Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 sähkötoiminen vetokoukku ei pelitä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e46touring
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1327
    • Tornio

    #46
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Saiskohan sähköt pelittämään jos koodais normaalin irroitettavan koukun S235 S3AC:n tilalle?
    periaatteessa kyllä
    irrotat AHM modulilta pin 7 =0,75mm BR= ruskea piuha kääntö modulille menevän piuha sekä poista kääntö modulin sulakkeet takapään sulake boxista F 62= 30A /F 80 = 10A / F 85 = 7,5A ja $235 koodia perään.
    En ole käytännössä testannut , mutta miksikäs ei toimisi ?
    __________________________________________________ ____________
    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7531
      • Jyväshyvä

      #47
      Originally posted by e46touring View Post
      periaatteessa kyllä
      irrotat AHM modulilta pin 7 =0,75mm BR= ruskea piuha kääntö modulille menevän piuha sekä poista kääntö modulin sulakkeet takapään sulake boxista F 62= 30A /F 80 = 10A / F 85 = 7,5A ja $235 koodia perään.
      En ole käytännössä testannut , mutta miksikäs ei toimisi ?
      Hmm... :think:think:think

      Just eilen tutkailin 530xd M-sportin orkkista irroitettavaa koukkua
      kun oli vikakoodi virransyötöstä,
      kyllä siinä oli S235n kanssa em. sulakkeet paikallaan,
      oli sitten hanskalokerosta palanut F20...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9157
        • Oulu

        #48
        Yhteen paikalliseen autoon tuli tovi sitten kokeiltua tuota koodausta. Muutin varustelistan ja koodauksen vastaamaan normaalikoukullista versiota. I-drive kuitenkin antoi herjaa koukusta otti sen kääntöpurkin pois tai ei. Ei tullut pelkkää pinnien irrotusta kokeiltua. Jotain hämärää siinä on, kun tuo kääntöpurkki on varsinaisen AHM-modulin "orjana".
        Last edited by Clavurion; 05-08-2014, 23:46.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • ronssimies
          Newbiemmer
          • Aug 2012
          • 20
          • Ääslinna

          #49
          Moro. Penax miten sait sähkömoottorin "jumiin"? Koetin sitä jarruttaa ,mutta se on pirun vahva. Se pyörii jokusen sekunnin toiseen suuntaan ja sitte perään toiseen ja sammuu. Lukituksen herja tulee seuraavaks. Eli lukitsit ison ruuvin joka toimii koukun kääntäjänä ja ajoit sähkömoottorilla herjan poijjes? Jotenkii tuo kääntömekanismi haistelee sitä ratas puolta, ku minulla oli koukku ulkona kun pikkuhiljaa se alko herjaa lukitusta epätasaisella ajaessa. Ajattelin hitsata sen ruuvin eli tulis kiinteeks. Sitten ku sais sen herjan pois.
          Eihän tuohon mee ku viis minuuttia...

          530 xda 08 individual
          Dpf off+chipped 290/650

          Comment

          • böntti
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2011
            • 2857
            • Tampere

            #50
            Originally posted by Clavurion View Post
            Yhteen paikalliseen autoon tuli tovi sitten kokeiltua tuota koodausta. Muutin varustelistan ja koodauksen vastaamaan normaalikoukullista versiota. I-drive kuitenkin antoi herjaa koukusta otti sen kääntöpurkin pois tai ei. Ei tullut pelkkää pinnien irrotusta kokeiltua. Jotain hämärää siinä on, kun tuo kääntöpurkki on varsinaisen AHM-modulin "orjana".
            Nopea ETK:n vilkaisu näyttäis että moduuli olis sama molemmilla vaihtoehdoilla. Mitä moduuleja koodasit vai koodasitko koko auton? WDS kertoo että AHM:n ja CCC:n lisäksi voi olla että pitäis koodata JBBF ja CAS. Lisäksi kun kyseessä on tällainen alustaan ja voimansiirtoon liittyvä komponentti, voi tosiaan olla niin että pitää irroittaa ylimääräiset piuhat. Ainakin F-sarjalaisissa esim. koodaamattomat ratin vaihdeläpyskät antaa transmission faulttia mittaristoon ja idriveen.
            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9157
              • Oulu

