Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 530iA vs 530dA

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joko
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 1964
    • Seinäjoki

    Miksei sitten voi ostaa sitä vitossarjalaista jos se hiljaisuus on ehdoton kriteeri? Muutenkaan en ihan täysin ymmärrä ylipäätään miksi ostaa kolmossarjalaista, kun ne tuppaa käytettyinä olemaan samanikäistä vitosta kalliimpia, kaikin puolin halvemman oloisia ja vielä meluisiakin. Miksei sitten osta vaikka samalla rahalla monta vuotta uudempaa muun merkin autoa.

    Kannattaa myös katsoa mitä renkaita niissä koeajo autoissa on alla, RF renkaat on melkoisia melunlähteitä.
    F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
    W906 319 sprinter - 14

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6325
      • P-Pohjanmaa

      johtotähti..

      Eihän tuo mesekään mikään hiljainen ole,olin tänään 03 vuotisen 270 cdi kyytillä ja nastat ropisi niin maan perk..esti.
      Paljon osuutta millaiset renkaat alla,sama autohan voi olla täysin erilainen kun on eri rengastus alla.
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • joko
        Bimmer Enthusiast
        • May 2004
        • 1964
        • Seinäjoki

        Olikos vekulla muuten se edellinen e60 vai e61? Eli osaatko sanoa minkäverran eroa on farkun ja sedanin välillä, huomaako? Mulla on omassa e60 ollut alla orkkis rf kesärenkaat 18", sitten hankookin 17" kesärenkaat, nokian hakkapeliitta 5 17" ja nyt on 20" nankangit ja jos ikkunat ja kattoluukku on suljettuna niin isoa eroa ei ole noitten välillä. Tosin nuo 17" hankookit oli ehdottomasti kaikkista hiljaisimmat ja meluisimmat on varmaan noin nankangit ainakin nyt kun ovat kuluneet epätasaisesti ja miltei loppu jo. Suurta eroa ei ole nastoilla ja noilla 20" jos ajetaan rajoitusten mukaan maantievauhdissa. Tottakai sitten nurkka-ajossa nastojen ropina kuuluu hieman sisälle.

        Ja jos tuota e60 vertaa e39 niin ei se paljoakaan hiljaisempi ole, tosin e39 on jo niin hiljainen auto oikealla rengastuksella ettei siihen merkittäviä eroja enää voi tullakkaan. Tarttis käydä f10, tai oikeastaan f11 testaamassa koska sellainen tulee olemaan seuraava auto varmaankin joskus vuonna 2020
        F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
        W906 319 sprinter - 14

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          Originally posted by joko View Post
          Miksei sitten voi ostaa sitä vitossarjalaista jos se hiljaisuus on ehdoton kriteeri? Muutenkaan en ihan täysin ymmärrä ylipäätään miksi ostaa kolmossarjalaista, kun ne tuppaa käytettyinä olemaan samanikäistä vitosta kalliimpia, kaikin puolin halvemman oloisia ja vielä meluisiakin. Miksei sitten osta vaikka samalla rahalla monta vuotta uudempaa muun merkin autoa.
          Niitä syitä on pohdittu jo täällä, sinnehän tämä keskustelukin oikeastaan paremmin kävisi: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=211591

          Kuitenkin: 5-sarja on minulle liian iso/kömpelö ja koko vaan paisuu uusien mallien myötä.
          Tuo samalla rahalla paljon uudempi muu merkki on kyllä käynyt mielessä ja on myös yksi syy jonka takia esim. E92 335iA:n ostaminen tökkii, samalla hinnalla saa ihan hyvän uuden auton.
          E39 528iA

          Comment

          • joko
            Bimmer Enthusiast
            • May 2004
            • 1964
            • Seinäjoki

            Kyllähän se hullulta tuntui maksaa 2,5v sitten yli 200tkm ajetusta ~5 vuotiaasta autosta samanverran millä olis saanut uuden diesel passatin (esimerkiksi), mutta taas tässä yksi päivä moisella ajaneena niin täytyy todeta että edelleenkään ei kaduta. Ei edes vaikka pakosarja katkeaa ja öljyt pitää vaihtaa
            Kyllähän tietysti tuollainen volsun tekele on tosi hyvä peli käteen jos ei ole paremmilla ajanut eikä tarvitse päästä ikinä kenenkää ohi sujuvasti. Oletko TJJ testannut aktiivi-ohjauksella olevaa vitosta? Minusta on isosta ja kankeasta autosta aika kaukana. Tosin fyysinen koko tulee siinävaiheessa vastaan kun sitä autoa sovittaa esim. katokseen, ei sillä etteikö se sinne osu mutta perä jää puolisenmetriä pihalle kun nuo kopit on mitoitettu jollekkin fiestalle.
            F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
            W906 319 sprinter - 14

