Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d lastutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kernwaffe
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 173
    • Masku

    #61
    Pystyykö tämmöst pre-lci paljonki jatko jalostamaan kun löytyy jo 270hp/600nm? downpipe?Piezo suuttimet? viri ahdin?

    Comment

    • VolvoTDi
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2006
      • 1576
      • Tampere - Pori

      #62
      Originally posted by Kernwaffe View Post
      Pystyykö tämmöst pre-lci paljonki jatko jalostamaan kun löytyy jo 270hp/600nm? downpipe?Piezo suuttimet? viri ahdin?
      Piezoja ei tuohon saa, mutta pre-lci 535d suuttimet, muutokset turboon ja uusi cooleri niin johan alkaa vaihteisto luisteleen.
      Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
      Check:
      www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
      Tampere 044-5867096

      Comment

      • Kernwaffe
        Bimmer Rookie
        • Jul 2006
        • 173
        • Masku

        #63
        Originally posted by VolvoTDi View Post
        Piezoja ei tuohon saa, mutta pre-lci 535d suuttimet, muutokset turboon ja uusi cooleri niin johan alkaa vaihteisto luisteleen.
        Sitte jatkuuki kysymyksellä että saako tuota vaihteistoa vahvistettua kestämään ?

        Comment

        • ptikkala
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 1571

          #64
          saa, Maaningalla siekkisellä. maksaa vain touhutonneja...

          Comment

          • Grapes
            BTCF Member
            • Jul 2008
            • 601
            • Hämeenlinna

            #65
            Originally posted by VolvoTDi View Post
            Piezoja ei tuohon saa, mutta pre-lci 535d suuttimet, muutokset turboon ja uusi cooleri niin johan alkaa vaihteisto luisteleen.
            Noi suuttimet vissiin about tonnin mut mitäs noi muutokset turboon on ja arviolta hinta? Billet siivet ei vissiin maltaita maksa mut onkohan minkä hintanen tuollainen työ vaihtaa turboon siivet?

            Jos ei vaihda suuttimia vaan pelkästään turboo updeittaa niin mihin tehoihin pääsee noilla pre-lci suuttimilla?
            F11 M550d -13

            ex:
            E60 535d -08 405/800
            E39 M5 -99
            E60 530dA -03 302/660
            E39 523iA -98
            Lada 1600 -91
            Ford Escort Sport -72

            Comment

            • Tobo
              Bimmer Rookie
              • Nov 2015
              • 33
              • Finland

              #66
              Kytkimen kesto

              Hei,

              Kävin ohjelmoimassa 2008 530D manuaalin aj techillä. Siitä poistettiin hiukkassuodatin ja ohjelmoitiin. Tuloksena 314hv ja 707 Nm. Kytkin rupesi vitosella luistamaan. Muuten toimii kuin unelma.

              Onko kokemuksia hyvästä kytkinpaketista joka kestää tehoa eikä kulu hirmu nopeasti?

              Mielelläni otan neuvoja vastaan. Voin tarvittaessa käydä pienentämässä tehoja jotta uusi kytkinpaketti kestäisi paremmin jos mikään ei tuota kestä.

              Comment

              • suppari
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4049
                • Turku

                #67
                Käy ottamassa takaisin sen verran että pitää, tai sitten joku SRE kytkin.
                sigpic
                P:0409699000

                JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                huollot/korjaukset!

                BMW E&F sarjaan.
                Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                Comment

                • Hakkapeliitta
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2014
                  • 552
                  • P-Sawo

                  #68
                  Originally posted by Tobo View Post
                  Hei,

                  Kävin ohjelmoimassa 2008 530D manuaalin aj techillä. Siitä poistettiin hiukkassuodatin ja ohjelmoitiin. Tuloksena 314hv ja 707 Nm. Kytkin rupesi vitosella luistamaan. Muuten toimii kuin unelma.

                  Onko kokemuksia hyvästä kytkinpaketista joka kestää tehoa eikä kulu hirmu nopeasti?

                  Mielelläni otan neuvoja vastaan. Voin tarvittaessa käydä pienentämässä tehoja jotta uusi kytkinpaketti kestäisi paremmin jos mikään ei tuota kestä.
                  Luultavasti sulla on GS6-53DZ laatikko ja olen ymmärtänyt, että tuon väännönkesto valmistajan mukaan olisi 530Nm.

                  Kovia kytkimiä saa kiinteille vauhtipyöräpaketeille.
                  Ruotsissa on firma joka tekee kiinteitä vauhtipyöriä kaksoismassan mallista, DLI Teknik.
                  Myös Valeo saattaa tehdä kiinteitä vauhtipyöriä, ainakin N42-moottoriin sellaisen sai (ei ole tietenkään lähelläkään sama asia mutta kuitenkin).
                  Kaksoismassavauhtipyörä ei varmaankaan kauaa kestä tuollaista vääntöä, varsinkin jos vedättää isolla vaihteella alakierroksilla.

                  Tämä kytkinjuttu on dieselmanuaalien virityksen ongelma. En ole itse löytänyt kaupasta pakettia, joka menisi suoraan kiinni ja joka kestäisi noinkin kovat väännöt. Käytännössä joutuisi sovittamaan kisakytkimiä ja nehän on tiettävästi tosi mukavia arkikäytössä...

                  Ite hyväksyisin (teho)tappion ja kävisin pienentämässä vääntöjä. Vaihtoehtoisesti pitäisi valmistautua melko kalliisiin investointeihin jotta saisi muokattua laatikosta sellaisen että siinä saa vauhtipyörä-kytkin paketin kestämään.

