memebuy23buy

530d lastutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • s4mmy
    Bimmer Rookie
    • May 2017
    • 32
    • Vantaa

    Ihanko vaan DPF poistolla ja ohjelmalla saa yli 300hp? Onko jossain dynossa mitattu? Itse eräästä paikasta kyselin ohjelmaa niin lupailtiin 280hp/650nm. Myös AJTechille laitoin s.postia ohjelmoinnista, mutta eivät vastanneet ikinä.

    Comment

    • -JMV-
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 840
      • Etelä-Pirkanmaa

      Minkä takia se dpf pitää poistaa jos toimii? Itsellä sigun autosta Karalan softalla 315/660 ja dpf jätettiin toimintaan.
      F82 harraste

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10946
        • Joensuu

        Itsekään en ymmärrä mikä into kaikilla on poistaa DPF kun autoon laitetaan vaan uusi softa. Toki jos virittää ihan tosissaan uudet (suuttimet, turbo ym.), niin sitten jo eri tilanne.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • VolvoTDi
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2006
          • 1576
          • Tampere - Pori

          Originally posted by HTK12 View Post
          Itsekään en ymmärrä mikä into kaikilla on poistaa DPF kun autoon laitetaan vaan uusi softa. Toki jos virittää ihan tosissaan uudet (suuttimet, turbo ym.), niin sitten jo eri tilanne.
          Tuossa vanhan mallisessa (solenoidi suuttimilla) on huonosti toteutettu DPF mikä tahtoo olla tukossa jo muutenkin niin alle 300hv tahtoo jäädä DPF:llä. Piezot kun tuli DPF siirtyi turbon perseeseen, jolloin se toimii paremmin, mutta siinäkin tahtoo moottorin hengitys ahdistua jos tavoittelee yli 300hv lukuja. Kysyjä tuossa jo meinasi uutta ahdinta laittaa, jotta pääsisi yli 300hv:n niin viimeistään tuolloin pitää siitä tukoksesta päästä eroon tai uudesta ahtimesta ei ole mitään hyötyä.

          Itse pyrin aina piezo malleissa jättämään DPF:n paikoilleen kun ne toimivat hyvin jos vaan lämpenee ja auttaa kun ottaa vielä EGR:n pois toiminnasta. Solkuista pääsääntöisesti pois jos joku ei ole vielä kerennyt. Asia on taas eri jos tyytyy puolitiehen tehtyyn ohjelmaan 260-280hv, DPF:llä vielä hengittää moottori juuri ja juuri.
          Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
          Check:
          www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
          Tampere 044-5867096

          Comment

          • Kiding
            Bimmer Rookie
            • Dec 2015
            • 197
            • Tamperkele

            Pakko laittaa oma kommentti, nyt kun autossa on pari päivää ollu ohjelma.

            Aivan mahtava tuli, täytyy sanoa. Pystyy ajeleen ihan nätistikin. Sitten taas ääripää on jäätävän upee.

            Laatikkokin ohjelmoitiin, ja toimii paljon fiksummin imo.
            BMW E61 530D 2008

            Comment

            • paulika
              Newbiemmer
              • Apr 2013
              • 13
              • Honkajoki

              Originally posted by Kiding View Post
              Pakko laittaa oma kommentti, nyt kun autossa on pari päivää ollu ohjelma.

              Aivan mahtava tuli, täytyy sanoa. Pystyy ajeleen ihan nätistikin. Sitten taas ääripää on jäätävän upee.

              Laatikkokin ohjelmoitiin, ja toimii paljon fiksummin imo.

              Tehtiinkö muutakin kuin ohjelmoitiin ja mitä kustansi?

              Comment

              • Kiding
                Bimmer Rookie
                • Dec 2015
                • 197
                • Tamperkele

                Moottorin ja vaihteiston ohjelmointi, EGR pois, samaten imusarjan läpät.


                Hinnan voi kysyä lisäätehoa.fi, ei ole minun asiani sitä kertoa.

                Ja ei, en ole osallinen, enkä saa tästä mitään.

                Toivottavasti tästä sekä alkuperäisestä postauksesta oli apua niille, jotka arpovat kannattaako optimointi k.o. autoon.
                En osaa sanoa, sisälsikö viestini tietoa tai vinkkejä.
                Last edited by Kiding; 02-05-2018, 11:28. Reason: Tietojen muokkaus
                BMW E61 530D 2008

                Comment

                • Heguli 31
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 10117
                  • KVLA

                  Eikö tämän pitäisi olla harrastaja foorumi,jossa tietoa ja vinkkejä jaetaan?

