Announcement

Collapse
No announcement yet.

Putkistoa E60 535d malliin.? suosituksia.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mlatvala
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 3553
    • Kuopio

    #31
    Originally posted by Matson^ View Post
    Savun määrään voi varmaan vielä vähän kikkailemalla vaikuttaa ja vääntöä alhaalta rajaamaan ilman että teho tippuu.

    Mikä laatikon oli tullut / mikä pettänyt?



    edit. pakollinen: diy pakoputki
    Tästähän mä just vinkkasin

    Eikait siinä mikään missään ollut vielä pettänyt, kävi vain minulle kysymässä sitä ohjelmaa tyyliin "Max tehot" ja "Järkevät tehot" ,-sekä sitä hintaa..
    E61 535d alkuunsa viritetty.

    Comment

    • markki23
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2010
      • 205
      • Karkkila

      #32
      Kiitoksia vinkeistä. Eli siis catin poisto ei vaikuta päästöihin eikä katsastukseen.?

      Sen verran tuohon race keskusteluun lyön päätäni sekaan että esim e46 m3 aikasemmin omistaneena voin sanoa että kolmosella ei ole mitään jakoa tälle nykyiselle pöllö-öljy laitokselle. Kaverin 2jz moottorilla varustettuun supraan(405hp/630nm) m3sella ei paljon perässä pysytty. Nyt tällä diisselillä mönkitään perässä yllättävän hyvin.
      Kalajoen nopeus ajossa muistaakseni kaikki e39 m5 mallit mitä paikalla oli jäivät myös nopeudessa omalle katiskalle.
      Omassa 35d on pdf ja penkitetty noin 350hp/700nm(karala)...
      Ps. E46 M3 mallin kilpahenkisyys smg vaihteistolla oli sitten aivan huippua.
      -02 E46 M3 SMG2 LagunaSegaBlau & -14 F45 220xd Msport AlpinWhite.

      Ex: -99 V70 2,4 10v,, -99 c70 t5,, -04 Type-R,, -02 325ti compact( Rankin vanha),, -04 Z4 2,2l,, -04 S60R +400hp,, -05 A4 3,0TDI Q,, -04 Z4 3,0l (bemu2000 vanha),, -02 e46 M3 SMG II,, -05 E60 535d M5 Look,, -85 E30 325 Cabrio,, -11 F10 M-Sport AlpinWhite,, -11 A6 3.0TDI Q RS6 Look,, -13 A4 3,0TDI Q,, - 11 F11 525d Msport.

      Comment

      • Tylyttäjä
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2007
        • 1412

        #33
        Laittakaa nyt aikoja/nopeuksia tiskiin sitten. Eli kuulemma esim. 100-200km/h vedossa 535d on kova? Vakio kunnossa oleva E39 M5 menee sen n. 11s. Vähän laitettu alle 10s. Paljonko menee vakio 535d ja paljonko nuo teidän laitetut? Paljonko nopeus maililla? 0-100km/h? Varttimailin ajat ja loppunopeudet?

        Itselläni löytyy kaikista muista näistä Performanceboxilla ja radan kelloilla mitattua faktaa, paitsi mailin vedosta. Nyt sitten ei mitään mutu-heittoja, vaan todellisia mitattuja lukuja pöytään. Niistä sitten näkee, että onko se 350hp painava diesel sittenkään nopeampi kuin hiukan kevyempi yli 400hp bensavehje.

        M3 vertailut on tässä kohtaa melko turhia. Vaikka hauska auto onkin (E36 M3 oli edellinen autoni), niin ei pärjää kiihtyvyydessä millään tavalla M5 E39:lle. Ei myöskään E46.

