Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 530iA vs 530dA

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    #76
    Originally posted by touring39 View Post
    Ihan viimeisimpiin tuli se kovalevyllinen navi, joka on F10:ssäkin. Nappulat i-Driven ympärille tuli jo siis aikaisemmin. Se on varmaan merkittävin ero, kun se on niiiin paljon parempi kuin vanha. Käyttöliittymältään, ulkonäöltään ja puheohjauslogiikaltaan. Usko pois. Edellisessä e61:ssä se oli ja nyt e65:ssa on se vanhemmanmallinen, eikä siihen totu millään kuinka aneeminen se on...
    Saahan sen jälkiasennettua ainakin E6x ja E9x malleihin, 2-2,5 tonnia siihen tosin taitaa mennä..
    Sama navi on kai myös X6:ssa? Hienolta ja terävältä se kyllä näytti, E39:n 16:9 MK4 navi näytti sen jälkeen antiikkiselta...
    E39 528iA

    Comment

    • teropa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 3855
      • Oulu

      #77
      Mulla on tuossa monenlaista vaihtoehtoa kiikarissa. Eiköhän noista ennen kesää joku saada kotiutettua. En pidä i-driven versiota showstopperina silti ;D.

      Tero
      E60 520dA M-sport
      ---Ex
      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
      E90 330iA, 325iA, 320dA
      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

      PPL(A)

      Comment

      • WarHead
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2005
        • 774

        #78
        E60 benzin M54 versus N52

        Hii-o-hoi.
        Jospa otettas tiivistystä vähä tuoho pensa-politiikkaan, eli onko erot valvetronic koneeseen maata järisyttävät vai nou varsinkin 3-litraisissa?
        Ainakin numeroiden valossa N-versio on tehokkaampi, taloudellisempi ja muutenkin mahtava, mutta mikä lie käytäntö?

        Itse ainakin pidin tuota testissä ollutta N52 2,5 litraista pensaa positiivisesti pirtsakkana koneena E60 kopassa. Mainittakoon sen verran että tällä hetkellä alla +20% piristetty diesel.
        E91 335iAT -08

        -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

        Comment

        • Matson^
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2008
          • 2113
          • Seinäjoki

          #79
          Originally posted by teropa View Post
          En pidä i-driven versiota showstopperina silti ;D.
          Hei hei, alkaakos täälä ote lipsua, vai? .. No ei vitsi vitsi

          Nuo "pikanäppäimet" kyllä toisi paljon lisää i-driven käyttöön.. aluksi tuntui hienolta kun ei nappeja ole vaan kaiken pystyy hoitaa sillä mokkulalla, wou! .. mutta näin auton ja oman iän myötä alkanut rasittaa se näppäily&pyörittely että saa edes radiokanavan vaihdettua.
          | BMW G30 X-Drive M-Sport |
          | Nissan Navara TREK-1 |
          ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

          Comment

          • S.P.R
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2003
            • 1009
            • Oulu area

            #80
            Originally posted by WarHead View Post
            Hii-o-hoi.
            Jospa otettas tiivistystä vähä tuoho pensa-politiikkaan, eli onko erot valvetronic koneeseen maata järisyttävät vai nou varsinkin 3-litraisissa?
            Ainakin numeroiden valossa N-versio on tehokkaampi, taloudellisempi ja muutenkin mahtava, mutta mikä lie käytäntö?

            Itse ainakin pidin tuota testissä ollutta N52 2,5 litraista pensaa positiivisesti pirtsakkana koneena E60 kopassa. Mainittakoon sen verran että tällä hetkellä alla +20% piristetty diesel.
            Itse olen ajatellut, että tuo uudempi N52 on se kynnyskysymys. E60:ssä 258hv versio on noin sekunnin nopeampi sataseen (vrt. M54B30) ja myös taloudellisempi. Hinnat vain ikävästi pompsahtaa tuossa -05 kohdasssa. LCI:n myötä oltaisiin taas ihan eri lukemilla kaikilta osin.

            Comment

            • 205/65-15H
              BTCF Member
              • Mar 2008
              • 1422

              #81
              Originally posted by S.P.R View Post
              Itse olen ajatellut, että tuo uudempi N52 on se kynnyskysymys. E60:ssä 258hv versio on noin sekunnin nopeampi sataseen (vrt. M54B30) ja myös taloudellisempi. Hinnat vain ikävästi pompsahtaa tuossa -05 kohdasssa. LCI:n myötä oltaisiin taas ihan eri lukemilla kaikilta osin.
              M54 on perusluotettava mylly, sen tyyppiviat tiedetään jo ja ne helppoja/halpoja korjata. Voidaanko uudemmista sanoa samaa?
              Useimmille M54:n suorituskyky on "riittävä".
              e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
              e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
              Ioniq5 AWD -22
              Leaf 40kwh -18

              Comment

              • sirkus
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 2195
                • kaustinen

                #82
                Niin ei tuo käytännön suorituskyky ole kyllä noissa uudemmissa koneissa paljoa parempi mutta bensaa toki kuluu selkeästi vähemmän.
                Chrysler 300c crd touring 2010
                Daily driver
                Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                Man cave on wheels
                Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                Built not bought
                V8, only juice&milk come in 2 litres

                Kawasaki zzr1100 fighter


                Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                Comment

                • teropa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 3855
                  • Oulu

                  #83
                  Originally posted by sirkus View Post
                  Niin ei tuo käytännön suorituskyky ole kyllä noissa uudemmissa koneissa paljoa parempi mutta bensaa toki kuluu selkeästi vähemmän.
                  Onko näin? Siinä on kuitenkin tehoja huomattavasti enempi, ja pitäis kait se alavääntöki tulla pikkasen alempaa? Toki aika vaatimatonhan se on, jotain vähä reilu 300nm muistaakseni.

