Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 530i E60 LCI N53 2007 nuhainen kiihtyvyys, korkea kulutus [RATKAISTU]

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jake2710
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 828

    #46
    Originally posted by Clavurion View Post
    Yritettiinkö NOx-katin aktivista desulfatointia? DIS:stä löytyy tuohon measure ja live-datalla voi seurata NOx-katin laskennallista sultaattikuormaa. Tovi sitten yhdessä N53:ssa antoi noita samoja koodeja. NOx-katin desulfatointi aktiiviseksi ja ajolle. Vasta noin 20 min motariajon jälkeen sultaattikuorma alkoi laskea. Tuon lenkin jälkeen auto toimikin normaalisti, eikä antanut enää vikakoodia NOx-katista.

    Ohessa tarinaa WDS:stä. KLIK
    Itsellä myös tuo vikakoodi 30E9 - nitric oxide catalytic converter, aging.

    Tänään yritin tuota desulfatointia 30min ajolla yli 110km/h lasissa koko ajan.
    Lämpö ei noussut koko aikana kuin muutaman kerran yli 600 C ja nekin ylämäessä kun antoi kaasua, eli ei toiminut toi desulfatointi. Kuorma on ollut ja oli koko ajan 164mg. Vikakoodi ei ole kauaa ollut päällä, ehkä kuukauden. Nox anturi vaihdettu 6kk sitten merkkiliikkeessä.

    Nostaako se nopeasti lämmöt 600-650 asteeseen tuossa desulfatoinnissa? Ja mikä on se kuorma milloin polton pitäisi alkaa?

    Comment

    • Vanquish
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2004
      • 1961
      • Hki

      #47
      Ohje on +110km/h yli 25min ja tankissa pitää olla yli puolet bensaa. Oliko sulla tankki vajaa?

      Onko 164mg liikaa. Aiempien viestien perusteella ei. Kannatta tutkia toimiiko laihaseos toiminto ollenkaan. Helsingistä löytyy apuja allekirjoittaneelta.

      Comment

      • jake2710
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 828

        #48
        Originally posted by Vanquish View Post
        Ohje on +110km/h yli 25min ja tankissa pitää olla yli puolet bensaa. Oliko sulla tankki vajaa?

        Onko 164mg liikaa. Aiempien viestien perusteella ei. Kannatta tutkia toimiiko laihaseos toiminto ollenkaan. Helsingistä löytyy apuja allekirjoittaneelta.
        Tankki täynnä ja DIS sanoo 30min yli 110km/h. Homogeneous moodissa mennään.
        En tiedä onko se liikaa, mutta missä mg määrässä pitäisi alkaa desulfatointia tekemään automaattisesti?

        Tossa on toinenkin n53 potilas (E60 530i), jossa sama koodi. Täytyy sitä katsoa seuraavaksi, jos se tekisi polton.



        Last edited by jake2710; 18-11-2013, 11:05.

        Comment

        • jake2710
          Bimmer Fanatic
          • May 2004
          • 828

          #49
          Osaako joku sanoa mitkä ehdot täytyy täyttyä että polton saa päälle(+110km/h, tankki puolillaan ja 30min lisäksi)?
          Nouseeko lämmöt heti kun pakkopolton laittaa vai tuon ajosuoritteen lopussa?

          Tässä ainakin näyttää että anturi antaisi ok tietoa: https://www.dropbox.com/s/gfrmf73ge6...2011.32.05.jpg

          Comment

          • MNi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2008
            • 3144
            • Tampere

            #50
            WDS sanoo että tankissa pitää olla vähintään 10 l polttoainetta, jäähdytysnesteen lämpötila yli 75 astetta ja pakokaasujen lämpötila vähintään 240 astetta ennen katalysaattoria.

            Nopeuden raja-arvoksi väitetään yli 60 km/h. Polton aikana tulisi ajaa mahdollisimman tasaista nopeutta.

            Comment

            • jake2710
              Bimmer Fanatic
              • May 2004
              • 828

              #51
              Originally posted by MNi View Post
              WDS sanoo että tankissa pitää olla vähintään 10 l polttoainetta, jäähdytysnesteen lämpötila yli 75 astetta ja pakokaasujen lämpötila vähintään 240 astetta ennen katalysaattoria.

              Nopeuden raja-arvoksi väitetään yli 60 km/h. Polton aikana tulisi ajaa mahdollisimman tasaista nopeutta.