            Comment

            • veku
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6325
              • P-Pohjanmaa

              Originally posted by joko View Post
              Olikos vekulla muuten se edellinen e60 vai e61?
              E61 530da oli 12\04..ja hyvä auto olikin
              F11 M550D
              E39 M5
              F26 3.0 Da M-Sport
              E61 535D M-Sport

              Comment

              • Juhis
                BTCF Honorary Member
                • Jul 2002
                • 19175
                • -

                Offtopicina pakko todeta - Eikö tulisi halvemmaksi laittaa sitä radiota vähän isommalle, jos ajomelu häiritsee?

                Itse en kyllä vakavalla naamalla pystyisi vertaamaan E36 ja E91 korimalleja keskenään..
                All good things come to those who wait.

                Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                Sound Factory Bar & Nightclub

                Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by joko View Post
                  Oletko TJJ testannut aktiivi-ohjauksella olevaa vitosta? Minusta on isosta ja kankeasta autosta aika kaukana. Tosin fyysinen koko tulee siinävaiheessa vastaan kun sitä autoa sovittaa esim. katokseen, ei sillä etteikö se sinne osu mutta perä jää puolisenmetriä pihalle kun nuo kopit on mitoitettu jollekkin fiestalle.
                  Olen testannut mutta minulla ei ole asiasta oikein mitään mielikuvaa. Ei siis tullut testattua sitä aktiiviohjauksen takia. Ajoin kyllä äskettäin X6:lla jossa oli aktiiviohjaus ja ketterältä se tuntui. Ehkäpä liiankin ketterältä, siinä helposti auton paino unohtuu... Hankin sitten minkä tahansa uudemman bemarin, niin aktiiviohjaus siinä kuitenkin pitää olla. Jos auton fyysinen koko ei olisi ongelma, olisi valinta helppo: E65.
                  E39 528iA

                  Comment

                  • teropa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 3855
                    • Oulu

                    Oisin sitä nyt kuitenkin vielä kysynyt, että tietääkö kukaan, onko LCI 530dA:ssa automaateissa noita nykimis/hummausongelmia, joita tuntuu nuo vanhemmat mallit olevan pullollaan? Siis tyyliin 2007 puolella rekatuissa LCI:issä, tai uudemmissakin.

                    Yksi vaihtoehto itelle olis 530dA (535dA, 530iA ohella, 550i taitaa olla vähän liian kallis vaihtoehto), hyvillä varusteilla.

                    Tero
                    E60 520dA M-sport
                    ---Ex
                    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                    E90 330iA, 325iA, 320dA
                    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                    PPL(A)

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7527
                      • Jyväshyvä

                      Originally posted by teropa View Post
                      Oisin sitä nyt kuitenkin vielä kysynyt, että tietääkö kukaan, onko LCI 530dA:ssa automaateissa noita nykimis/hummausongelmia, joita tuntuu nuo vanhemmat mallit olevan pullollaan? Siis tyyliin 2007 puolella rekatuissa LCI:issä, tai uudemmissakin.

                      Yksi vaihtoehto itelle olis 530dA (535dA, 530iA ohella, 550i taitaa olla vähän liian kallis vaihtoehto), hyvillä varusteilla.

                      Tero
                      Ei ainakaan mun yhdessäkään 535dTA LCI:ssä ole ollut hummaamista (3 yksilöä). Tosin ei kyllä pre-lci:ssä (535 ja 530)...
                      Pre-lci:ssä kierroslukumittari seilasi sen leveyden verran mutta ei se auto nykinyt, muistelisin että cruise päällä tasaisella piilomenu näytti aikalailla samoja kierroksia kokoajan vaikka mittari vähän heiluikin...
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        Originally posted by teropa View Post
                        Yksi vaihtoehto itelle olis 530dA (535dA, 530iA ohella, 550i taitaa olla vähän liian kallis vaihtoehto), hyvillä varusteilla.