                  Tero
                  E60 520dA M-sport
                  ---Ex
                  E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                  E90 330iA, 325iA, 320dA
                  E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                  E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                  PPL(A)

                  Comment

                  • Driver22
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2006
                    • 2098
                    • *

                    #84
                    Originally posted by teropa View Post
                    Onko näin? Siinä on kuitenkin tehoja huomattavasti enempi, ja pitäis kait se alavääntöki tulla pikkasen alempaa? Toki aika vaatimatonhan se on, jotain vähä reilu 300nm muistaakseni.

                    Tero
                    Tosiasiahan on että vapaahengitteisestä moottorista pystytään kyllä tehoa ottamaan, mutta väännön nostaminen ilman iskunpituuden kasvattamista on käytännössä erittäin vaikeaa. Tässä taas tulee vastaan männännopeuden yläraja jolloin palotapahtuma pystytään vielä hallitsemaan, joka on noin 25m/s. Yleensä ottaen vaparille hyvä arvo on 100Nm/l. Jos mietitään mikä siihen suorituskykyyn 0-100km/h vaikuttaa, niin ei se pelkkä huipputeho autuaaksi tee. Itse asiassa pelkän huipputehon kasvattamiseen tähtäävät muutokset jotka huonosti suunniteltuina ja toteutettuina voivat syödä muita mooottorin ominaisuuksia, voivat vain heikentää esim. tätä maagista suorituskyvyn mittaria
                    F31 330D Xdrive M-Sport

                    Comment

                    • sirkus
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2004
                      • 2195
                      • kaustinen

                      #85
                      Originally posted by teropa View Post
                      Onko näin? Siinä on kuitenkin tehoja huomattavasti enempi, ja pitäis kait se alavääntöki tulla pikkasen alempaa? Toki aika vaatimatonhan se on, jotain vähä reilu 300nm muistaakseni.

                      Tero
                      Tuo uusin 200kW versio tosiaan vääntää 15Nm enemmän, mutta ekat 190kW versiot saman 300Nm mitä M54. Toki 20kW ja se, että 300Nm on tarjolla 1000rpm alempaa vaikuttaa jotain mutta ei se kyllä automaattivaihteiston kanssa paljoa persdynolla tunnu. Suurempi ero tulee kyllä kulutuksessa.
                      Chrysler 300c crd touring 2010
                      Daily driver
                      Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                      Man cave on wheels
                      Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                      Built not bought
                      V8, only juice&milk come in 2 litres

                      Kawasaki zzr1100 fighter


                      Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                      Comment

                      • Petri.Kekkonen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 7424
                        • Oulu

                        #86
                        Originally posted by sirkus View Post
                        Toki 20kW ja se, että 300Nm on tarjolla 1000rpm alempaa vaikuttaa jotain mutta ei se kyllä automaattivaihteiston kanssa paljoa persdynolla tunnu.
                        Noita eri versioita kun pääsis vertaan manuaalilla peräkkäin niin oispa kiva.
                        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                        E39 523i M Sport '00, Titansilber

                        Comment

                        • Vanquish
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2004
                          • 1961
                          • Hki

                          #87
                          Originally posted by sirkus View Post
                          Tuo uusin 200kW versio tosiaan vääntää 15Nm enemmän, mutta ekat 190kW versiot saman 300Nm mitä M54. Toki 20kW ja se, että 300Nm on tarjolla 1000rpm alempaa vaikuttaa jotain mutta ei se kyllä automaattivaihteiston kanssa paljoa persdynolla tunnu. Suurempi ero tulee kyllä kulutuksessa.
                          Saattaa olla myös painossa eroa eri vuosimallien välillä.

                          Comment

                          • sirkus
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2004
                            • 2195
                            • kaustinen

                            #88
                            Joo toki alu vs magnessium moottori tekee jotain, mutta niin vähän että taitaa varustelu erot vaikuttaa painoon enemmän.
                            Chrysler 300c crd touring 2010
                            Daily driver
                            Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                            Man cave on wheels
                            Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                            Built not bought
                            V8, only juice&milk come in 2 litres

                            Kawasaki zzr1100 fighter


                            Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                            Comment

                            • WarHead
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2005
                              • 774

                              #89
                              N52

                              Originally posted by sirkus View Post
                              Joo toki alu vs magnessium moottori tekee jotain, mutta niin vähän että taitaa varustelu erot vaikuttaa painoon enemmän.
                              Lievä googlailu paljasti semmoisenkin ihmeellisyyden, että nokka-akselit on onttoja... Ja on siellä kaikkea muutaki kivaa:

                              E91 335iAT -08

                              -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                              Comment

                              • sirkus
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2004
                                • 2195
                                • kaustinen

                                #90
                                Originally posted by WarHead View Post
                                Lievä googlailu paljasti semmoisenkin ihmeellisyyden, että nokka-akselit on onttoja... Ja on siellä kaikkea muutaki kivaa:

                                http://www.mwerks.com/artman/publish...nter_960.shtml
                                ETK:ssä M54 vaihtomoottorin painoksi on annettu 120kg ja N52 117kg. Ei järin suuri ero.
                                Chrysler 300c crd touring 2010
                                Daily driver
                                Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                                Man cave on wheels
                                Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                                Built not bought
                                V8, only juice&milk come in 2 litres

                                Kawasaki zzr1100 fighter


                                Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