                  E60 M5 Sachs kytkimen 3000 951 019 tiedot:


                  Durchmesser [mm]: 228
                  für Fahrzeuge mit Zweischeibenkupplung
                  Nabenprofil: 32,5x35-26N
                  Zähnezahl: 26

                  Nur als Satz lieferbar

                  E60 530D kytkimen 3000 951 952 tiedot:


                  Durchmesser [mm]: 240
                  Nabenprofil: 32,5 X 35-26N
                  Nur als Satz lieferbar


                  E60 550i Sachs kytkimen 3000 951 846 tiedot:

                  Durchmesser [mm]: 240
                  Nabenprofil: 32,5x35-26N
                  Zähnezahl: 26

                  En sitten tiedä, onko tostakaan mitään apua. Tais 550i:ssäkin olla vain 490Nm vääntöä, että kestääkö tuokaa kytkin sen enempää.

                  annetaan BMW-osaa

                  Comment

                  • Fabsu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 1754

                    #69
                    Originally posted by Tobo View Post
                    Hei,

                    Kävin ohjelmoimassa 2008 530D manuaalin aj techillä. Siitä poistettiin hiukkassuodatin ja ohjelmoitiin. Tuloksena 314hv ja 707 Nm. Kytkin rupesi vitosella luistamaan. Muuten toimii kuin unelma.

                    Onko kokemuksia hyvästä kytkinpaketista joka kestää tehoa eikä kulu hirmu nopeasti?

                    Mielelläni otan neuvoja vastaan. Voin tarvittaessa käydä pienentämässä tehoja jotta uusi kytkinpaketti kestäisi paremmin jos mikään ei tuota kestä.
                    Joo ei nää oikee kestä. Itellä rupes vauhtipyörä rallattaa alle kuukausi ohjelmoinnin jälkeen. Laitoin Luk:in vauhtipyörän ja Sachs kytkimen. Taitaa olla ihan vakiomallisia. Nyt ei ongelmaa.

                    Tuolta ainakin löytyisi jotain kestävämpää > http://www.clutch-specialists.co.uk/

                    En kyllä osaa sanoa, kestääkö noikaan noin rajuja tehoja/vääntöjä...
                    Last edited by Fabsu; 21-03-2016, 13:06.
                    AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                    ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                    e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                    e30 318i -88

                    Comment

                    • Tobo
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2015
                      • 33
                      • Finland

                      #70
                      Onko muilla sitten millaisia tehoja vakiokytkin kestänyt?

                      Mietin jos tuollainen kestäisi: http://www.clutch-specialists.co.uk/..._p31002322.htm

                      Tuossakin vaihtoehtoja: http://www.clutch-specialists.co.uk/...ch=Go&part_no=

                      Arkiauto jolla ajan paljon joten tuntuman pitäisi olla hyvä ja ei saa kyllä kytkin kulua liian nopeasti.

                      Comment

                      • Fabsu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 1754

                        #71
                        Originally posted by Tobo View Post
                        Onko muilla sitten millaisia tehoja vakiokytkin kestänyt?

                        Mietin jos tuollainen kestäisi: http://www.clutch-specialists.co.uk/..._p31002322.htm

                        Tuossakin vaihtoehtoja: http://www.clutch-specialists.co.uk/...ch=Go&part_no=

                        Arkiauto jolla ajan paljon joten tuntuman pitäisi olla hyvä ja ei saa kyllä kytkin kulua liian nopeasti.
                        No minulla on sen: 291 hv/680Nm, sen se ainakin kestää. Rajoittiko Antti sinulta tehoja/vääntöjä alakierroksilta? Minulta ainakin rajoitti. Käsittääkseni tuo alakierrosten vääntö on myrkkyä kytkimelle ja vauhtipyörälle.
                        AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                        ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                        e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                        e30 318i -88

                        Comment

                        • Tobo
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2015
                          • 33
                          • Finland

                          #72
                          Fabsu:
                          Paljonko kytkimelläsi on ajettu?

                          Rajoitti kyllä alakierroksilla. Vitosvaihteella täydellä vedolla luistaa hieman. Vauhtipyörä ei edes tärise.

                          Mietin että kun kytkimellä on ajettu tuo 180tkm niin eipä se enää uuden veroinen ole. En vielä tiedä mitä tehdä tai millaista kytkintä ostaa.

                          Comment

                          • Fabsu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 1754

                            #73
                            Oisko nyt joku 15 tkm. Alkuperäsellä paketilla oli työnnetty se 190 tkm. Mulla ei taas kytkin luistanut, mutta hirvee rohina kuului kun kytkimen painoi puoleen väliin. Vauhtipyörä oli ihan paskana, kun vaihettiin. Kytkimessä vielä pintaa.
                            AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                            ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                            e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                            e30 318i -88

                            Comment

                            • Benighted
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2015
                              • 281
                              • Klaukkala

                              #74
                              Mitähän laite meinaisi, jos jättäisi toimivan DPF:n paikalleen ja kävisi softaamassa? Onko kellään kokemuksia tai muuta mehevää mutu-tuntumaa?

                              Toisaalta ei nuo trafin hömpötykset ole tainneet johtaa yhtään mihinkään? Ei vaan ehjää viittisi rikkoa.
                              F11 530xdA M-Sport 2014
                              Ex. E39 530iA Touring 2001
                              Ex. E61 530dA Edition Sport 2009

                              Comment

                              • GuGi_
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2012
                                • 700
                                • Vantaa city

                                #75
                                Eihän se mitään ihmeitä siitä meinailis. On niitä täälä foorumilla useampia autoja jotka on softattu jättämällä pönttö ja poltto käyttöön. Kunnossa oleva pönttö ei paljoa tehoja kurista.
                                "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

                                F11 525d -11
                                E60 M5 -05
                                E12 530i -75
                                E32 730i - 91
                                Chevy Silverado 3500 -93
                                R33 Skyline GTS-T -93

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