "loppuun" asti. Ei vaan niin jyrkästi kuin "kaikki irti" softalla olevassa (jota ei tässä muutenkaan oltu hakemassa).

            Niin ja kesto riippuu ajotavasta.. mutta käytännössä ei sitä tarvi murehtia jos on järki päässä
            Last edited by Matson^; 14-02-2011, 20:48.
            | BMW G30 X-Drive M-Sport |
            | Nissan Navara TREK-1 |
            ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

            Comment

            • Thuppu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2007
              • 3626
              • Seinäjoki

              #7
              Originally posted by Matson^ View Post
              Niin ja kesto riippuu ajotavasta.. mutta käytännössä ei sitä tarvi murehtia jos on järki päässä
              Tässä ei taidettu puhua renkaiden kestosta..?
              BMW 740iA "ALPINA"
              BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
              Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
              Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

              Comment

              • Matson^
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2008
                • 2113
                • Seinäjoki

                #8
                Originally posted by Thuppu View Post
                Tässä ei taidettu puhua renkaiden kestosta..?
                No eikö se vähä päde siihenkin? Mutta joo, aika tehokkaasti syö takapyörää vaikka ei mitään kumia poltakkaan
                | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                | Nissan Navara TREK-1 |
                ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                Comment

                • kiljubuu
                  BTCF Member
                  • Nov 2009
                  • 385
                  • turku

                  #9
                  Vanha 535d jossa oli karalan perussofta ja dpf paikallaan niin jostain syystä kulutti takapyöriä aika paljon Myöskin partikkeli meni tukkoon 140t paikkeilla mutta esim laatikon kestävyyden kannalta ei mitään ongelmia ja autoahan ei ajettu millään höyhenjalalla

                  Comment

                  • ongelmalapsi
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 1062
                    • Hämeenlinna

                    #10
                    yhden 535d:n olen ohjelmoinut tuolla VoimaaCom softalla lopputuloksena 230Kw/650Nm
                    renkaitahan kuluu sitä mukaa kun savu nousee kaarista, laatikko kestää järkevällä käytöllä hyvin.
                    -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
                    -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
                    -Voimaa.com Ohjelmoinnit
                    -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
                    -Ilmastointi huolto alkaen 69€
                    Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
                    GMC Topkick C6500 rollback -95
                    Ford F-350 4X4 Wrecker -97
                    E46 330xiA -02
                    Chrysler neon -99

                    Comment

                    • superpete
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2009
                      • 56
                      • Äänekoski

                      #11
                      mulle laitettiin motestilla jyväskylässä uus softa.

                      dpf pönttö on vielä paikoillaan ja autosta mitattiin 349hv/728nm vääntöä
                      muuta eroa en ole autossa huomannut, paitsi tehon/ väännön nousun. suosittelen.
                      http://www.500whp.net/ Member.

                      BMW e39 528i
                      Toyota mr2 sw11
                      toyota supra mk4 twinturbo LHD

                      Comment

                      • markki23
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2010
                        • 205
                        • Karkkila

                        #12
                        Kiitoksia taas.

                        Kiitoksia taas suuresti. Mitä haittaa partikkelisuodattimen poistosta voi sitten olla kun pyydetään ajattelemaan sekin puoli.? Mikan mukaan tukkeutuu viimestään 150-200tkm kohdalla ja ei vaikuta katsastuksiin ymm. ????

                        Ps. Kiitos vielä jos joku vaivautuu vastaamaan tähän ja torstaiksi on aika sovittu ja ohjelmaan kuuluu autolle yöpaikka leppävedellä joten penkissä säädetään. =)



                        Originally posted by superpete View Post
                        mulle laitettiin motestilla jyväskylässä uus softa.

                        dpf pönttö on vielä paikoillaan ja autosta mitattiin 349hv/728nm vääntöä
                        muuta eroa en ole autossa huomannut, paitsi tehon/ väännön nousun. suosittelen.
                        -02 E46 M3 SMG2 LagunaSegaBlau & -14 F45 220xd Msport AlpinWhite.

                        Ex: -99 V70 2,4 10v,, -99 c70 t5,, -04 Type-R,, -02 325ti compact( Rankin vanha),, -04 Z4 2,2l,, -04 S60R +400hp,, -05 A4 3,0TDI Q,, -04 Z4 3,0l (bemu2000 vanha),, -02 e46 M3 SMG II,, -05 E60 535d M5 Look,, -85 E30 325 Cabrio,, -11 F10 M-Sport AlpinWhite,, -11 A6 3.0TDI Q RS6 Look,, -13 A4 3,0TDI Q,, - 11 F11 525d Msport.

                        Comment

                        • Matson^
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2008
                          • 2113
                          • Seinäjoki

                          #13
                          Originally posted by markki23 View Post
                          Kiitoksia taas suuresti. Mitä haittaa partikkelisuodattimen poistosta voi sitten olla kun pyydetään ajattelemaan sekin puoli.? Mikan mukaan tukkeutuu viimestään 150-200tkm kohdalla ja ei vaikuta katsastuksiin ymm. ????

                          Ps. Kiitos vielä jos joku vaivautuu vastaamaan tähän ja torstaiksi on aika sovittu ja ohjelmaan kuuluu autolle yöpaikka leppävedellä joten penkissä säädetään. =)
                          No eipä siitä mitään "haittaa" ole, vähän tupsauttelee savua ja korvausputki&softa yhdistelmä maksaa nyt asennettaessa joitain euroja. Katsastuksesta menee nykyisillä mittauksilla vielä todella kirkkaasti läpi. Tukkeutuminen riippuu niin ajotavasta, kaupunkipyörityksessä tukkeentuu nopeammin kuin matka-ajossa.
                          | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                          | Nissan Navara TREK-1 |
                          ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                          Comment

                          • veku
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6327
                            • P-Pohjanmaa

                            #14
                            Saiko tuon korvausputken Mikalta ja onnistuiko asennus missä.. ?
                            Täälläkin odotellaan jo kevättä ja muutamaa lisäpollea
                            F11 M550D
                            E39 M5
                            F26 3.0 Da M-Sport
                            E61 535D M-Sport

                            Comment

                            • EPDM
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2005
                              • 4624
                              • Lahti.

                              #15
                              Korvausputken kannalta täytyy muistaa että takapaine muuttuu joten ohjelma pitää otta sen huomioon muuten ahtimet voi vaurioituu. Mika toki tietää asiasta varsin hyvin.

                              edit: unohdin ettei saa mainostaa
                              Last edited by EPDM; 15-02-2011, 17:59.
                              Viviendo en Lahiti
                              BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                              Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                              Vw Corrado vr6

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