Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d lastutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kissvesala
    Moderator
    • Jun 2010
    • 3110
    • Liminka

    #46
    Originally posted by joni88 View Post
    ei nyt ehkä ihan lastutukseen liity, mutta onko x3 218hp tämälleen sama kone kuin 530d 218hp?

    kattelin vain kun esim ebaysta saa noita tehoboxeja jo alta 50e x3 218hp malliin, niin käykö sama myös 530d
    Moottori sinällään on sama mutta moni muu asia sitten ei olekkaan.

    Jos sulla on 218hp x3 ja m57n2 kone niin se on vastaava ku 231hp 530d... eli piezo suuttimet. Neliveto oma lisämauste joska eri jakolaatikko mitä 530xd...
    Voihan sinne jonku huijaus boksin laittaa varmaanki mutta miksi epävarmana testailla koska sopuhintaan saat siihen vastaavat tehon softalla mitä tuossa mun värkissä. Privalla saa lääkettä siihen tehottomuuteen.
    Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
    Kissvesala.fi
    Priva tai o443424479

    Comment

    • Aceishigh
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2007
      • 290

      #47
      Originally posted by Aceishigh View Post
      Moro,

      Vähän vanha ketju, mutta en löytänyt uudempaakaan. Asiaan - tehon lisäys/moottorin ohjelmointi kiinnostaisi sigun autoon. Kysymys kuuluu, miten välttää ns. voimasavun muodostuminen eli millä spekseillä auto ei vielä savuttaisi kiihdytyksissä ja kannattaako dpf jättää paikalleen tämän estämiseksi? Sitä ei ole vielä poistettu.

      Tavoitteena voisi olla maltilliset 275hp/600nm.

      Olisiko tällainen yhtälö mahdollinen? Jakakaa kokemuksia savuttamisesta, jos olette käyneet lisäämässä tehoja.

      Thanks.
      Mites tämä expertit?
      Old golfers never die, they only lose their balls.

      BMW 740d xDrive (06/2014).

      Comment

      • elreino
        Bimmer Rookie
        • Apr 2009
        • 88
        • s-joki

        #48
        Originally posted by Aceishigh View Post
        Moro,

        Vähän vanha ketju, mutta en löytänyt uudempaakaan. Asiaan - tehon lisäys/moottorin ohjelmointi kiinnostaisi sigun autoon. Kysymys kuuluu, miten välttää ns. voimasavun muodostuminen eli millä spekseillä auto ei vielä savuttaisi kiihdytyksissä ja kannattaako dpf jättää paikalleen tämän estämiseksi? Sitä ei ole vielä poistettu.

        Tavoitteena voisi olla maltilliset 275hp/600nm.

        Olisiko tällainen yhtälö mahdollinen? Jakakaa kokemuksia savuttamisesta, jos olette käyneet lisäämässä tehoja.

        Thanks.
        no jos se on tuo allekirjoituksessa oleva peli ja orginaali teho 235hv
        niin täysin savuttomasti puskee 300hv mitä itse olen mukkaillut

        Comment

        • elreino
          Bimmer Rookie
          • Apr 2009
          • 88
          • s-joki

          #49
          Originally posted by Aceishigh View Post
          Moro,

          Vähän vanha ketju, mutta en löytänyt uudempaakaan. Asiaan - tehon lisäys/moottorin ohjelmointi kiinnostaisi sigun autoon. Kysymys kuuluu, miten välttää ns. voimasavun muodostuminen eli millä spekseillä auto ei vielä savuttaisi kiihdytyksissä ja kannattaako dpf jättää paikalleen tämän estämiseksi? Sitä ei ole vielä poistettu.

          Tavoitteena voisi olla maltilliset 275hp/600nm.

          Olisiko tällainen yhtälö mahdollinen? Jakakaa kokemuksia savuttamisesta, jos olette käyneet lisäämässä tehoja.

          Thanks.
          no jos se on tuo allekirjoituksessa oleva peli ja orginaali teho 235hv
          niin täysin savuttomasti puskee 300hv mitä itse olen muokkaillut

          Comment

          • Kissvesala
            Moderator
            • Jun 2010
            • 3110
            • Liminka

            #50
            Originally posted by elreino View Post
            no jos se on tuo allekirjoituksessa oleva peli ja orginaali teho 235hv
            niin täysin savuttomasti puskee 300hv mitä itse olen muokkaillut

            Juuriki näin. Ja oikeen ku sen tehon ottaa ulos niin dpf toimii jopa paremmin
            Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
            Kissvesala.fi
            Priva tai o443424479

            Comment

            • zaumer
              Bimmer Rookie
              • Jul 2010
              • 96
              • Mikkeli

              #51
              Vähän ot:ksi menee, mutta aj tech:ä pidetään nykyään melkein referenssi paikkaba dieseleiden lastutuksessa, mutta minkälaisia kokemuksia löytyy Fin-dieselistä?
              Se olisi mukavan lähellä ja aika asiallisia tuloksia näyttävät näistä ottavan..
              E61 530da LCI ex. E91 320da -06

              Comment

              • Aceishigh
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2007
                • 290

                #52
                Originally posted by Kissvesala View Post
                Juuriki näin. Ja oikeen ku sen tehon ottaa ulos niin dpf toimii jopa paremmin
                Ok, ei muuta kuin aikaa varaamaan sitten. Tosiaan 260-270 hp/600- Nm tavoitteena. Ei mopolla mahottomia.
                Old golfers never die, they only lose their balls.