        Ja anteeksi off-topic, mutta pikkasen vois laittaa faktaakin sitten, jos näin kerran väitetään. Eka väite "35d on vaan voimansa puolesta ihan eri tasolla kun näitä kolmea vertailee" osoittautukin jo vääräksi, ainakin jos voiman mittari on hevosvoimat.
        Last edited by Tylyttäjä; 16-02-2012, 07:12.
        Current: Modified Subaru WRX Sti '05

        EX: BMW E39 M5
        Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
        Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
        (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

        Suzuki GSX-R 1070 K5
        Performance Mods: Lot
        Performance: 200mph/322kph@1mile
        (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

        Comment

        • LeMansBlau
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2006
          • 1060
          • Insomniac

          #34
          Catin poisto ei vaikuta tällähetkellä voimassa olevaan katsastuksessa tehtyyn savutusarvon mittaukseen. Päästöihin vaikuttaa tietenkin, joten pitää muistaa ilmakehää säästellä sitten muulla elämisellä enemmän jos haluaa hiilijalanjälkensä pitää balanssissa.
          Tuo katsastuksessa tehtävä dieselien päästömittaus nyt tuskin tulee hetkeen miksikään muuttumaan (kop kop) ja jos muuttuu, niin tarvikecatteja saa sopivasti tarvike puljuista.
          Siispä jos ton aikoo toteuttaa, niin orkkis pönttö koneen puolelta kaposella rälläkänlaikalla auki siltä "suoralta" osuudeltaan--->sisukset pois--->kansi kiinni.


          Ja ot:

          Mun auton tehoista en ala täällä huuteleen, kun kokemuksien kautta on huomannu, että noita saa sitten lukea joka autofoorumeilta jälkikäteen.
          Sanotaan nyt näin, että se +400hv on kyseiseen kulkineeseen täysin mahdollinen saada. Järjen kanssa kun on huipputehon haussa, niin ei ole vielä edes mikään savupommikaan. Suuttimien ja ahtimen kokohan (sattuu oleen melko hyvin balanssissa keskenään), sekä rail-paine tota tulee sitten rajoittamaan.
          Näitten ohjelmoitujen kanssa (tuskin näitä nyt kukaan uskaltaa millään ulkomaan valmis chippauksilla rikkoa?) toi järkevyyden rajahan menee jo 300hv:ssa, jonka jälkeen on täysin itsestä kiinni hajoaako voimansiirrosta jotain, kun vääntöhän pomppaa jo tuon jälkeen.

          Eli mitään suositelvaa rajaa tohon nyt on oikeasti vähän vaikea pistää ja epäilen, että Karalakaan nyt tuskin tota termiä ihan tarkalleen on käyttänyt. Harvemmin se tykkää edes puhua noista penkitetyistä tehoista, sillä ymmärrettävästi näissä tulee äkkiä konflikteja, kun mitattavat muuttuu ja mittauslaitteet muuttaa tuloksia jne...

          Kiihtyvyysmittaustuloksissa luotettavuus toleranssi on sitä luokkaa näin foorumitasolla (niinkun näkyy), että ala vääntämään. Omakohtaisista kokemuksistani ja autoistani kirjoittelin, kun mainitsin ton omani olevan noita aiempia vakitehoisia ämmiä selkeästi nopeampi ja luotan tähän enemmän, kun nettijutuissa oleviin "tuloksiin". Nopeita autoja jokainen silti ja ominaisuuksiltaan monessa toinen toistaan parempia.
          ///MADE IN FINLAND

          sigpic

          TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
          E30 SEDAN IX M-TECNIC II
          F32 COUPE PERFORMANCE
          F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

          Comment

          • Tylyttäjä
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2007
            • 1412

            #35
            Jees. Nettijutut/mutu ja mitatut tulokset on sitten erikseen. Itselläni on tapana mitata tulokset luotettavilla mittalaitteilla ja radalla (omasta showroomista löytyy aikalappuja ja käppyröitä yms. aika tavalla). Eli faktat vaan tiskiin niin ei tarvitse arpoa.

            Perstuntumalla ja omakohtaisilla kokemuksilla vertailu on juuri sitä mutua. Väännökäs auto antaa helposti vaikutelman, että on nopeampi kuin mitä todellisuudessa onkaan. Pelkällä alaväännöllä kuin ei vielä erikoisiin kiihtyvyyksiin pääse, vaan pitää olla tehoa ja kierroksia.
            Current: Modified Subaru WRX Sti '05

            EX: BMW E39 M5
            Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
            Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
            (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

            Suzuki GSX-R 1070 K5
            Performance Mods: Lot
            Performance: 200mph/322kph@1mile
            (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

            Comment

            • markki23
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2010
              • 205
              • Karkkila

