Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d lastutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VolvoTDi
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1576
    • Tampere - Pori

    #91
    Originally posted by makkis View Post
    No kysytään nyt sit samaan syssyyn mielipidettä Sedox:in ohjelmista.
    Et ootko niihin törmännyt??
    Valitettavasti myin niitä (Optimoiautosi) mutta en enää, samasta syystä jättäisin väliin.
    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
    Check:
    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
    Tampere 044-5867096

    Comment

    • Tomtom80
      Newbiemmer
      • Apr 2017
      • 23
      • Salo

      #92
      Tervehdys.
      Eka postaus tälle foorumille ja pitääkin heti kysellä vähän faktoja aiheesta kun itse hankin E61 530D LCI:n ja siihen pistäisi vähän tehoja saada lisää. Eli AJtech ilmeisesti olisi hyvä paikka ohjelmoinnille mutta tuosta automaattilaatikosta sen verran että eikös se ole sama laatikko joka on 535D:ssä eli GA6HP26Z??
      Eli vääntöjen lisääntyminen ei pistäisi olla suuri huoli tässä autossa??

      Comment

      • JaniLap
        BTCF Member
        • Sep 2012
        • 2717
        • Tampere

        #93
        Originally posted by Tomtom80 View Post
        ...mutta tuosta automaattilaatikosta sen verran että eikös se ole sama laatikko joka on 535D:ssä eli GA6HP26Z??
        Eli vääntöjen lisääntyminen ei pistäisi olla suuri huoli tässä autossa??
        Tervetuloa foorumille.

        Laatikko on sama mutta turbiini hieman erilainen. Kun vääntöä ei kasvateta kovin paljoa yli 600 nm, niin isompia ongelmia en odottaisi lastuttamattomaan verrattuna.
        IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
        Tampere

        Comment

        • makkis
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 5152
          • Kouvola, Savisto

          #94
          Originally posted by JaniLap View Post
          Tervetuloa foorumille.

          Laatikko on sama mutta turbiini hieman erilainen. Kun vääntöä ei kasvateta kovin paljoa yli 600 nm, niin isompia ongelmia en odottaisi lastuttamattomaan verrattuna.
          700nm sieltä otetaan Tuikun ohjelmalla ilman ongelmia.
          Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
          Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
          Virallinen Xhp jälleenmyyjä

          Comment

          • Tomtom80
            Newbiemmer
            • Apr 2017
            • 23
            • Salo

            #95
            Originally posted by JaniLap View Post
            Tervetuloa foorumille.

            Laatikko on sama mutta turbiini hieman erilainen. Kun vääntöä ei kasvateta kovin paljoa yli 600 nm, niin isompia ongelmia en odottaisi lastuttamattomaan verrattuna.
            Oliko bemarissa miten huollot 160tkm jälkeen??

            Comment

            • JaniLap
              BTCF Member
              • Sep 2012
              • 2717
              • Tampere

              #96
              Originally posted by Tomtom80 View Post
              Oliko bemarissa miten huollot 160tkm jälkeen??
              BMW:n mukaan laatikko on huoltovapaa eli täytetty nk. "lifetime-öljyillä". Mutta mikäli ei ole aiemmin tiedossa öljynvaihdon ajankohtaa, niin noilla kilometreiillä voisi olla ajankohtaista tehdä/teettää huuhteluöljynvaihto piakkoin ja samalla uusia öljypohja suodattimineen ei varmasti ainakaan huononna laatikon käytöstä. Siitä eteenpäin samanlaisia vaihtoja esim. 70 tkm välein. Ajotapa vaikuttaa luonnollisesti kuinka kuluttavaa käyttöä vaihteisto joutuu sietämään.
              IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
              Tampere

              Comment

              • Jacques
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2008
                • 573
                • pk

                #97
                Turun suunnalta löytyy myös Moonlight Motorsport jonka ohjelmointipuoli tukeutuu Motorbittiin: http://moonlightmotorsport.fi/ohjelm...kil%C3%B6autot
                En tiedä heidän yhteistyöstä tarkemmin, mutta Motorbit on luotettu toimija pk-seudulla.

                Turun suunnalta löytyy myös foorumilainen makeclick jonka kanssa ohjelmoinnista voisi ehkä keskustella.
                G30 540i
                F32 435d

                Comment

                • miq
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2008
                  • 352
                  • Hyvinkää

                  #98
                  Originally posted by veku View Post
                  Kestäähän 535d hyvin ottaa tehoa joku 380\750 on jees jos laatikko kunnossa
                  Mikähän mahtaa sitten olla 530 xd LCI manuaalissa kytkimen ja vaihteiston sieto?
                  Käsitykseni kun on, että laatikko niinkin kestää mutta mites kytkin/vauhtipyörä ja jakolaatikko? :think
                  Hullu saa olla muttei tyhmä.

                  e61 530xd LCI

                  Comment

                  • makkis
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 5152
                    • Kouvola, Savisto

                    #99
                    Originally posted by miq View Post
                    Mikähän mahtaa sitten olla 530 xd LCI manuaalissa kytkimen ja vaihteiston sieto?
                    Käsitykseni kun on, että laatikko niinkin kestää mutta mites kytkin/vauhtipyörä ja jakolaatikko? :think
                    Takavetoon manuaaliin laitettu 300hp/700nm, 250tkm ajettu kytkin alkoi luistaa 2h ajon jälkeen.
                    Uudella vakiolla menty nyt ilman ongelmia.
                    Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                    Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                    Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                    Comment

