^Tuskin se turbiini tehtaalta lähtiessä rikki on ollut? Jos kerta pandan autot on ollut uusia..
Automaattilaatikon öjlynvaihto
Collapse
X
-
Onko jollakulla ollut tarpeeksi aikaa ja tsekannut mitä Audi/Jaguar/Range 'merkkisinä' nuo alkuperäiset ZF/Shell öljyt laatikkoon maksaa?
Hauska huomata että ZF:n omissa korjaus manuskoissa on eri koodit 20l purkille eri 6HP26 mallien välillä vaikka teksti kertoo kaikkien ovan samaa kuraa.
-----
onko jollakulla kunnon kuvaa mikä siinä turbiinissa menee rikki kun se ei kunnolla lukitu?2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
2022 X3 Charged Edition Msport
1999 Honda CBR 900 SC33
2009 Husqvarna SMR 510
2017 KTM EXCF 350
Comment
-
-
Originally posted by jokes911 View PostOnko jollakulla ollut tarpeeksi aikaa ja tsekannut mitä Audi/Jaguar/Range 'merkkisinä' nuo alkuperäiset ZF/Shell öljyt laatikkoon maksaa?Autokalusto: 320d f30
Comment
-
-
No kokeillaan vielä että onko joku kysellyt Tallinnan merkkikorjaamon hintaa?
Kaverin Range oli Tallinnassa huollossa ja iso huolto jonka lisäksi asennettiin vetokoukku maksoi luokkaa 350eur kun Inchapella suomessa hinta-arvio oli >800eur2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
2022 X3 Charged Edition Msport
1999 Honda CBR 900 SC33
2009 Husqvarna SMR 510
2017 KTM EXCF 350
Comment
-
-
Ei millään pahalla, mutta Shell M 1375-4 saa suomalaisesta liikkeestä 20l/410€Last edited by mr81; 31-10-2012, 21:45.E65 730d '08 Monaco blue
Ex: E60 523iA '08
Comment
-
-
Huom! 8 tyypin öljy korvaa myös 6 tyypin öljyn
Tai sitten sekoitan Audin päivityksiin. Audilla nimittäin 6HP26:ssa on alunperin käytetty Lifeguard6:sta. Laatikko-ongelmien myötä korvattiin 6+:lla ja softapäivityksellä. Nykyisellään 6+ taas on korvattu Lifeguard8:lla ja softapäivityksellä. Ja nuo suositukset siis Audilta, ei pelkästään ZF:ltä. Softapäivityksillä eritoten nostettu lukituksen alinta lämpötilaa. Audin alla laatikossa ei muistaakseni tosin ole "ikiöljyt" vaan ihan vaihtosuositukset. Öljypohjakin on metallinen ja suodatin irrotettava tyyny.
Siis edelleen sinne käy täysin ok varmasti 6 ja 8 tai ne muut korvaavat, mutta tämä nyt niille, jotka haluavat mennä pilkulleen ohjesäännön mukaan.
Comment
-
-
Pitää ohjeiden mukaan laatikon softa päivittää. Se miten laatikko käyttäytyy pelkällä öljyn vaihdolla 6->8 ei kokemusta.
Audilla taisi olla 80-120tkm vaihtoväli riippuen ajotyylistä/ajoneuvon käytöstä.
6+ öljy oli tarkoitettu W12 koneiden perään olevissa laatikoissa audeissa.
Ja kyllä noita luokituksen täyttäviä öljyjä löytyy maailmalta ja suomestakin.
Nämä ovat kuitenkin aitoja ZF öljyjä, ja näin ollen tietää varmasti mitä laatikkoonsa laittaa.
Comment
-
-
Originally posted by hrajasso View PostOlisiko tuosta heittää jotain linkkiä johonkin paperiin?
"The recommended oil for Audi W12 models is LifeGuard6 Plus, which in meantime has been replaced by LifeGuard8. A refill of approx 1 liter will not give any problems, however, when you’ve made a complete rebuild, the Mechatronic should be reprogrammed to the use of the new transmission fluid."