              #36
              Tarkastelin tossa kalajoen vauhtiajon tuloksia. Elikkäs nopein hiukan piristetty e39 m5 oli yhtänopea kuin minun auto. 190km/h. Tosin sillon ei vielä ollut minulla lukko perää ja kolmen miehen bimmerweekend tarpeet oli kontissa. :-)
              Tämä siis 350hp/700nm joka minulta löytyy. Uskoisin että noista missä on +400hp/+850nm alkaa olemaan jo eroa jollakin lailla.
              Voimalla tarkoitin vääntöä eli newton metriä. Teholla tarkoitan hevosvoimia.
              Ja uskoisin että sitä voimaa sillon on eri tavalla.
              Mutta asiasta on turha enää kinata. Autot on täysin eri käyttö tarkoituksiin.
              Itse ajan omallani noin60tkm vuodessa joten eipä sen tarvitse ihan vastata mitään raceriä.
              Tällä hetkellä tarkoitukseeni aivan huippu auto jolla on mahdollisuus pestä useita M-mallin autoja. :-)
              -Markki


              Originally posted by Tylyttäjä View Post
              Jees. Nettijutut/mutu ja mitatut tulokset on sitten erikseen. Itselläni on tapana mitata tulokset luotettavilla mittalaitteilla ja radalla (omasta showroomista löytyy aikalappuja ja käppyröitä yms. aika tavalla). Eli faktat vaan tiskiin niin ei tarvitse arpoa.

              Perstuntumalla ja omakohtaisilla kokemuksilla vertailu on juuri sitä mutua. Väännökäs auto antaa helposti vaikutelman, että on nopeampi kuin mitä todellisuudessa onkaan. Pelkällä alaväännöllä kuin ei vielä erikoisiin kiihtyvyyksiin pääse, vaan pitää olla tehoa ja kierroksia.
              -02 E46 M3 SMG2 LagunaSegaBlau & -14 F45 220xd Msport AlpinWhite.

              Ex: -99 V70 2,4 10v,, -99 c70 t5,, -04 Type-R,, -02 325ti compact( Rankin vanha),, -04 Z4 2,2l,, -04 S60R +400hp,, -05 A4 3,0TDI Q,, -04 Z4 3,0l (bemu2000 vanha),, -02 e46 M3 SMG II,, -05 E60 535d M5 Look,, -85 E30 325 Cabrio,, -11 F10 M-Sport AlpinWhite,, -11 A6 3.0TDI Q RS6 Look,, -13 A4 3,0TDI Q,, - 11 F11 525d Msport.

              Comment

              • Tylyttäjä
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2007
                • 1412

                #37
                Originally posted by markki23 View Post
                Tarkastelin tossa kalajoen vauhtiajon tuloksia. Elikkäs nopein hiukan piristetty e39 m5 oli yhtänopea kuin minun auto. 190km/h. Tosin sillon ei vielä ollut minulla lukko perää ja kolmen miehen bimmerweekend tarpeet oli kontissa. :-)
                Tämä siis 350hp/700nm joka minulta löytyy. Uskoisin että noista missä on +400hp/+850nm alkaa olemaan jo eroa jollakin lailla.
                Voimalla tarkoitin vääntöä eli newton metriä. Teholla tarkoitan hevosvoimia.
                Ja uskoisin että sitä voimaa sillon on eri tavalla.
                Mutta asiasta on turha enää kinata. Autot on täysin eri käyttö tarkoituksiin.
                Itse ajan omallani noin60tkm vuodessa joten eipä sen tarvitse ihan vastata mitään raceriä.
                Tällä hetkellä tarkoitukseeni aivan huippu auto jolla on mahdollisuus pestä useita M-mallin autoja. :-)
                -Markki
                Ok. Onhan tuo 535D laitettuna nopea, melkein jo pärjää vakiolle E39 M5:llekin. Monihan toki ajelee M5:llä varttimailia jopa sinne 14s pintaan, vaikka vakionakin pitäisi päästä 13.2s, eli myös kuskilla on osuutensa (sillä ei ole ihan helppo lähteä, pitää olla tietty tekniikka). Ja E39 M5 -kanta alkaa olemaan jo melko vanhaa/paljon ajettua, eli toki auton pitää olla kunnossa, että voi saada sellaisia aikoja kuin pitääkin. Valitettavan monella ei taida olla, kun aikoja ja dynokäyriä katselee.

