Announcement

Collapse
No announcement yet.

535d Lastutus..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Puuankkuri
    Bimmer Rookie
    • Jan 2006
    • 161
    • Ylöjärvi

    Originally posted by MrBubbles View Post
    Mulla olis sellanen visio että laatikon linjapaine heittelee jostain syystä ja turbiinilukko pitää uudella turbiinilla mutta kuluneella turbiinilla paineen alakuolokohdassa lukko tai laatikon levyt luiskahtelee.
    ääni edelliselle. Oma kulkine hummaili jonkin verran kunnes laitettiin uus turbiini, hummailut loppui siihen. nyt 13tkm uudella turbiinilla eikä kertaakaan oo hummannu
    Oli miten oli mutta näin on

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7544
      • Jyväshyvä

      Originally posted by repsa View Post
      höö wut, ei se kyl ahtimen läpi tule se öljy mikä sinne putkiin kerääntyy.

      kyseessä on huohotuksen mukana tulevaa öljy+vesi+pakokaasusumua mikä kondensoituu liejuksi sitten sinne putkistoon.

      jos huohotusjärjestelmässä on öljynkeräimet kunnossa niin sitä ei ihan vallan älysti pitäisi kertyä, mutta vanhemmissa vehkeissä poikkeuksetta sitä on kun öljynerottimet rupeaa oleen tukossa.
      Totta, näinhän se on kun tarkemmin asiaa ajattelee...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • inde
        Bimmer Rookie
        • Dec 2010
        • 122
        • LAHTI

        Kertokaas viisaat miksei 535d mene kuin 265km/h todellista GPS:llä mitattuna vaikka rajoitin on nostettu 300km/h ja tehojakin nostettu. Voimanpuutteesta tuskin on kiinni kun kiihtyy sinne asti ihan nätisti mutta sitten alkaa nykiä noin parin sekunnin välein ihan kuin katkaisisi syötön. Melko rankasti nykii... No mukava tolla silti on ollut autobahnilla päästellä

        Comment

        • LeMansBlau
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2006
          • 1060
          • Insomniac

          Originally posted by inde View Post
          Kertokaas viisaat miksei 535d mene kuin 265km/h todellista GPS:llä mitattuna vaikka rajoitin on nostettu 300km/h ja tehojakin nostettu. Voimanpuutteesta tuskin on kiinni kun kiihtyy sinne asti ihan nätisti mutta sitten alkaa nykiä noin parin sekunnin välein ihan kuin katkaisisi syötön. Melko rankasti nykii... No mukava tolla silti on ollut autobahnilla päästellä

          Syitähän tuohon voi olla useitakin.

          -Ohjelmoinnissa härö
          -Rajotuksen nostossa härö
          -Partikkeli filsu/katti hieman tukossa
          -Ahtimessa jotain tai ahtopaineet karkaa
          -Yliahtaa
          -YMS YMS

          Eli soppa virtaa noissa nopeuksissa maksimissaan ja niiltä osin kaiken tarvii olla kunnossa. Jos toi nyintä on selvästi sähköistä, niin veikkaisin ohjelmoinnissa olevaa peikkoa (tähän liittyen myös toi rajoituksen nosto).

          "Ongelmaasi" löytynee ratkaisu livedataa tarkkailemalla. Kotimaassa sitten perkaat putken ja haet varmasti toimivan ohjelmoinnin tohon.
          ///MADE IN FINLAND

          sigpic

          TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
          E30 SEDAN IX M-TECNIC II
          F32 COUPE PERFORMANCE
          F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

          Comment

          • inde
            Bimmer Rookie
            • Dec 2010
            • 122
            • LAHTI

            Matkalla jo kotimaahan joten toi livedatan katselu voipi olla Suomenmaassa hieman hankalaa....kallista ainakin Saksa ei ole ihan paska maa vaikka Räty aikanaan niin sanoikin!

            Comment

            • LeMansBlau
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2006
              • 1060
              • Insomniac

              Originally posted by inde View Post
              Matkalla jo kotimaahan joten toi livedatan katselu voipi olla Suomenmaassa hieman hankalaa....kallista ainakin Saksa ei ole ihan paska maa vaikka Räty aikanaan niin sanoikin!

              No niin, Tervetuloa vaan!
              Eiköhän tuo ongelman oire selviä jo hieman matalimmilla nopeuksillakin, kun vaan ruokaa antaa hetkellisesti täydet. Tosin ihan ensimmäisenä en lähtisi mitään vikaa edes epäileen muualta, kun jälkikäteen ronkitusta softasta.

              Tuotko sieltä nyt 35D:n tullesssas (ja muutama laatikko olutta tietty näin kesän helteisiin)? Onnee uudelle jos näin!
              ///MADE IN FINLAND

              sigpic

              TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
              E30 SEDAN IX M-TECNIC II
              F32 COUPE PERFORMANCE
              F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

              Comment

              • 535SD
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2005
                • 1068
                • Lahti

                Originally posted by inde View Post
                Matkalla jo kotimaahan joten toi livedatan katselu voipi olla Suomenmaassa hieman hankalaa....kallista ainakin Saksa ei ole ihan paska maa vaikka Räty aikanaan niin sanoikin!
                mulla on ainakin inpa ja piuha millä voi katella jotain livedataa.
                Ota yhteyttä jos on tarvis
                Olleita ja menneitä
                1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

                Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

                Comment

                • inde
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2010
                  • 122
                  • LAHTI

                  Ei kyllä tän hain puoltoistavuotta sitten. Nyt vaan ajelemassa ja vuoria valloittamassa Garmischissa INPA löytyy kans iteltä kun vielä tietäis mitä etsiä

                  Comment

                  • tovayryn
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2005
                    • 464
                    • Kajaani

                    Tämän lukemani mukaan ei vissiin Johtajat oo saanu laatikoita paskaksi näistä näilläkään ~850Nm väännöillä?

