mä oon 2 kesää ajanu samoilla renkailla ja kuluminen on ollu ihan tasasta. kulmat on säädetty 18" pyörien ja sport alustan arvoille. edessä camber on mitä on ja takana niin pystyssä, kun vaan säätö riitti. vanteet on tosin 8.5 ja 9.5 r19 ja alusta on jotakuinkin -30mm m-sportista.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Oikeat aurauskulmat?
Collapse
X
-
Itselle säädeltiin tällä viikolla, ja camperit ja auraukset laitettiin tehtaan toleranssialueen toiseen laitaan, juuri siihen rajalle että vilkku jopa punaiselle välillä (eli siihen laitaan että mahdollisimman vähän aurausta ja camperia)
Ennen säätöä kaikki arvot olivat liki toleranssialueen keskellä. Säätö tehtiin sport alustan mukaan, ja 19". En tiiä tuliko sutta vai paskaa, katotaaex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |
Comment
-
-
Vihovviimein sain käytyä ohjauskulmien säädössä ja tuossa tulokset. En tajua noista arvoista juurikaan mitään, mutta mikä tärkeintä, auton ajettavuus muuttui reilusti parempaan suuntaan. Enää ei vetele ja kiemurtele urissa oikeastaan yhtään. Ennen säätöä ajaminen oli suorastaan vittumaista uraisella tiellä. Mii happy
Eli mullahan on talvirengastus 16" ja kesänakit 17" ja isompiahan ei tähän talouteen tule!e39 523i manu-96-->e38 740iA-95-->e60 523iA-05:think
Comment
-
-
Hyvältä näyttää. Aurausta on tullut taakse hitusen lisää, mutta ei haittaa kun camperit on kuitenkin hyvät, vähintäänkin noille rengaskoille.ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |
Comment
-
-
Originally posted by Julle View PostMitkä ne nyt sitten ovat ne oikeat arvot 20" rengastuksella ja noin 35-40 millin madalluksella? Aika moni näyttäis olevan tätä tietoa vailla, että vois säätäjäsepolle antaa numerot lapaan mihin vois kulmat ruuvailla.
Ja ne lukemathan tässä varmaan kaikkia kiinnostaa että millä ei renkaat sula alle. Jos kerta ne tehtaan antamat arvot ei enää pädekkään kun mennään 20" rengaskokoon.E61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
-
Originally posted by Ganes View Post[ATTACH]114333[/ATTACH]
Vihovviimein sain käytyä ohjauskulmien säädössä ja tuossa tulokset. En tajua noista arvoista juurikaan mitään, mutta mikä tärkeintä, auton ajettavuus muuttui reilusti parempaan suuntaan. Enää ei vetele ja kiemurtele urissa oikeastaan yhtään. Ennen säätöä ajaminen oli suorastaan vittumaista uraisella tiellä. Mii happy
Eli mullahan on talvirengastus 16" ja kesänakit 17" ja isompiahan ei tähän talouteen tule!
Näillä kulmilla nyt ok 17" renkaalle.
Miksi ei tule isompia? Se ajettavuus ei todellakaan ole e60:ssä kiinno vannekoosta jos pysytään alle 19" kokoluokissa, kunhan kulmat ovat säädetty näille vannekokoluokille.
Sinulla etupää olisi ok vielä 20" pyörälle, eikä takapäästäkään tarvitsisi kääntää pyörää pystympään kuin 0.15-0.20-astetta, eli molemmat siihen missä vasen taka jo oli(siis se -1.30`).
Kulkisi vielä 19" Korealaisella kuin juna.
Comment
-
-
Originally posted by Julle View PostMitkä ne nyt sitten ovat ne oikeat arvot 20" rengastuksella ja noin 35-40 millin madalluksella? Aika moni näyttäis olevan tätä tietoa vailla, että vois säätäjäsepolle antaa numerot lapaan mihin vois kulmat ruuvailla.
Ja ne lukemathan tässä varmaan kaikkia kiinnostaa että millä ei renkaat sula alle. Jos kerta ne tehtaan antamat arvot ei enää pädekkään kun mennään 20" rengaskokoon.
-1.30"-astetta joka siellä vasemmalla olikin ennen säätöä. Tämän jälkeen aivan optimaaliset e60/61:ssä 19"-20" pyörälle.
Last edited by Hemi; 13-09-2013, 23:17.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostMiksi ei tule isompia? Se ajettavuus ei todellakaan ole e60:ssä kiinno vannekoosta jos pysytään alle 19" kokoluokissa, kunhan kulmat ovat säädetty näille vannekokoluokille.
Sinulla etupää olisi ok vielä 20" pyörälle, eikä takapäästäkään tarvitsisi kääntää pyörää pystympään kuin 0.15-0.20-astetta, eli molemmat siihen missä vasen taka jo oli(siis se -1.30`).
Kulkisi vielä 19" Korealaisella kuin juna.