                BMW 740d xDrive (06/2014).

                Comment

                • Mlatvala
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 3553
                  • Kuopio

                  #53
                  Originally posted by zaumer View Post
                  Vähän ot:ksi menee, mutta aj tech:ä pidetään nykyään melkein referenssi paikkaba dieseleiden lastutuksessa, mutta minkälaisia kokemuksia löytyy Fin-dieselistä?
                  Se olisi mukavan lähellä ja aika asiallisia tuloksia näyttävät näistä ottavan..

                  Suosittelen soittamaan molempiin paikkoihin.
                  E61 535d alkuunsa viritetty.

                  Comment

                  • zaumer
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2010
                    • 96
                    • Mikkeli

                    #54
                    Molemmilla on tulokset aika samoja ja huonoa palautetta ei ole näkynyt kummastakaan paikasta.
                    Sen takia ajattelin kysäistä jos jollain foorumilaisella olisi henk.koht. kokemusta.
                    E61 530da LCI ex. E91 320da -06

                    Comment

                    • Mlatvala
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 3553
                      • Kuopio

                      #55
                      On nimenomaan molemmista kokemusta.

                      Ajtech
                      E61 535d alkuunsa viritetty.

                      Comment

                      • Fabsu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 1754

                        #56
                        Kovastihan sitä tehoja tekis mieli lisää Tekeekö tällaisella mitään ? > http://www.lprautosahko.fi/uploads/B...ated_gains.pdf

                        Vai ajanko suoraan 900 km AJ Techille?
                        AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                        ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                        e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                        e30 318i -88

                        Comment

                        • yrd3
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2013
                          • 163
                          • Ylistaro

                          #57
                          suoraan AJ:lle, on kyllä asiansa osaava heppu! ja on mukava se 900km ottaa ja testailla samalla ennen ja jälkeen.

                          Comment

                          • Vilpertoz
                            Newbiemmer
                            • Jul 2014
                            • 4
                            • Alavus

                            #58
                            Moro

                            Onkos täälä kellään kokemuksia Hirvipuro Oy:n ohjelmista? Vaan aika kovia lukuja lupaavat, kun e39 245hp ja 514nm. :think

                            Comment

                            • Hakkapeliitta
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2014
                              • 552
                              • P-Sawo

                              #59
                              Noi luvut on aika huonosti vertailukelpoisia jollei ole samoilla rullilla saman mittaajan toimesta mitattu.

                              Persdyno on paras mittari.

                              annetaan BMW-osaa

                              Comment

                              • JarnoE36
                                BTCF Member
                                • Jun 2009
                                • 253
                                • Uusimaa

                                #60
                                M57n2 e60 530 lastutus ohjelmointi tehot

                                Originally posted by yrd3 View Post
                                suoraan AJ:lle, on kyllä asiansa osaava heppu! ja on mukava se 900km ottaa ja testailla samalla ennen ja jälkeen.
                                Allekirjoitan tuon kommentin. Antilla palvelu on hyvää ja muutenkin rento sälli. Samalla jutustellessa Antti tarkisteli alustan ja turbon kuntoa pikaisesti. Todettiin että alusta on kunnossa mutta turbossa pientä päittäisvälystä mutta ei pahaa.

                                Dpf veks ja ohjelmointiin. Vakio-ohjelmalla irtosi 237hp ja 526nm ilman Dpf:ää. Ohjelma sisään ja veto ja lukemat kivat 285hp ja 650nm. Lisääkin varmaan olisi saanut mutta halusin lähinnä alavääntöä lisää ja kuitenkin kestävyyttä ettei liian hirveitä alavääntöjä ja en halunnut voimasavuja putken päästä.

                                Samalla Antti arvioi että ilmamassamittari voi olla sökö koska 3300rpm kohdalla käyrän nousu leikkaantui vaikka ohjelmassa ei ollut ko. rajoitusta. No itselleni auto tuntuu lähtevän vakiota huomattavasti alempaa, automaatti vaihtaa pehmeämmin ja kun Dpf on poissa niin ärsyttävää nykimistä ei polton aikana enää tapahdu.

                                Suosittelen. Ja hei, hinta oli sovittu alennuksella 500€ mutta Dpf lähti pois niin iloisesti että Antti veloitti koko lystistä 475€. Siitä voisi ottaa muutkin esimerkkiä asiakaspalvelusta! Siis ohjelmointi 450€ dynon kanssa ja dpf poisto 25€.

                                Edit: "Etelän pajoilla" Dpf pois otto on luokkaa 500€ Onhan siinä tuotteistettu erikoisosaamista. Kun katto mitä reilusti alle tuntiin meni Ajtechillä tuohon työhän ja laskussa luki 25€ ������

                                Edit: Kulutus on parin tankin jälkeen tasoittunut 5,9l ajotietokoneen mukaan. Tankkaamalla mitattu 6,4l. Suunta on ainakin oikea kun ennen kulutus mitattuna oli 7,1l.
                                Attached Files
                                Last edited by JarnoE36; 29-06-2015, 08:48.
                                Jarppa

                                Toyota GT86
                                (330d Sport F31 N57 2014)
                                ( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
                                (330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
                                ( 530da E60 M57N2 2006)
                                ( 520da E60 2006)
                                ( 520 E39x3)
                                (E46x2)
                                (Z3)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