                    Onko mitään vaikutusta enää millään coolerin vaihdolla, vai riittääkö ne näissä? Loppuuko ahtimista vaan jo tässä kohtaa koko?
                    Onko ahtimet kestäneet uuden rääkin hyvin ohjelmoinnin jälkeen? Aika vähän nyt ilmeisesti vaivoja näissä näiden ohjelmointien jälkeenkään..
                    MB W164
                    ex: //DTM535

                    Comment

                    • LeMansBlau
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2006
                      • 1060
                      • Insomniac

                      Originally posted by tovayryn View Post
                      Tämän lukemani mukaan ei vissiin Johtajat oo saanu laatikoita paskaksi näistä näilläkään ~850Nm väännöillä?

                      Onko mitään vaikutusta enää millään coolerin vaihdolla, vai riittääkö ne näissä? Loppuuko ahtimista vaan jo tässä kohtaa koko?
                      Onko ahtimet kestäneet uuden rääkin hyvin ohjelmoinnin jälkeen? Aika vähän nyt ilmeisesti vaivoja näissä näiden ohjelmointien jälkeenkään..
                      Hyvin kestää jopa mainitsemaasi enemmän. Eikä tarvi olla edes facelift mallin loota.

                      Ahdin käy pieneksi, vaikka suht iso onkin. Isompaa ahdinta saa toki haluavat parannella , jolloin yläpäähän saa vielä vähän eloa, mutta järkevyyden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä, sillä hyvin pian tulee suutinten maksimi vastaan. Ja suuttimia kun ei isompia saa. Tässä kohtaa tuleekin sitten vastaan palotilan koko ja rail-paine, mutta myös varmasti voimaansiirron ongelmat.

                      Väittäisin, että ahtimen päälle toi ohjelmointi ei vielä ota merkittävästi. Paineethan ei hirveitä kasva. Omassani olen mittaillut, että coolerin vaihdolle ei ole mitään järkevää syytä. Tai no hellepäivinä, mutta kuka sitä nyt jäätelötötterön kanssa biitsillä viittis paineita nostella.
                      ///MADE IN FINLAND

                      sigpic

                      TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                      E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                      F32 COUPE PERFORMANCE
                      F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                      Comment

                      • jukkis_86
                        Newbiemmer
                        • Aug 2006
                        • 15

                        Onko kellään kokemuksia Tmi C.Barmanin tekemistä ohjelmoinneista Tammisaaressa?

                        Comment

                        • Matson^
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2008
                          • 2113
                          • Seinäjoki

                          Originally posted by jukkis_86 View Post
                          Onko kellään kokemuksia Tmi C.Barmanin tekemistä ohjelmoinneista Tammisaaressa?
                          Ei mitään kokemusta, mutta softan myyntipuheet on varsin erikoiset: "Jotkut uudet autot vaativat monikanavaista tehoboksia, jotta voidaan muuttaa useita parametreja. Tämä tarkoittaa, että autossa pitää yhdistää useita liittimiä, jotta saadaan hyvä tulos. Jottei tätä tarvitse tehdä, voidaan vaihtoehtoisesti suorittaa ECU-optimointi" .. Eli pökätään nyt vaikka joku softa sisään, kun tehoboxiin menis muuten niin paljon johtoja

                          edit. Muutenkin näyttää että on paremmin boxi-miehiä ja niihin erikoistunut, en usko että tekee enää softia itse..
                          Last edited by Matson^; 19-06-2012, 08:56.
                          | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                          | Nissan Navara TREK-1 |
                          ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                          Comment

                          • Mlatvala
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 3553
                            • Kuopio

                            Originally posted by LeMansBlau View Post
                            Tai no hellepäivinä, mutta kuka sitä nyt jäätelötötterön kanssa biitsillä viittis paineita nostella.
                            Eiks ne just tuolloin nouse ja toisinaan /laskekin paineet vähän väliä kun katselee tötterön ohitse...

                            Välillä altapäin nuollen kun meinaa jo tip...



                            Tilasin sulle sen pohjan, otat tai et, jos et, myyn sen jollekin tötterölle, tai vaihdan 5l jätksikannuihin valiolla
                            E61 535d alkuunsa viritetty.

                            Comment

                            • Mik@
                              BTCF Member
                              • Jul 2010
                              • 1413
                              • Nurmes

                              ^Pikkusen on levottomia latvalan jutut heti aamusta..
                              E61 520Da

                              Comment

                              • jukkis_86
                                Newbiemmer
                                • Aug 2006
                                • 15

                                Originally posted by Matson^ View Post
                                Eli pökätään nyt vaikka joku softa sisään, kun tehoboxiin menis muuten niin paljon johtoja
                                Niin, en sitten tiedä... Muutenkaan en oikein ymmärrä, että kumpi olisi parempi, tehoboksi vai ohjelmointi? Tehoboksin saisi halvemmalla ja se olisi helpompi poistaa, mutta lienevätkö tulokset sitten yhtä hyviä tai tuleeko ongelmia huollossa/katsastuksessa/auton kestävyydessä?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