                Käy ihmeessä ajamassa varttimaili (tai mailia), niin totuus selviää. Jos ajat varttimailin alle 13s ja lopparit yli 180km/h, niin sitten voi sanoa, että on samaa tasoa nopeudessa hiukan laitetun M5:n kanssa. Mailille pitäisi saada vähän laitetulla ehjällä E39 M5:llä n. 260km/h. Paras 535D:n varttimailiaika mitä olen itse nähnyt, taitaa olla se Matsonin 13.77s @170km/h? http://misc.btcf.fi/bimmerparty/2010...arttimaili.pdf

                Oma hiukan laitettu meni suht huonolla pidolla ja loppuun ajetulla alustalla 13.0s ja 181km/h.

                Tuolla max. väännöllä ei juuri ole kiihdyttelyssä väliä (jos matkaa on hiukankin enemmän). Tehot ja kierrosalue puhuu silloin, eli siis korkeille kierroksille jatkuva vääntökäyrä.

                Pilkunviilausta; voima=power (kW ja hv) ja vääntö=torque (Nm).

                Ihan vaan sen takia tartun näihin, että pysyis ennemmin faktapohjalla nää jutut. Mun mielestä tuollainen 535D on hieno peli ja melko nopeakin, harkitsin sellaista itsekin jossain vaiheessa. Mutta missään nimessähän tuollainen vähän laitettu 535D ei siis ole nopeampi kuin hieman laitettu _ehjä_ E39 M5, voi päästä about tasoihin vähän kulahtaneen kanssa. Näin siis kunnes toisin todistetaan; yhtään tuota kumoavaa aikaa/nopeutta 535D:lle ei ainakaan vielä ole kukaan forumille luotettavasti postannut.
                Last edited by Tylyttäjä; 16-02-2012, 21:42.
                Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                EX: BMW E39 M5
                Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                Suzuki GSX-R 1070 K5
                Performance Mods: Lot
                Performance: 200mph/322kph@1mile
                (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                Comment

                • LeMansBlau
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2006
                  • 1060
                  • Insomniac

                  #38
                  Originally posted by Tylyttäjä View Post
                  Ok. Onhan tuo 535D laitettuna nopea, melkein jo pärjää vakiolle E39 M5:llekin.


                  No on se sinun autosi kaikkein nopein!

                  Tosiasia nyt kuitenkin on, että e39 m5 vapsuna ja kone avaamattomana ei pärjää kiihtyvyydessä missään edellämainutulla osa-alueella 400hv/980nm tupla-ahdetulle 535D:lle.

                  535D ei tietty ole mikään kierroskone ole, muttei tuohon kyllä päde ihan noi dissaukset, että ettei kiertäis tarpeeksi tai vääntelee vaan matalalta. Melko hienosti noi erikokoahtimet tuottaa tehoa, kun kuormitus on maksimissaan ihan joka kierrosalueellaan.

                  Ite oon kyllä mittaillut näitten kahden puhumamme verrokin kiihtyvyydet ja joka osa-alueella vakio (putkiviritteinen) M5 oli nykyisellä ohjelmistollani olevaa kiisseliä selvästi hitaampi. Oma femma oli penkityksen mukaan hieman tehtaan ilmoittamia arvoja terhakampi, muttei mitenkään merkittävästi.

                  Originally posted by markki23 View Post
                  Mutta asiasta on turha enää kinata. Autot on täysin eri käyttö tarkoituksiin.
                  Itse ajan omallani noin60tkm vuodessa joten eipä sen tarvitse ihan vastata mitään raceriä.
                  Tällä hetkellä tarkoitukseeni aivan huippu auto jolla on mahdollisuus pestä useita M-mallin autoja. :-)
                  -Markki
                  Juu ei nää mitkään mainituista nyt mitään kiihdytysautoja ole. 535D nyt on vaan ihan kunkkulaite johon on samaan pakettin saatu balanssiin mukavuus, taloudellisuus, arvokkuus ja voima. Ei nyt ihan heti tule mieleen automallia, joka nämä osa-alueet huomioiden olis itselleni mieluisampi.
                  Mulla tulee 90km/pvä työmatka-ajoa ja kulutus reilua seiskaa satkulla.

