memebuy23buy

Automaattilaatikon öjlynvaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tabasco
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2007
    • 851
    • fin

    Tästä asiasta todella tuntuu löytyvän mutua vaikka kuinka, mutta faktaa ei mistään. Väitetään, että laatikko loppuu (kitkapinnat) ennen alkuperäisöljyjä ja suodatinta, mutta onko öljynvaihdolla minkälainen osuus tuohon kitkapintojen kulumiseen tai suodattimen tukkeutumiseen? Tehtailla varmasti on sisäistä tietoa, mutta onko joku voiteluekspertti testannut, miten vaikka ~300 tonnia ajetun laatikon alkuperäisöljyt todellisuudessa poikkeavat uusista tai vähän ajetuista öljyistä virtaukseltaan, viskositeetiltaan ja voitelukyvyltään? Ja onko voitelevuudella suurtakaan merkitystä automaattilaatikossa, jossa öljy on vähän eri syystä kuin polttomoottorissa?

    Comment

    • casino
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 663
      • Keski-Suomi

      Originally posted by -rik View Post
      Kyselinpä lootaöljyn vaihdon hintaa tuossa... Siinä keskustellessa totesin vain että "huuhtelemallahan ne vaihdellaan eikö" Niin vastaus oli että eiei, uus öljypohja vaan (se missä on suodatin) ja vanhat öljyt pihalle ja uudet sisään.

      Kuulemma on vaihdettu useaankiin tällä menetelmällä, mm. isäukko vaihtoi omaan juurikin kyseisessä paikassa autoonsa parisen vuotta sitten, tuolloin kilometrejä hänellä oli jotain ~150tkm. Kuulemma on pelannu, erosta sitte en tiedä sanoa, ukolla kun on semmonen asenne aina ollu että "niin kauan ajetaan ku kone pyörii" eikä se tajua siitä laatikon elämästä varmaa sen kummemmin.

      Itse kyllä näytin vielä punaista valoa ja lykkäsin operaatiota, oletin ja luulin silloin aikanaan että huuhtelemalla ne tuohon isännän koslaanki on vaihdettu.

      Mitä mieltä väki on tämmösestä? Meneekö rahat moppen perseeseen, paskahokkia ei varmaa näin synny koska öljyä ei kierrätetä, jolloin paska ei irtoa, ainoastaan ehkä vähän omisaisuuksiaan ja tummentuneet öljyt vaihtuvat tuoreisiin ja puhtaisiin... pitäskö se kierrättämällä kuitenki sitte jossain muualla :think
      Jos vaihtaa tuolla tavalla, että vanha öljypohja pois ja vain sen verran öljyä mitä pois tulee niin vanhaa öljyä jaa vaihteistoon vielä 6-7L. Huuhteluvaihdolla taitaa alkaa kirkasta öljyä tulemaan jossain 12- 13 litran kohdalla.

      Ei hän tuo vaihtotapahtuma ole tavalliselle "nyrkkipajallekaan" mikään ylitse pääsemättömän vaikea tehtävä kun vaan tietää mitä tekee ja haluaa "sotkea" jos ei ole oikeita ammattitason välineitä.
      Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
      Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
      http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

      e39 -530d touring 11/1999
      ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

      Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

      Comment

      Working...
      X