              #51
              Originally posted by böntti View Post
              Nopea ETK:n vilkaisu näyttäis että moduuli olis sama molemmilla vaihtoehdoilla. Mitä moduuleja koodasit vai koodasitko koko auton? WDS kertoo että AHM:n ja CCC:n lisäksi voi olla että pitäis koodata JBBF ja CAS. Lisäksi kun kyseessä on tällainen alustaan ja voimansiirtoon liittyvä komponentti, voi tosiaan olla niin että pitää irroittaa ylimääräiset piuhat. Ainakin F-sarjalaisissa esim. koodaamattomat ratin vaihdeläpyskät antaa transmission faulttia mittaristoon ja idriveen.
              Koko auto koodattiin. En tiedä, mikä tuossa mätti. Ei auttanut, vaikka sen orjapurkin irrotti.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • böntti
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2011
                • 2857
                • Tampere

                #52
                Originally posted by Clavurion View Post
                Koko auto koodattiin. En tiedä, mikä tuossa mätti. Ei auttanut, vaikka sen orjapurkin irrotti.
                Pakotitko auton unille koodauksen jälkeen?
                -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9157
                  • Oulu

                  #53
                  Originally posted by böntti View Post
                  Pakotitko auton unille koodauksen jälkeen?
                  Se jäi vielä kokeilematta, kun piti hopulla välissä tehdä.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • diablo
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2005
                    • 41
                    • Kirkkonummi

                    #54
                    Originally posted by penax View Post
                    Joko olet löytänyt etsimäsi? Minulta tuo viallinen joutais nurkista pyörimästä. Heitä vaikka yv:tä
                    Moi, huomasin että E61 ja E60 koukku on eri osanumerolla ja mekanismi on hiukan erilainen. Niissä on ilmeisesti vähän eri liikeradat. Etsin siis E60 koukkua, osano. 6795730, sulla taitaa olla e61?
                    F10 530dxA -16
                    ex E60 530dA -08 LCI
                    ex E39 523iA -96
                    Vikakoodinluku, Livedata, E- ja F-sarjat (Rheingold ISTA, ISTA+, INPA)

                    Comment

                    • diablo
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2005
                      • 41
                      • Kirkkonummi

                      #55
                      Originally posted by ronssimies View Post
                      Moro. Penax miten sait sähkömoottorin "jumiin"? Koetin sitä jarruttaa ,mutta se on pirun vahva. Se pyörii jokusen sekunnin toiseen suuntaan ja sitte perään toiseen ja sammuu. Lukituksen herja tulee seuraavaks. Eli lukitsit ison ruuvin joka toimii koukun kääntäjänä ja ajoit sähkömoottorilla herjan poijjes? Jotenkii tuo kääntömekanismi haistelee sitä ratas puolta, ku minulla oli koukku ulkona kun pikkuhiljaa se alko herjaa lukitusta epätasaisella ajaessa. Ajattelin hitsata sen ruuvin eli tulis kiinteeks. Sitten ku sais sen herjan pois.
                      Sähkömoottori ei ole vahva, mutta jos yrittää jarruttaa alennusvaihteen jälkeen niin on varmasti ainakin 200 Nm vääntö. Ota sähkömoottori irti alennusvaihteesta (2 torx ruuvia). Henk. kohtaisesti mulla ei tarvinnut edes tuota "jumia", kun sain valon vihreäksi. Mulla saattaa olla juurikin ne sähkömoottorin sisällä olevat muutamat elektroniset komponentit rikki, joten ei tunnista akselin pyörimisliikettä (luulee ehkä että on koko ajan jumissa).
                      F10 530dxA -16
                      ex E60 530dA -08 LCI
                      ex E39 523iA -96
                      Vikakoodinluku, Livedata, E- ja F-sarjat (Rheingold ISTA, ISTA+, INPA)

                      Comment

                      • ronssimies
                        Newbiemmer
                        • Aug 2012
                        • 20
                        • Ääslinna

                        #56
                        Moro.

                        Oisko kellään loppuviikosta tai viikonloppuna intoa auttaa tossa koukun herjaan liittyvässä ropleemassa helsingin seudulla? Korvaan tietty auttamisen . Kiitos etukäteen.
                        Eihän tuohon mee ku viis minuuttia...

