Liitteessä 8 kohta 25 Ajovalaisimet (myös polttimot)
Vaatimustenmukaisuuden osoittamistapa X/I
X:sääntöä soveltavan valtion hyväksyntäviranomaisen myöntämällä E-tyyppihyväksyntätodistuksella tai näiden todistusten mukaista hyväksyntää osoittavalla hyväksymismerkinnällä
I:yksittäishyväksynnässä ja rekisteröintikatsastuksessa hyväksytään valmistajan tai toimivaltaisen viranomaisen selvitys siitä, että ajoneuvo täyttää kyseisen maan mallivuotta koskevat vaatimukset tai tätä ilmaiseva hyväksymismerkintä.
Tuota kohtaa tarkoitin ja kuvitellut että liittyy myös DOT-merkinnän valoihin.. voin hyvinkin olla täysin väärässä varmaan joku joka näiden kanssa tapellut osaa valaista?
Saatat olla hyvinkin oikeassa.
-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Nykyinen MB C270CDI 220hv/500nm on kyllä helppo saada sutimaan yli satasenkin vauhdissa...
Toi temppu olisi kiva nähdä kesällä ja kesärenkailla.Ei toivoakaan noilla spekseillä.Näitä talvella suditteluja on turhaa mitenkään hehkutella yleensä millään autolla.Ne ei ole millään tavalla vertailtavissa niin monen muuttujan takia.
Toi temppu olisi kiva nähdä kesällä ja kesärenkailla.Ei toivoakaan noilla spekseillä.Näitä talvella suditteluja on turhaa mitenkään hehkutella yleensä millään autolla.Ne ei ole millään tavalla vertailtavissa niin monen muuttujan takia.
Jep, sain oman talvimiinankin sutimaan satasesta tosin pienellä kytkinpommilla kun oli jäätä alla ja pellin alla vaan 110 hp
Toi temppu olisi kiva nähdä kesällä ja kesärenkailla.Ei toivoakaan noilla spekseillä.Näitä talvella suditteluja on turhaa mitenkään hehkutella yleensä millään autolla.Ne ei ole millään tavalla vertailtavissa niin monen muuttujan takia.
Niin kyse ei ollu hehkutuksesta vaan vitutuksesta ettei voi oikein käyttää tehoja kunnolla talvella. Okei, voi olla mahdollista että nuo mun taka-nastarenkaiden nastat ovat kuluneet niin ettei pito ole paras mahdollinen.
Niin kyse ei ollu hehkutuksesta vaan vitutuksesta ettei voi oikein käyttää tehoja kunnolla talvella. Okei, voi olla mahdollista että nuo mun taka-nastarenkaiden nastat ovat kuluneet niin ettei pito ole paras mahdollinen.
Sutiiko auto oikeasti vai palaako luistoneston valo ja arvelet sen tarkoittavan sutimista?
Mutta mites nuo nelivedot? Saako niitä maantiella sutimaan täyskaasukiihdytyksessä? Pitäs varmaan käydä koeajamassa noita joskus, bensoja tosin ei montaa Suomessa ole myynnissä. Auton osto ei ehkä vielä ole ajankohtainen mutta olen ajatellut huolella valmiiksi asiaan. Vähän niinkuin Teropa tekee. Auto semmosilla ominaisuuksilla ja varusteilla kun tasan tarkkaan itse haluaa.
Mulla meni aika tarkkaan vuosi että löytyi just sopiva verme vaimolle Saksasta, ei tosin ollut mikään kiirus. En ole yrittänyt mutta ei 272hv nelikossa 1800kg omamassalla kuivalla asfaltilla kovin helposti sutaise.
Mulla meni aika tarkkaan vuosi että löytyi just sopiva verme vaimolle Saksasta, ei tosin ollut mikään kiirus. En ole yrittänyt mutta ei 272hv nelikossa 1800kg omamassalla kuivalla asfaltilla kovin helposti sutaise.
Ilmeisesti 530xi huippuvarusteilla on vaikeampi löytää Suomesta ainakin kuin 530xd. Mutta ei koita nelikkobensoja tainnu myöskään Saksassa liikaa olla.
Suomesta löytyy myynnistä kaksi ja LCI:tä yksi 530xi , joka onkin semmosilla varusteilla että ostaisin jos olisi nyt mahdollista tehdä autokauppoja mutta vielä ei ole sen aika.
