Originally posted by JJtalo
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
530d lastutus
Collapse
X
-
Originally posted by A56 View PostOletko koskaan verrannut todellista kulutusta tuohon ajotietokoneen näyttämään?Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
Itellä kävi juurikin samallalailla kulutuksen kanssa. Vielä kun nollaat laatikon adaptaatiot niin meno senku paranee
QUOTE=JJtalo;2850178]aihetta sivuten, tuossa kävin tänään aj-techillä lastuttamassa oman e61 -05 530d, ja hiukkassuodatin korvattiin suoralla putkella. Testasin tuon kulutuksen kokkola-seinäjoki-kokkola, lähtiessä kotoa nollasin ajotietokoneen, vakkarilla talvirajotuksilla 10km/h yli rajotusten koko matka, takaisin sama homma, koko matka vakkarilla muutama ohitus molempiin suuntiin mennessä. kokkola-seinäjoki näytti kulutukseks 7,2l, ja seinäjoki-kokkola 6,0l, oli 5,9 mutta just ennen ku pysähdyin pihaan nousi desillä, ikään ei oo näyttäny noin vähää ja oli muutama kaasupohjassa kokeilukin, eikä näkynyt savua sivupeilistä. ( jota pelkäsin kun dpf poistetaan )
Kulkupuoleen hankala vielä sanoa mitään kun on pakkasta ja lumi maassa, mutta eiköhän tuo ihan tarpeeks työnnä, 275/600 [/QUOTE]
Comment
-
-
Originally posted by schwarze View PostNimenomaan. Tarkistusmittaus olis hyvä olla. Ot, Tuosta A56:n Imolasta olis kiva nähdä kuvia, ei ole tuossa värissä tullu noita E6x laitteita riittävästi nähdyksi
Nyt kevyen softaamisen jälkeenkään ajotietokoneen näyttämä ei ole "muuttunut" ts. yhtä tarkka kuin aiemminkin.
'Veikkailisin, että mikäli ohjelmoinnin yhteydessä muutetaan vain suuttimien ruiskutusaikaa suoraan suutinmapista esim. +20% tulee lopputuloksena olemaan todella rajusti heittävä ajotietokoneen luku vs. todellinen. Auto kun edelleen kuvittelee, että syöttö samalla tasolla mg / tahti. Kulutus siis "pienenee", ainakin auton mielestä. Onneksi toki myös kulku paranee
Last edited by A56; 28-10-2012, 11:03.E61 530D Imola Rot
Comment
-
-
Originally posted by ptikkala View PostItellä kävi juurikin samallalailla kulutuksen kanssa. Vielä kun nollaat laatikon adaptaatiot niin meno senku paranee
Omassa tuntuu tuo laatikko pitävän liian isoa pykälää aina välillä..Ex. E46 330d -05
Ex. e61 530da -05
Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
Member of Team EastAudio
Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net
Comment
-
-
Originally posted by Julle View PostE60 newbie kyselee että kestääkö näissä automaattilaatikot ku otetaan lisää voimaa..? Lisäteho kun ei olis koskaan pahitteeksi.
mitä muitten ohjelmointia seuraillu ni pelkällä ohjelmoinnilla ei näistä saa nii paljoa irti että se hajoais :think tuntuu kestävän aika paljon vääntöjäSininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.
BMW G31 540D x-Drive
BMW F11 530DA -12
Ex:
BMW E61 535da individual -10 340/680nm
BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
BMW F30 320Da -12
Bmw E70 3.0DA -07
Bmw F10 525DA -10
Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03
Comment
-
-
Originally posted by syncro^^ View Postmitä muitten ohjelmointia seuraillu ni pelkällä ohjelmoinnilla ei näistä saa nii paljoa irti että se hajoais :think tuntuu kestävän aika paljon vääntöjä
Edellisessä E61 530DA:ssa (272\580) oli softa samoin nykyisessä(370\770) ja hyvin pelaavatF11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by veku View PostJoo tuskin ne voimasta hajoaa ,en ole kuullut edes että näistä ois laatikoita mennyt..
Edellisessä E61 530DA:ssa (272\580) oli softa samoin nykyisessä(370\770) ja hyvin pelaavat
Comment
-
-
Originally posted by 530daa View PostOnko toi koneteho, varmaan? Mulla pitäisi olla pyöräteho 285/662 535d suuttilmilla, aj tech ainakin sanoi niin.
