Originally posted by Driver22
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 530iA vs 530dA
Collapse
X
-
E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostJa ne faktat? Hymyöt puuttuu moisesta huulenheitosta...
Mulla on ollut 5 kpl E61 dieseleitä, olen ajanut n. 200 tkm niillä yhteensä.
Suoraan moottoriin liittyviä kustannuksia on n. 350 euroa em. ajomatkalla.
Näistä termareihin 200 (3x EGR ja yx päätermari), 100 euroa huohottimeen/ahtoletkun tiivisteeseen ja loput 50 euroa alipaineletkuihin ja imusarjan läppien poistossa käytettäviin ruuveihin...
Eikä muutenkaan autoissa ole ollut kovin paljon kallista korjattavaa ja korjaukset on tehty itse. pari pyöränlaakeria, yhteen alatukivarret eteen (tosin turhaan kun vika olikin runfläteissä), yksi takakontin nuppi.
Ehkä joku 1500 euroa kaikki korjaukset yhteensä.
Autot ovat olleet 140-180 tkm ajettuja kaikki.
Toki korjauksiin olis mennyt reilusti enemmänkin jos en tajuaisi mistään mitään ja ajelisin termarit auki -> DPF tukkoon -> 2 ke vaihdosta ihan turhaan jne...
Täältä ääni bensalle, diiselissä en itse näe muuta etua kuin hyvän väännön ja ohjelmoinnilla saatavat lisätehot.M550d
Comment
-
-
Originally posted by jumbo View PostEli olet vaihtanut autoa aina ennenkuin se ehtii "hajoamaan", tai tulemaan suurempia huoltokustannuksia.
Paljonko on mennyt rahaa aina päivittäessä menopeli uuteen diiseliin?
Toki olisi huonolla tuurilla voinut sattua jotain kallistakin tuolle matkalle...
Ja tuosta autonvaihtokulusta, ei harrastuksen kuluja lasketa
ja km-korvauksilla näitä autoja pidätään ;-)Last edited by MajorDrake; 17-03-2011, 11:43.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by sirkus View PostTuossa kun ottaa huomioon käyttövoimaveron niin ero kutistuu mitättömäksi. Ja kun ottaa huomioon dieselin vikaaltiuden niin tartteekin ajaa 60000km vuodessa, että diesel kannattaa, näiden faktojen takia itse siirryin bensa autoilijaksi vaikka kilometrejä tulee 30000 vuodessa. Ja onhan tuo bensa miljoonakertaa hiljaisempi ja mielyttävämpi.
Comment
-
-
Originally posted by AKSU View PostE39 530d, 4 vuotta/120tkm, verot vuodessa ~710€ keskikulutus 6,8l/100km tekniikka ongelmia sen verran, että 1 siirtopumppu ja kahden suuttimen tiivistys = ~500€. ( mut koputetaan ny kuitenkin puuta...)Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
-
-
Bemarin diisel koneet ei siis ole kovin kummoisia, ainakaan tämän topiikin perusteella. Mikähän siinä on, että samassa maassa oleva toinen merkki taas osaa diisel koneen tehdä. :think Vanhemmilla nimittäin on 220CDI -02 E-mersu, jossa huoltokulut ovat olleet todella alhaiset. (ajokilometrit 230tkm -> 350tkm, ja vielä tulee lisää..)Last edited by JiPe; 17-03-2011, 12:30.MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-
Comment
-
-
No en nyt noinkaan sanoisi.. tiedän yhden 330d m57n johon on laitettu ~260hv & 600nm softa vajaa 50tkm ajettuna -> 535d:n suuttimet jossain 150tkm tienoilla, samalla softattu tehot 350hv & 900nm ja tällä yhdistelmällä mennään vieläkin, mittarissa oli viimeisen kuuleman jälkeen reippaasti yli 500tkm (vajaa vuosi sitten). Autolla vedetään kesäisin venetraileria yms.. Kytkin&vauhtipyörä paketteja menee reilun 100tkm välein, mutta muuten ei ole mitään moottoriin tai voimansiirtoon liittyvää avattu/vaihdettu. Niin paitsi että kaveri testailee & penkittelee erilaisia turboja aina pienen lisätehon toivossa, mutta noille lukemille ovat tehot jämähtäneet.
Muutenkaan en ole kuullut ainoankaan m57 dieselin kuluneen loppuun.Last edited by Matson^; 17-03-2011, 12:49.| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
-
Joo eihän nuo BMW dieselin peruskoneet huonoja ole. Viat tuppaa olemaan apulaitteissa tms. Ja ei nuo MB:n uudemmat cdi:t taida myöskään ihan viattomia laitteita olla?Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
-
-
Originally posted by sirkus View PostJoo eihän nuo BMW dieselin peruskoneet huonoja ole. Viat tuppaa olemaan apulaitteissa tms. Ja ei nuo MB:n uudemmat cdi:t taida myöskään ihan viattomia laitteita olla?
Ois kiva tietää missä suhteessa dieseleitä/bensoja liikkuu Suomessa. Itse arvaan, että diiseleitä on väh. 10-kertainen määrä bensoihin verrattuna. Siis E60 ja E61. Tämä selittää myös osittain tuota negatiivista mielikuvaa kaasuöljy-välineitä kohtaan. Ehkä.
