Announcement

Collapse
No announcement yet.

high rate battery discharge

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stroop
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2006
    • 287
    • Jyväskylä

    #61
    Kommataas vaikka tähän ketjuun lukuisista muista huolimatta. Omassa tuo kyseinen herja alkaa toistumaan kun ulkolämpötila menee noin alle +3°C. Huomasin tässä äskettäin lumi- ja räntäsateiden jälkeen että kuskinpuoleinen pissapojansuuttimen lämmitin lämmittelee koko ajan, vaikka auto on ollut nukkumassa parikin päivää lumen alla. Toisena oireena apukuskin peilin lasin paistuminen pilalle hiljelleen. Sitä en tiedä onko noilla yhteyttä toisiinsa, mutta herjat alkaa vasta viileillä ilmoilla ja molemmat varusteet on lämpötilasidonnaisia. Jälkiasenteinen Weba löytyy mutta herja tulee riippumatta onko sitä käytetty vai ei. Löytyykö keltään kokemuksia tuon pissapojan lämmittimen viasta mitä sille pitäisi tehdä tai mistä se johtuu? Lyön vetoa että se aiheuttaa myös tuon topicin mukaisen herjan kun auto on seissyt vähintään yön yli, välillä lyhyemmänkin aikaa. Kesäaikaan sen jo unohtaa kun sitä ei tule.

    Comment

    • Koala
      Bimmer Rookie
      • Nov 2013
      • 85
      • Kouvola

      #62
      Mulla herja hävis kun otin MULF:n liittimen irti.
      Herjaa alkoi yleensä syksyllä nollan kelillä ja jatku kevääseen.
      W204 220cdi -11
      Ex E61 530d -04

      Comment

      • Stroop
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2006
        • 287
        • Jyväskylä

        #63
        Kyllä, tuo mulf mainitaan useasti tässä yhteydessä. Mutta oliko tai huomasitko tuota pissapojan lämmitin jutskaa? Voiko olla yhteydessä tuohon mulfboksiin?

        Comment

        • Koala
          Bimmer Rookie
          • Nov 2013
          • 85
          • Kouvola

          #64
          En kyllä huomannut pissapojissa mitään vikaa. En rehellisesti edes tiedä onko niissä lämmitys.

          Peilit on peittänyt. Harvemmin tulee lämmitettyä niitä.
          W204 220cdi -11
          Ex E61 530d -04

          Comment

          • m1k@
            Newbiemmer
            • Jun 2014
            • 3
            • Sjoki

            #65
            Mistähän tuota akun purkausta olisi paras lähteä etsimään? Viime talven asian kanssa pystyi elämään, mutta nyt on enemmän pätkä ajoa ja auto ei startannut tänä aamuna. Ei viitsisi alata heti ibs.iä vaihtamaan jos sattuisi ettei vika olekkaan sielä. Viat mitä autossa on. Ulkolämpömittari näyttää aina kylmempää kuin todellisuudessa on, alussa heitto on suuri ja ajossa valehtelee n. -5c.(anturi on vaihdettu). Hehku hälytyksiä on ollut vikakoodeissa (johtuuko heikosta jännitteestä?). Lämmitin sekoilee joskus puhallusnopeus ja puhalluksen lämpö. Pdc ei toimi. Autossa on myös jälkiasennettu eber ja remucin ohjausboksi sille.
            Auto on e61 530d. -05.

            Comment

            • Stroop
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2006
              • 287
              • Jyväskylä

              #66
              Nappasin tässä yhtenä päivänä molemmista pissapojanlämmittimistä pistokkeet irti ja nyt näyttäisi että tuota High rate- herjaa ei enää tule. Sitä en tiedä onko vika lämmittimissä vai niiden ohjauspuolella.

              Comment

              • Hakkapeliitta
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2014
                • 552
                • P-Sawo

                #67
                Osaako joku sanoa, miten tuo IBS mittaa lämpötilaa ja miten se ottaa tiedon huomioon pähkäillessään akun latauksen tasoa?

                Mikä IBSstä yleensä hajoaa?

                Oon lueskellu näitä aiheen ketjuja aika lailla ja lämpötila tuntuu olevan osassa vikailmoituksista osallisena.

                annetaan BMW-osaa

                Comment

                • toddpacker
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2015
                  • 49
                  • Tampere

                  #68
                  Sulanut akun johto?

                  Onko tämä hyvä?


                  Auto tosiaan antaa tota high rate of battery discharge herjaa aina kun webasto on ollut päällä. Akku on 100 Ah, mutta koodattu 110 Ah, voiskohan tuolla olla vaikutusta?

                  Comment

                  • naepsae
                    Newbiemmer
                    • Jan 2016
                    • 13
                    • TAMPERE

                    #69
                    Otin IBS piuhan irti. Loppui akun varaustilavaroitukset ja akun tyhjeneminen. Ehkä alkoi nollan tienoilla oireilu. Kuulemma IBS kaapeleissa joskus ollut vikaa. Hyvin on vuosi pärjätty ilman IBS:ää. Latausjännite kohtuullinen >14 V. Pätkäajoa turvaa lohkolämmittimen yhteyteen asennettu akkulaturi. Erillisellä laturilla saa pakkasella akkuun edes hieman varausta.

                    Itselläni on myös pissapojan suuttimien lämmitys sökö, siitä on vikakoodi järjestelmässä, mutta se ei lähde pois vaikka suuttimet on uudet. Ne ei kyllä lämmittäny lainkaan. Sivupeilien lämmityksestä en tiedäkään, onko kytketty takalasin lämmityksen kanssa yhteen?