Moottoriteho nostettavissa vakioturbolla n. 340hp tuntumaan, mutta savua tulee jo nyt ihan riittävästi.. Laskentatavasta riippuen siis moottorissa 285-295/600-625 tällä hetkellä.
vakio 235hp josta pyörille 157. Uusi pyöräteho 197 eli konetehoksi 295. Vääntö vastaavasti vakiona koneelta 500 ja pyöriltä 381. Laskennallisesti siis softauksen jälkeen 656nm.
Todellisuudessa voimansiirron häviöt lisääntyvät kun vääntö ja teho kasvaa joka olennaisesti vaikuttaa moottoritehon laskentaan. Ei se näin suoraviivaisesti oikeasti mene :think
Hiukkaskiihdytin poistettu.
Ei sulla sattuisi olemaan lappua tuosta pyörätehosta? Olisi todella mukava se nähdä...E61 530D Imola Rot
Comment
-
-
Originally posted by A56 View PostNoniin.. Itsellä softauksen jälkeen pyöräteho 197hp ja vääntö 460nm. Tehon lisäys +40hp ja +80nm. Pyörille siis. Autona tuo 530d lci. Vakiosuuttimet, jotka tosin samat kuin x35:ssa..
Moottoriteho nostettavissa vakioturbolla n. 340hp tuntumaan, mutta savua tulee jo nyt ihan riittävästi.. Laskentatavasta riippuen siis moottorissa 285-295/600-625 tällä hetkellä.
vakio 235hp josta pyörille 157. Uusi pyöräteho 197 eli konetehoksi 295. Vääntö vastaavasti vakiona koneelta 500 ja pyöriltä 381. Laskennallisesti siis softauksen jälkeen 656nm.
Todellisuudessa voimansiirron häviöt lisääntyvät kun vääntö ja teho kasvaa joka olennaisesti vaikuttaa moottoritehon laskentaan. Ei se näin suoraviivaisesti oikeasti mene :think
Hiukkaskiihdytin poistettu.
Ei sulla sattuisi olemaan lappua tuosta pyörätehosta? Olisi todella mukava se nähdä...
Comment
-
-
Omani myös aj-techin tekele ( kiitokset sinne suuntaan, suosittelen!), ja pyörätehot vakiona 181hp@3186rpm/455Nm@2174rpm, leppälastulla 235hp@3615rpm/534Nm@2676rpm. Paljonko tuosta sitten jää voimansiirtoon häviöitä, eli mikä lie koneteho ?
Ajattelin että tuota oiskohan se jotain 275/600, mutta voi kai tuo olla enemmänkin, ainakin sais töihin kahvipöytään jätkille lisää aiheita haukkua kaikki bemarit maanrakoon kun niistä kuulemma laukee vaihdelaatikot ja perät noilla tehoilla ja ei voi kestää mikään paikka eikä tietenkään voi pakkasella lähteä ees käyntiin...
Edit: jos laskee tehohäviön olettaen että vakiotehot pitää paikkansa, hevosia jää 20% (218/181) ja vääntöä 10% (500/455) eli tekis 282hp/587Nm, mutta vakiotehomittauksessa oli jo hiukkaspönttö poistettu, liekö vakiorengasteho pönttö paikoillaan pienempi eli todellisuudessa voimansiirron häviö suurempi ?Last edited by JJtalo; 28-10-2012, 16:47.
Comment
-
-
Originally posted by JJtalo View PostOmani myös aj-techin tekele ( kiitokset sinne suuntaan, suosittelen!), ja pyörätehot vakiona 181hp@3186rpm/455Nm@2174rpm, leppälastulla 235hp@3615rpm/534Nm@2676rpm. Paljonko tuosta sitten jää voimansiirtoon häviöitä, eli mikä lie koneteho ?
Ajattelin että tuota oiskohan se jotain 275/600, mutta voi kai tuo olla enemmänkin, ainakin sais töihin kahvipöytään jätkille lisää aiheita haukkua kaikki bemarit maanrakoon kun niistä kuulemma laukee vaihdelaatikot ja perät noilla tehoilla ja ei voi kestää mikään paikka eikä tietenkään voi pakkasella lähteä ees käyntiin...
Edit: jos laskee tehohäviön olettaen että vakiotehot pitää paikkansa, hevosia jää 20% (218/181) ja vääntöä 10% (500/455) eli tekis 282hp/587Nm, mutta vakiotehomittauksessa oli jo hiukkaspönttö poistettu, liekö vakiorengasteho pönttö paikoillaan pienempi eli todellisuudessa voimansiirron häviö suurempi ?
Tiedätkö millä vaihteella mitattiin?E61 530D Imola Rot
Comment
-
Comment