Parikin syytä! Ensimmäinen on tietenki raha. Isommat vanteet+renkaathan maksaa enemmän.
Toinen on ulkonäkö. Onhan isommat vanteet tietysti komeemmat mutta sitte ne renkaat. Ne meneeki jo ihan teinituningin näköseks aina mitä matalammaks menee. Tämmösen 40v perheenisän imagoon ei mielestäni sovellu ollenkaan. 30 matalat on jo ihan naurettavan näköset minun silmääni kun kumia ei korkeussuunnassa ole paljo paskaakaan.
No nuo ulkonäköasiathan on tietysti ihan makukysymyksiä ja jokainen ajelkoon millaisilla renkailla itse tykkää, mie ajan vakiokokosilla tai mahollisimman lähellä sitäe39 523i manu-96-->e38 740iA-95-->e60 523iA-05:think
Comment
-
-
Originally posted by Ganes View PostParikin syytä! Ensimmäinen on tietenki raha. Isommat vanteet+renkaathan maksaa enemmän.
Toinen on ulkonäkö. Onhan isommat vanteet tietysti komeemmat mutta sitte ne renkaat. Ne meneeki jo ihan teinituningin näköseks aina mitä matalammaks menee. Tämmösen 40v perheenisän imagoon ei mielestäni sovellu ollenkaan. 30 matalat on jo ihan naurettavan näköset minun silmääni kun kumia ei korkeussuunnassa ole paljo paskaakaan.
No nuo ulkonäköasiathan on tietysti ihan makukysymyksiä ja jokainen ajelkoon millaisilla renkailla itse tykkää, mie ajan vakiokokosilla tai mahollisimman lähellä sitä
Ok, "kauneus" on toki katsojan silmässä, mutta tuo 245/35-19" on kyllä jo e60/61 "vakiokoko".
Comment
-
-
Alkoivat Nankangit jyristellä n. 50 km/h vauhdissa (mitä sileämpi asfaltti, sen pahemmin), niin päätin tarkistaa tilanteen. Niinhän siinä oli käynyt, että etenkin takana sisäreunat alkoivat olla lähellä slicksiä. Auto on kyllä hyvä ajaa ja kovemmassa vauhdissa hiljainen kuten ennenkin.
Varmaan tilanteeseen auttaisi takacamberin nosto mahdollisimman pystyyn, tai yleensäkin säätö 19" rengaskoolle? Autossa tehtaan sport-alusta jossa varmaan jouset jo hieman kuoleentuneet.
Kelailin tuossa, kannattaisiko heittää vasemman puolen renkaat oikealle puolen ja toisinpäin, siis ikäänkuin kääntö vanteella, koska ulkoreunasta ei näytä juuri kuluvan ja saisipa kumeista maksimaalisen hyödyn irti. Jotain pitää tehdä, muuten nuo on kohta kankailla.
Rengaskoot siis edessä 245/35R19 ja takana 275/30R19, autossa Active Steering, ilmeisesti vaikuttaa säätöhommiin jotenkin? Missähän kannattaisi JKL:n suunnalla säädättää?
Comment
-
-
Originally posted by GuGi_ View PostOisko jollain heittää hyvää paikkaa pk-seudulla missä käydä säädättää kulmat kuntoon? M-sport alusta ja 20" vanteet alla. Tai vaihtoehtosesti heittää valmiita arvoja mihin pitäis säädättää. Suurin ongelma tällä hetkellä takarenkaitten camber, pyörät on silmämääräsestikkin todella kenollaan ja uusista renkaista alkaa sisäreunat kulua.
Edut: Hinta 60€ kun meni ilmeisesti nopeasti vain 30minuutissa.Last edited by JarnoE36; 23-04-2015, 14:16.Jarppa
Toyota GT86
(330d Sport F31 N57 2014)
( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
(330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
( 530da E60 M57N2 2006)
( 520da E60 2006)
( 520 E39x3)
(E46x2)
(Z3)
Comment
-
-
Tuli vakioalustaseen autoon m-sport style 135 vanteet vakionakeilla 245/40-18 ja vetelee ihan siedettävästi. Takana silmämääräsesti Camberia on ainakin ihan tarpeeksi. Kannattaisko tuota käydä näyttämässä ennenkun renkaat onkin sisäreunasta slicksit?Seat Cupra 290
Ex. F20 118i MHD Stage 2
E60 2006 525i
Comment
-
-
Originally posted by Petsku333 View PostTuli vakioalustaseen autoon m-sport style 135 vanteet vakionakeilla 245/40-18 ja vetelee ihan siedettävästi. Takana silmämääräsesti Camberia on ainakin ihan tarpeeksi. Kannattaisko tuota käydä näyttämässä ennenkun renkaat onkin sisäreunasta slicksit?AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Comment
-
-
Originally posted by Fabsu View PostKannattaisi ja tuikkaat sen vähintään kolme baaria painetta joka nurkkaan, niin voi vetely vähän hellittää.
Comment
-
Comment