Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oikeat aurauskulmat?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Miqe
    Newbiemmer
    • Mar 2012
    • 6
    • Suomi Finland

    #16
    Originally posted by Pekka84 View Post
    onko tosi että aktiiviohjauksella varstettua autoa ei saa säädettyä normi rengasliikkeessä??? euromasterilla näin väittivät.
    Kyllä pitää paikkansa, harvalla rengasliikkeellä on BMW-säätöohjelmaa. Säädön ja uuden vahvistusmittauksen välissä pitää kytkeä auto koneeseen ja näpytellä adaptaatio läpi.

    Comment

    • 535SD
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2005
      • 1068
      • Lahti

      #17
      Originally posted by Miqe View Post
      Kyllä pitää paikkansa, harvalla rengasliikkeellä on BMW-säätöohjelmaa. Säädön ja uuden vahvistusmittauksen välissä pitää kytkeä auto koneeseen ja näpytellä adaptaatio läpi.
      mitähän tämä adaptaatio kustantaa? noin?
      epäilen kyllä että huomaako auto jos pyöränkulmat muuttuvat??? koska arvothan ovat samat kuin vakioalustalla.


      Eli meikäläisen järjellä menee näin
      vakioalusta ja vakioarvot...laitetaan madallusjouset niin arvot muuttuvat...säädetään takaisin vakioarvoihin. eli arvot samat kuin tehtaalta tullessaan
      Niin mihinköhän tässä sitä merkkiliikettä tarvitaan...haiskahtaa vähän rahastukselta.

      (1000 postia täyttä P****a tuli täyteen)
      Last edited by 535SD; 14-07-2012, 19:26.
      Olleita ja menneitä
      1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

      Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

      Comment

      • jaki
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 2978
        • Uusimaa

        #18
        Originally posted by Miqe View Post
        Kyllä pitää paikkansa, harvalla rengasliikkeellä on BMW-säätöohjelmaa. Säädön ja uuden vahvistusmittauksen välissä pitää kytkeä auto koneeseen ja näpytellä adaptaatio läpi.
        Mikähän tuo adaptaatio on?
        Säädätin autoni Vianorilla eikä ollut puhetta mistään adaptaatiosta...
        BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

        Comment

        • Miqe
          Newbiemmer
          • Mar 2012
          • 6
          • Suomi Finland

          #19
          Originally posted by jaki View Post
          Mikähän tuo adaptaatio on?
          Säädätin autoni Vianorilla eikä ollut puhetta mistään adaptaatiosta...
          Originally posted by Pekka84 View Post
          mitähän tämä adaptaatio kustantaa? noin?
          epäilen kyllä että huomaako auto jos pyöränkulmat muuttuvat??? koska arvothan ovat samat kuin vakioalustalla.


          Eli meikäläisen järjellä menee näin
          vakioalusta ja vakioarvot...laitetaan madallusjouset niin arvot muuttuvat...säädetään takaisin vakioarvoihin. eli arvot samat kuin tehtaalta tullessaan
          Niin mihinköhän tässä sitä merkkiliikettä tarvitaan...haiskahtaa vähän rahastukselta.

          (1000 postia täyttä P****a tuli täyteen)
          En kyllä tarkalleenottaen tiedä mitä hommassa tapahtuu, todennäköisesti jotkut opeteltavat arvot nollataan ja AEO:n laite sopeutuu kuljettajan ajotapaan? Samaa sarjaa kuin rengasrikkonäyttö, aina kun säädät paineet kannattaa myös vahvistaa paineet.

          Comment

          • 535SD
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2005
            • 1068
            • Lahti

            #20
            kokeillaan nyt ensin ihan perinteisin menetelmin kunhan uudet vanteet saapuvat. ollaan sitten viisaampia.
            Olleita ja menneitä
            1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

            Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

            Comment

            • GuGi_
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2012
              • 700
              • Vantaa city

              #21
              Oisko jollain heittää hyvää paikkaa pk-seudulla missä käydä säädättää kulmat kuntoon? M-sport alusta ja 20" vanteet alla. Tai vaihtoehtosesti heittää valmiita arvoja mihin pitäis säädättää. Suurin ongelma tällä hetkellä takarenkaitten camber, pyörät on silmämääräsestikkin todella kenollaan ja uusista renkaista alkaa sisäreunat kulua.
              "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

              F11 525d -11
              E60 M5 -05
              E12 530i -75
              E32 730i - 91
              Chevy Silverado 3500 -93
              R33 Skyline GTS-T -93