                  Joko päätit alatko putkistoa työstään? :think
                  ///MADE IN FINLAND

                  sigpic

                  TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                  E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                  F32 COUPE PERFORMANCE
                  F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                  Comment

                  • Tylyttäjä
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2007
                    • 1412

                    #39
                    Laittakaa luotettavat mittaustulokset niin homma on sillä selvä. Ei ole mitään vaikeuksia myöntää sen jälkeen, tykkään vaan pelata faktalla.

                    Omaa autoani en pidä nopeana; se on edelleen laiskanpulskea perheauto. Toistaiseksi ei ole mitään muuta faktaa laitetusta 535D:stä kuin tuo Matsonin varttimailiveto Kalajoelta 2010 (jonka tuossa juuri postasin).

                    Varmasti tuollainen 400hv/980Nm alkaa menemään jo sinne matalaan 13s varttimailin ja loppari ainakin lähelle 180km/h. Ja siltikin ollaan vasta samoissa kuin vähän laitettu E39 M5. Vähän laitetussa M5:ssä toki hiukka enemmän tehoa, eli ei tuollainen 400hv 535D hiukan painavampana voi juuri sen nopeampi olla.

                    Eli nyt faktaa tiskiin, kun puhutaan että E39 M5 ei pärjää millään osa-alueella laitetulle 535D:lle.

                    Ja edelleen, 535D on varsin onnistunut ja houkutteleva paketti, varsinkin vähän laitettuna. Yksi varteenotettava vaihtoehto edelleen myös itselleni. Tosin tällä hetkellä ykkösvaihtoehtona vilkkuu tuon M5:n remmittäminen ja kakkosena E60 M5.
                    Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                    EX: BMW E39 M5
                    Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                    Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                    (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                    Suzuki GSX-R 1070 K5
                    Performance Mods: Lot
                    Performance: 200mph/322kph@1mile
                    (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                    Comment

                    • Mlatvala
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 3553
                      • Kuopio

                      #40
                      Juu ei nää mitkään mainituista nyt mitään kiihdytysautoja ole. 535D nyt on vaan ihan kunkkulaite johon on samaan pakettin saatu balanssiin mukavuus, taloudellisuus, arvokkuus ja voima. Ei nyt ihan heti tule mieleen automallia, joka nämä osa-alueet huomioiden olis itselleni mieluisampi.
                      Mulla tulee 90km/pvä työmatka-ajoa ja kulutus reilua seiskaa satkulla.



                      Tuo on just se kivin juttu, tehokas auto, joka vie maksimissaan (tyyliin) 11L satasella.
                      E61 535d alkuunsa viritetty.

                      Comment

                      • Tylyttäjä
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2007
                        • 1412

                        #41
                        Originally posted by Mlatvala View Post
                        Juu ei nää mitkään mainituista nyt mitään kiihdytysautoja ole. 535D nyt on vaan ihan kunkkulaite johon on samaan pakettin saatu balanssiin mukavuus, taloudellisuus, arvokkuus ja voima. Ei nyt ihan heti tule mieleen automallia, joka nämä osa-alueet huomioiden olis itselleni mieluisampi.
                        Mulla tulee 90km/pvä työmatka-ajoa ja kulutus reilua seiskaa satkulla.



                        Tuo on just se kivin juttu, tehokas auto, joka vie maksimissaan (tyyliin) 11L satasella.
                        Tuohan se siinä itseäkin kiinnostais. Sen lisäks kiinnostais hiljalleen ehkä vaihtaa vähän tuoreempaan, kyllähän tuossa E39:ssä näkyy ikä designissä sekä sisustassa että ulkokuoressa. Vaikkakin se ulkonäkö on mulle yleensä toissijainen juttu, kulkupuoli ja ominaisuudet on tärkeimmät.
                        Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                        EX: BMW E39 M5
                        Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                        Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                        (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                        Suzuki GSX-R 1070 K5
                        Performance Mods: Lot
                        Performance: 200mph/322kph@1mile
                        (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                        Comment

                        • Mlatvala
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 3553
                          • Kuopio

                          #42
                          Originally posted by Tylyttäjä View Post
                          Tuohan se siinä itseäkin kiinnostais. Sen lisäks kiinnostais hiljalleen ehkä vaihtaa vähän tuoreempaan, kyllähän tuossa E39:ssä näkyy ikä designissä sekä sisustassa että ulkokuoressa. Vaikkakin se ulkonäkö on mulle yleensä toissijainen juttu, kulkupuoli ja ominaisuudet on tärkeimmät.