                    Comment

                    • Tane003
                      Newbiemmer
                      • Sep 2012
                      • 13
                      • Kempele

                      #70
                      Otin itsekkin pari viikkoa sitten IBS piuhan irti, roikkuu nyt vapaan siellä akun vieressä. Loppui kaikki herjat, kellokin pysyy ajassaan, vaikka -30 pakkasetkin käytiin tuossa läpi. :think (Vaihdoin 3 vuotta sitten akun ensimmäisten herjojen takia, nyt mennyt 2 vuotta että aina läpötilan laskiessa alle +5 asteen on kello nollittunut ja herjaa akun purkautumisesta.)

                      Osaakohan joku asiaan enemmän perehtyneempi sanoa, mitä siitä seuraa kun IBS piuha on irti? (Siis se akun miinusnapaan johtavaan kenkään menevä kolmikarvainen pistoke)

                      Comment

                      • Fabsu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 1754

                        #71
                        Originally posted by Tane003 View Post
                        Otin itsekkin pari viikkoa sitten IBS piuhan irti, roikkuu nyt vapaan siellä akun vieressä. Loppui kaikki herjat, kellokin pysyy ajassaan, vaikka -30 pakkasetkin käytiin tuossa läpi. :think (Vaihdoin 3 vuotta sitten akun ensimmäisten herjojen takia, nyt mennyt 2 vuotta että aina läpötilan laskiessa alle +5 asteen on kello nollittunut ja herjaa akun purkautumisesta.)

                        Osaakohan joku asiaan enemmän perehtyneempi sanoa, mitä siitä seuraa kun IBS piuha on irti? (Siis se akun miinusnapaan johtavaan kenkään menevä kolmikarvainen pistoke)
                        Latausjännite ilmeisesti hiukka alhainen, olikohan 13,8V? Ei siis lataa ihan täyteen akkua. Itse en huomannut mitään ongelmaa entisessä autossa. Taisin ajella reilu vuoden piuha irti. Oma auto ei lähtenyt enää ollenkaan käyntiin IBS paikallaan.
                        AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                        ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                        e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                        e30 318i -88

                        Comment

                        • pyroz
                          BTCF Member
                          • Nov 2002
                          • 6729
                          • PK-seutu

                          #72
                          Originally posted by Fabsu View Post
                          Latausjännite ilmeisesti hiukka alhainen, olikohan 13,8V? Ei siis lataa ihan täyteen akkua. Itse en huomannut mitään ongelmaa entisessä autossa. Taisin ajella reilu vuoden piuha irti. Oma auto ei lähtenyt enää ollenkaan käyntiin IBS paikallaan.
                          Tuostakin voidaan olla sitten montaa mieltä. IBS:llä kyllä latausjännite voi nousta lähelle 15V, mutta IBS:hän toimii niin, että se lataa akun vain 80% varausasteelle, koska pitää jättää tilaa akkuun jarruenergian vastaanottoon. On kato niin ekoloogista, että vihreäliitto lähettää kiitoskirjeen jokaisesta jarrutuksesta

                          Kumpi on parempi, ladata akkua oikeasti täyteen 13,9V:lla, vaiko 80% asti mutta korkealla jännitteellä?
                          S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            #73
                            Originally posted by pyroz View Post
                            Tuostakin voidaan olla sitten montaa mieltä. IBS:llä kyllä latausjännite voi nousta lähelle 15V, mutta IBS:hän toimii niin, että se lataa akun vain 80% varausasteelle, koska pitää jättää tilaa akkuun jarruenergian vastaanottoon. On kato niin ekoloogista, että vihreäliitto lähettää kiitoskirjeen jokaisesta jarrutuksesta

                            Kumpi on parempi, ladata akkua oikeasti täyteen 13,9V:lla, vaiko 80% asti mutta korkealla jännitteellä?
                            Ei se akku oikein tule täyteen sillä 13.9V talvella. Jarrugeneraatiota ei ole kaikkissa e6x autoissa ja sen voi koodata pois jos haluaa, että akku ladataan normaalisti täyteen. Talvella ainakin webasto käytössä on melko kovilla akku, jos sitä ladataan vain 13,9V jännitteellä ja lisänä ei käytetä erillistä laturia.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • pyroz
                              BTCF Member
                              • Nov 2002
                              • 6729
                              • PK-seutu

                              #74
                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Ei se akku oikein tule täyteen sillä 13.9V talvella. Jarrugeneraatiota ei ole kaikkissa e6x autoissa ja sen voi koodata pois jos haluaa, että akku ladataan normaalisti täyteen. Talvella ainakin webasto käytössä on melko kovilla akku, jos sitä ladataan vain 13,9V jännitteellä ja lisänä ei käytetä erillistä laturia.
                              Jarruenergian talteenotto on täysin IBS:stä riippumaton asia? Luulo ei ollut siis tiedon väärti ja seison korjattuna. Uskon, että 15V vs. 13,9V on eroa, mutta aika moni auto pärjää talvet ilman korkeampaa jännitettä muutenkin
                              S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                #75
                                Originally posted by pyroz View Post
                                Jarruenergian talteenotto on täysin IBS:stä riippumaton asia? Luulo ei ollut siis tiedon väärti ja seison korjattuna. Uskon, että 15V vs. 13,9V on eroa, mutta aika moni auto pärjää talvet ilman korkeampaa jännitettä muutenkin
                                Yleensä autoissa, joissa on perinteinen jännitteensäädin, niin on yli 14V latausjännite. No kyllähän ne kuuluu sinällään yhteen, että ei sitä jarruenergian talteenottoa olisi ilman IBS:ää. Kuitenkin koodattavissa pois, jolloin akku latautuu täyteen, vaikka IBS olisi kiinni.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