Nykyään kilometrit pyöriny 27-29tkm/vuosi, sisältäen työajot. Keväällä luultavasti saan käyttööni työauton joka vähentää omia kilometrejäni jonkun verran, luulisin että jonnekin 15-20tkm/v tasolle. Oikeastaan haluaisin nähdä ensin kuinka paljon ne tippuu ennenkuin rupean henkilöautoani vaihtamaan.
Talvella suurin osa mun kilometreistä tulee kaupungissa/taajamassa joka vähentää oikeastaan bensan ja dieselin kulutuseroa kun bensa lämpiää niin paljon nopeammin, toisinaan ajot on nimittäin aika lyhyviä, Eberiä käytän nykyisessä autossa ja aika reilusti.
530xi va 530xd maantiekulutus ero taitaa olla 5,6l vs 6,0l jos en väärin muista, ei paha. Kaupunkiajossa oliko sitten 9,6l vs 11,6l ?
Vieläpä kerkeen näitä asioita miettimään monelta kantilta ennen ostoa, pitäs varmaan joskus käydä koeajollakin. Työkiireet ei nyt vaan oikeen salli lähteä toiselle paikkakunnalle koeajolle.
Talvella suurin osa mun kilometreistä tulee kaupungissa/taajamassa joka vähentää oikeastaan bensan ja dieselin kulutuseroa kun bensa lämpiää niin paljon nopeammin, toisinaan ajot on nimittäin aika lyhyviä, Eberiä käytän nykyisessä autossa ja aika reilusti.
Taitaa olla päinvastoin. Dieselillä kulutusvaihtelut pysyy pienempänä ajotavoista riippumatta, kun taas kolme litrainen bensa hörpää taajama-ajossa varsinkin automaatilla ihan isommalla kädellä.
Kylmäkulutuksen vaikutus taitaa olla loppupelissä häviävän pieni, varsinkin kun kaiki valistuneet kuitenkin käyttää moottorin esilämmitintä.
Tosin jos joku ajelee päivittäin pelkästään kilometrin pari pitämällä useamman taukotunnin välissä, on ajaminen lähes jatkuvaa kylmänä ajamista mikä ei muutenkaan ole moottorille mikään optimi olosuhde.
Taitaa olla päinvastoin. Dieselillä kulutusvaihtelut pysyy pienempänä ajotavoista riippumatta, kun taas kolme litrainen bensa hörpää taajama-ajossa varsinkin automaatilla ihan isommalla kädellä.
Kylmäkulutuksen vaikutus taitaa olla loppupelissä häviävän pieni, varsinkin kun kaiki valistuneet kuitenkin käyttää moottorin esilämmitintä.
Tosin jos joku ajelee päivittäin pelkästään kilometrin pari pitämällä useamman taukotunnin välissä, on ajaminen lähes jatkuvaa kylmänä ajamista mikä ei muutenkaan ole moottorille mikään optimi olosuhde.
Suoraruiskubensan kylmäkulutus-lisä on kait aika paljon pienempi kuin perinteisten ruiskujen. Siten moottorilämmittimen hyöty on myös pienempi mitä tulee bensankulutukseen. Meillä nelikko vie maantiellä vajaat 8 litraa, riippuen kelistä ja nopeudesta. Sekakulutus kehä III sisällä reilu 10 litraa, kesällä vähän alle, ajot vuodessa 15tkm.
F10/11 ostaisin sillä 8-lovisella tomaatilla. E60/61 6-lovinen makuasia. Saksasta piti vaimon E61 hakea, tehtaan vanha demoauto.
Heh. Kävin koeajamassa 530xia -05 farkkua. Ihan hauska peli. Kyllähän sen huomaa että vääntöä puuttuu alakierroksilta mutta yläkierroksilla liikkuu nätisti ja äänet on makiat.
3,5kk ollu työauto käytössä ja oman henkilöauton kilometrit tippunu niin paljon että isomman bensa-auton kulutuksenkin kestäis. Mutta kestäis myös diesel-veronkin maksaa jos fiilikset sitä kaipaa
Pitänee vielä joku koeajo tehdä ja katella taas ens keväänä mitä tekis asian suhteen. Samahan tuo olis varmaa käydä koeajaa myös 540i/545i
Comment