Eli jos laitetaan 6 tyypin öljyn tilalle samaa litkua, ei tarvetta softan päivitykseen. Ainoastaan kun vaihdetaan öljytyyppiä.
Jotain tekemistä öljyn ominaisuuksien kanssa, joka vaikuttaa sitä kautta vaihteiston toimintaan.
Comment
-
-
Kyselinpä lootaöljyn vaihdon hintaa tuossa... Siinä keskustellessa totesin vain että "huuhtelemallahan ne vaihdellaan eikö" Niin vastaus oli että eiei, uus öljypohja vaan (se missä on suodatin) ja vanhat öljyt pihalle ja uudet sisään.
Kuulemma on vaihdettu useaankiin tällä menetelmällä, mm. isäukko vaihtoi omaan juurikin kyseisessä paikassa autoonsa parisen vuotta sitten, tuolloin kilometrejä hänellä oli jotain ~150tkm. Kuulemma on pelannu, erosta sitte en tiedä sanoa, ukolla kun on semmonen asenne aina ollu että "niin kauan ajetaan ku kone pyörii" eikä se tajua siitä laatikon elämästä varmaa sen kummemmin.
Itse kyllä näytin vielä punaista valoa ja lykkäsin operaatiota, oletin ja luulin silloin aikanaan että huuhtelemalla ne tuohon isännän koslaanki on vaihdettu.
Mitä mieltä väki on tämmösestä? Meneekö rahat moppen perseeseen, paskahokkia ei varmaa näin synny koska öljyä ei kierrätetä, jolloin paska ei irtoa, ainoastaan ehkä vähän omisaisuuksiaan ja tummentuneet öljyt vaihtuvat tuoreisiin ja puhtaisiin... pitäskö se kierrättämällä kuitenki sitte jossain muualla :thinkex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |
Comment
-
-
Jenkit harrastaa tota et muutama litra kerralla, mutta ne tekee sen aina moottoriöljyn vaihdon yhteydessä. Ei 120tkm välein. Itse tekisin vain huuhtelemallaE65 730d '08 Monaco blue
Ex: E60 523iA '08
Comment
-
-
Nyt alkaa tuntumaan että tämä paskashokki-läppä on alkanut elämään selkeästi omaa elämäänsä. Omiin autoihini olen vaihtanut/vaihdattanut n. kymmenen kertaa elämäni aikana automaatin öljyt. Tuttavat ja kaverit varmaan monia kymmeniä yhteensä. Ja isäukkoni firmansa toimesta uskoakseni satoja vaihtoja elämänsä aikana. En ole koskaan kuullut että yhdelläkään olisi mitään paskashokki-efektiä tapahtunut. Jokaisella laatikot on poikkeuksetta muuttuneet parempaan suuntaan. Oli kyse sitten osittaisesta tai huuhteluvaihdosta. Luulenpa että jos tuhatta öljynvaihtoa vastaan porsii yksi laatikko lähikuukausina vaihdon jälkeen, voi lopullinen syy olla mikä tahansa. Nyt sille on vain keksitty kiva yleisnimike; "paskashokki". Jos joku jättää vaihtamatta laatikkoöljynsä ainoastaan "paskashokin" pelossa, saattaisin pitää sitä jo jonkinlaisena tyhmyytenä.
Ja mitä tulee vaihtotapaan; olen sitä mieltä että tottakai ne kannattaa vaihtaa kierrättämällä, koska sellaisiakin firmoja löytyy jotka sitä tekevät. Varmaan moni pitäisi älyttömänä ajatusta, että kannattaako esim. moottoriöljyt tai vanhat jarrunesteet vaihtaa kokonaan vai puolittain? Huuhteluvaihtoja PK-seudulla tekee Powermatic ja Nummelassa Autorepair. Jälkimmäistä uskallan ainakin suositella. Molemmilta löytyvät huuhteluvaihtoon käytettävät ammattitasoiset laitteet. Ne tuntuvat olevan yleistymässä monilla muillakin nykyaikaisilla korjaamoilla. Ja hintataso on samaa luokkaa kuin merkkiliikkeiden "pilipali-vaihdoilla".
Comment
-
Comment