memebuy23buy

Oikeat aurauskulmat?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17797
    • Jämsä

    #31
    Originally posted by timber^^ View Post
    Entisilläki renkailla oli vähä mikroautomainen mutta uskalsi sentään ajaa. Takarenkaan leveys muuttu 245->275 ja et muuttu aika reilusti ulommas, liekkö nuilla vaikutusta. contit sais 1300e sarja..

    Ihan vaikka Nankangilla saat huomattavasti paremman. Tai sitten muutama satanen lisää ja Hankookit...
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • timber^^
      Bimmer Rookie
      • Oct 2010
      • 109
      • Kemijärvi

      #32
      ei ihan aiheeseen liity mutta asiasta täällä jo väännettiin. eli mitä rengasta suosittelette nuille kiinankumien tilalle. koko 275/30 & 245/35.

      e: bemulla oliki ylempänä valmis vastaus. kiitän.
      Last edited by timber^^; 03-08-2012, 23:29.

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17797
        • Jämsä

        #33
        Originally posted by timber^^ View Post
        ei ihan aiheeseen liity mutta asiasta täällä jo väännettiin. eli mitä rengasta suosittelette nuille kiinankumien tilalle. koko 275/30 & 245/35.

        Eikös toi mun edellinen postaus näy sulle?
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • HannuE60
          R.I.P.
          • Mar 2012
          • 809
          • Espoo

          #34
          Originally posted by GuGi_ View Post
          Oisko jollain heittää hyvää paikkaa pk-seudulla missä käydä säädättää kulmat kuntoon? M-sport alusta ja 20" vanteet alla. Tai vaihtoehtosesti heittää valmiita arvoja mihin pitäis säädättää. Suurin ongelma tällä hetkellä takarenkaitten camber, pyörät on silmämääräsestikkin todella kenollaan ja uusista renkaista alkaa sisäreunat kulua.



          König Lauttasaaressa laitto mun kulmat kohdalleen, palvelu ensiluokkaista ja asiantuntevaa, suosittelen.


          Mulla 20" setti 245/35 ja 275/30 michelineillä
          Paineet 2,8 edessä ja 3,3 takana ja on hyvä ajaa.
          Jos nostaa etupyörien paineita yli 3 kilon, niin alkaa pieni tärinä tulemaan kuluneesta ja reikäsestä asfaltista läpi...

          Hannu E60
          [SIGPIC]
          BMW 535d M-sport

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #35
            Originally posted by HannuE60 View Post
            König Lauttasaaressa laitto mun kulmat kohdalleen, palvelu ensiluokkaista ja asiantuntevaa, suosittelen.


            Mulla 20" setti 245/35 ja 275/30 michelineillä
            Paineet 2,8 edessä ja 3,3 takana ja on hyvä ajaa.
            Jos nostaa etupyörien paineita yli 3 kilon, niin alkaa pieni tärinä tulemaan kuluneesta ja reikäsestä asfaltista läpi...

            Hannu E60
            Mitähän ne kohdallaan olevat arvot mahtanevat nyt olla? Eli mistä päättelet kulmien olevan oikeasti kohdallaa 20" pyörille?

            Comment

            • HannuE60
              R.I.P.
              • Mar 2012
              • 809
              • Espoo

              #36
              Originally posted by Hemi View Post
              Mitähän ne kohdallaan olevat arvot mahtanevat nyt olla? Eli mistä päättelet kulmien olevan oikeasti kohdallaa 20" pyörille?

              Käytin aikaisemmin keväällä kun vaihdoin keäkumit alle niin auton toisessa paikassa nelipyöräsuuntauksessa, siellä arvot ennen ja jälkeen mittaukset oli melkein samat.
              Nyt vaihdatin etuiskarit ja raidetangonpään königillä ja mitattiin uudestaan kaikki pyörät, kaveri ihmetteli miksei näitä oltu säädetty ollenkaan keväällä, pientä säätöä kuulemma kaipasi, ei paljoa.
              Voihan se olla että asentaja kusetti ja sääti alustan päin persettä, mutta siellä asiaan perehdyttiin kunnolla ja asiantuntevasti joten luotan heidän toimintaan näissä asioissa.
              [SIGPIC]
              BMW 535d M-sport