              Comment

              • timber^^
                Bimmer Rookie
                • Oct 2010
                • 109
                • Kemijärvi

                #22
                olen madaltanu kyyskymppiä -30mm eikä kulmia ole vielä säädetty, voiko vääristä kulmista johtua ku auto tuntuu nopeasti kääntäessä jotenki yliohjaavalta ja kovemmassa (+110km/h) vauhdissa perä alkaa ns luikerrella. Vai onko nuo renkaat todellaki nii uraherkät.. :think

                Comment

                • 535SD
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2005
                  • 1068
                  • Lahti

                  #23
                  Laittakaa nyt welhot oikeat säätöäarvot. madalletulle e60 20" vanteille.
                  Jousina Eibach sportline 50mm+ 8.5x20 et18 245/30 + 10x20 et25 255/35.
                  Olleita ja menneitä
                  1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

                  Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #24
                    Originally posted by timber^^ View Post
                    olen madaltanu kyyskymppiä -30mm eikä kulmia ole vielä säädetty, voiko vääristä kulmista johtua ku auto tuntuu nopeasti kääntäessä jotenki yliohjaavalta ja kovemmassa (+110km/h) vauhdissa perä alkaa ns luikerrella. Vai onko nuo renkaat todellaki nii uraherkät.. :think
                    Liikaa negatiivista camberia, sekä liikaa aurausta. Pyörät niin vähälle auraukselle ja niin pystyyn kuin tehtaan antamat toleranssit antavat myöden ja loppuu tämä "mikroautomainen sporttinen ajokäytös".....

                    Comment

                    • timber^^
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2010
                      • 109
                      • Kemijärvi

                      #25
                      Kiitos vastauksesta! pitää käyttää kulmat säädättämässä ja mainita kyseisestä ongelmasta.

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17799
                        • Jämsä

                        #26
                        Originally posted by timber^^ View Post
                        Kiitos vastauksesta! pitää käyttää kulmat säädättämässä ja mainita kyseisestä ongelmasta.


                        30mm madalluksella kulmat ei muutu juuri ollenkaan. Takarenkaat vaan tosiaan niin pystyyn kuin saa, mutta tuskin sekään mihinkään vetelään tuntumaan auttaa. Mitkä renkaat sulla on ja paljonko painetta?
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • timber^^
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2010
                          • 109
                          • Kemijärvi

                          #27
                          jotku kiinap*skat on renkaat, paineet katoin nii n 3kiloa. Itellä epäilyttää eniten renkaat kuiten..

                          Comment

                          • bemu2000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 17799
                            • Jämsä

                            #28
                            Originally posted by timber^^ View Post
                            jotku kiinap*skat on renkaat, paineet katoin nii n 3kiloa. Itellä epäilyttää eniten renkaat kuiten..

                            Jep, vetelärunkoiset renkaat siellä on syypää. Mulla oli E91:ssä 265/35-19 halvimmat kiinan paskat, niin yli satasen vauhdissa tuntui että jokainen pusla olis ollut paskana. Sitten kun vaihdoin takas 17" contin runflatit, niin johan tuli tukeva ajaa.
                            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                            Vanteet edullisesti
                            Nostureita ja rengaskoneita

                            Comment

                            • Jube
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 9636
                              • ...

                              #29
                              Originally posted by timber^^ View Post
                              olen madaltanu kyyskymppiä -30mm eikä kulmia ole vielä säädetty, voiko vääristä kulmista johtua ku auto tuntuu nopeasti kääntäessä jotenki yliohjaavalta ja kovemmassa (+110km/h) vauhdissa perä alkaa ns luikerrella. Vai onko nuo renkaat todellaki nii uraherkät.. :think
                              Kummat renkaat alla?
                              Jos Wanlit ja ongelmaa ei vanhoilla renkailla ilmennyt niin syyllistä ei ole vaikea etsiä
                              Näillä mennään:
                              Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                              BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                              BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                              BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                              MB c124 230CE -90 "Badboy"
                              MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                              Comment

                              • timber^^
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2010
                                • 109
                                • Kemijärvi

                                #30
                                Originally posted by Jube View Post
                                Kummat renkaat alla?
                                Jos Wanlit ja ongelmaa ei vanhoilla renkailla ilmennyt niin syyllistä ei ole vaikea etsiä
                                Entisilläki renkailla oli vähä mikroautomainen mutta uskalsi sentään ajaa. Takarenkaan leveys muuttu 245->275 ja et muuttu aika reilusti ulommas, liekkö nuilla vaikutusta. contit sais 1300e sarja..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