                          Foorumin mukaan mulla lienet näitä eniten kuluttavia, mitä muiden lukuja seuraa,mut mulla nyt keskinopeuskin on ollut aina alle 40km/h, joten ajellaan vain tyyliin kaupungissa, kukapa sitä nyt täältä poiskaan uskaltaisi mennä
                          E61 535d alkuunsa viritetty.

                          Comment

                          • veku
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6325
                            • P-Pohjanmaa

                            #43
                            Originally posted by Tylyttäjä View Post
                            Tuohan se siinä itseäkin kiinnostais. Sen lisäks kiinnostais hiljalleen ehkä vaihtaa vähän tuoreempaan, kyllähän tuossa E39:ssä näkyy ikä designissä sekä sisustassa että ulkokuoressa. Vaikkakin se ulkonäkö on mulle yleensä toissijainen juttu, kulkupuoli ja ominaisuudet on tärkeimmät.
                            Hieno auto tuo E39 on varsinkin ämmänä ja tunnelmahan siinä on upea.
                            Kuten top gear lehti kirjoitti ...sydämesi valittu

                            Itse en ala vääntään kumpi on nopeampi,molemmat varmasti riittävän nopeita tuolla corollien ja golffien seassa.
                            Mulle nuo tasan kaksi erimaailman autoa,d on mukava sekä nopea matkajuhta ja ämmä nopea harraste raceri

                            Hehkutan silti että tuo softattu 535d on vaan niin mukava voimavaunu päivittäisessä käytössä että ämmäkuskinkin sydän saattaa tuntea piston..
                            Tietty se M-fiilis puuttuu näistä nakuista..ehkäpä tylyttäjälle seuraaja ois sitten M5 E60
                            Olikos lemmarilla muuten lukkoa perässä ?
                            Last edited by veku; 17-02-2012, 08:21.
                            F11 M550D
                            E39 M5
                            F26 3.0 Da M-Sport
                            E61 535D M-Sport

                            Comment

                            • Matson^
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2008
                              • 2113
                              • Seinäjoki

                              #44
                              Originally posted by Tylyttäjä View Post
                              ..Paras 535D:n varttimailiaika mitä olen itse nähnyt, taitaa olla se Matsonin 13.77s @170km/h? http://misc.btcf.fi/bimmerparty/2010...arttimaili.pdf ..
                              En osallistunut enää kilpailuun, joten mun aikoja ei ole tuossa. Paras oli "aika-ajoissa" jotain 13,4s ja 174kmh .. niin ja tähän peräähän pitää aina selitellä jotain: huonot renkaat, ekaa kertaa vartilla, krapula .. mutta joo ~360hv 750nm omaavalla 535:sella voi pitävemmällä lähdöllä päästä sinne 13s pintaan(¿), enemmät tietävät voi sitten spekuloida aikaa 400hv ja +800nm vehkeelle.

                              Siitähän tuolla on vähän hankala kiihdyttää kun lykkää heti isompaa jos kierrokset pääsee vähänkin karkaamaan kuopiessa. Kakkosella lähtö huononti ainakin tuolla radalla aikoja, joko kuopi ihan perkeleesti tai sitte ei ilmeisesti jaksanu vaan kulkea.. kuten näissä näkyy, aluksi kuopii -> heittää kakkosen liian aikaisin ja hyytyy. KLIK KLIK2
                              ..tässä onnistuu jo lähtö paremmin, mutta jossain muualla kusee kun noin huono aika: KLIK3

                              Originally posted by veku View Post
                              Olikos lemmarilla muuten lukkoa perässä ?
                              Ei muistaakseni, markki23:sella on.
                              Last edited by Matson^; 17-02-2012, 08:46.
                              | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                              | Nissan Navara TREK-1 |
                              ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                              Comment

                              • Mlatvala
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 3553
                                • Kuopio

                                #45
                                Mä en tiennytkään et sun toinen nimi on voittamaton, aika -"ylistävä" mistähän on vanahempas keksinä
                                E61 535d alkuunsa viritetty.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