Itse en kylläkään oikeen mittään negatiivista dieselistä kylläkään keksi, vaikka pensa-malli onkin par´aikaa etsinnässä.E91 335iAT -08
-Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -
Comment
-
-
Originally posted by sirkus View PostJoo eihän nuo BMW dieselin peruskoneet huonoja ole. Viat tuppaa olemaan apulaitteissa tms. Ja ei nuo MB:n uudemmat cdi:t taida myöskään ihan viattomia laitteita olla?
Mutta itse asiaan:
Kyllä itse varmaan sen diiselin ottaisin tuolla ajomäärällä. Varsinkin jos auto on käyttöautoksi tarkoitettu. Diiselillä on ihan mukava ajella; kulutuksen ja vääntöjen puolesta, sekä vielä kun lisää tämän E10-bensiinin, niin diisel tuntuisi tällä hetkellä paremmalta valinnalta tulevaisuutta miettien. Hyvä tosin itse sanoa kun ajan 3.0l bensakoneellaMB W204 200cdi -08 -Käyttis-
MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-
Comment
-
-
Joo, onhan tästä keskusteltu ennenkin... Tuosta illuusiosta koskien bensamallien "huolettomuutta" ja dieselmallien "vikaherkkyyttä" kannattaa huomioida pari seikkaa. Ensinnäkin nopeasti nettiauton tarjontaa katsoen, huomataan e60/61 kannasta dieselmallien osuuden olevan ~80%. Kun tämä yhdistetään siihen, että mm. veropoliittisista syistä Suomessa dieselautoilla ajetaan keskimäärin selkeästi suurempia kilometrisuoritteita on yhteisvaikutus jo erittäin huomattava. Ts. e60/61 bensiinimallien yhteenlaskettu kilometrisuorite on paljon pienempi kuin e60/61 dieselmallien Tämä näkyy vikojen absoluuttisessa määrässä/korjaamoilla.
Jos dieselmallien kilometrisuoritteet ajettaisiin bensiinimalleilla ja toisinpäin, saataisiin btcf-ongelmat palstaa lukemalla juuri päinvastainen käsitys käyttövoimien luotettavuudesta. Toisaalta kyllä etenkin nykyaikainen dieseltekniikka sisältää monia arvokkaita osia ja on monin osin "hifimpää" kuin se vaparibensa. Silti väitän ettei merkittävää vikatiheys eroa ole _kilometrisuoritteisiin_ nähden ja ainakaan sitä ei kukaan pysty tilastollisesti pätevästi todistamaan.
Alkuperäiseen kysymyseen: itse ainakin valitsen sen mikä miellyyttää. Ja ainahan autoa voi vaihtaa jos tulee toisiin ajatuksiin
Comment
-
-
Originally posted by salsal View PostJoo, onhan tästä keskusteltu ennenkin... Tuosta illuusiosta koskien bensamallien "huolettomuutta" ja dieselmallien "vikaherkkyyttä" kannattaa huomioida pari seikkaa. Ensinnäkin nopeasti nettiauton tarjontaa katsoen, huomataan e60/61 kannasta dieselmallien osuuden olevan ~80%. Kun tämä yhdistetään siihen, että mm. veropoliittisista syistä Suomessa dieselautoilla ajetaan keskimäärin selkeästi suurempia kilometrisuoritteita on yhteisvaikutus jo erittäin huomattava. Ts. e60/61 bensiinimallien yhteenlaskettu kilometrisuorite on paljon pienempi kuin e60/61 dieselmallien Tämä näkyy vikojen absoluuttisessa määrässä/korjaamoilla.
Jos dieselmallien kilometrisuoritteet ajettaisiin bensiinimalleilla ja toisinpäin, saataisiin btcf-ongelmat palstaa lukemalla juuri päinvastainen käsitys käyttövoimien luotettavuudesta. Toisaalta kyllä etenkin nykyaikainen dieseltekniikka sisältää monia arvokkaita osia ja on monin osin "hifimpää" kuin se vaparibensa. Silti väitän ettei merkittävää vikatiheys eroa ole _kilometrisuoritteisiin_ nähden ja ainakaan sitä ei kukaan pysty tilastollisesti pätevästi todistamaan.
Alkuperäiseen kysymyseen: itse ainakin valitsen sen mikä miellyyttää. Ja ainahan autoa voi vaihtaa jos tulee toisiin ajatuksiin
Vaikka jo bensaan taivuinkin niin kyllä se diesel vielä mielessä pyörii, ja tosiaan jos miellytä niin ainahan niistä eroon pääsee, jollain hinnalla...noh vielä on hiukan aikaa miettiä ja selailla mobile.de:tä.Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.
Comment
-
-
Originally posted by Vanquish View PostNo jos mietitään mitä bensamotista voi hajota, niin aika vähän siellä on mitään sellaista hajoavaa. Eipä juuri tule mieleen kuin huohottimen tukkeutuminen, kansiviat (ei näitä taida juuri olla), muuta?. Dieselissä taas dpf, suuttimet, turbo, hehkut...
Comment
-
Comment