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #37
                Originally posted by HannuE60 View Post
                Käytin aikaisemmin keväällä kun vaihdoin keäkumit alle niin auton toisessa paikassa nelipyöräsuuntauksessa, siellä arvot ennen ja jälkeen mittaukset oli melkein samat.
                Nyt vaihdatin etuiskarit ja raidetangonpään königillä ja mitattiin uudestaan kaikki pyörät, kaveri ihmetteli miksei näitä oltu säädetty ollenkaan keväällä, pientä säätöä kuulemma kaipasi, ei paljoa.
                Voihan se olla että asentaja kusetti ja sääti alustan päin persettä, mutta siellä asiaan perehdyttiin kunnolla ja asiantuntevasti joten luotan heidän toimintaan näissä asioissa.
                Ei kyse suinkaan ole siitä että kukaan "kusettaa", vaan siitä onko ne nyt asetetut kulmat oikeat juuri 20" rengastukselle?
                Tehdas kun antaa niin suuren toleranssialueen että mikäli kulmat on asetettu sen väärään laitaan, on ainakin renkaiden sisäreunat hyvin pian loppu, auto on uraherkkä hieman kuluneilla renkaill ja märkäpito on olematon?
                Samalla myös mm.aurausta voi olla selvästi liikaa vaikka ollaankin vielä tehtaan antaman toleranssialueen sisällä ja "kulmat kunnossa", joka kuitenkin kasvattaa tarpeettomasti vierintävastusta 20" renkalla ja se taas nopeuttaa kulumista.
                Ne oikeat 20" renkaan optimarvot kun löytyvät toki nekin sen tehtaan antaman toleranssialueen sisältä, muutta toisesta laidasta.
                Mikäli tässäkin ne "hyvät arvot" käytännössä kuitenkin tarkoittaa toleranssialueen keskialuetta, on arvot todellisuudessa aika paljon pielessä 20" renkaalle.
                Lähinnä nyt olen huolissani tuon kultaakin kalliimman misukan rengassarjan ultranopeasta kulumisesta piloille...vain sen takia että "kulmat on laitettu kuntoon"?
                Eli pahimmillaan nuo misukat ovat alle kesän hurma ja "kulmat ovat silti kunnossa".

                Comment

                • timber^^
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2010
                  • 109
                  • Kemijärvi

                  #38
                  Jeeps, kulmat säädetty nyt. Ei ollu pielessä pahasti, pikkusen camperia ja aurausta säätivät takaa, eli vaikutat ei juurikaan mitään.

                  Rengasmyyjän mielestä ei vaikuta vaikka vaihtais renkaan merkkiä esim. micheliiniin, vaan pitäis lähteä ratasta kaventamaan..

                  Comment

                  • Fabsu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 1754

                    #39
                    Lauantaina olisi tarkoitus laittaa 530 XD:ehen H&R:n 35 mm madaltava jousisarja alle. Samalla tietysti laitetaan kulmat kuntoon. Nyt siis kysymys: Minkälaisia arvoja käytetään? Onko tuossa nelikossa jotain huomioitavaa kulmien säätämisessä yms ?
                    AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                    ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                    e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                    e30 318i -88

                    Comment

                    • Ganes
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2008
                      • 189
                      • Lounais-Suomi

                      #40
                      Mitäs tämmönen pyöränkulmien säätö noin suunnilleen kustantaa yleensä? 100,200,300e? No tietenki varmaan riippuu kuinka paljo joudutaan säätämään vai? Ite vaihdoin viikonloppuna kesärenkaat alle ja alko vetelemään urissa ihan tolkuttoman häiritsevästi. Talvirenkaillakaan ajettavuus ei mitään luotijunamaisen suoraa ollut, muttei kyllä likellekkään näin kiemurtelevaa kuin nyt.Talvirenkaat=Hakkapelitta 16 55 225 ja kesärenkaat on Dunlop=17 50 225
                      Semmonen huomio talvirenkaista, että eturenkaat olivat keskeltä kuluneet ihan loppuun kun molemmilla reunoilla kulutuspintaa on vielä vaikka kuinka paljon!? Ja onkos täällä Turun seudulla asiantuntevia paikkoja tuollaiseen säätöhommaan vai suoraanko merkkiliikkeeseen sen vien? Nii ja jonkun sortin madallustakin tässäkin on mutta ku en ite oo niitä sinne laitattanu nii en yhtään tiiä, että mitä siellä on. Mutta aika maltillisen näköinen madallus on. Silmämitalla ehkä joku 30mm Ja autohan on siis tuo e60-05
                      e39 523i manu-96-->e38 740iA-95-->e60 523iA-05:think

