Kommataas vaikka tähän ketjuun lukuisista muista huolimatta. Omassa tuo kyseinen herja alkaa toistumaan kun ulkolämpötila menee noin alle +3°C. Huomasin tässä äskettäin lumi- ja räntäsateiden jälkeen että kuskinpuoleinen pissapojansuuttimen lämmitin lämmittelee koko ajan, vaikka auto on ollut nukkumassa parikin päivää lumen alla. Toisena oireena apukuskin peilin lasin paistuminen pilalle hiljelleen. Sitä en tiedä onko noilla yhteyttä toisiinsa, mutta herjat alkaa vasta viileillä ilmoilla ja molemmat varusteet on lämpötilasidonnaisia. Jälkiasenteinen Weba löytyy mutta herja tulee riippumatta onko sitä käytetty vai ei. Löytyykö keltään kokemuksia tuon pissapojan lämmittimen viasta mitä sille pitäisi tehdä tai mistä se johtuu? Lyön vetoa että se aiheuttaa myös tuon topicin mukaisen herjan kun auto on seissyt vähintään yön yli, välillä lyhyemmänkin aikaa. Kesäaikaan sen jo unohtaa kun sitä ei tule.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
high rate battery discharge
Collapse
X
-
Mistähän tuota akun purkausta olisi paras lähteä etsimään? Viime talven asian kanssa pystyi elämään, mutta nyt on enemmän pätkä ajoa ja auto ei startannut tänä aamuna. Ei viitsisi alata heti ibs.iä vaihtamaan jos sattuisi ettei vika olekkaan sielä. Viat mitä autossa on. Ulkolämpömittari näyttää aina kylmempää kuin todellisuudessa on, alussa heitto on suuri ja ajossa valehtelee n. -5c.(anturi on vaihdettu). Hehku hälytyksiä on ollut vikakoodeissa (johtuuko heikosta jännitteestä?). Lämmitin sekoilee joskus puhallusnopeus ja puhalluksen lämpö. Pdc ei toimi. Autossa on myös jälkiasennettu eber ja remucin ohjausboksi sille.
Auto on e61 530d. -05.
Comment
-
-
Otin IBS piuhan irti. Loppui akun varaustilavaroitukset ja akun tyhjeneminen. Ehkä alkoi nollan tienoilla oireilu. Kuulemma IBS kaapeleissa joskus ollut vikaa. Hyvin on vuosi pärjätty ilman IBS:ää. Latausjännite kohtuullinen >14 V. Pätkäajoa turvaa lohkolämmittimen yhteyteen asennettu akkulaturi. Erillisellä laturilla saa pakkasella akkuun edes hieman varausta.
Itselläni on myös pissapojan suuttimien lämmitys sökö, siitä on vikakoodi järjestelmässä, mutta se ei lähde pois vaikka suuttimet on uudet. Ne ei kyllä lämmittäny lainkaan. Sivupeilien lämmityksestä en tiedäkään, onko kytketty takalasin lämmityksen kanssa yhteen?
Comment
-
-
Otin itsekkin pari viikkoa sitten IBS piuhan irti, roikkuu nyt vapaan siellä akun vieressä. Loppui kaikki herjat, kellokin pysyy ajassaan, vaikka -30 pakkasetkin käytiin tuossa läpi. :think (Vaihdoin 3 vuotta sitten akun ensimmäisten herjojen takia, nyt mennyt 2 vuotta että aina läpötilan laskiessa alle +5 asteen on kello nollittunut ja herjaa akun purkautumisesta.)
Osaakohan joku asiaan enemmän perehtyneempi sanoa, mitä siitä seuraa kun IBS piuha on irti? (Siis se akun miinusnapaan johtavaan kenkään menevä kolmikarvainen pistoke)
Comment
-
-
Originally posted by Tane003 View PostOtin itsekkin pari viikkoa sitten IBS piuhan irti, roikkuu nyt vapaan siellä akun vieressä. Loppui kaikki herjat, kellokin pysyy ajassaan, vaikka -30 pakkasetkin käytiin tuossa läpi. :think (Vaihdoin 3 vuotta sitten akun ensimmäisten herjojen takia, nyt mennyt 2 vuotta että aina läpötilan laskiessa alle +5 asteen on kello nollittunut ja herjaa akun purkautumisesta.)
Osaakohan joku asiaan enemmän perehtyneempi sanoa, mitä siitä seuraa kun IBS piuha on irti? (Siis se akun miinusnapaan johtavaan kenkään menevä kolmikarvainen pistoke)AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Comment
-
-
Originally posted by Fabsu View PostLatausjännite ilmeisesti hiukka alhainen, olikohan 13,8V? Ei siis lataa ihan täyteen akkua. Itse en huomannut mitään ongelmaa entisessä autossa. Taisin ajella reilu vuoden piuha irti. Oma auto ei lähtenyt enää ollenkaan käyntiin IBS paikallaan.
Kumpi on parempi, ladata akkua oikeasti täyteen 13,9V:lla, vaiko 80% asti mutta korkealla jännitteellä?S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostTuostakin voidaan olla sitten montaa mieltä. IBS:llä kyllä latausjännite voi nousta lähelle 15V, mutta IBS:hän toimii niin, että se lataa akun vain 80% varausasteelle, koska pitää jättää tilaa akkuun jarruenergian vastaanottoon. On kato niin ekoloogista, että vihreäliitto lähettää kiitoskirjeen jokaisesta jarrutuksesta
Kumpi on parempi, ladata akkua oikeasti täyteen 13,9V:lla, vaiko 80% asti mutta korkealla jännitteellä?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostEi se akku oikein tule täyteen sillä 13.9V talvella. Jarrugeneraatiota ei ole kaikkissa e6x autoissa ja sen voi koodata pois jos haluaa, että akku ladataan normaalisti täyteen. Talvella ainakin webasto käytössä on melko kovilla akku, jos sitä ladataan vain 13,9V jännitteellä ja lisänä ei käytetä erillistä laturia.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostJarruenergian talteenotto on täysin IBS:stä riippumaton asia? Luulo ei ollut siis tiedon väärti ja seison korjattuna. Uskon, että 15V vs. 13,9V on eroa, mutta aika moni auto pärjää talvet ilman korkeampaa jännitettä muutenkine39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment