Announcement

Collapse
No announcement yet.

535d Lastutus..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TDIfreak
    Bimmer Rookie
    • May 2006
    • 54

    Ilmamassamittarin pyynti voi olla esim. max 850mg ja toteutuma täydellä höngällä paljon suurempi, ihan sen mukaan miten paljon ahtoja on ja miten paketti hengittää. Joskus Bemarissa DPF-poiston jälkeen voi tulla vikakoodi liian suuresta ilmamäärästä mutta sen saa kyllä softasta korjattua kun tietää mitä karttaa muuttaa .

    Itse olen softannut 335d:n lukemiin 335hv ja 700Nm ja reilu vuosi on menty ilman ongelmia. Siis DPF paikoillaan.

    340hv tulee 535d:stä eikä tarvii suuttimien duraatiokarttoihin koskea, eli diagnostiikka näyttää syöttömäärät oikein.

    Comment

    • JKK
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2328
      • Uusimaa

      Nyt kiinnostaa kommentit teiltä, jotka olette ohjelmoineet autonne, ja poistaneet samalla DPF:n.

      Kun näistä 530d/535d-malleista joka toinen taitaa kärsiä jonkinlaisesta ajoittaisesta nykimisestä, kuten allekirjoittaneen auto myös. Jonka seurauksena alkaa olla kärsivällisyys koetuksella. Kaikki voitava on kohta tehty ja tutkittu - turbiinin vaihtoa myöten. Silti tämä ajoittain ilmaantuva nyhtäminen nostaa päätään juuri sillä hetkellä kun siitä luuli päässeensä eroon. Tänään viimeeksi motarilla yhtäkkiä terävä nykiminen taas alkoi ikäänkuin polttoaine olisi loppumassa. Ja mitäänhän ei tietenkään näy missään diagnostiikassa, joka on tullutkin jo tutuksi tämän automerkin tapauksessa...

      Eli lähinnä kiinnostaa, jos olet kärsinyt tuosta kuuluistasta, selittämättömästä nykimisestä. Oletko päässyt siitä eroon DPF:n poistamisen myötä (+softamuutos)? Ja kärsiikö kenenkään DPF:stä vapaa 530d/535d tästä nyhtämisestä? Kaipaisin vähän kommenttia tueksi, ennenkuin alan tekemään koko suodattimen suhteen ns. lopullista ratkaisua. Joku dejavu tuli että olisin kysellyt tätä jo joskus aikaisemminkin jossain :think
      BMW G30 545e M-Sport

      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

      Comment

      • -Tapi
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 3117
        • Välisuomi

        Originally posted by JKK View Post
        Ja kärsiikö kenenkään DPF:stä vapaa 530d/535d tästä nyhtämisestä?
        Nyhtää sekä DPF:n kanssa että ilman (535d '05)
        ---

        Comment

        • syncro^^
          BTCF Member
          • Jan 2011
          • 765
          • Keski-Pohjanmaa, Räyrinki- Pohjois-Pohjanmaa Oulu

          Originally posted by JKK View Post
          Nyt kiinnostaa kommentit teiltä, jotka olette ohjelmoineet autonne, ja poistaneet samalla DPF:n.

          Kun näistä 530d/535d-malleista joka toinen taitaa kärsiä jonkinlaisesta ajoittaisesta nykimisestä, kuten allekirjoittaneen auto myös. Jonka seurauksena alkaa olla kärsivällisyys koetuksella. Kaikki voitava on kohta tehty ja tutkittu - turbiinin vaihtoa myöten. Silti tämä ajoittain ilmaantuva nyhtäminen nostaa päätään juuri sillä hetkellä kun siitä luuli päässeensä eroon. Tänään viimeeksi motarilla yhtäkkiä terävä nykiminen taas alkoi ikäänkuin polttoaine olisi loppumassa. Ja mitäänhän ei tietenkään näy missään diagnostiikassa, joka on tullutkin jo tutuksi tämän automerkin tapauksessa...

          Eli lähinnä kiinnostaa, jos olet kärsinyt tuosta kuuluistasta, selittämättömästä nykimisestä. Oletko päässyt siitä eroon DPF:n poistamisen myötä (+softamuutos)? Ja kärsiikö kenenkään DPF:stä vapaa 530d/535d tästä nyhtämisestä? Kaipaisin vähän kommenttia tueksi, ennenkuin alan tekemään koko suodattimen suhteen ns. lopullista ratkaisua. Joku dejavu tuli että olisin kysellyt tätä jo joskus aikaisemminkin jossain :think


          jaa itellä 530da eikä oo dpf:ää eikä oo mitään nykimis ongelmaa:think eli jospa se vain johtuu siitä että menee tukkoon :think ja mittarissa JO 198tkm eikä oo laatikkoonkaan ikään öljyä vaiheltua eikä turbiini remppaa näkyny ja pelaa ku unelma
          Sininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.