                        Tero
                        Minulle ei ainakaan diesel ole vaihtoehto. Kulutus ero alle 2l/100km joten saisi ajaa todella paljon, että saisi edes diesel veron takaisin. Vaikka kulutus ero olisi suurempikin, en silti suostuisi vapaaehtoisesti sitä raksutusta kuuntelemaan

                        Comment

                        • teropa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 3855
                          • Oulu

                          Originally posted by MajorDrake View Post
                          Ei ainakaan mun yhdessäkään 535dTA LCI:ssä ole ollut hummaamista (3 yksilöä). Tosin ei kyllä pre-lci:ssä (535 ja 530)...
                          Pre-lci:ssä kierroslukumittari seilasi sen leveyden verran mutta ei se auto nykinyt, muistelisin että cruise päällä tasaisella piilomenu näytti aikalailla samoja kierroksia kokoajan vaikka mittari vähän heiluikin...
                          Terve,

                          Ok, kiitos. Voi olla, että LCI:t on pelastettu tuolta peikolta.

                          Tero
                          E60 520dA M-sport
                          ---Ex
                          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                          E90 330iA, 325iA, 320dA
                          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                          PPL(A)

                          Comment

                          • teropa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 3855
                            • Oulu

                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Minulle ei ainakaan diesel ole vaihtoehto. Kulutus ero alle 2l/100km joten saisi ajaa todella paljon, että saisi edes diesel veron takaisin. Vaikka kulutus ero olisi suurempikin, en silti suostuisi vapaaehtoisesti sitä raksutusta kuuntelemaan
                            Jep.

                            Pitää silti aina ajatella hiukan tuota hankintapuoltakin. Saksan päässä näyttäis olevan uskomaton uupelo 530i LCI:stä hyvillä varusteilla. Niitä ei ole.

                            530d ja 535d puolella tarjontaa on jonkin verran.

                            Lisäksi, nuo dieselit tulee huomattavan paljon halvemmaksi hankkia kuin bensat. Vm 2007-2008 alle sata ajettuun tulee noin 1000e tai enemmän autoveroa vähemmän 530d:hen vs. 530i. Hankintahinnat ovat lisäksi 530d:llä kohtuu alhaiset, myös sen noin 1-2k€ alhaisemmat kuin bensalla. Varsinkin kun niitä vastaavia bensoja ei ole... Näyttäs, että hankintavaiheessa on saatavissa jo muutaman tonnin säästö. Monet asiat vaikuttaa tähän. Yksi must-kriteeri autossa on, että siinä on tehdasasenteinen Webasto kaukosäädöllä. Useissa paremminvarustelluissa dieseleissä se löytyy, ja bensoissa sitä ei järkiään ole. Se on sitten 2 tuusaa taas lisää hintaeroa kun auto on käyttökunnossa. Itse ajan 25t vuodessa, joten mulle on kulutusten ja verojen puolesta aivan yks hailee, mikä käyttövoima sielä on. Eikä mua tommoset asiat edes kiinnosta. Yritän katsoa ostovaiheessa mitä ostan, se vie sitten sen mitä vie ja käyttö maksaa mitä maksaa.

                            535d on ollut kanssa mielessä. Sen ainut "ongelma" on, että hyvät LCI:t maksaa sen 6-8k€ enemmän Saksassa ja veroja menee aika tarkkaan 2k€ enemmän Suomessa vs. 530d. Eli auto on sen 8-10k€ kalliimpi mitä 530d (~ja 530i).

                            Tero
                            Last edited by teropa; 30-03-2011, 08:00.
                            E60 520dA M-sport
                            ---Ex
                            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                            E90 330iA, 325iA, 320dA
                            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                            PPL(A)

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              Eikös orggis webastot ole ihan hanurista? E39 se lämmittää vain sisätilat. Eberi asennettuna tonnin, ei paha.

                              Comment

                              • teropa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 3855
                                • Oulu

                                Originally posted by Bmw Master View Post
                                Eikös orggis webastot ole ihan hanurista? E39 se lämmittää vain sisätilat. Eberi asennettuna tonnin, ei paha.
                                Nojoo, taas näitä "tonnilla asennettuna". Minä kaivoin tänä talvena 10-kunta paikkaa Eberi kaukolla asennettuna, ja alle 2000e en löytänyt mistään. Jos joku naapurin Veijjo semmosen tekee, niin hyvä juttu mutta mulla ei ole semmosta naapuria. Toisekseen, kenelle tahansa uunolle en antais 50 tonnin autoa punottavaksi.

                                Ei niissä orggis webastoissa ole mitään vikaa. Essonbaari juttuja.

                                Tero
                                E60 520dA M-sport
                                ---Ex
                                E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                                E90 330iA, 325iA, 320dA
                                E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                                E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                                PPL(A)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