Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 530iA vs 530dA

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 205/65-15H
    BTCF Member
    • Mar 2008
    • 1422

    Kyllä tässä lähes neljän vuoden kokemuksilla N53- kone alkaa tuntua työläältä pitää tikissä, suuttimet, puolat, korkeapainepumppu, nox-anturi, öljyäkin alkanut kulua...diiselissä ei taida olla muuta vikaa kuin termarit ja läpät. Ja toki turboviiveet
    e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
    e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
    Ioniq5 AWD -22
    Leaf 40kwh -18

    Comment

    • Paarma78
      BTCF Member
      • Jun 2014
      • 291
      • Klaukkala

      Originally posted by 205/65-15H View Post
      Kyllä tässä lähes neljän vuoden kokemuksilla N53- kone alkaa tuntua työläältä pitää tikissä, suuttimet, puolat, korkeapainepumppu, nox-anturi, öljyäkin alkanut kulua...diiselissä ei taida olla muuta vikaa kuin termarit ja läpät. Ja toki turboviiveet
      Kyllä ne dieselin turboviiveet on ainakin minun "optimoidussa" laitteessa todella minimaaliset kun turbon käyttöalueella ollaan. Suorituskykykin taitaa olla parempi kuin 545i, käyttökulutkin paljon alhaisemmat vaikka dieselvero rasittaa.
      BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
      BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
      ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
      ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7524
        • Jyväshyvä

        Originally posted by 205/65-15H View Post
        .diiselissä ei taida olla muuta vikaa kuin termarit ja läpät. Ja toki turboviiveet
        Ja bensassa vaihtamisen viiveet...
        Ihan oikeasti en ymmärrä "turboviiveiden" valittamisesta,
        ajoin tälläkin viikolla 530ia E60 LCI:llä,
        kyllähän se vähän nopeammin vastaa kaasun painnallukseen
        mutta mintä iloa siitä on kun teho löytyy vasta 4000 rpm jälkeen,
        alle sen ei ole viivettä mutta ei myöskään tehoa...

        Jos taas pokaistaan kick-downille asti niin ero vasteessa ei ole merkittävä...
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • 205/65-15H
          BTCF Member
          • Mar 2008
          • 1422

          Ehkä ajamani 530xda lci oli viallinen tai siinä oli väärä asetus, mutta kickdownin jälkeen ensimmäiseen sekuntiin ei tapahtunut muuta kuin äänitason nousu. Sen jälkeen meno oli toki väkevää kun oikea pykälä arvottiin sisään ja turbon paineet nousi. Ja en tosiaankaan "valita" vaan totean
          e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
          e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
          Ioniq5 AWD -22
          Leaf 40kwh -18

          Comment

          • tuikku
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 1353

            .
            Kikdauni on vaan haitaksi dieseleissä.
            Siinä käy juuri kuvailemallasi tavalla, ei kiihdy, huutaa vaan liian korkeilla kierroksilla.
            Pienellä muutoksella tiputtaa kaasutettaessa vaan yhden pykälän ja on heti alueella.
            CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
            Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
            Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
            tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

            Comment

            • Vanquish
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 1961
              • Hki

              Originally posted by tuikku View Post
              .
              Kikdauni on vaan haitaksi dieseleissä.
              Siinä käy juuri kuvailemallasi tavalla, ei kiihdy, huutaa vaan liian korkeilla kierroksilla.
              Pienellä muutoksella tiputtaa kaasutettaessa vaan yhden pykälän ja on heti alueella.
              Kello vaan tykkää kickdownista. Nopeampi se on tehtaan ohjelmoimalla kierrosalueella.

              Viive taas ei haittaa muuten kuin tuntumana. Olisi outoa jos ohjauksessakin olisi puolen sekunnin viive käännettäessä, toki silläkin oppisi ajamaan mutta..

              F330d oli ensimmäinen missä viive ei haitannut. Jopa 550D:ssä viive tuntuu pidemmältä kuin 330d paremmasta tekniikasta huolimatta.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