          BMW G31 540D x-Drive
          BMW F11 530DA -12

          Ex:
          BMW E61 535da individual -10 340/680nm
          BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
          BMW F30 320Da -12
          Bmw E70 3.0DA -07
          Bmw F10 525DA -10
          Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03

          Comment

          • JKK
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2328
            • Uusimaa

            Originally posted by -Tapi View Post
            Nyhtää sekä DPF:n kanssa että ilman (535d '05)
            Oliko sulla myös ohjelmoitu regenerointi pois softasta?
            BMW G30 545e M-Sport

            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

            Comment

            • Matson^
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2008
              • 2113
              • Seinäjoki

              Originally posted by JKK View Post
              Ja kärsiikö kenenkään DPF:stä vapaa 530d/535d tästä nyhtämisestä?
              Humppaa kylmänä alle 1500 kierroksella ajettaessa tasaista nopeutta, ihan aina. DPF:llä, ilman DPF:ää ja poltot pois softattuna. Loppui ihan kokonaan muutamaksi kuukaudeksi kun vaihdoin loota öljyt. Ei jaksa enää kiinnostaa, ominaisuuden välttää kun pitää kierrokset tuon rajan yli sportilla/stepillä kunnes mylly on lämmin. Ajattelin ajaa vian selville, mutta huonolta näyttää 50tkm takana..

              edit. Mitään pätkimistä en ole koskaan huomannut.
              Last edited by Matson^; 01-09-2011, 17:35.
              | BMW G30 X-Drive M-Sport |
              | Nissan Navara TREK-1 |
              ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

              Comment

              • JKK
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 2328
                • Uusimaa

                Nyt on tutkimuksia taas tehty, ja kerrankin hyvällä menestyksellä. Tämä tapaushan nykii ja nyhtää vain lämpimällä koneella satunnaisesti muutaman sadan kilometrin välein. Eli alkuasetelmahan jo viittaa DPF-polttoon.

                Äsken kävin tekemässä DIS:in kanssa tien päällä testin. Ensin ajelin puoli tuntia lämpimällä koneella motaria pitkin --> ei nykimisiä. Rullasi hienosti. Kiilasin tien reunaan ja pakotin DIS:illä regeneroinnin päälle --> Virittelin näytölle polton statukset ja DPF:n lämpötilat --> ja välittömästi auton nytkähdettyä liikkeelle ilmestyi ruudulle "regeneration active". Alkuun ei huomannut ajossa mitään poikkeavaa, mutta purkin lämmöt olivatkin regeneroinnin ensimmäiset viisi minuuttia luokkaa alle 300 astetta. Ilmeisesti prosessi alkaa tuollaisella muutaman minuutin kestävällä "miedon liekin" korvennuksella.

                n. Viiden minuutin kohdalla DPF:n lämmöt lähtivätkin nopeaan nousuun, ja hieman alle 400 asteen kohdalla tulikin tutut ensimmäiset nyhtäisyt, ikäänkuin polttoaine olisi loppumassa. Ja näistä alkunykäyksistä sitten alkoikin se tasainen mieto nyhtäminen ja tutuksi tullut epämääräinen kaasupolkimen vaste. Jatkoin motarilla ajoa seuraavat kymmenen minuuttia, ja nykiminen jatkui koko ajan. --> sitten 15 minuutin kohdalla polton alkamisesta ruutuun ilmestyi "regeneration: no active"... ja nyhtäminen loppui tasan siihen paikkaan ja auto muuttui taas tasaisesti rullaavaksi ja kaasun vaste muuttui normaaliksi.

                Eli tämän testin siivittämänä lentää DPF:n sisälmykset ns. mäkeen aivan lähiaikoina. Nyt vain kiinnostaa sellainen tieto, että saadaanko softan avulla koko polttoprosessi disabloitua? Siis siten, ettei koko poltto jatkossa edes käynnisty? Vai muokataanko softa vain sellaiseksi, ettei DDE reagoi taustalla jatkuvan regenerointiprosessin tuottamiin vastapainehäiriöihin?
                Jos vastaus on jälkimmäinen, voi varmaan nostaa kädet pystyyn...
                BMW G30 545e M-Sport

                Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                Comment

                • Matson^
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2008
                  • 2113
                  • Seinäjoki

                  Poltotkin saadaan nykyään pois.
                  | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                  | Nissan Navara TREK-1 |
                  ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                  Comment

                  • -Tapi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 3117
                    • Välisuomi

                    Originally posted by JKK View Post
                    Oliko sulla myös ohjelmoitu regenerointi pois softasta?
                    Oli. Tämä oli Suomen ensimmäinen josta DPF poistettiin ja Turbotec teki softan. Tämä oli ikäänkuin se "proto" jolla kokeiltiin eri vaihtoehtoja nykimisen poistoon. Kirjoittelin aiheesta tänne joskus vuosia sitten useampaan threadiin. En jaksa etsiä..