                  Comment

                  • E36M3
                    Newbiemmer
                    • Mar 2015
                    • 2
                    • Uusimaa

                    E39 530d ohjemointi

                    [B]Tulihan eilen käytyä penkissä ja aika rajusti tulee voimaa pyöriltä mitattuna

                    231hv / 600nm

                    täydet 600nm on jo 2000rpm

                    millä mahtais saada tonne keskiosalle enemmän hevosia ? 300hv tavote pyöriltä..

                    turbo x5 billet siivillä
                    cooleri 600x300x76 3 tuuman ahtoputkilla
                    3 tuuman putki etupuskurista läpi
                    4 bar mappi

                    vaihdanko pelkät kärjet e60 535d vai koko suuttimet ja rail tunnistimet ??


                    vaihdelaatikko gm tekele. alko penkissä jo eilen luistamaan joten manualisointi vahvasti mielessä

                    neuvoja jos sais mitä karttoja vielä tarvitsee muokata....


                    JA PROJEKTIIN HELVETIN ISOT KIITOKSET NEUVOISTA (TUIKULLE)

                    myöskin ohjelmaa värkäneelle kaverille suuret kiitokset!!

                    Comment

                    • makkis
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 5151
                      • Kouvola, Savisto

                      Originally posted by E36M3 View Post
                      [B]Tulihan eilen käytyä penkissä ja aika rajusti tulee voimaa pyöriltä mitattuna

                      231hv / 600nm

                      täydet 600nm on jo 2000rpm

                      millä mahtais saada tonne keskiosalle enemmän hevosia ? 300hv tavote pyöriltä..

                      turbo x5 billet siivillä
                      cooleri 600x300x76 3 tuuman ahtoputkilla
                      3 tuuman putki etupuskurista läpi
                      4 bar mappi

                      vaihdanko pelkät kärjet e60 535d vai koko suuttimet ja rail tunnistimet ??


                      vaihdelaatikko gm tekele. alko penkissä jo eilen luistamaan joten manualisointi vahvasti mielessä

                      neuvoja jos sais mitä karttoja vielä tarvitsee muokata....


                      JA PROJEKTIIN HELVETIN ISOT KIITOKSET NEUVOISTA (TUIKULLE)

                      myöskin ohjelmaa värkäneelle kaverille suuret kiitokset!!
                      Vaihdelaatikko vaihtoon hetimmiten, tuolla gm laatikolla ei tee mitään, kun ei kestä.

                      Ja oma suositus on että vaihda sinne perusmoottoriksi M57N, tuossa vanhassa M57:ssa on niin paljon lähtökohtaisesti väärin, että ei ole hyvä lähtökohta. Vaikka toki sieltäkin voimaa saa kun sen väkisin sieltä ottaa.
                      Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                      Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                      Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                      Comment

                      • buubaa
                        Bimmer Rookie
                        • May 2013
                        • 140
                        • Lahti

                        Pystynkö tolla Delphin lukijalla livedataa seuraamalla varmistaa onko auto vakio vai ohjelmoitu? Mitä lukemia tarvis seurata ja mitä niiden pitäisi näyttää suunnilleen? -07 235hv kyseessä.

                        Edit. Ahtopaineita seurailin niin semmosta 1,6baria näyttäis olevan, kerran oli käyny 1,8barissa kun Max kohdassa moinen lukema oli mutta mitä itse kerkesin vedoissa vilkuileen niin 1,6bar näytti maksimit olevan. Lienee siis jonkinlainen ohjelma olla mikäli edelliseltä sivulta oikein ymmärsin?
                        Last edited by buubaa; 28-07-2020, 18:55.

                        Comment

                        • VolvoTDi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2006
                          • 1576
                          • Tampere - Pori

                          Originally posted by buubaa View Post
                          Pystynkö tolla Delphin lukijalla livedataa seuraamalla varmistaa onko auto vakio vai ohjelmoitu? Mitä lukemia tarvis seurata ja mitä niiden pitäisi näyttää suunnilleen? -07 235hv kyseessä.

                          Edit. Ahtopaineita seurailin niin semmosta 1,6baria näyttäis olevan, kerran oli käyny 1,8barissa kun Max kohdassa moinen lukema oli mutta mitä itse kerkesin vedoissa vilkuileen niin 1,6bar näytti maksimit olevan. Lienee siis jonkinlainen ohjelma olla mikäli edelliseltä sivulta oikein ymmärsin?
                          Kyllä siellä ohjelma on jos tuollaiset paineet löytyy.
                          Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                          Check:
                          www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                          Tampere 044-5867096

                          Comment

                          Working...
                          X