              Nyt ollaan varmaan dpf pöntössä....

              Comment

              • Vanquish
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 1961
                • Hki

                #52
                Kovin epäreilu nopeusvaatimus 110km/h suomessa talviaikaan.

                Comment

                • Clavurion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 9159
                  • Oulu

                  #53
                  Originally posted by Vanquish View Post
                  Kovin epäreilu nopeusvaatimus 110km/h suomessa talviaikaan.
                  Niinpä! Koita siinä sitten sheriffeille selitellä...
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • jake2710
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2004
                    • 828

                    #54
                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Niinpä! Koita siinä sitten sheriffeille selitellä...


                    Tuntu vähän jo motarilla vaikealta ajaa 30min yli 110km/h kun kaikennäköisiä suhareita liikenteessä.

                    Näyttää 164mg olevan se luku missä vika tulee.

                    Tässä toisesta N53 tiedot (low pressure jässähtänyt 6501 Hpa)

                    Comment

                    • MNi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2008
                      • 3144
                      • Tampere

                      #55
                      Originally posted by jake2710 View Post
                      Nyt ollaan varmaan dpf pöntössä....
                      Kappas, ajatusvirhe. Näin oli, kateistahan tässä oli puhe.

                      Comment

                      • KoPe
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2004
                        • 251
                        • Helsinki

                        #56
                        Sellainen kysymys aiheen aloittajalle (ja muille n53 omistajille), että muuttuiko veihöyryn muodostuminen putkesta katin vaihdon jälkeen? Omassa autossani olen myös huomannut, että auto puskee aika lailla vesihöyryä, jos vertaa liikennevaloissa esim. muihin autoihin. Käynnistäessä ei taas koskaan, kun on kylmä.

                        Keskikulutus 9.8, ajo aika 50 / 50 kaupunki / maantie. Lyhyellä heitolla kulutus pysyy alle 10 l/100. Tyhjäkäynti kylmällä pakkasaamuna automaatti D asennossa hieman täristää ennenkuin auto lämpiää. Muutoin auto tuntuu ok, ei erikoisemmin nuhainen.
                        KoPe
                        --------
                        Jag XF, ex: e30, e36 komposti, e46, e90, f10, e91

                        Comment

                        • mr81
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2010
                          • 300
                          • PK-seutu

                          #57
                          Tulee aika paljon ja just valoissa huomaa hyvin. Keskikulutus semmost 9-9.5l keskinopeudella 50-60km/h. Alle 7 menee kulutus helposti jos ajaa 90km/h. Ei kyl mitään tärinöitä tunnu.
                          Last edited by mr81; 14-01-2014, 21:11.
                          E65 730d '08 Monaco blue
                          Ex: E60 523iA '08

                          Comment

                          • pertsa
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2003
                            • 219
                            • Tampere

                            #58
                            Itsekkin huomannut LCI N53 525iA:n kanssa, että höyryä puhaltaa melko reilusti. Lienee normaalia. Kulutus vajaan 60 km/h keskinopeudella hieman yli 9 litraa ja auto toimii hienosti värinöittä. Hieno peli näin useiden vuosien audi yms. seikkailujen jälkeen.
                            G31 530dxA 2017
                            ex:F11 530dA 2014 jatoba metallic
                            ex:E61 530dA 2009 tiefsee blau
                            ex:E60 525iA 2008 titan silber

                            Comment

                            • MazterI
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2004
                              • 312
                              • Jyväskylä

                              #59
                              Sama homma. Omassa LCI 523IA (N53B25) höyryä tulee niin että valoissa meinaa hävettää. Kulutus on 8.3 kun ajot on matkaa ja kaupunkia about 50/50. Ei värinöitä, ainoa "vika" tällähetkellä on ärsyttävä resonointiääni 2000 kierroksen huitteilla...

                              Comment

                              • bmw jp
                                Newbiemmer
                                • Sep 2012
                                • 13
                                • Vantaa

                                #60
                                Sama havainto täälläkin (BMW 523 LCI n53 2007) eli höyryä tule reippaanlaisesti kun on vaikkapa liikennevaloihin pysähtynyt. Keskikulutus on 8,4 sekalaisessa ajossa.

                                Menee vähän aiheen ohi, mutta onko muilla n53 kuskeilla ollut tarvetta lisäillä öljyä. Mulla menee noin litra/2500km-3000km. Huollon mukaan melko normaalia, mutta välillä mietityttää?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