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7551
                        • Jyväshyvä

                        #41
                        2 numeroisella summalla pitäisi selvitä, lähempänä satasta kuitenkin...
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • Ganes
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2008
                          • 189
                          • Lounais-Suomi

                          #42
                          Merkkiliikkeeltä tuli oikein kevät tarjouslehtinen, jossa tarjous myös pyöränsuuntauksesta 69e. Täytyypä hyödyntää
                          e39 523i manu-96-->e38 740iA-95-->e60 523iA-05:think

                          Comment

                          • wta
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2008
                            • 641
                            • ------

                            #43
                            -----
                            Last edited by wta; 17-10-2013, 14:54.

                            Comment

                            • Ganes
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2008
                              • 189
                              • Lounais-Suomi

                              #44
                              Ei hitto nyt puhuin pashaa!! Se on tämmönen uusi Multicenter Autokeskus Turussa josta tarjouslappu tuli. Tässäpä ei näköjään olekkaan BMW:n valtuutettua merkkihuoltoa kuten luulin. Raision Autokeskuksessa taasen on BMW-merkkihuolto, joten kuvittelin sen olevan myös tässä Autokeskuksessa! SORRY!! Tuo Raision Autokeskus on ollut omilla korjaus/huoltokäynneillä ihan sikahintainen, mutta kysympä tässä joku päivä sieltäkin tuon hinnan!

                              Niin ja kysymykseen vastaus: Eli tuossa lukee, jotta Ohjauskulmien tarkastus ja Aurauksen säätö
                              Last edited by Ganes; 16-04-2013, 21:19.
                              e39 523i manu-96-->e38 740iA-95-->e60 523iA-05:think

                              Comment

                              • Julle
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2002
                                • 659
                                • Oulu

                                #45
                                Originally posted by Hemi View Post
                                Ei kyse suinkaan ole siitä että kukaan "kusettaa", vaan siitä onko ne nyt asetetut kulmat oikeat juuri 20" rengastukselle?
                                Tehdas kun antaa niin suuren toleranssialueen että mikäli kulmat on asetettu sen väärään laitaan, on ainakin renkaiden sisäreunat hyvin pian loppu, auto on uraherkkä hieman kuluneilla renkaill ja märkäpito on olematon?
                                Samalla myös mm.aurausta voi olla selvästi liikaa vaikka ollaankin vielä tehtaan antaman toleranssialueen sisällä ja "kulmat kunnossa", joka kuitenkin kasvattaa tarpeettomasti vierintävastusta 20" renkalla ja se taas nopeuttaa kulumista.
                                Ne oikeat 20" renkaan optimarvot kun löytyvät toki nekin sen tehtaan antaman toleranssialueen sisältä, muutta toisesta laidasta.
                                Mikäli tässäkin ne "hyvät arvot" käytännössä kuitenkin tarkoittaa toleranssialueen keskialuetta, on arvot todellisuudessa aika paljon pielessä 20" renkaalle.
                                Lähinnä nyt olen huolissani tuon kultaakin kalliimman misukan rengassarjan ultranopeasta kulumisesta piloille...vain sen takia että "kulmat on laitettu kuntoon"?
                                Eli pahimmillaan nuo misukat ovat alle kesän hurma ja "kulmat ovat silti kunnossa".
                                Mitkä ne nyt sitten ovat ne oikeat arvot 20" rengastuksella ja noin 35-40 millin madalluksella? Aika moni näyttäis olevan tätä tietoa vailla, että vois säätäjäsepolle antaa numerot lapaan mihin vois kulmat ruuvailla.

                                Ja ne lukemathan tässä varmaan kaikkia kiinnostaa että millä ei renkaat sula alle. Jos kerta ne tehtaan antamat arvot ei enää pädekkään kun mennään 20" rengaskokoon.
                                Last edited by Julle; 16-05-2013, 15:49.

                                Comment

                                Working...
                                X