                    Throttle valven irrottaminen esti nykimisen mutta sytytti luonnollisesti vikavalon. Auton tämän hetken status taitaa olla vihdoin nykimätön, mutta en enää oikein muista mihin se loppui, viimeisimpään Karalan softaan vaiko johonkin muuhun. (Ei siis ole oma auto).
                    Last edited by -Tapi; 02-09-2011, 07:25.
                    ---

                    Comment

                    • -Tapi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 3117
                      • Välisuomi

                      Update: Nykii edelleen. Nykiminen oli poissa monta kuukautta mutta alkoi taas tänä kesänä ja on jatkunut tasaisen epäsäännöllisesti.
                      ---

                      Comment

                      • JKK
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 2328
                        • Uusimaa

                        Vaikuttaapi siltä, että tähän nykimiseen on monia erilaisia syitä eri yksilöissä. Ja jos kaikki on kunnossa, aiheuttaa viimeistään DPF-poltto nykimistä.

                        Tänään kysytty Karalalta DPF:n poistosta: Softassa kuulemma poistetaan nimenomaan koko prosessin olemassaolo. Eli regeneraatio ei käynnisty jatkossa missään tilanteessa.
                        BMW G30 545e M-Sport

                        Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                        Comment

                        • veku
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6327
                          • P-Pohjanmaa

                          Originally posted by JKK View Post
                          Vaikuttaapi siltä, että tähän nykimiseen on monia erilaisia syitä eri yksilöissä. Ja jos kaikki on kunnossa, aiheuttaa viimeistään DPF-poltto nykimistä.

                          Tänään kysytty Karalalta DPF:n poistosta: Softassa kuulemma poistetaan nimenomaan koko prosessin olemassaolo. Eli regeneraatio ei käynnisty jatkossa missään tilanteessa.
                          Eli sellainen softa sun autoon niin avot

                          Oiskohan Tapin kaverin 535D:ssä ns vanha Karalan softa jossa polttoa ei ole saatu poistettua tms :think
                          F11 M550D
                          E39 M5
                          F26 3.0 Da M-Sport
                          E61 535D M-Sport

                          Comment

                          • -Tapi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 3117
                            • Välisuomi

                            Originally posted by veku View Post
                            Eli sellainen softa sun autoon niin avot

                            Oiskohan Tapin kaverin 535D:ssä ns vanha Karalan softa jossa polttoa ei ole saatu poistettua tms :think
                            Ei ole. Softaversio on ties kuinka mones, viimeisin tehty tänä vuonna.
                            ---

                            Comment

                            • MrBubbles
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2009
                              • 799
                              • Seinäjoki

                              Silloin kun mulla oli 535d niin se nykiminen/kierrosten humppaus oli ihan järkyttävää. Ei muuttunut lämpimänä miksikään eikä softauskaan vaikuttanut mitään. Sitä ei kyllä huomannut kunnes otin takapöntön pois. Dpf oli siis korvattu meijeriputkilla ensimmäisen regeneroinnin sain aikaan vasta poistettuani sen syy:tuntematon.
                              No life, no friends, just motorsport!

                              -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
                              -jokunen e30.
                              -e28

                              Comment

                              • JKK
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2006
                                • 2328
                                • Uusimaa

                                Originally posted by MrBubbles View Post
                                Silloin kun mulla oli 535d niin se nykiminen/kierrosten humppaus oli ihan järkyttävää. Ei muuttunut lämpimänä miksikään eikä softauskaan vaikuttanut mitään. Sitä ei kyllä huomannut kunnes otin takapöntön pois. Dpf oli siis korvattu meijeriputkilla ensimmäisen regeneroinnin sain aikaan vasta poistettuani sen syy:tuntematon.
                                Ymmärsinkö siis oikein, että DPF:n poiston jälkeen humppaamista ja nykimistä ei enää huomannut? Tarkoitatko takapöntöllä sitä keskellä autoa olevaa DPF-pönttöä???
                                BMW G30 545e M-Sport

                                Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