                        530 xda 08 individual
                        Dpf off+chipped 290/650

                        Comment

                        • diablo
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2005
                          • 41
                          • Kirkkonummi

                          #57
                          Sain vikailmoituksen pois

                          Tuli tätä peräkoukkumoduulia taas tutkittua, kun vikailmoitus palasi iDriveen ja punainen koukun kuva & Dong. Sain selville että sen koukkumoduulin AHM lisäksi on orjamoduuli AHV, jota ei voi koodata. Siitä välittyy kuitenkin vikailmoitukset AHMn kautta. AHMssä on parametri CCM_AHV_SG_5.
                          Sen mahdolliset arvot alla (suluissa selväkielisenä):
                          CCM_AHV_SG_5 (CCM=Check Control Meldung -> "vikailmoitukset")
                          keine_ccm (no message)
                          04bh (Trailer Tow bar electrics)
                          1a7h (Trailer Coupling locks)
                          1c1h (Electrical System of trailer coupling)

                          Mulla oli 1c1h alun perin. Koodasin sen arvoksi keine_ccm. Se ei kokonaan poista ilmoituksia, tuli toisenlainen vikailmoitus. Pitää vielä irrottaa AHV. Molemmat moduulithan löytyy varapyöräkotelon pohjalta. Muita moduuleja ei tarvitse koodata.
                          Notta silleen alkaa tämän sielunelämä viimein selvitä.
                          F10 530dxA -16
                          ex E60 530dA -08 LCI
                          ex E39 523iA -96
                          Vikakoodinluku, Livedata, E- ja F-sarjat (Rheingold ISTA, ISTA+, INPA)

                          Comment

                          • BemariAndy
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2012
                            • 230
                            • Pohjois-Pohjanmaa

                            #58
                            Originally posted by ronssimies View Post
                            Itsellä tuo kuokku nakottaa ulkona ja sitä pystyy käyttää vetämiseen. Mutta ei lähe takasin menemään ja herjaa vikaa. Ei anna aina vikakoodia. Saattaa joskus satunnaisesti herja loppua sekunniksi mutta tulee takasin. Oisko se ohjaipurkki jumissa, koska takakontin johdot oli ainaskii aikas moni poekki... Eikä koukku lähe veke vaikka miten sitä runkuttas ja napista väkisin ajas. Muilla samallaista vikkoo?
                            Mulla teki raksahommissa siten, että vaikka oli kevyttä vetoa ja otin adapterit yms ihan normisti pois, niin se koukku ei suostunut menemään sisään. Kun painoi sitä kontissa olevaa nappia, niin koukun sähkömoottori tms alkoi napsumaan ja mitään ei tapahtunut. Pidin sitä nappia pitkään pohjassa ja sain vihreän valon syttymään. Putsasin niitä ulkopuolisia liitäntöjä spraylla sekä laitoin auton akun lataukseen ja n. 30 min jälkeen veti koukun nätisti sisään... Ihmeellinen verme tuo koukku ja mitä olen tutkinut voi tulla kalliiksi huoltaa!
                            * Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
                            * Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
                            Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta

                            Comment

                            • suppari
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 4049
                              • Turku

                              #59
                              Originally posted by Clavurion View Post
                              Se jäi vielä kokeilematta, kun piti hopulla välissä tehdä.
                              Vanha juttu, mutta koodasin eilen sähkökoukun tavalliseksi. Eli varustelistalta poisto olikohan 3AC ja tilalle normi koukku $XXX. Auton nukahtamisen jälkeen loppui herjat.
                              sigpic
                              P:0409699000

                              JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                              tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                              huollot/korjaukset!

                              BMW E&F sarjaan.
                              Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                              8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                              AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                              Comment

                              • böntti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2011
                                • 2857
                                • Tampere

                                #60
                                Originally posted by suppari View Post
                                Vanha juttu, mutta koodasin eilen sähkökoukun tavalliseksi. Eli varustelistalta poisto olikohan 3AC ja tilalle normi koukku $XXX. Auton nukahtamisen jälkeen loppui herjat.
                                Juu näin on, näitä on edellisen keskustelun jälkeen tullut koodattua useampia. Yleensäkkin auto unille jos koodaus ei toimi. Perusjuttu, silti meinaa itseltä liian monesti unohtua.
                                Last edited by böntti; 10-11-2015, 09:52.
                                -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                                -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                                -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                                -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                                -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