                    • Fabsu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 1754

                      Originally posted by miq View Post
                      Mikähän mahtaa sitten olla 530 xd LCI manuaalissa kytkimen ja vaihteiston sieto?
                      Käsitykseni kun on, että laatikko niinkin kestää mutta mites kytkin/vauhtipyörä ja jakolaatikko? :think
                      Itsellä kesti kuukauden päivät 291/680 luvuilla. Sitten alkoi vauhtipyörä pitämään ääntä, eli vauhtipyörä ja kytkin vaihtoon.
                      AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                      ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                      e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                      e30 318i -88

                      Comment

                      • suppari
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4049
                        • Turku

                        Originally posted by Tomtom80 View Post
                        Tervehdys.
                        Eka postaus tälle foorumille ja pitääkin heti kysellä vähän faktoja aiheesta kun itse hankin E61 530D LCI:n ja siihen pistäisi vähän tehoja saada lisää. Eli AJtech ilmeisesti olisi hyvä paikka ohjelmoinnille mutta tuosta automaattilaatikosta sen verran että eikös se ole sama laatikko joka on 535D:ssä eli GA6HP26Z??
                        Eli vääntöjen lisääntyminen ei pistäisi olla suuri huoli tässä autossa??
                        Tuo tänne vaan, olen puolet Salolaisten bemareista jo piristänyt
                        sigpic
                        P:0409699000

                        JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                        tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                        huollot/korjaukset!

                        BMW E&F sarjaan.
                        Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                        8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                        AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                        Comment

                        • Tomtom80
                          Newbiemmer
                          • Apr 2017
                          • 23
                          • Salo

                          Originally posted by suppari View Post
                          Tuo tänne vaan, olen puolet Salolaisten bemareista jo piristänyt
                          Mitä tuo ohjelmointi kustantaisi??
                          Edit. Voit heittää vaikka YV:nä jos et tänne halua laittaa hintaa.

                          Comment

                          • suppari
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 4049
                            • Turku

                            400e sisältää tehomittaukset ennen ja jälkeen!
                            sigpic
                            P:0409699000

                            JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                            tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                            huollot/korjaukset!

                            BMW E&F sarjaan.
                            Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                            8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                            AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                            Comment

                            • Magu83
                              Newbiemmer
                              • Jul 2007
                              • 5

                              Elikkäs nyt ois kysymys teille viisaammille!? Autona siis 2005 e60 530d ja tässä mietityttää onko autoa jo ohjelmoitu tällä hetkellä. Edellinen omistaja lertoi että joku ohjelma pitäis löytyä mutta ei ollu tekijästä mitään tietoa. Kysymys kuuluukin että paljon vakio ilmamäärät ja ruiskutusmäärät on ja paljon ne pitäisi olla jos ohjelmaa on muutettu? Itellä siis mahdollisuus katsoa nuo määrät läppärillä. Samaan hengenvetoon toinen kysymys? meinaan teettää autoon hybridi ahtimen samalla vaivalla kun entinen ahdin on jo tiensä päässä ni onko vanhemman mallin 30d suuttimilla mahdollistakaan päästä päälle 300hv jos kuvitellaan että ahtimessa riittäisi ilmantuotto ja välijäähdytintä päivittäisi myös?
                              Vai onko vakio piezottomilla 30d suuttimilla sama ajella vakio ahtimella?

                              Comment

                              • VolvoTDi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2006
                                • 1576
                                • Tampere - Pori

                                Originally posted by Magu83 View Post
                                Elikkäs nyt ois kysymys teille viisaammille!? Autona siis 2005 e60 530d ja tässä mietityttää onko autoa jo ohjelmoitu tällä hetkellä. Edellinen omistaja lertoi että joku ohjelma pitäis löytyä mutta ei ollu tekijästä mitään tietoa. Kysymys kuuluukin että paljon vakio ilmamäärät ja ruiskutusmäärät on ja paljon ne pitäisi olla jos ohjelmaa on muutettu? Itellä siis mahdollisuus katsoa nuo määrät läppärillä. Samaan hengenvetoon toinen kysymys? meinaan teettää autoon hybridi ahtimen samalla vaivalla kun entinen ahdin on jo tiensä päässä ni onko vanhemman mallin 30d suuttimilla mahdollistakaan päästä päälle 300hv jos kuvitellaan että ahtimessa riittäisi ilmantuotto ja välijäähdytintä päivittäisi myös?
                                Vai onko vakio piezottomilla 30d suuttimilla sama ajella vakio ahtimella?
                                Ruiskutusmäärä ei kerro totuutta jos on ollut suutinkarttavääntäjien kynsissä, mutta ilmamäärä jotain 1600mg/isku, ahdot 1,6-1,9bar, Kierrätys pois toiminnasta ja samoin DPF. Vakio suuttimet ja vakioahdin riittää jo itsessään yli 300hv ja ahtimen muokkauksella sekä isommalla coolerilla pääsee 350-360hv tasoon.
                                Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                                Check:
                                www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                                Tampere 044-5867096

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